Gå til innhold

La du inn "aksjer" på dama?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer fortalte meg hvordan han fikk meg på kroken. Han sa at han la inn "aksjer". Nummer 1 var å lage meg mat, nummer 2 var et eller annet, osv. Til slutt vant han meg over, sa han. Både han og hans daværende kompis gjorde det samme med forskjellige damer... Kompisen tok ei annen jente på skolen, og kjæresten min tok meg. Og... ja... De fikk oss, haha. Så jeg lurer på om dette er normalt, eller om det bare er noe rart disse gutta gjorde? 

Er det vanlig å "legge inn aksjer" på damene? I så fall, hva gjør/gjorde du? Fikk du det til, haha?

- Kvinne 20.

Anonymkode: c6a15...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenter på 20 er enkle å please da :) (No offence, men dere mangler gjerne litt erfaring - så det er lett å imponere kanskje) Dere setter ikke så høy standard for hva den potensielle kjæresten skal gjøre, så ofte er ikke oppskriften så avansert. Det blir verre med de som er 30+

De har sett de fleste triksene før, og er kanskje vanskeligere å imponere.

Men ja - det er alltids en oppskrift man kan følge på hvordan man legger inn aksjer hos de fleste jenter skulle jeg tro. Steg 1 er jo bare å gjøre NOE i hvertfall :)

Anonymkode: 9253b...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter på 20 er enkle å please da :) (No offence, men dere mangler gjerne litt erfaring - så det er lett å imponere kanskje) Dere setter ikke så høy standard for hva den potensielle kjæresten skal gjøre, så ofte er ikke oppskriften så avansert. Det blir verre med de som er 30+

De har sett de fleste triksene før, og er kanskje vanskeligere å imponere.

Men ja - det er alltids en oppskrift man kan følge på hvordan man legger inn aksjer hos de fleste jenter skulle jeg tro. Steg 1 er jo bare å gjøre NOE i hvertfall :)

Anonymkode: 9253b...3a6

Jeg var 16, så var ekstra enkel å tilfredsstille haha. Ble ikke lett forelsket da, så det skal han ha! :) Jeg er glad han valgte meg da (var hundrevis av jenter på den skolen!) - vi har et fantastisk liv sammen nå. Har flyttet til andre siden av landet sammen og stortrives.

Uansett. :) Så lenge man passer sammen og får god kjemi så er det vel ikke så utrolig vanskelig. Jeg var faktisk ikke så interessert i han (kjæresten) da han først begynte å flørte og sånt. Han virket ikke som min "type" på det tidspunktet. Men ja, her sitter vi 4 år senere da. 

TS

Anonymkode: c6a15...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjespredning(spekulasjon) - Når jeg dealer med flere enn bare én jente:nigo:

Lar heller en jente/kvinne forføre meg(om hun kan) med sine aksjer.

Anonymkode: 6d5a0...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 1 mat og nummer 2 skolen? Virket som en ganske bisarr måte.....  

Anonymkode: 1a5ba...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Jeg ser i hvertfall ikke på en mann som IKKE legger inn MASSE akjser på meg, som noe hverken interessert NOK i meg, interessant for meg av den grunn eller kjæresteemne.

Så jeg håper da inderlig at det er vanlig å legge inn aksjer på den man vil trollbinde! (og at ikke bare de som har vunnet over meg har vært unntak)

Kvinner kan velge og vrake av kjærester, og da er det viktig å skille seg ut og vise at man er genuin ved å gjøre litt Romeo innsats.
 

Anonymkode: 8a915...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^fortsettelse : for å bevise at man er både dedikert nok, og kvalifiserer seg som en som er oppriktig og dypt interessert.

menn som tenker at "nei liker hun meg ikke for den jeg er og ikke vil flørte med meg, så får hun ha det så godt!" ødelegger bare for seg selv. Selvfølgelig skal man legge inn aksjer.

Anonymkode: 8a915...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja. De færreste kvinner kan velge å vrake i kjæresteemner...i gutter som vil pule de derimot....

Så nettopp derfor er det viktig at menn som anser seg som kjæresteemner legger inn ordentlig aksjer så man greier å skille klinten fra hveten og ser hvem som er verdig premien.

Anonymkode: 8a915...774

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp derfor er det viktig at menn som anser seg som kjæresteemner legger inn ordentlig aksjer så man greier å skille klinten fra hveten og ser hvem som er verdig premien.

Anonymkode: 8a915...774

Det er et godt poeng. Jeg skjønner meg godt på jenter som ofte har negative syn på menn. Etter å ha litt lurt x-antall ganger blir man jo lei? Da er det lett å øke kravene for å unngå problemene ved neste skritt (og når selv det ikke hjelper...). Det menn ikke skjønner er at sure mannehatende damer bare har blitt brent av en annen kuk før deg. Det er ren nødvendighet at man øker kravene og blir skeptisk. Spesielt når menn legger inn aksjer hos omtrent alle kvinner han møter og liker. Hvordan skal man vite hva som er seriøst og hva som bare er aksjer 'for a rainy day'? Hard to tell. Jeg tror ikke selv mennene selv kan gi gode svar på det.

I en perfekt verden er alle 15 år og på leting etter den evige kone. Litt som i Amish-samfunnet. Fredelige folk med monogame og stabile familieforhold. Utopisk og urealistisk. Vi får bare leve med forkastelige kurtiseformer slik de nå engang er i vårt samfunn. Ting er kanskje ikke så mye bedre i andre kulturer. Fakta faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det viktig at mannen gjør ting som viser interesse, og viser at han er villig til å jobbe litt for å få deg. Det er da helt vanlig. Om det er vanlig å kalle det å "legge inn aksjer" er vel en annen sak.

