Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå setter du deg selv høyt her (siden du sa du var lik Sana). Det blir da folk ut av folk som ikke er som deg, også. 

Anonymkode: ed13c...99a

Hehe, akkurat som det å sette seg selv høyt er dumt. Det er jo ved å sette seg selv lavt man blir bitchy og usikker. Men ja, jeg har inntrykk av at det er et mye mer typisk tilfelle at folk tror det ikke blir "folk ut av folk" som Sana. Så jeg mener motsatt av den meningen du tillegger meg. Det å være så åpenlys hyggelig som de andre jentene i gjengen er da, for å være litt generaliserende, er jo nettopp det man ønsker å være. 
Og jeg tror Sana kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PseudonymBruker

Sana, Noora, Vilde, Eva og Chris har altså "kuppet" denne bussen, uten penger. For så å få PM-gjengen til å betale for den. Mot at de fortsatt får være med på bussen OG får bussjefen. Og det er de 20 PM-jentene som hver må betale 15000 kr (300K tilsammen). Sana, Noora, Vilde, Eva og Chris betaler ingenting av kjøpssummen. (delt på 25 stk så ville det blitt 12000 kr på hver) 

Det må være tidenes dårligste russebuss-avtale som PM-gjengen har gått med på. Og moralsk forkastelig at Sana, Noora, Vilde, Eva og Chris ikke er med og betaler sin del. 

Jo mer jeg tenker på det, jo mer sannsynlig er det at Sara har en plan om å ta over kontrollen av den bussen og sparke ut snylterne. Enten det, eller så er hun verdens verste forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
7 timer siden, PseudonymBruker skrev:

Sana, Noora, Vilde, Eva og Chris har altså "kuppet" denne bussen, uten penger. For så å få PM-gjengen til å betale for den. Mot at de fortsatt får være med på bussen OG får bussjefen. Og det er de 20 PM-jentene som hver må betale 15000 kr (300K tilsammen). Sana, Noora, Vilde, Eva og Chris betaler ingenting av kjøpssummen. (delt på 25 stk så ville det blitt 12000 kr på hver) 

Det må være tidenes dårligste russebuss-avtale som PM-gjengen har gått med på. Og moralsk forkastelig at Sana, Noora, Vilde, Eva og Chris ikke er med og betaler sin del. 

Jo mer jeg tenker på det, jo mer sannsynlig er det at Sara har en plan om å ta over kontrollen av den bussen og sparke ut snylterne. Enten det, eller så er hun verdens verste forhandler. 

Helt enig. Synes det var en usannsynlig plan helt fra starten av, hvem går vel med på noe sånt? Så er helt forståelig, og på sin plass om de tar over bussen egentlig. Skulle ønske det hadde vært en mer realistisk situasjon rundt det med bussen, for dette ble litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hvit.rose skrev:

Helt enig. Synes det var en usannsynlig plan helt fra starten av, hvem går vel med på noe sånt? Så er helt forståelig, og på sin plass om de tar over bussen egentlig. Skulle ønske det hadde vært en mer realistisk situasjon rundt det med bussen, for dette ble litt rart.

Gjengen til Sana fikk jo bussen fordi de bydde over PM. Tror de bydde 20 000 over. Siden PM hadde lyst på akkurat denne bussen, så måtte de slå seg sammen med Sana og de.

Tror det var sånn. Uansett så bestemmer selgerne hvem de selger til, og de valgte Sana.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
5 minutter siden, penny_ skrev:

Gjengen til Sana fikk jo bussen fordi de bydde over PM. Tror de bydde 20 000 over. Siden PM hadde lyst på akkurat denne bussen, så måtte de slå seg sammen med Sana og de.

Tror det var sånn. Uansett så bestemmer selgerne hvem de selger til, og de valgte Sana.

Det er ikke valget av hvem som fikk bussen jeg snakker om!

Det var usannsynlig at PM-jentene går med på å betale ALT for bussen, synes nå jeg! Og de andre blir med som gratis passasjerer. Eller du hadde gladelig betalt 15 000, og noen ingenting?

