Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker denne sesongen veldig godt. Synes Sana karakteren er meget spennende og Iman Meskini er en ypperlig skuespiller. Spennende å se hvordan det utvikles videre - det blir nok bra uansett. Sana er jo en representant for svært mange i dag som har en fot i norsk samfunn og som kanskje også har utenlandsk opphav/bakgrunn. Det er ikke bare bare og å finne balansen kan være veldig utfordrende. Synes de får det fint frem i serien.

Anonymkode: bc6d7...7ae

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg i mindretall her, men jeg synes denne sesongen har vært en av de beste. Kan forstå at en del ikke kjenner seg igjen, jeg er ikke muslim jeg heller, men jeg kjenner meg så godt igjen i gutteproblemene hennes, konflikter og ryktespredning. Det var ikke Islam som holdt meg tilbake på den tiden, men jeg var usikker på meg selv og befant meg i mange av de lignende situasjonene. Spesielt siste klippet traff skikkelig godt... det blir spennende å se om hun bruker passordet, men håper at hun ikke bruker hele uken på å tenke over det. Fint at vi får klipp så ofte, men tempoet burde justeres opp. 

Anonymkode: ee990...7e8

du er absolutt ikke alene! føler også at denne sesongen er en av de beste. synes de har gjort en fantastisk jobb med å vise hva muslimske jenter (og generelt også jenter med utenlandsk bakgrunn) sliter med. I tillegg har de vist at en muslimsk jente kan feste som alle andre jenter på hennes alder, uten å drikke alkohol, som jeg synes er flott. 

og er enig angående det siste klippet, følte d i hjerterota, får så vondt av henne :( har et lite håp om at Yousef møter Noora for å diskutere Sana, men er i tvil

Anonymkode: 7ae87...b60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bare jeg som synes yousef er litt luremus-ish? :fnise: flørter åpenbart med sana for så å kline med venninna hennes, så fortsetter han å flørte med henne, for så å henge med noora igjen? føler at han lar henne henge liksom

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bare jeg som synes yousef er litt luremus-ish? :fnise: flørter åpenbart med sana for så å kline med venninna hennes, så fortsetter han å flørte med henne, for så å henge med noora igjen? føler at han lar henne henge liksom

Gutter, ass. Stakkars Sana, håper hun får han til slutt. 

Anonymkode: 4c968...d26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke spesielt til deg, men til alle som mener at Yousef vingler mellom Sana og Noora.   

Har dere ikke lært noe av de tre forrige sesongene?  Vi skal tro at Yousef vingler, men oppførselen hans har selvfølgelig en forklaring.  Den kommer vi til å få til slutt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt på dette med Yousef. Vi ser jo alle fra Sanas POV, så kan det hende at vi har sett Yousef slik Sana har oppfattet han? At han kanskje ikke har flørta såå mye, men Sana opplever det sånn fordi hun er forelska? 

Neida, joda. Han har jo vist interesse for henne. Bare kom til å tenke på det 🤔🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutter, ass. Stakkars Sana, håper hun får han til slutt. 

Anonymkode: 4c968...d26

Det håper jeg også, men ikke hvis han skal være et rasshøl og hooke med venninnene hennes!

Men - det må jo bekymre henne at han ikke er muslim..? Eller at han ikke tror?

Det er så mange tråder at nå synes jeg de må begynne å sy dem sammen. I stedet ser det ut til å bli bråk med mailen til Noora. Gruer meg!

Anonymkode: 6d485...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, missdior skrev:

Jeg har fundert litt på dette med Yousef. Vi ser jo alle fra Sanas POV, så kan det hende at vi har sett Yousef slik Sana har oppfattet han? At han kanskje ikke har flørta såå mye, men Sana opplever det sånn fordi hun er forelska? 

Neida, joda. Han har jo vist interesse for henne. Bare kom til å tenke på det 🤔🤔

Nei, han har jo egentlig vært bare bittelitt flørtete, litt 'lik-meg-selv-om-jeg-spiller-laidback!' mot henne. Hun har ikke gitt så mye tilbake da..

Anonymkode: 6d485...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke noe mer bitchy enn d de fleste jenter var mot folk de ikke likte på vgs 

Men hun liker jo Isak. De er jo venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff norske serier altså. Folk må alltid snakke så lavt i alle norske serier. Fikk ikke med meg helt hva guttene sa. Sa han ene at Noora og Yousef var blitt sammen? Jeg håper ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Huff norske serier altså. Folk må alltid snakke så lavt i alle norske serier. Fikk ikke med meg helt hva guttene sa. Sa han ene at Noora og Yousef var blitt sammen? Jeg håper ikke det..

Samme her, må ha tekst for å klare å høre alt. Hadde nok ikke fått med meg så mye om det ikke var tekstet. :P De har tekst på alle klippene, bare trykk på den firkanten med strek under klippet. Ved siden av kommentarboblen og likes. :)

Anonymkode: 97bb1...1c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Kalevala skrev:

Dette er ikke spesielt til deg, men til alle som mener at Yousef vingler mellom Sana og Noora.   

Har dere ikke lært noe av de tre forrige sesongene?  Vi skal tro at Yousef vingler, men oppførselen hans har selvfølgelig en forklaring.  Den kommer vi til å få til slutt.  

Haha, jeg er helt enig med deg. Drittsekk-oppførsel har selvfølgelig alltid en forklaring, men sannheten er jo at når man oppfører seg som en drittsekk så er man en drittsekk, uansett hva årsaken til oppførselen var. Jeg heiet på Sana og Yousef, men å hooke med venninnen hennes var å gå over streken. Jeg håper Yousef får smake sin egen medisin. 

(Jeg tror at Yousef har møtt Noora for å fortelle henne at det ikke kan bli noe mellom dem, dette vet jo ikke Sana, så hun gjør noe dumt før hun finner ut at det er henne han vil bli sammen med, og da går alt rett vest, Noora blir såret og Yousef blir skuffet over oppførselen hennes, osv.)

Anonymkode: ca37e...e54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke verken Yousef eller Noora trenger å ha dårlig samvittighet.

Yousef så jo reaksjonen fra Sana da han sa han ikke trodde/var muslim. I tillegg unfriend'et hun ham på face. Signal til Y: jeg er ikke interessert. (Vi vet hun er det - men at han ikke forstår det syns jeg ikke er særlig rart.)

Noora: har sagt til Sana ved flere anledninger at hun liker Y. Sana svarer tilbake at vennene til broren er barnslige drittunger. Noora har ikke sett samtalene mellom S og Y der man kan se det er kjemi der...hvordan skal hun vite -utfra hva S sier at hun også liker Y?

Jeg tror ikke det er/blir noe mellom N og Y, for Y liker S - selv om han tror S ikke liker ham.
Kliningen m N på festen var bare "fjas"....

Men jeg tror Sana bruker mailen til Noora, og sender bildene hun tok av chattemeldingene fra Sara. (Bla der hun trasher Vilde og moren). Ref introen: Sana spenner ben på Noora, og som en følge av det ødelegger "Noora" Vilde sin fasade.....

Endret av *Emma*
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvordan andem skal kunne ordne opp i alt i løpet av de siste episodene. Først må det gå skikkelig dritt for sana, så må det ordnes opp i, samtidig med alle de andre løse trådene. :klo: 

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, *Emma* skrev:

Syns ikke verken Yousef eller Noora trenger å ha dårlig samvittighet.

Yousef så jo reaksjonen fra Sana da han sa han ikke trodde/var muslim. I tillegg unfriend'et hun ham på face. Signal til Y: jeg er ikke interessert. (Vi vet hun er det - men at han ikke forstår det syns jeg ikke er særlig rart.)

Noora: har sagt til Sana ved flere anledninger at hun liker Y. Sana svarer tilbake at vennene til broren er barnslige drittunger. Noora har ikke sett samtalene mellom S og Y der man kan se det er kjemi der...hvordan skal hun vite -utfra hva S sier at hun også liker Y?

Jeg tror ikke det er/blir noe mellom N og Y, for Y liker S - selv om han tror S ikke liker ham.
Kliningen m N på festen var bare "fjas"....

Men jeg tror Sana bruker mailen til Noora, og sender bildene hun tok av chattemeldingene fra Sara. (Bla der hun trasher Vilde og moren). Ref introen: Sana spenner ben på Noora, og som en følge av det ødelegger "Noora" Vilde sin fasade.....

Tror du kan ha rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jo hende at både Sana og Noora skal lære noe om at de ikke trenger kjæreste?

Anonymkode: 874bd...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noora vet jo ikke at Sana liker Yousef. Yousef vet ikke at Sana liker han.

Vi ser jo fra Sanas synspunkt, og det er jo ikke lett for andre å vite hva hun tenker og føler. Hun gir jo ofte uttrykk for noe annet enn det hun egentlig føler. Er heller ikke så sikker på at hun helt selv vet hva hun føler for Yousef, med tanke på hva han mener om religion og islam.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, UnderCover skrev:

er det noen her som kan oversette hva Sana sier når hun ber?

Praise is only for Allah, Lord of the Universe.
The most Kind, the most Merciful.
The master of the Day of Judgement.
You alone we worship and to you alone we pray for help.
Show us the straight way,
The way of those whom you have blessed.
Who have not deserved your anger,
Nor gone astray.

Say: He is Allah, the only one.
Allah helps and does not need help.
He does not produce a child, and He was not born of anyone.
There is no one equal to Him.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Sana er en skikkelig dårlig venn. 

Først så setter hun venninnene sine i en vanskelig situasjon ved å impulskjøpe en buss til 300.000,- uten å avklare med dem først. Fordi hun selv ville "vise" at hun også kunne være russ, eller hevne seg på en frekk kommentar. 

Så kupper hun bussen, og med 0,- på kontoen går hun i slutten av 2 klasse å krever Sara sin rolle som bussjef. Hun hadde ikke penger, hun hadde ikke gjort noe av den tidligere bussjef-jobben (som er mye jobb), men bare krever. For fuck alle andre. 

Så driter hun i Isak og Even, hun vet Even og broren hennes sin gjeng har en fortid, men hun vil se Yousef så da er det null respekt og hun inviterer dem til festen hvor hun vet Isak og Even er. Hvorfor? Jo fordi Isak og Even tenkte hun ikke på, for hun tenkte kun på seg selv. 

Og Yousef da, som aldri har gjort Sana noe. Han er hyggelig og grei mot henne, tar til og med støyten for vodkaflasken, men når Sana finner ut at han ikke er muslim så kutter hun han rett ut for da er han ikke bra nok uansett. Hadde Yousef slettet Sana på FB fordi Sana var muslim hadde det blitt et hylekor, men det er tydeligvis greit at Sana gjør det. 
Og Noora lar Elias sove hos dem, og Yousef og Noora har en flørtende tone seg i mellom. De smiler til hverandre og har tydelig kjemi. Yousef følger Sana hjem og forklarer hvorfor han ikke er muslim, noe som egentlig er et personlig valg som han egentlig ikke burde behøve å rettferdiggjøre, men det må han. Så spiller de litt basket, og har blikkontakt. MEN Sana er lillesøsteren til kompisen hans, hun har alt slettet han fra FB før og hun er tydelig på at hun ønsker en muslim, med andre ord så har Sana selv gitt tydelige signaler til Yousef om at hun ikke er interessert. 

Og Isak, som broren banker opp og hun alltid snakker ned til. Hver gang de snakker om skole så er hun så bedrevitende mot han, det er kvalmt å se på. Og hun tilbyr han å hjelpe, men kun for egen vinning - for hun vil nemlig inn å lese meldingene hans med eksen hans! Hallo, det er vanvittig slemt gjort mot kompisen din! Men igjen, Sana tenker bare på Sana.

Og Noora. Først visste Sana at W hadde fått ny dame uten å si noe, så snakker hun stygt om kompisene til broren (noe Noora helt sikkert tolker som at Sana ikke liker dem, for hun vil jo aldri ha de med). Så tar hun Noora med på Grønland for å se på kjekke gutter, men forteller aldri Noora om sine følelser for Yousef. 
MEN DET VERSTE er at Sana ikke støtter Noora i sin kjærlighetssorg! Noora hadde samboer og hadde flyttet til London for han, og hun sier at om W hadde fått en annen hadde det knust henne. Sana derimot tenker igjen kun på Sana og istedenfor å være en venn og faktisk snakke med Noora (og Noora prøver igjen og igjen å få kontakt), fordi Noora klinte med en fyr som Sana er hemmelig forelsket i. 

Huff dette ble langt. Men jeg bare klarer ikke å syntes Sana er hverken "ekte" eller "tøff". Sana er egoistisk og tenker kun på seg selv. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...