Anonymkode: a54d8...cdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke.... 

Er det å "legge inn aksjer" i en du er interessert i å gjøre helt vanlige, hyggelige ting for dem? Som å lage mat? Det gjør man da til venner også? 

Sært å trenge et eget navn på en selvfølgelig ting.

Anonymkode: 18abd...7b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider



Jeg ser i hvertfall ikke på en mann som IKKE legger inn MASSE akjser på meg, som noe hverken interessert NOK i meg, interessant for meg av den grunn eller kjæresteemne.

Så jeg håper da inderlig at det er vanlig å legge inn aksjer på den man vil trollbinde! (og at ikke bare de som har vunnet over meg har vært unntak)

Kvinner kan velge og vrake av kjærester, og da er det viktig å skille seg ut og vise at man er genuin ved å gjøre litt Romeo innsats.
 

Anonymkode: 8a915...774

Ja, fortsett å innbille deg selv det :) . Vesentlig lettere å få menn som bare vil en ting ja, men det er langt mellom de gode kjæresteemnene for begge kjønn.

Og nei, du greier ikke å finne ut av intensjonene hans i begynnelsen, dersom han "investerer" som om han skulle være interessert som potensiell kjæreste. Man må rett og slett bare ta sjansen dersom man liker han nok. 

Anonymkode: 4fa39...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår heller ikke disse rare begrepene man skal sette på ting. Det er da helt vanlig at man viser interesse for noen, og ønsker at de skal vise interesse tilbake, ved å gjøre slike ting? Det er jo sånn man alltid har gjort. 

Anonymkode: 6b50f...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 37 år da, men er det ikke normalt at man gjør ting for hverandre i starten? Og helst senere og. Jeg har nylig fått meg kjæreste, og jeg har da laget flere middager til han, bakt til han flere ganger. Og ellers viser hvor mye jeg liker han. Han har vært veldig flink til å vise meg, hvor mye han liker meg, og ellers spandert på meg, og tatt meg med på ting han vet jeg liker.

Anonymkode: 8352f...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp derfor er det viktig at menn som anser seg som kjæresteemner legger inn ordentlig aksjer så man greier å skille klinten fra hveten og ser hvem som er verdig premien.

Anonymkode: 8a915...774

Premien? Ned fra pidestallen kvinne!

Det viktige er at du er selektiv, slik at du også finner den en bra mann.

Begge får "premien".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg "la inn akjser" hos mannen min!

Vi hadde akkurat begynt å møtes, men var ikke sammen enda. Ei helg han skulle ut å reise så lånte jeg leiligheten hans fra lørdag-søndag. Jeg måtte dra relativt tidlig søndag formiddag, og han skulle komme hjem om ettermiddagen. 

Før jeg dro så sto jeg opp tidlig og bakte et lite lass med kanelsnurrer som jeg la på ei rist på kjøkkenbenken med et kjøkkenhåndkle over. Det første som møtte han da han kom inn døra var lukten av nybakst, og da ble han (i følge han selv) helt solgt. Veien til mannens hjerte går virkelig via magen :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det viktig at mannen gjør ting som viser interesse, og viser at han er villig til å jobbe litt for å få deg. Det er da helt vanlig. Om det er vanlig å kalle det å "legge inn aksjer" er vel en annen sak.

Anonymkode: a54d8...cdf

Akkurat det tenkte jeg og. Det er da vanlig å gjøre litt ekstra for den man er interessert i, uten at man kaller det å legge inn aksjer. En mer normal betegnelse vil være å sjarmere den andre. Hvis man ikke flørtet, sjarmerte og gjorde litt ekstra for den man er interessert i, hvordan skal man da vise interesse? Bare spørre om man skal være sammen, sånn ut av det blå?

Anonymkode: 2f11d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg "la inn akjser" hos mannen min!

Vi hadde akkurat begynt å møtes, men var ikke sammen enda. Ei helg han skulle ut å reise så lånte jeg leiligheten hans fra lørdag-søndag. Jeg måtte dra relativt tidlig søndag formiddag, og han skulle komme hjem om ettermiddagen. 

Før jeg dro så sto jeg opp tidlig og bakte et lite lass med kanelsnurrer som jeg la på ei rist på kjøkkenbenken med et kjøkkenhåndkle over. Det første som møtte han da han kom inn døra var lukten av nybakst, og da ble han (i følge han selv) helt solgt. Veien til mannens hjerte går virkelig via magen :fnise:

Snill du er!! Det var fint gjort.  :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke.... 

Er det å "legge inn aksjer" i en du er interessert i å gjøre helt vanlige, hyggelige ting for dem? Som å lage mat? Det gjør man da til venner også? 

Sært å trenge et eget navn på en selvfølgelig ting.

Anonymkode: 18abd...7b8

Enig. Aldri hørt om dette før, men ser på det som en selvfølge at man gjør fine ting for hverandre. Det burde man gjøre uansett om man bare er venner eller om man er interessert, så ser ikke på det som et tegn på interesse at en jeg er venner med spør om vi skal spise sammen. Jeg er 20 selv og faller ikke for en mann bare fordi han lager mat til meg. Det skal ganske mye mer til. Jeg har mange krav, men er jo også derfor jeg har fått meg en fantastisk mann.

Anonymkode: 2c68a...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...