Endret av Mattie16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PM-jentene tror vel at de bare legger ut for bussen, og at sana og de betaler sin del senere? De vet altså ikke at sana og de ikke har penger.

Men jeg synes det er rart at PM-jentene, som tydeligvis har planlagt russetiden lenge ikke har funnet buss før. De venter til siste liten, og satser på å få akkurat den bussen uten en backup plan?

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattie16
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PM-jentene tror vel at de bare legger ut for bussen, og at sana og de betaler sin del senere? De vet altså ikke at sana og de ikke har penger.

Men jeg synes det er rart at PM-jentene, som tydeligvis har planlagt russetiden lenge ikke har funnet buss før. De venter til siste liten, og satser på å få akkurat den bussen uten en backup plan?

Nei, mener Sana sa at PM jentene skulle betale alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, hvit.rose skrev:

Nei, mener Sana sa at PM jentene skulle betale alt!

avtalen var at de skulle legge ut

Anonymkode: 696ce...28e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært totalt hekta på sesong 1-3, oppdatert hvert 5. minutt og vært helt besatt. Men ikke denne sesongen. Det kan fortsatt skje mye, men foreløpig er jeg litt skuffet. Ettersom det er siste sesongen virker det som de skal nøste opp i alt samtidig, og det må de jo, siden det er siste sesong. Men da blir det sånn hast med alt, og de går ikke i dybden på noe. Og mye blir ikke oppklart. De kan jo ikke få med seg absolutt alt som gjenstår i denne siste sesongen.

F.eks eldste broren til Sana, han hører vi jo ingenting om. Og hijabpolitiet som det ble fokusert på i sesong 2 (?). Og dette med William og Noora synes jeg virket helt rart. De fikk jo et problem når Thomas ikke ville være med i serien lenger, men synes ikke dette var realistisk. Og at Noora som ble bygget opp i slutten av sesong 2 og anmeldte Niko, plutselig turte hun ikke møte i retten? Og Vilde, skal vi ikke få vite noe mer en henne? VI vet jo at det er noe med moren hennes. Men dette får vi kanskje vite etterhvert.

Det er sikkert mange flere løse tråder, så jeg synes det er synd at de rusher i gjennom denne sesongen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

avtalen var at de skulle legge ut

Anonymkode: 696ce...28e

Ok. Men likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært totalt hekta på sesong 1-3, oppdatert hvert 5. minutt og vært helt besatt. Men ikke denne sesongen. Det kan fortsatt skje mye, men foreløpig er jeg litt skuffet. Ettersom det er siste sesongen virker det som de skal nøste opp i alt samtidig, og det må de jo, siden det er siste sesong. Men da blir det sånn hast med alt, og de går ikke i dybden på noe. Og mye blir ikke oppklart. De kan jo ikke få med seg absolutt alt som gjenstår i denne siste sesongen.

F.eks eldste broren til Sana, han hører vi jo ingenting om. Og hijabpolitiet som det ble fokusert på i sesong 2 (?). Og dette med William og Noora synes jeg virket helt rart. De fikk jo et problem når Thomas ikke ville være med i serien lenger, men synes ikke dette var realistisk. Og at Noora som ble bygget opp i slutten av sesong 2 og anmeldte Niko, plutselig turte hun ikke møte i retten? Og Vilde, skal vi ikke få vite noe mer en henne? VI vet jo at det er noe med moren hennes. Men dette får vi kanskje vite etterhvert.

Det er sikkert mange flere løse tråder, så jeg synes det er synd at de rusher i gjennom denne sesongen.

Det jeg lurer på er hvordan du/dere klarer å huske at Sana faktisk har en til bror og en søster som ble nevnt tidligere i tråden. I hvilken sesong ble de nevnt? Jeg har sett alle sesongene, men husker ingenting av akkurat det :klaske:

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Jeg så klippet der de inngår avtalen igjen, og der krever Sana to ting:

• PM-jentene legger ut for bussen
  • Sana blir bussjef

Sana tillatter ikke at Sara får diskutere kravene med de andre jentene, hun må sammen med Ingrid(?) ta et valg der og da.

