Gå til innhold

La du inn "aksjer" på dama?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snill du er!! Det var fint gjort.  :rodmer: 

Han ble veldig glad, og litt ekstra forelsket håper jeg :)

Ble iallefall oss to, og jeg skylder det på kanelsnurrene....:fnise: Neida, men det ga iallefall ekstra stjerne i boka :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Han ble veldig glad, og litt ekstra forelsket håper jeg :)

Ble iallefall oss to, og jeg skylder det på kanelsnurrene....:fnise: Neida, men det ga iallefall ekstra stjerne i boka :)

Det var iallefall romantisk :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke det uttrykket!

Det høres så kaldt og kalkulerende ut. 

Om man er interessert i noen så gjør man gjerne litt ekstra, men å strategisk gjøre visse ting for å "legge inn aksjer"? Og hva da når hverdagen kommer? Er man villig til å opprettholde mønsteret, eller var det bare en åte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...Han fikk faktisk aldri muligheten til å legge noen "aksjer" i meg når vi traff hverandre for 14 år siden. Jeg likte ikke han, men han likte meg i 13 år før vi tilslutt ble sammen. Vet ikke hvorfor jeg tilslutt likte han, har lurt på det mange ganger. Tror det gikk ut på at jeg innså at jeg faktisk så etter en som han, når jeg datet. Og at hvis jeg hadde truffet han på date nå, i stedet for på VGS, hadde jeg vært interessert. Så vi datet og ble sammen. 

Jeg har lagt inn aksjer for å få han interessert, for at han skal ha det bra, for at han skal trives, helst siden vi begynte å date. Det har ikke handlet om å lure han eller spille han rundt, ikke fra hans side heller. Vi vil bare at den andre skal ha det fint, da legger man inn "aksjer".

Anonymkode: f86b3...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det flere ganger, ja. Menn som legger i en masse penger i restaurantbesøk, gaver etc(selv om de ikke nødvendigvis er godt økonomisk stilt), men når man har vært med hverandre noen måneder slutter dette forbruket og de går over til å være gjerrige. :fnise: Jeg mener ikke at menn skal betale alt og den greia der, men det blir litt for dumt å gi uttrykk for at man har så mye midler og overøser en med fine middager, også tar det plutselig slutt og man må betale halvparten hver, om ikke mer på meg som jente.

Det synes jeg er ganske teit, faktisk. Like greit å handle etter råd, og ikke imponere med en masse ting som egentlig ikke eksisterer. Det gjennomskues, og man risikerer å bli dumpa. Det er jo en måte å spille på. "Turns out what you see is not exactly what you get"...

Anonymkode: ec95a...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt poeng. Jeg skjønner meg godt på jenter som ofte har negative syn på menn. Etter å ha litt lurt x-antall ganger blir man jo lei? Da er det lett å øke kravene for å unngå problemene ved neste skritt (og når selv det ikke hjelper...). Det menn ikke skjønner er at sure mannehatende damer bare har blitt brent av en annen kuk før deg. Det er ren nødvendighet at man øker kravene og blir skeptisk. Spesielt når menn legger inn aksjer hos omtrent alle kvinner han møter og liker. Hvordan skal man vite hva som er seriøst og hva som bare er aksjer 'for a rainy day'? Hard to tell. Jeg tror ikke selv mennene selv kan gi gode svar på det.
I en perfekt verden er alle 15 år og på leting etter den evige kone. Litt som i Amish-samfunnet. Fredelige folk med monogame og stabile familieforhold. Utopisk og urealistisk. Vi får bare leve med forkastelige kurtiseformer slik de nå engang er i vårt samfunn. Ting er kanskje ikke så mye bedre i andre kulturer. Fakta faen.

tja, nå er ikke det å ha selvrespekt synonymt med å være en sur mannehatene dame heller.
Men ja resten er jo riktig, klart man øker kravene og blir mer skeptisk jo mer man opplever og observerer av negativt, sårende, lureri eller lignende. Enten selv, eller ser venner blir utsatt for.
Mens menn ofte bruker tilfeldig sex og uforpliktede relasjoner som en "forsvarsmekanisme" så bruker kvinner den følelsesmessige guarden og blir kalde som en forsvarsmekanisme. Det betyr ikke at hun er en sur mannehater :)
On a sidenote, Jeg kunne gjerne levd i et amish samfunn, hehe.

Anonymkode: 8a915...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...