Gjest julejenta Skrevet 1. oktober 2004 #1 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei, Kjæresten min kaller meg en hamster fordi jeg hamstrer gaver. Når jeg kommer over "et kupp", noe fint på salg, eller "den perfekte gave", ja, så kjøper jeg det og sparer det til bursdag/jul. Hittil har jeg *telle, telle* fjorten hamstrede gaver. De jeg gleder meg mest til å gi bort, er: -to nyyyydlige smykker kjøpt på 70% avslag, verdi 400 pr stk. -tjekkisk krystall bolle (halv pris) -espressomaskin kjøpt på auksjon Finnes det noen flere her inne som er som meg? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 1. oktober 2004 #2 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg hamstrer ikke, men mamma gjør det. hun har et helt skap fullt av smågaver og litt større gaver som hun har kjøpt på salg. egentlig ganske lurt, for da har hun alltid et eller annet å gi bort om det skulle dukke opp noe plutselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. oktober 2004 #3 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det var helt klart veldig behagelig det året jeg hamstret julegaver fra august og ikke trengte å stresse med det siste måneden. Men jeg gjør det ikke bevisst hvert år, dessverre. I år har jeg tilfeldigvis noen gaver liggendes som jeg regner med blir til julegaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. oktober 2004 #4 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg hamstrer ikke. Synes ikke man skal finne en venninne til gaven, men en gave til venninnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. oktober 2004 #5 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg hamstrer ikke. Synes ikke man skal finne en venninne til gaven' date= men en gave til venninnen. Det er vel ikke noe motsetning her? Søsteren min er superflink til å kjøpe ting hun kommer over som er perfekt til akkurat den venninnen/vennen/barnet, året rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. oktober 2004 #6 Del Skrevet 2. oktober 2004 Søsteren min er superflink til å kjøpe ting hun kommer over som er perfekt til akkurat den venninnen/vennen/barnet, året rundt. Ja, hvis man har den personen i tankene når gaven blir kjøpt så er jo det supert. Men som oftest er mitt inntrykk at folk hamstrer gaver som "passer alle" (en vase, pyntegjenstand, skjerf, smykke etc) uten at det blir en gave ment spesielt for det mennesket. Veldig upersonlig synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 2. oktober 2004 #7 Del Skrevet 2. oktober 2004 Synes det er deilig å kjøpe ting ei stund før og slippe alt stresset til jul. Hater å gå i butikker når det er mye folk og alle er like stressa og har det travelt. Nei, da koser jeg meg heller med å pakke inn i stedet i desember. Er like viktig å pakke gavene i det perfekte papiret og bruke det perfekte båndet og slikt...for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. oktober 2004 #8 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg burde handle inn gaver til jul gjennom hele året, men er dessverre ikke så flink til den slags. I år har jeg derimot vært kjempeflink synes jeg, for skapet er fullt av julegaver. Kanskje mest fordi jeg ikke orker å gå i stappfulle butikker før jul med barnevogn. Jeg tenker gjennom hvem som skal få hva når jeg handler inn gaver sånn på forhånd, så det blir ikke gaver kjøpt på måfå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 2. oktober 2004 #9 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg kjøper aldri julegaver før november/desember, selvom det jo virker deilig å få fordelt utgiftene. En ting er at jeg aldri tenker på det før det nærmer seg jul, en annen ting er at jeg liker å vente og spørre folk om hva de faktisk ønsker seg til jul (liker ikke å bare kjøpe noe for å bli ferdig med det), og det kan jeg jo ikke gjøre om sommeren akkurat (syns jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. oktober 2004 #10 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg er enig med Arkana, en gave som ligger i skapet som kan gå til hvem som helst er i mine øyne ikke annet enn en pliktgave..... Men finner jeg noe som er perfekt til mamma allerede i september kjøper jeg det så klart og har det liggende, men da er gaven kjøpt til mamma og da blir det annerledes.... Gave til min mann har jeg kjøpt allerede, den kjøpte jeg i begynnelsen av juli..