Det er helt vilt at Sara går med på det. Spesielt det med at de må legge ut alt, og at de ikke engang får diskutere kravene med de 18 andre jentene som er med å betale for bussen. Fra deres ståsted har Noora, Sana, Chris, Eva og Vilde nettopp kjøpt en buss til 300000 kr, de burde ha råd til å betale sin del av bussen med en gang (12000 kr hver). Det er jo bare en liten brøkdel av den totale summen. På toppen av det hele behandler Sana Sara og Ingrid som dritt gjennom hele samtalen, og avslutter praten med å arrogant vinke de vekk. Hele seansen er ydmykende.

Jeg satser på at det etterhvert kommer fram at Noora, Sana, Chris, Eva og Vilde aldri hadde pengene (at en av de i fylla sier det er ikke usannsynlig), og at PM-gjengen gjør mytteri og kaster de av bussen. Det har de fortjent. 

Endret av PseudonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Bonobo skrev:

Hehe, akkurat som det å sette seg selv høyt er dumt. Det er jo ved å sette seg selv lavt man blir bitchy og usikker. Men ja, jeg har inntrykk av at det er et mye mer typisk tilfelle at folk tror det ikke blir "folk ut av folk" som Sana. Så jeg mener motsatt av den meningen du tillegger meg. Det å være så åpenlys hyggelig som de andre jentene i gjengen er da, for å være litt generaliserende, er jo nettopp det man ønsker å være. 
Og jeg tror Sana kommer dit.

Arroganse er ikke godt for noe. Selvtillit er. 

Anonymkode: ed13c...99a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PseudonymBruker

Dette er det som burde ha skjedd dersom Sara ikke hadde vært verdens verste forhandler.

Sara: Ja, vi tenkte.. dere er jo 5 og vi er 20, og det er 25 sitteplasser på bussen, så vi tenkte det kanskje kunne vært en match?

Sana: Vi slår oss sammen på to betingelser. Dere legger ut for bussen, og jeg blir bussjef.

Sara: eeeh.... det må vi nesten diskutere med jentene

Sana: Enten lager vi en avtale nå, eller så blir det ikke noen buss!!!

Sara: Vi er 20 jenter som er innstilt på at jeg skulle være bussjef. Vi to kan ikke på vegne av alle de andre jentene gå med på en ny bussjef uten å ta det opp med de først. Men jeg tror vi kan få de med på akkurat det altså. Men hvorfor må vi legge ut for deres andeler i bussen? 

Sana: Det har ikke dere noe med!!!

Sara: Har dere ikke penger?

Sana: ……

Sara: Dere har ikke penger dere! Det var det vi hadde en mistanke om, hvordan skulle dere 5 klare å betale 300000 kr alene? Så dere har lurt til dere en buss uten at dere kan betale for den. Ok, da går vi ikke med på avtalen. So long! (Sara og Ingrid går sin vei)

Senere samme kveld: PM-gjengen forteller Mari at Noora, Sana, Chris, Vilde og Eva ikke har penger. Og hele suppa ender opp med at PM-gjengen overtar bussen. 

Endret av PseudonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, PseudonymBruker skrev:

Dette er det som burde ha skjedd dersom Sara ikke hadde vært verdens verste forhandler.

Sara: Ja, vi tenkte.. dere er jo 5 og vi er 20, og det er 25 sitteplasser på bussen, så vi tenkte det kanskje kunne vært en match?

Sana: Vi slår oss sammen på to betingelser. Dere legger ut for bussen, og jeg blir bussjef.

Sara: eeeh.... det må vi nesten diskutere med jentene

Sana: Enten lager vi en avtale nå, eller så blir det ikke noen buss!!!

Sara: Vi er 20 jenter som er innstilt på at jeg skulle være bussjef. Vi to kan ikke på vegne av alle de andre jentene gå med på en ny bussjef uten å ta det opp med de først. Men jeg tror det kan gå bra. Men hvorfor må vi legge ut for deres andeler i bussen? 

Sana: Det har ikke dere noe med!!!

Sara: Har dere ikke penger?

Sana: ……

Sara: Dere har ikke penger dere! Det var det vi hadde en mistanke om, hvordan skulle dere 5 klare å betale 300000 kr alene? Så dere har lurt til dere en buss uten at dere kan betale for den. Ok, da går vi ikke med på avtalen. So long! (Sara og Ingrid går sin vei)

Senere samme kveld: PM-gjengen forteller Mari at Noora, Sana, Chris, Vilde og Eva ikke har penger. Og hele suppa ender opp med at PM-gjengen overtar bussen. 

Dette hadde vært det mest sannsynlige, men og kjedelige, og ingenting å spinne videre på.. Nå er det mer spenning, hva skjer, når eksploderer det, og blir det stygt....

Anonymkode: 97bb1...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Jeg har en følelse av at hele jente-gjengen kommer til å vende seg mot Sana, så hun blir stående alene. Blir spennende å se i morgen.

Og så kanskje tyr hun til Yosef for trøst og støtte. Og da kan saker og ting skje. Jaja vi får se..

Endret av Mattie16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Serieskaperne har åpenbart gjort en feil når publikum heier på alle andre enn Sana.

1. Veldig mange håper egentlig at Noora og Yousef er de som hooker opp til slutt.

2. Veldig mange er irritert over at Sana snyltet til seg både buss og sjefsrolle.

3. Veldig mange synes hovedpersonen er ekstremt sur og bitchy.

Dette hadde vært ok i starten av sesongen, men nå er vi halvveis!!!! Første uka med Isak i sesong 3 var tortur. Han var så jævlig sur og barnslig, men allerede første klipp i uke 2 kom vi nært inn på han og vi virkelig forsto at den sure Isak var et skall. Jeg trodde dette skulle skje med Sana også, men det nærmeste vi kommer er en fullstendig urealistisk og klein scene med tidenes største håndkleet på hodet for Gud forby at noen ser håret ditt....

Anonymkode: 33d94...e36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde og at vi skulle få se mer chatter fra jentegjengen og familien til Sana..

Syns denne sesongen var skuffende, men jeg hadde nok forventet noe mer, noe annet.. Dette er jo siste sesong. Er redd for at de neste episodene blir veldig "hast", hvertfall om de skal løse opp alle trådene og bli ferdig med ett eller annet som er poenget med sesong 4.

Anonymkode: 97bb1...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så enig. Sesong 4 har skuffet stort. Det skjer lite, er ingen nerve i den i det hele tatt. Jeg venter på at det skal ta seg opp, men snart halveis i sesongen og den er bare kjedelig.. Man merker jo også at sesong 4 ikke er i nærheten av å være den snakkisen de andre sesongene har vært. Kjipt...

Anonymkode: 3d5b2...62e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Serieskaperne har åpenbart gjort en feil når publikum heier på alle andre enn Sana.

1. Veldig mange håper egentlig at Noora og Yousef er de som hooker opp til slutt.

2. Veldig mange er irritert over at Sana snyltet til seg både buss og sjefsrolle.

3. Veldig mange synes hovedpersonen er ekstremt sur og bitchy.

Dette hadde vært ok i starten av sesongen, men nå er vi halvveis!!!! Første uka med Isak i sesong 3 var tortur. Han var så jævlig sur og barnslig, men allerede første klipp i uke 2 kom vi nært inn på han og vi virkelig forsto at den sure Isak var et skall. Jeg trodde dette skulle skje med Sana også, men det nærmeste vi kommer er en fullstendig urealistisk og klein scene med tidenes største håndkleet på hodet for Gud forby at noen ser håret ditt....

Anonymkode: 33d94...e36

ddu er klar over at den eneste negativiteten  mot sana er her på kg? hvis du ser i kommentarfeltet på alle klippene hennes på skam p3 sin side så elsker folk denne sesongen, og har stor forståelse for sana og er gira på å se hvordan hennes forhold med yousef kommer til å utvikle seg. så det er du som er i mindretall

og til den siste (litt på kanten) ignorante setningen din: du er klar over at skuespilleren er muslimsk i virkeligheten? er du så idiot at du tror hun kommer til å vise håret hennes for hele Norge, når det nettopp er det HIJABEN er til? dust

Anonymkode: 7ae87...b60

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...