Gå til innhold

Lage julekalender

glaciera

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage julekalender til å henge smågaver på til snuppa i år. Nå er jeg ikke akkurat en potensiell kunstner, men det er tanken som teller og jeg er ganske sta :ler:

Tenkte å lage et tekstilbilde (collage) av julekrybben med de tre vise menn på vei på kameler, stjernehimmel og en stor gullstjerne, og Jerusalem i bakgrunnen. jeg er ikke spess religiøs av meg, men jeg vil ikke at hun skal tro julen er til for å feire julenissen og jeg tenkte denne scenen vil åpne for å bruke endel glitrende, skimrende stoffer, perler, paljetter og sånn. Barn liker jo gilde farger og detaljer :)

Hva tror dere om det? Hva slags kalender skal dere evt lage?

Er det noen som driver med applikasjon og har noen "tips of the trade"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en brodert julekalender men den er så forferdelig stygg at jeg lager nye..

Ønsker mest av alt og brodere eller helst få brodert en nydelig kalender med engler som jeg har sett...

I fjor lagde jeg kalender med 24 tovede og strikkede sokker med pynt som hang langs veggen med pakke oppi hver.

I år skal jeg sy og applikere en ny kalender med engler!

Jeg og samboer får pakke annen hver dag av hverandre, jeg skal få oddetalls- dager og han skal få partalls-dager.

Barna skal få hver dag, men ikke pakker hver dag!

*Se dagboken min, der har jeg begynnt å planlegge pakke innholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har arvet broderi-kalenderen som jeg og mmine søstre hadde da vi var små,som jeg nå har til mine barn.(Dette var da litt utenfor ditt spørsmål da) Men synes din ide er fin jeg tror det blir en fin kalender..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen helt vanlige treklyper, limt på papphjerter, skrevet nr på og henger opp fine poser som jeg har kjøpt i hobbybutikk. Disse fyller jeg med litt sjokolade til meg og sambo :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, sommerfuglene - lager du ny flott kalender hvert år?! Respect, sister!

Jeg har tenkt å lage en til dette barnet som hun får ha hele livet. neste gang det blir aktuelt blir til neste unge :ler:

Er nok ingen kunstnerspire jeg. Men jeg husker godt gleden og forventningen i førjulstiden, med en fin kalender på veggen, julepyntekvelder og karamellkoking. det skal jeg gi videre, koste hva det koste vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...