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. oktober 2004 #11 Del Skrevet 2. oktober 2004 Liker å LAGE gaver, jeg. Og da burde man jo begynne en stund på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julejenta Skrevet 2. oktober 2004 #12 Del Skrevet 2. oktober 2004 Hei igjen :-) Jeg synes (dessverre) at jeg fikk endel negative "besserwisser"svar på innlegget mitt. Det var jo ikke meningen: julen, og planlegging mot julen, og gaveutdeling bør jo være en positiv og gledelig affære! Jeg føler jeg er blitt urettferdig dømt som en teit jente som kjøper upersonlige gaver til andre - en jente som tar mer hensyn til egen økonomi enn andres glede. Og sånn er jeg ikke! Jeg ønsker å gi så fine og personlige gaver jeg bare kan. Nettopp derfor holder jeg utkikk hele året, ikke bare de siste ukene før jul: det er jo dumt å la vær å kjøpe noe man vet vil glede en man kjenner godt, bare fordi "tidspunktet er feil". Dessuten er jeg en fattig student, med 6000kr å leve for i måneden. Jeg er nødt til å spre utgiftene gjennom året, og jeg er nødt til å handle på salg, skal gavene bli fine: ellers måtte jeg gått på Nille i Desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. oktober 2004 #13 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jeg også prøver å holde øynene åpne for gode tilbud, året gjennom. Jeg kjøper gjerne noen av julegavene, eller alle, lenge før jul fordi jeg har funnet noe på salg som f.eks søsteren min kunne trengt/blitt glad for. I lihet med deg er jeg også student med 6000 i måneden, så det er greit å gjøre det på den måten. Men jeg kjøper ikke bare for å kjøpe, da. Jeg kjøper kun hvis det er noen jeg gir julegave til som kunne blitt glad for det jeg fant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 2. oktober 2004 #14 Del Skrevet 2. oktober 2004 Synes det er deilig å kjøpe ting ei stund før og slippe alt stresset til jul. Hater å gå i butikker når det er mye folk og alle er like stressa og har det travelt. Nei' date=' da koser jeg meg heller med å pakke inn i stedet i desember. Er like viktig å pakke gavene i det perfekte papiret og bruke det perfekte båndet og slikt...for meg[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #15 Del Skrevet 2. oktober 2004 Vet hva de fleste samler på og liker og da kjøper jeg det hele året.Til tantebarn kjøper jeg enten klær eller leker/bøker jeg vet de liker.Så det er ingen som får på klistrert en gave bare fordi den var på salg...Og liker å ha desember til en kose måned der ungene og jeg går rundt å ser i julegatene og bare koser oss.Baker julekaker, lager julepynt og pynter hele huset..Og kjøper flere nisser og engler :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. oktober 2004 #16 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg er også sånn, handler gaver når jeg kommer over noe! Har som regel mottakeren i tankene når jeg kjøper noe, sjelden jeg kjøper noe som jeg ikke helt vet hvem jeg skal gi til! Synes det er helt greit å gjøre det sånn jeg, godt å slippe alt stresset før jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaen Skrevet 3. oktober 2004 #17 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg kjøper også gaver i løpet av året. Og det er ikke slik som mange på denne siden tror, at de gavene kan gies til hvem som helst. Jeg elsker å gi gaver til folk, kunne gitt gaver hele tiden. Gavene jeg gir, har jeg brukt mange tanker på, og det er gaver jeg gleder meg til å gi. Grunnen til at jeg begynner tidlig er at da har jeg sjansen til å gjøre veldig gode " kupp!" Har mange å kjøpe til, og lommeboken begrenser seg. Begynner en å se etter tidligere, kan en finne mye flott som er satt ned. Da får jeg sjansen til å kjøpe presang som passer den som skal få gaven, i stede for en presang som passer lommeboken. Familien min sier alltid: " du er så flink med å finne presanger" Men det er nettopp fordi jeg synes det er utrolig kjekt å gi presanger, synes det er vel så kjekt som å få... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 5. oktober 2004 #18 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er jo ganske smart å fordele det litt utover året da. Julen blir jo ofte veldig dyr for mange. Finner en noe passende på salg kan en jo spare endel penger totalt. Er ikke så flink til dette selv da men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. oktober 2004 #19 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg kan kjøpe julegaver året rundt.. Men gjemmer alltid noen til desember.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 5. oktober 2004 #20 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg hamstrer ikke gaver året rundt. Iallefall ikke ting som jeg kjøper på salg... Utrolig dumt å kjøpe ting folk ikke kan byttet! Husker en gang en kunde kom inn i butikke jeg jobbet. Hun ville bytte en gave hun hadde fått av svigermoren. Problemet var bare at klesplagget var to år gammelt.Tror hun synes det var litt pinlig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå