UnderCover Skrevet 11. mai 2017 #4581 Del Skrevet 11. mai 2017 2 timer siden, mikrobe skrev: Det er fordi de middelaldrende kvinnene savner Evak. Nå er det bare målgruppen +/- som gjenstår. Dessuten dukker episodene kjapt opp på YouTube denne sesongen, både med og uten tekster. Folk slipper å vente så mange minutter, så endel dropper vel å se den på skam.p3.no. Jeg lurer litt på hvor unge de middelaldrende er? Jeg var nyskjerrig på Sana og religion denne sesongen, for jeg vet ikke stort. Hittil har det bare blitt bekreftet det lille jeg visste fra før, og det er slett ikke mye..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 11. mai 2017 #4582 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg må ærlig innrømme det at jeg savner Evak, og jeg er ikke en av de middelaldrende kvinnene. Men jeg kan forstå at det er noen som er lei maset. Samtidig så jeg liker denne sesongen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anathema Skrevet 11. mai 2017 #4583 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg synes at denne sesongen er kjedelig, forundrer meg ikke om de har mistet mange seere. Klikker meg bare inn på siden når jeg kjeder meg et par ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4584 Del Skrevet 12. mai 2017 12 timer siden, mikrobe skrev: Det er fordi de middelaldrende kvinnene savner Evak. Nå er det bare målgruppen +/- som gjenstår. Dessuten dukker episodene kjapt opp på YouTube denne sesongen, både med og uten tekster. Folk slipper å vente så mange minutter, så endel dropper vel å se den på skam.p3.no. Jeg tror ikke det er hovedgrunnen. Jeg tror sesongen bare er for kjedelig - så enkelt. Det er ingen store ting som har skjedd ennå. Det er noen ting som ulmer, men til nå har ikke serien tatt noen klar retning. Jeg syns for så vidt sesongen begynte bra, men de siste 14 dagene har vært ganske tamme. Anonymkode: 26b03...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4585 Del Skrevet 12. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Sorry for et rotete innlegg, ble bare så engasjert da jeg leste alle sakene. Reagerer på hvordan de mulimske kvinnene blir behandlet og hvordan mange av de ikke tør å ytre seg i redsel for å bli stemplet for en "vestlig heltinne" som er påvirket av "ukulturen." Anonymkode: ca37e...e54 Dette er noe mange er klar over. Dette er en av grunnene til at mange ønsker å begrense ikke-vestlig innvandring, slik at man får muligheten til å bryte opp i denne middelalder-kulturen. Mamma jobbet med flere pakistanske kvinner på 70-tallet, hvor alle var så glad for at de slapp å dekke seg til, og de kunne leve akkurat slik de ville. Det er en frihet som er sterkt begrenset i dag pga store grupperinger av mennesker med ikke-vestlig kultur med tilhørende moralpoliti. Det er skikkelig trist. Norge skulle aldri ha tatt inn så mange på en gang. Anonymkode: 26b03...697 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4586 Del Skrevet 12. mai 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe mange er klar over. Dette er en av grunnene til at mange ønsker å begrense ikke-vestlig innvandring, slik at man får muligheten til å bryte opp i denne middelalder-kulturen. Mamma jobbet med flere pakistanske kvinner på 70-tallet, hvor alle var så glad for at de slapp å dekke seg til, og de kunne leve akkurat slik de ville. Det er en frihet som er sterkt begrenset i dag pga store grupperinger av mennesker med ikke-vestlig kultur med tilhørende moralpoliti. Det er skikkelig trist. Norge skulle aldri ha tatt inn så mange på en gang. Anonymkode: 26b03...697 Vel, jeg er ikke en av de som er spesielt opptatt av innvandringspolitikken, men jeg syns det er viktig at kvinnene oppnår de samme rettighetene som menn. Det er leit at når de kommer til et vestlig land må de fortsatt leve under samme press som de gjorde i et ikke-vestlig samfunn. Det er ikke slik vi skal ha det i 2017, og spesielt ikke i et vestlig land. At kvinner ikke kan skilles når de vil, at unge kvinner sendes til legen for å undersøke jomfruhinne, at de må gjemme seg bort, ikke har lov til å ytre seg kritisk til sin