AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5001 Del Skrevet 3. juni 2017 Likte at Isak påpekte ovenfor sana at hun kanskje ble kastet ut fordi hun var en superbossy bitch. Det er også min egen tolkning. Uansett hva grunnen hennes er, så er hun ikke alltid så hyggelig mot andre. Og det er ingenting som heter "sterk personlighet". Hun var ikke grei ovenfor PepsiMax-gjengen. Jeg forstår godt at de prøvde å få henne ut. Anonymkode: 26b03...697 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5002 Del Skrevet 3. juni 2017 Får ikke åpnet det nye klippet :/ Anonymkode: ae4c5...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5003 Del Skrevet 3. juni 2017 åååååååååååååååh blir så irritert! kan ikke sana la elias snakke ferdig. er klar for å ha yousef/sana dramaet oppklart! Anonymkode: 7ae87...b60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 3. juni 2017 #5004 Del Skrevet 3. juni 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 101??? Seriøst? Det er psykt!! Anonymkode: d0237...700 Hehe, OK, kanskje bare 99 da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5005 Del Skrevet 3. juni 2017 Syntes de første sesongene var bra. Gidder ikke engang se Sanasesongen, hun irriterte meg bare. Anonymkode: 21c49...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5006 Del Skrevet 3. juni 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: åååååååååååååååh blir så irritert! kan ikke sana la elias snakke ferdig. er klar for å ha yousef/sana dramaet oppklart! Anonymkode: 7ae87...b60 Enig. Men tenker at slik det ligger an nå er ting litt for opplagt..? Det kan ikke være så enkelt som at Yousef egentlig er forelsket i Sana? Forventer mer dramatikk enn som så! Anonymkode: 6d485...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5007 Del Skrevet 3. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Men tenker at slik det ligger an nå er ting litt for opplagt..? Det kan ikke være så enkelt som at Yousef egentlig er forelsket i Sana? Forventer mer dramatikk enn som så! Anonymkode: 6d485...34f jaa kanskje litt opplagt, men blir vel slik ting må utvikle seg hvis yousef/sana skal ende opp sammen? min teori iallefall: noora klinte med yousef fordi hun ville komme seg over william, yousef klinte tilbake fordi han var trist over at sana hadde slettet han som venn på fb, men de møttes for å snakke om at det var feil ting å gjøre, hvor yousef deretter fortalte noora at han liker sana. det er dette noora og elias har prøvd å si til sana, men hun vil ikke høre, fordi hun er sikker på at noora/yousef er en greie. men så får hun sikkert vite sannheten neste uke Anonymkode: 7ae87...b60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 3. juni 2017 #5008 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Syns samtalen mellom Isak og Sana var ganske fin. Hun får frem sitt budskap og perspektiv som det sikkert for mange nordmenn og andre er vanskelig å sette seg inn i. Dette med hidjab. For det er en del folk som mener at akkurat disse tingene Sana sier. De mener det er tvang, hjernevasking osv. Men for at ting ikke skal bli alt for politisk korrekt liker jeg veldig godt hvordan Isak istedenfor bare lytter og sier ja, ok nå forstår jeg eller lignende så viser han både en forståelse for hennes opplevelse av verden, samtidig som han stiller spørsmål tilbake. Og sier henne imot. At vi må få lov til å lure på ting, at det handler ikke kun om rasisme, men om nysgjerrighet og en lyst til å lære om andre menneskers kultur. Og her for vi også flettet inn rasismebegrepet til en viss grad. Hva er rasisme, hvem er rasister, og er det mulig at vi ser det vi vil se? Og vi vet jo at det finnes rasisme i varierte grader. Men litt læren av dette klippet som i skam tidligere- mennesker missforstår hverandre hele tiden og budskap endrer seg fra sender til mottager. Endret 3. juni 2017 av pinar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5009 Del Skrevet 3. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Likte at Isak påpekte ovenfor sana at hun kanskje ble kastet ut fordi hun var en superbossy bitch. Det er også min egen tolkning. Uansett hva grunnen hennes er, så er hun ikke alltid så hyggelig mot andre. Og det er ingenting som heter "sterk personlighet". Hun var ikke grei ovenfor PepsiMax-gjengen. Jeg forstår godt at de prøvde å få henne ut. Anonymkode: 26b03...697 Jeg har forsvart Sana i denne tråden, men jeg har aldri påstått at hun er veldig hyggelig, men jeg har snakket om mulige årsaker til at hun er sånn som hun er. Altså at det kanskje kommer fra usikkerhet, dårlige opplevelser, osv. I denne sesongen har vi blitt bedre kjent med Sana, og lært at hun ikke er så selvsikker som hun fremstiller seg selv som, at hun blir såret som alle andre, tør ikke å snakke om ting hun opplever som vanskelig, osv. Dette betyr jo ikke at hun fortjener å bli behandlet dårlig, men jeg forstår at Sara og gjengen ikke liker henne ettersom hun oppfører seg ganske kynisk overfor dem og det ville sikkert ødelagt litt av russetiden for dem å måtte være sammen med en som er veldig krass og som fungerer som bussjef, slik at de må forholde seg mye til henne. Hun ødelegger jo for seg selv ved å oppføre seg slik - og det forstår hun kanskje nå som Isak var så ærlig som han var; at årsaken til at folk ikke er så hyggelige mot henne kan være at hun selv ikke er så hyggelig. En kan ikke forvente at folk er kjempekoselige når en selv ikke behandler folk bra. Dersom hun nå tør å åpne seg litt opp, slutter å dømme folk før hun har blitt kjent med dem (hun vil jo ikke bli dømt pga. religionen sin, men samtidig dømmer hun alle andre som rasister) og tør gi mye mer av seg selv, så tror jeg hun er på god vei. Anonymkode: ca37e...e54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #5010 Del Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: jaa kanskje litt opplagt, men blir vel slik ting må utvikle seg hvis yousef/sana skal ende opp sammen? min teori iallefall: noora klinte med yousef fordi hun ville komme seg over william, yousef klinte tilbake fordi han var trist over at sana hadde slettet han som venn på fb, men de møttes for å snakke om at det var feil ting å gjøre, hvor yousef deretter fortalte noora at han liker sana. det er dette noora og elias har prøvd å si til sana, men hun vil ikke høre, fordi hun er sikker på at noora/yousef er en greie. men så får hun sikkert vite sannheten neste uke Anonymkode: 7ae87...b60 Men jeg blir litt irritert over at Elias bare gav seg npr Sana sa bare glem det. Jeg er over han. Da skulle han bare sagt. Det tror jeg ikke noe på. Og firtsatt å sagt det han skulle si. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #5011 Del Skrevet 3. juni 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsvart Sana i denne tråden, men jeg har aldri påstått at hun er veldig hyggelig, men jeg har snakket om mulige årsaker til at hun er sånn som hun er. Altså at det kanskje kommer fra usikkerhet, dårlige opplevelser, osv. I denne sesongen har vi blitt bedre kjent med Sana, og lært at hun ikke er så selvsikker som hun fremstiller seg selv som, at hun blir såret som alle andre, tør ikke å snakke om ting hun opplever som vanskelig, osv. Dette betyr jo ikke at hun fortjener å bli behandlet dårlig, men jeg forstår at Sara og gjengen ikke liker henne ettersom hun oppfører seg ganske kynisk overfor dem og det ville sikkert ødelagt litt av russetiden for dem å måtte være sammen med en som er veldig krass og som fungerer som bussjef, slik at de må forholde seg mye til henne. Hun ødelegger jo for seg selv ved å oppføre seg slik - og det forstår hun kanskje nå som Isak var så ærlig som han var; at årsaken til at folk ikke er så hyggelige mot henne kan være at hun selv ikke er så hyggelig. En kan ikke forvente at folk er kjempekoselige når en selv ikke behandler folk bra. Dersom hun nå tør å åpne seg litt opp, slutter å dømme folk før hun har blitt kjent med dem (hun vil jo ikke bli dømt pga. religionen sin, men samtidig dømmer hun alle andre som rasister) og tør gi mye mer av seg selv, så tror jeg hun er på god vei. Anonymkode: ca37e...e54 Kjente jeg blir lity oppgitt over sana. Om hun er lei av å bli blikka og at broren blir spytta på når de går ute PÅGRUNN AV hijaben. Hvorfor må hun bruke den da? Hun kan jo være en god muslim uten den. Fpr følelsen av at mange bruker hijab på trass. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5012 Del Skrevet 3. juni 2017 Teksten på skam virket ikke i dag. Jeg har store problemer med å skjønne hva de sier uten tekst. Veldig irriterende. Anonymkode: 7f0b8...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5013 Del Skrevet 3. juni 2017 32 minutter siden, Maleficenta skrev: Kjente jeg blir lity oppgitt over sana. Om hun er lei av å bli blikka og at broren blir spytta på når de går ute PÅGRUNN AV hijaben. Hvorfor må hun bruke den da? Hun kan jo være en god muslim uten den. Fpr følelsen av at mange bruker hijab på trass. WOW. du har nesten sett på en hel sesong om en muslimsk jente og etter det klippet der så sitter du igjen med en følelse av at flere bruker hijab på trass? trist. som sana så fint sa det, hva er problemet med ENDA ett plagg? hvorfor skal visse nordmenn bli så opphengt i det? var vel slike som deg hun refererte til. skal hun liksom ta av seg hijaben og gi etter for presset og rasismen, og ikke være den hun vil være? mener du liksom at hun BER om dette fordi hun velger å ha på seg hijaben? finnes aldri en god unnskyldning for å skulle spytte på folk i gaten eller få blikk bare fordi en velger å gå med hijab! Anonymkode: 7ae87...b60 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #5014 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: WOW. du har nesten sett på en hel sesong om en muslimsk jente og etter det klippet der så sitter du igjen med en følelse av at flere bruker hijab på trass? trist. som sana så fint sa det, hva er problemet med ENDA ett plagg? hvorfor skal visse nordmenn bli så opphengt i det? var vel slike som deg hun refererte til. skal hun liksom ta av seg hijaben og gi etter for presset og rasismen, og ikke være den hun vil være? mener du liksom at hun BER om dette fordi hun velger å ha på seg hijaben? finnes aldri en god unnskyldning for å skulle spytte på folk i gaten eller få blikk bare fordi en velger å gå med hijab! Anonymkode: 7ae87...b60 Ja for hun klager over at nordmenn har negativt syn på hijab. Og det er jo ikke så rart når et hvert spørsmål om hijab og religionen hennes blir avspist med at hun blir fornærmet pga at hun tolker det rasistisk. Samtidig skal hun på dld og liv bruke det selv om det slett ikke er noe hun er blitt tvunget til. Likevel er hun sut for at folk reagerer på plagget. Drit i å bruke det da. Så får du fred da. Og nei det er ikke greit å bli spyttet på. Men jeg forstår at folk reagerer negativt. Historisk sett er det plagget ment fir å undertrykke kvinner. Moderne muslimske jenter ser ut for å ha glemt det. Endret 3. juni 2017 av Maleficenta 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5015 Del Skrevet 3. juni 2017 19 minutter siden, Maleficenta skrev: Ja for hun klager over at nordmenn har negativt syn på hijab. Og det er jo ikke så rart når et hvert spørsmål om hijab og religionen hennes blir avspist med at hun blir fornærmet pga at hun tolker det rasistisk. Samtidig skal hun på dld og liv bruke det selv om det slett ikke er noe hun er blitt tvunget til. Likevel er hun sut for at folk reagerer på plagget. Drit i å bruke det da. Så får du fred da. Og nei det er ikke greit å bli spyttet på. Men jeg forstår at folk reagerer negativt. Historisk sett er det plagget ment fir å undertrykke kvinner. Moderne muslimske jenter ser ut for å ha glemt det. ÆSJ for en tankegang du har, SKAM deg! Anonymkode: 7ae87...b60 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #5016 Del Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ÆSJ for en tankegang du har, SKAM deg! Anonymkode: 7ae87...b60 Ja.. jeg er rasistisk og fæl. Kan leve med at du mener det. Herregud. Går jo for faen ikke an å ha en kritisk mening om noe som har med islam å gjøre uten at man blir halshugget. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 3. juni 2017 #5017 Del Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Kjente jeg blir lity oppgitt over sana. Om hun er lei av å bli blikka og at broren blir spytta på når de går ute PÅGRUNN AV hijaben. Hvorfor må hun bruke den da? Hun kan jo være en god muslim uten den. Fpr følelsen av at mange bruker hijab på trass. Herlighet så opphengt du er i denne hijaben da! La nå jenta gå i hva hun vil. Om en norsk jente blir spyttet etter på gaten av en ,for eksempel, muslim for å gå med kort kjole - skal hun da dra hjem å ta på lenge kjole? Eller går den tankegangen din bare en vei? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 3. juni 2017 #5018 Del Skrevet 3. juni 2017 23 minutter siden, Maleficenta skrev: Ja for hun klager over at nordmenn har negativt syn på hijab. Og det er jo ikke så rart når et hvert spørsmål om hijab og religionen hennes blir avspist med at hun blir fornærmet pga at hun tolker det rasistisk. Samtidig skal hun på dld og liv bruke det selv om det slett ikke er noe hun er blitt tvunget til. Likevel er hun sut for at folk reagerer på plagget. Drit i å bruke det da. Så får du fred da. Og nei det er ikke greit å bli spyttet på. Men jeg forstår at folk reagerer negativt. Historisk sett er det plagget ment fir å undertrykke kvinner. Moderne muslimske jenter ser ut for å ha glemt det. Men det er jo nettopp dette Sana snakker om, at dette er noe hun gjør helt av egen fri vilje. Et valg hun har tatt. Og hvorfor skal andre mennesker mene en masse om hennes personlige valg? Det blir for enkelt å si at "drit i å bruke det", når det for henne er viktig. Akkurat som at en hel masse andre ting er viktige for andre personer. Essensen her er jo som hun selv sier at hun blir dømt basert på et hodeplagg, at det er det de ser før de ser henne. Hun blir forhåndsdømt. Denne sesongen handler om flere ting, men blant annet handler det om merkelapper, i dette tilfellet muslimsk kvinne som bærer hijab. Og det er her Isak prøver å åpne øynene hennes for at det kanskje ikke er hijaben hennes som er det eneste problemet, samtidig som hun har sine erfaringer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #5019 Del Skrevet 3. juni 2017 10 minutter siden, Birdo skrev: Herlighet så opphengt du er i denne hijaben da! La nå jenta gå i hva hun vil. Om en norsk jente blir spyttet etter på gaten av en ,for eksempel, muslim for å gå med kort kjole - skal hun da dra hjem å ta på lenge kjole? Eller går den tankegangen din bare en vei? Nei det skal hun ikke. Jeg har ikne forsvart spyttinga. Jeg SA jo det ikke var greit. Men jeg skjønner folk har et negativt syn på hijab. Kristne og muslimske kvinner sluttet å dekke seg til for flere år siden nettopp pga kvinnefrigjøring. Når muslimske kvinner fortsatt bruker det, ja da tenker jo folk at de ikke er frigjort. Da de ennå ikke har frigjort seg fra et plagg som symboliserer kvinnens bluferdighet og ærbarhet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. juni 2017 #5020 Del Skrevet 3. juni 2017 11 minutter siden, pinar skrev: Men det er jo nettopp dette Sana snakker om, at dette er noe hun gjør helt av egen fri vilje. Et valg hun har tatt. Og hvorfor skal andre mennesker mene en masse om hennes personlige valg? Det blir for enkelt å si at "drit i å bruke det", når det for henne er viktig. Akkurat som at en hel masse andre ting er viktige for andre personer. Essensen her er jo som hun selv sier at hun blir dømt basert på et hodeplagg, at det er det de ser før de ser henne. Hun blir forhåndsdømt. Denne sesongen handler om flere ting, men blant annet handler det om merkelapper, i dette tilfellet muslimsk kvinne som bærer hijab. Og det er her Isak prøver å åpne øynene hennes for at det kanskje ikke er hijaben hennes som er det eneste problemet, samtidig som hun har sine erfaringer. Hun dømmer jo alle andre tilbake da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå