AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Det antas at det vil komme 50 000 til Norge neste år. Hva synes dere om dette? Gjør FrP en god jobb i regjering? Anonymkode: 18930...9a7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 FRP gjør en kanon jobb i regjering. Hadde de bare hatt 19% som i meningsmålingene nå hadde de fått gjort mye mer! Helst skulle vi hatt en regjering med FPR på 30% og høyre på 20% så vi hadde rent flertall, da hadde vi aldri hatt et Norge som gikk i denne retningen. Dessverre er de i mindretall.Hadde vi ikke hatt FRP i regjering hadde vi aldri fått disse innstramningene som nå omsider kommer. Anonymkode: 47a77...a9a 8
Jetlag Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 (endret) I 2016 kommer det 100 000 nye muslimerhttp://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/UDI--Vi-ma-planlegge-100000-mottaksplasser-i-2016-8250569.htmlI Norge bor det ved inngangen til 2015 188 000 flyktninger.https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flyktninger-i-norge Endret 22. november 2015 av Jetlag 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Det antas at det vil komme 50 000 til Norge neste år. Hva synes dere om dette? Gjør FrP en god jobb i regjering?Anonymkode: 18930...9a7De gjør en god jobb i forhold til at de er så i mindretall. Tror de kommer til å få en høyere oppslutning ved neste valg
Drizzt Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Et mye bedre alternativ enn med en venstrevridd regjering, dog vanskelig å bedømme når det er en mindretallsregjering som motarbeides av Krf og V om så å si alt. Jeg skulle heller se mer av Frps asyl- og innvandringspolitikk på plass før jeg kan si om de gjør en bra jobb eller ikke.
lillsunshine Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Jeg tror ikke det kommer like mange som først anslått. Vil tro at den asylavtalen som nettopp ble langt frem vil være med på å bremse tilstrømmingen, fordi det ikke blir sett på som like attraktivt å dra hit. Også spørst det om hvor mange som blir værende, når de ser hvordan forholdene er på alle akuttmottakene som har blitt opprettet. 2
Gjest Cartman Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Der untergang! 50000 for mange. Jeg kommer ikke til å respektere eller akseptere disse okkupantene.
Gjest Cartman Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Jeg kommer til å stemme demokratene ved neste valg. De er de eneste som har en fornuftig innvandringspolitikk.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Det antas at det vil komme 50 000 til Norge neste år. Hva synes dere om dette? Gjør FrP en god jobb i regjering?Anonymkode: 18930...9a7Det er helt forferdelig. Spesielt når vi vet at flere av Paris-attentatmennene lurte seg inn i landet sammen med den gjengen. Anonymkode: 3d16e...367 3
NordicViking Skrevet 23. november 2015 #10 Skrevet 23. november 2015 Det antas at det vil komme 50 000 til Norge neste år. Hva synes dere om dette? Nå sier vel UDI at man må planlegge for å ta imot opp mot 100.000 flyktninger i 2016. Vi får håpe at de pågående samtalene om en fredsavtale i Syria gir resultater, og at man greier å stoppe strømmen av "flyktninger". Jeg må innrømme at jeg er begynt å irritere meg noe grenseløst over unge, single syriske menn som "flykter" til Europa for å leve det gode liv, samtidig som Vesten kjemper for å stoppe IS. Istedenfor at våre unge menn og kvinner kjemper med livet som innsats for å fri Syria fra den pesten som plager landet, så burde alle disse syriske "girly-men" melde seg frivillig for å bekjempe IS. Det burde opprettes egne syriske sabotasjegrupper for å slåss mot IS, slik det under 2. verdenskrig ble opprettet egne norske sabotasjegrupper for å slåss mot nazistene. Alle stridsdyktige single syriske menn som "flykter" til Europa burde få et enkelt ultimatum: Meld deg frivillig til innsats i ditt eget hjemland for å bekjempe IS - og få utbetalt en garantert "bonus" etter at krigen er over, eller bli satt på lukket mottak under hele ditt opphold i Europa uten noen mulighet til å jobbe mens du er her - med returbillett til Syria uten noen "bonus" når krigen er over. Valget burde ikke være vanskelig! 7
Jetlag Skrevet 23. november 2015 #11 Skrevet 23. november 2015 (endret) Beskjed fra Russland! Bli venn med Russland eller bli utslettet av muslimske barberer og opplev Romerriket og Egypt. Europa sammen med Russland kan bekjempe muslimer.Russland sitt beskjed er følgende1. Forsett å følge USA og bli utslettet som romerriket2. Følg Russland og bygg en bedre framtid Endret 23. november 2015 av Jetlag 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #12 Skrevet 23. november 2015 Det antas at det vil komme 50 000 til Norge neste år. Hva synes dere om dette? Gjør FrP en god jobb i regjering?Anonymkode: 18930...9a7 Økt innvandring, som startet i 2005 og har gitt en netto innvandring på 40.000-50.000 hvert år fra 2007. De nye innvandrerne kan ha et annet forbruksmønster enn resten av befolkningen. Dette er plukket ut fra en annen avisartikkel fra en annen tråd. Hvis dette stemmer, så er det vanvittig naivt å tro at det vil komme kun 50.000 neste år. Anonymkode: 5f713...363
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #13 Skrevet 23. november 2015 Jeg tror ikke det kommer like mange som først anslått. Vil tro at den asylavtalen som nettopp ble langt frem vil være med på å bremse tilstrømmingen, fordi det ikke blir sett på som like attraktivt å dra hit. Også spørst det om hvor mange som blir værende, når de ser hvordan forholdene er på alle akuttmottakene som har blitt opprettet. Har du lest selve avtaleteksten? Jeg vet at avisoverskriftene kalte den "Europas strengeste innvandringspolitikk", men det skyldes bare at vi journalister ønsker å fremstille det slik, for å berolige befolkningen. Prøv å les mer enn bare overskriftene. Det er ingen konkrete forslag til innstramminger i den avtaleteksten, bare vage og ulne formuleringer som er åpne for tolkning. Jeg vet fra sikre kilder at tilstrømmingen blir mye større enn anslagene på 100 000. Vi snakker flerfoldige hundre tusen, og det er en ønsket utvikling fra politikernes side. Selv i dag er det vanskelig å håndtere de som nå er kommet, så du kan jo tenke deg hvordan det blir å håndtere noen hundre tusen til som kommer i løpet av et år. Politikerne planlegger faktisk å tvinge vanlige nordmenn til å ta inn asylsøkerne i eget hjem, og de planlegger dessuten å stenge skoler, eldrehjem og barnehager for å gjøre dem om til asylmottak. Det er ikke sikkert det blir fullt så ille, men myndighetene planlegger for alle eventualiteter. Anonymkode: f6db7...99e 1
lillsunshine Skrevet 23. november 2015 #14 Skrevet 23. november 2015 (endret) Har du lest selve avtaleteksten? Jeg vet at avisoverskriftene kalte den "Europas strengeste innvandringspolitikk", men det skyldes bare at vi journalister ønsker å fremstille det slik, for å berolige befolkningen. Prøv å les mer enn bare overskriftene. Det er ingen konkrete forslag til innstramminger i den avtaleteksten, bare vage og ulne formuleringer som er åpne for tolkning. Jeg vet fra sikre kilder at tilstrømmingen blir mye større enn anslagene på 100 000. Vi snakker flerfoldige hundre tusen, og det er en ønsket utvikling fra politikernes side. Selv i dag er det vanskelig å håndtere de som nå er kommet, så du kan jo tenke deg hvordan det blir å håndtere noen hundre tusen til som kommer i løpet av et år. Politikerne planlegger faktisk å tvinge vanlige nordmenn til å ta inn asylsøkerne i eget hjem, og de planlegger dessuten å stenge skoler, eldrehjem og barnehager for å gjøre dem om til asylmottak. Det er ikke sikkert det blir fullt så ille, men myndighetene planlegger for alle eventualiteter. Anonymkode: f6db7...99eJeg har lest deler av avtaleteksten som journalistene har sammenfattet ja, usikker på hvor nøytrale disse framstillingene er. Men det er et par tiltak som jeg vil tro gjør det mindre attraktivt ja, blant annet endre på reglene for familiegjenforening, mulighet til å sende folk tilbake og behandle asylsøknader raskere og mulighet til å sende tilbake de som gjør kriminelle handlinger. Jeg synest det du skriver høres ut som en konspirasjon i grunn. Jeg er enig i at vi tar inn for mange, men jeg tror ikke politikerne tvinger på oss å ta inn i hjemmene og stenger skole, eldrehjem og barnehager. Hvorfor skulle de det? Dette må jo til syvende og sist gå utover politikerne selv. Jeg tror asylstrømmen delvis stopper opp litt selv fordi de som kommer ikke får det slik de tror. Endret 23. november 2015 av lillsunshine 2
lillsunshine Skrevet 23. november 2015 #15 Skrevet 23. november 2015 http://www.nrk.no/finnmark/nedgang-i-antall-asylsokere-til-norge-1.12668035 Bare litt sånn. Ja, det er for tidlig å konkludere, men kanskje den nye asylavtalen har skremt afghanere fra å dra hit, siden de kanskje skjønner at de som gruppe sannsynligvis vil bli sendt ut igjen?