egen kultur/religion, og hvis de gjør det får de trusler og blir sosialt utstøtt, er det noe alvorlig galt. At kvinnene blir stemplet som løslupne og "horer" og "heltinner som er påvirket av vestlig kultur" når de er kritiske til det faktum at kvinner undertrykkes, er bare trist. Religionsfrihet er viktig (og jeg er selvfølgelig for det), men, et stort men: menneskerettighetene burde og BØR komme først - men det gjør det jo ikke i enkelte tilfeller, altså må vi gjøre mer for å beskytte og å skape et samfunn hvor innvandrerkvinner skal få lov til å utfolde seg, men det er nok en vanskelig sak dette her. Anonymkode: ca37e...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4587 Del Skrevet 12. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg er ikke en av de som er spesielt opptatt av innvandringspolitikken, men jeg syns det er viktig at kvinnene oppnår de samme rettighetene som menn. Det er leit at når de kommer til et vestlig land må de fortsatt leve under samme press som de gjorde i et ikke-vestlig samfunn. Det er ikke slik vi skal ha det i 2017, og spesielt ikke i et vestlig land. At kvinner ikke kan skilles når de vil, at unge kvinner sendes til legen for å undersøke jomfruhinne, at de må gjemme seg bort, ikke har lov til å ytre seg kritisk til sin egen kultur/religion, og hvis de gjør det får de trusler og blir sosialt utstøtt, er det noe alvorlig galt. At kvinnene blir stemplet som løslupne og "horer" og "heltinner som er påvirket av vestlig kultur" når de er kritiske til det faktum at kvinner undertrykkes, er bare trist. Religionsfrihet er viktig (og jeg er selvfølgelig for det), men, et stort men: menneskerettighetene burde og BØR komme først - men det gjør det jo ikke i enkelte tilfeller, altså må vi gjøre mer for å beskytte og å skape et samfunn hvor innvandrerkvinner skal få lov til å utfolde seg, men det er nok en vanskelig sak dette her. Anonymkode: ca37e...e54 Det er sånn det må bli. Selv om man flytter til et nytt land, så tar man fortsatt med seg sine personlige holdninger og verdier. Dessverre. Jeg syns det er trist selv, og jeg syns det er rart at politikere ikke gjør noe med det. Det verste er at man ved å poengtere disse tingene kan stå i fare for å bli kalt islamofob, rasist, konspirasjonsteoretiker eller fremmedfiendtlig. Og ønsker du assimilering fremfor integrering - at de som kommer til Norge skal ta opp våre verdier - ja, da er du nærmest for nazist å regne. Så jeg tror ikke det vil komme til å skje noe på denne fronten. Anonymkode: 26b03...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4588 Del Skrevet 12. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sånn det må bli. Selv om man flytter til et nytt land, så tar man fortsatt med seg sine personlige holdninger og verdier. Dessverre. Jeg syns det er trist selv, og jeg syns det er rart at politikere ikke gjør noe med det. Det verste er at man ved å poengtere disse tingene kan stå i fare for å bli kalt islamofob, rasist, konspirasjonsteoretiker eller fremmedfiendtlig. Og ønsker du assimilering fremfor integrering - at de som kommer til Norge skal ta opp våre verdier - ja, da er du nærmest for nazist å regne. Så jeg tror ikke det vil komme til å skje noe på denne fronten. Anonymkode: 26b03...697 Dette har på vært dagsorden tidligere og da bestemte en for å la saken ligge på grunn av religionsfriheten, som jo er en menneskerettighet. Folk må selvsagt få lov til å ha sin religion, men når religion blir brukt til å krenke menneskerettigheter burde myndighetene ha lov til å gripe inn. Vanskelig sak. Jeg er ikke enig med deg i at asssimilering er veien å gå; å gi avkall på sin kultur virker jo urimelig. En kultur har jo både positive og negative sider - men når noen deler av kulturen kolliderer med menneskerettighetene blir det en annen sak, men da snakker vi ofte om religionsfriheten. Hva er viktigere - menneskerettighetene/kvinnekonvesjonen eller religionsfriheten? Jeg vil ikke si at det er kontroversielt - heldigvis! SV f.eks. mener Norge er på kollisjonskurs med kvinneloven og mener at Norge burde stille strengere krav til trossamfunn. Det har jo vært snakk om at trossamfunn som ikke oppfyller grunnleggende krav ikke skal få statstøtte. Dette var jo noe SV fikk regjeringen med på å utrede. Det utarbeids også en ny tros- og livssynslov der statssøtte vil være et sentralt tema. Ph.d.-avhandlingen til Vibeke Blaker Strand tar opp disse problemstillingene; «Diskrimineringsvern og religionsutøvelse: Hvor langt rekker individvernet?» http://www.jus.uio.no/ior/forskning/arrangementer/disputaser/2011/strand-vibeke-blaker Anonymkode: ca37e...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4589 Del Skrevet 12. mai 2017 Gleder meg til i kveeeld! It's gonna happen tonight! Anonymkode: ae4c5...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4590 Del Skrevet 12. mai 2017 Så irriterende at de aldri kan sende Skam når det står i tvguiden. Fra 20.25 til 21.15. Husker det var sånn i fjor og.. Og irriterende at de ikke kommer med noen video snart. Vil jo se hva som skjer ikveld! Anonymkode: 97bb1...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4591 Del Skrevet 12. mai 2017 Glem det! Kom jo nytt klipp 20.39, like etter siste kommentar.. Og det var bra! Stakkars Sana, virker som neste uke blir mer action! :D Anonymkode: 97bb1...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 12. mai 2017 #4592 Del Skrevet 12. mai 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4593 Del Skrevet 12. mai 2017 Fuuuuuuuuck Anonymkode: 51744...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 12. mai 2017 #4594 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) For en episode! Mye som skjedde. Stakkars Sana... Endret 12. mai 2017 av Tita92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4595 Del Skrevet 12. mai 2017 Stakkars Sana! Hun hadde ikke gjort noe for å fortjene dette her. Noora irriterer meg litt, men samtidig så vet hun jo ikke at Sana har følelser for Yousef... Men hvordan kunne Yousef gjøre dette mot Sana? Anonymkode: ca37e...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4596 Del Skrevet 12. mai 2017 Etter en del småkjedelige episoder kommer det plutselig et stykke kunst. Anonymkode: 5a670...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4597 Del Skrevet 12. mai 2017 Called it. Stakkar Sana, fikk vondt av henne nå. Anonymkode: 4c968...d26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #4598 Del Skrevet 12. mai 2017 Fantastisk.. kjenner meg så godt igjen, ikke i det med religion, men med alt dette andre med gutter og jenteintriger. Det å av en eller annen grunn føle seg utenfor (hun pga. sin religion, jeg pga. andre ting). Føler med henne nå! Anonymkode: e82c7...918 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. mai 2017 #4599 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars Sana! Hun hadde ikke gjort noe for å fortjene dette her. Noora irriterer meg litt, men samtidig så vet hun jo ikke at Sana har følelser for Yousef... Men hvordan kunne Yousef gjøre dette mot Sana? Anonymkode: ca37e...e54 Ja herregud. Jeg trodde jo Jousef likte Sana. Hvorfor driver han og roter med Noora da?? Huff stakkars. Syns det var så fælt når hun stod på doen og overhørte hva de to pm jentene sa om henne. Huff hvor jævlig. Følte jeg kunne kjenne selv hvordan det måtte føles. Og nå er sikkert Noora dritsur på henne pga at hun ikke sa det om William. Men hun visste jo ikke om det var sant eller bare rykter at William hadde ny kjæreste. Btw så fin Sana var i dette klippet. Hodeplagget hun hadde nå var mye finere enn den der som henger og slenger rundt halsen. Nå fikk vi faktisk se litt hals Endret 12. mai 2017 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 12. mai 2017 #4600 Del Skrevet 12. mai 2017 Herregud for et klipp! Så mye som jeg hater nesten alt som skjedde i dette klippet, så må jeg jo nesten si at timingen var helt perfekt mtp. alle de negative kommentarene og klagene på buss-storyen. Jeg vet nesten ikke hvor vi bør starte diskusjonen en gang. - Noora og Yousef.... wtf. - Sana og Noora og William.....? - Ballonggjengen vs. guttegjengen......? - Busshorene.....? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå