Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar jo litt tid å bygge opp historien, hadde alle høydepunktene kommet i løpet av to episoder hadde det vært en liturgisk katastrofe. 

Anonymkode: 8c0c2...312

Dette. 

Jeg er heller ikke superhekta på den nye historien, men jeg er fortsatt optimistisk til at det kan gå seg opp. Sesong 2 fikk kanskje den beste starten fordi William/Noora-dramaet allerede ble introdusert i sesong 1. Sesong 3 minner hittil om den første sesongen når man ikke helt vet hvilke personer som er viktige og hva som egentlig er hovedhistorien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som jente synes det er gøy å se ting fra et gutteperspektiv, pluss at jeg savnet Jonas i sesong 2 :) Hun nye jenta derimot er ikke i nærheten av like flink til å spille som de andre og det ødela litt...håper hun blir bedre etterhvert. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Skam' er en skam. Nrk burde produsere kvalitet og ikke hurtigmat for rosablogg-generasjonen.

Anonymkode: 91f57...9dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke meldinger? Hva stod det?

Anonymkode: 33ea4...77d

Han fikk en melding av henne i klipp nummer to, lørdag. Sto mye om Jesus og kristendom, litt manisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak sesongåpning. Guttegjeng som babler noe uforståelig i narkorus mens en jente går på toalettet 1 cm unna... næh. 

Anonymkode: 5a670...b92

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk en melding av henne i klipp nummer to, lørdag. Sto mye om Jesus og kristendom, litt manisk. 

tenker moren hadde kastet han ut fordi han var homo, og prøvde få han til fornuft med å henvise til bibelen. 

Anonymkode: 7c187...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2016 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Det tar jo litt tid å bygge opp historien, hadde alle høydepunktene kommet i løpet av to episoder hadde det vært en liturgisk katastrofe. 

Lurer på kva som skjer videre med Even og Isak. Og hva er det med moren hans? Noe psykose-lignende SMS han fikk.. Det var vel en episode som omhandlet dette i sesong 2, noen som husker? 

Det tar litt tid å bygge opp historien, men det skal jo fenge i starten, ellers vil jo ikke seerne følge med. Det var jo det som var årsaken til at jeg begynte å se på SKAM. Syns første sesongen hadde gode skildringer på hvordan ungdomslivet kan være. Helt siden første episode var jeg nysgjerrig og ville se hva som skjedde videre, men hadde denne sesongen vært seriens første sesong, hadde ikke jeg orker å følge med. 

Anonymkode: ca37e...e54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke sesong 3 fenget noe særlig til nå. Likte heller ikke så godt den nye skuespilleren, hun med kort hår. Kan godt være at det er på grunn av karakteren hennes eller noe, men forhåpentligvis så tar det seg opp litt senere :) Jeg håpet på noe mer "badass" ref. nettaviser der det blir sagt at karakteren hennes hadde hatt kjæreste på 20 år, mye hasj og så videre. Virket ikke som den "typen" på en måte i de klippene jeg har sett. Det er jo ingen fasit på det altså, men mine tanker. :)

Endret av infectedsopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg med Emma er at jeg vet at hun heter Ruby og ikke "er" Emma. Mister litt troverdigheten når hun ble presentert før skam startet igjen, og at vi ikke får mystikken med den nye jenta. For vi visste jo at hun skulle være der.. Even liker jeg da. Han er litt giftig! Minner meg litt om Niko da. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har lastet ned Skamvarsler appen her? Synes du den fungerer bra? Jeg har nettopp lastet den ned, men har ikke fått noen varsler siden det ikke har skjedd noe nytt ennå, men håper den fungerer greit så jeg slipper å sitte som en retard og refreshe siden :fnise: Føler det har blitt helt tvang det med å MÅTTE refreshe siden.

Anonymkode: e7d90...8b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, infectedsopp skrev:

Synes ikke sesong 3 fenget noe særlig til nå. Likte heller ikke så godt den nye skuespilleren, hun med kort hår. Kan godt være at det er på grunn av karakteren hennes eller noe, men forhåpentligvis så tar det seg opp litt senere :) Jeg håpet på noe mer "badass" ref. nettaviser der det blir sagt at karakteren hennes hadde hatt kjæreste på 20 år, mye hasj og så videre. Virket ikke som den "typen" på en måte i de klippene jeg har sett. Det er jo ingen fasit på det altså, men mine tanker. :)

Helt enig! Jeg hadde forventet at hun skulle være litt "kul" hvis du skjønner hva jeg mener. På meg virker det bare som hun prøver for hardt for å bli likt av gutta, spesielt i siste klipp.

.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Luna31 skrev:

Helt enig! Jeg hadde forventet at hun skulle være litt "kul" hvis du skjønner hva jeg mener. På meg virker det bare som hun prøver for hardt for å bli likt av gutta, spesielt i siste klipp.

.

Skjønner hva du mener. Trodde hun skulle være litt mer "care" (sier kidsa fortsatt det? :p). 

Hadde egentlig håpet på en litt annen "Even" også.. førsteinntrykket virket litt likt resten av guttegjengen, festegutt som liker å røyke. Hadde blitt en litt annen dynamikk om Isak falt for en mer forsiktig og sjenert type, eller en sportsfyr. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 19.27, AnonymBruker skrev:

tenker moren hadde kastet han ut fordi han var homo, og prøvde få han til fornuft med å henvise til bibelen. 

Anonymkode: 7c187...d18

Er så klisje om det er sånn typisk at moren til Isak er kristen og ikke godtar at han er homofil, og sesongen får happy ending som vanlig. Isak hadde på seg en t-skjorte med bilde av Jesus på korset, tror jeg det var. I meldingen fra moren stod det noe om at man ikke skulle lage seg et gudebilde. Noe fra de ti bud?

Anonymkode: b05e2...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så klisje om det er sånn typisk at moren til Isak er kristen og ikke godtar at han er homofil, og sesongen får happy ending som vanlig. Isak hadde på seg en t-skjorte med bilde av Jesus på korset, tror jeg det var. I meldingen fra moren stod det noe om at man ikke skulle lage seg et gudebilde. Noe fra de ti bud?

Den t-skjorta er btw Eskild si, han brukte den i sesong 2..på festen k siste episode trur eg det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0068.JPG

Anonymkode: 790a0...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/6/2016 den 5.56, AnonymBruker skrev:

Av det jeg har  sett til nå, er jeg ikke imponert. Tror ikke Skam med Isak som hovedkarakter er noe for meg, likte jentegjengen så godt. så jeg kommer nok ikke til å se videre. 

Anonymkode: a0214...810

På 10/6/2016 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Enig. Isak og den slappe guttegjengen med marihuana-issues, fenger ikke helt. 

Anonymkode: ca37e...e54

Funnet ut av alt dette ut ifra bare en episode? :laugh:

Neida, selvsagt får dere mene det dere vil, men jeg må innrømme at nettopp dette fenger; gutter i "sånne" gjenger  skal selvsagt være heterofile, så jeg digger at de har valgt nettopp dette temaet. Forhåpentligvis ser vi enda mer til Eskild også!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På Monday, March 14, 2016 den 16.52, Charmander skrev:

Har fulgt med selv om jeg er litt eldre enn TS. Kan mimre tilbake til en episode der jeg kom ut fra toalettet med en jente i en time hvor noen jenter så det. Ryktene gikk som ild i tørt gress på den tiden der altså. Morsom serie.

Haha du så ikke at du gikk på jentedo?

Anonymkode: 3e91a...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du så ikke at du gikk på jentedo?

Anonymkode: 3e91a...51b

Det var faktisk ikke jente og guttedo der. Det var to separate toalett, for begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2016 den 16.52, Charmander skrev:

Har fulgt med selv om jeg er litt eldre enn TS. Kan mimre tilbake til en episode der jeg kom ut fra toalettet med en jente i en time hvor noen jenter så det. Ryktene gikk som ild i tørt gress på den tiden der altså. Morsom serie.

TS? Det er jeg som er TS, men jeg er ikke på alder med karakterene i serien..

Ellers må jeg bare si at denne sesongen ikke fenger så voldsomt foreløpig. Sesong 1 er og blir min favoritt:rodmer: Det var den jeg falt for allerede i september i fjor, og selv om jeg også likte sesong 2 ble den noe helt annet enn den første. 

Nå savner jeg jentegjengen og venter på at de skal slutte å kverne på denne kattehooker-spøken (ikke morsomt!)

Anonymkode: 26ebc...0fe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så glad i 2. sesong, den var viktig og alt det der men ble veldig rolig for min del. Jeg syns denne sesongen virker å ha litt mer liv, litt mer fester og sånt. Jeg syns og det er interessant og ha gutteperspektivet og savnet disse karakterene fra forrige sesong hvor jeg egentlig følte det ble veldig mye Noora alene, spesielt siste halvdel. Jentene er jo fortsatt med nå, og jeg syns det er et veldig viktig tema for sesongen. Dette med legning, forstå sine egne følelser, osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...