lillsunshine Skrevet 23. november 2015 #16 Skrevet 23. november 2015 Har du lest selve avtaleteksten? Jeg vet at avisoverskriftene kalte den "Europas strengeste innvandringspolitikk", men det skyldes bare at vi journalister ønsker å fremstille det slik, for å berolige befolkningen. Prøv å les mer enn bare overskriftene. Det er ingen konkrete forslag til innstramminger i den avtaleteksten, bare vage og ulne formuleringer som er åpne for tolkning. Jeg vet fra sikre kilder at tilstrømmingen blir mye større enn anslagene på 100 000. Vi snakker flerfoldige hundre tusen, og det er en ønsket utvikling fra politikernes side. Selv i dag er det vanskelig å håndtere de som nå er kommet, så du kan jo tenke deg hvordan det blir å håndtere noen hundre tusen til som kommer i løpet av et år. Politikerne planlegger faktisk å tvinge vanlige nordmenn til å ta inn asylsøkerne i eget hjem, og de planlegger dessuten å stenge skoler, eldrehjem og barnehager for å gjøre dem om til asylmottak. Det er ikke sikkert det blir fullt så ille, men myndighetene planlegger for alle eventualiteter. Anonymkode: f6db7...99e"Fra budsjettforhandlingene til statsbudsjettet: Opprinnelig var forslaget fra regjeringen at man skulle ta 4,2 milliarder kroner fra bistand til utlandet for å bruke pengene på flyktningtiltak i Norge. Dette skal, etter det NRK får opplyst, nå være nedjustert til rundt 1,7 milliarder kroner."Hvordan skal man tolke det? Ser ut som de snur litt likevel angående hvordan man skal håndtrere flytkningsstrømmen.
yxnyx Skrevet 23. november 2015 #17 Skrevet 23. november 2015 "Fra budsjettforhandlingene til statsbudsjettet: Opprinnelig var forslaget fra regjeringen at man skulle ta 4,2 milliarder kroner fra bistand til utlandet for å bruke pengene på flyktningtiltak i Norge. Dette skal, etter det NRK får opplyst, nå være nedjustert til rundt 1,7 milliarder kroner."Hvordan skal man tolke det? Ser ut som de snur litt likevel angående hvordan man skal håndtrere flytkningsstrømmen. Det betyr ikke at de setter av mindre penger enn tidligere varslet til migrantene, det betyr bare at de henter pengene fra andre poster. Blant annet økt flyavgift og økt avgift på bil/drivstoff, så vidt jeg har fått med meg. Det er visstnok KrF som har satt seg på bakbeina mht å redusere bistandsbudsjettet så mye som tidligere foreslått. Hvis antallet asylsøkere holder seg på nivået vi hadde i forrige uke vil vi forøvrig motta over 100 000 neste år.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #18 Skrevet 23. november 2015 "Fra budsjettforhandlingene til statsbudsjettet: Opprinnelig var forslaget fra regjeringen at man skulle ta 4,2 milliarder kroner fra bistand til utlandet for å bruke pengene på flyktningtiltak i Norge. Dette skal, etter det NRK får opplyst, nå være nedjustert til rundt 1,7 milliarder kroner."Hvordan skal man tolke det? Ser ut som de snur litt likevel angående hvordan man skal håndtrere flytkningsstrømmen. Det betyr at KRF har holdt knallhardt på det de har grini over i media, og at 2,5 milliarder kroner må komme fra lommene til nordmenn! Anonymkode: 5f713...363
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #19 Skrevet 23. november 2015 Det er fremdeles veldig mange som stemte på arbeiderpartiet ved forrige stortingsvalg. De må jo ha ønsket seg denne utviklingen da? Anonymkode: 01cd7...8da 1
lillsunshine Skrevet 23. november 2015 #20 Skrevet 23. november 2015 Det betyr ikke at de setter av mindre penger enn tidligere varslet til migrantene, det betyr bare at de henter pengene fra andre poster. Blant annet økt flyavgift og økt avgift på bil/drivstoff, så vidt jeg har fått med meg. Det er visstnok KrF som har satt seg på bakbeina mht å redusere bistandsbudsjettet så mye som tidligere foreslått. Hvis antallet asylsøkere holder seg på nivået vi hadde i forrige uke vil vi forøvrig motta over 100 000 neste år.Det betyr at KRF har holdt knallhardt på det de har grini over i media, og at 2,5 milliarder kroner må komme fra lommene til nordmenn! Anonymkode: 5f713...363Aha. Beklager min uvitenhet, jeg tolket det som de ikke ville ta like mye fra bistandsprosjektet likevel og dermed beviglet mindre til akuttmottak o.s.v. Nå sees det jo en markant nedgang fra forrige uke, men det er jo for tidlig med å konkludere med noe enda. Men det så altså ut som det er nedgag i afghangere, kanskje har de blitt skremt av den nye asylavtalen.Vi får vel bare se hva som skjer... Og ikke minst hva planen er videre for de som nå er på akuttmottak...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå