Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mattie16
17 minutter siden, *Emma* skrev:

Jeg tenker at klippet hvor Nora gir bort passordet sitt mens Sara hører på er helt meningsløst, om ikke det leder til noe....
Enten kontakter Sana William - eller så gjør Sara noe f***skap...

Kan jo være for å lure oss litt da😉 Ellers ganske enig ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sana er så frekk! Hun har en forferdelig måte å snakke til andre på, greit nok at hun ble sint pga russebuss-gruppa, men hun har vært sånn hele veien mot PM-jentene. Det er egentlig ikke rart om Sara og de andre konspirerer for å få henne ut, jeg hadde heller ikke gledet meg til å tilbringe russetiden med Sana når hun holder på sånn...

Anonymkode: a34ec...cc1

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns Sana var imøtekommende påslutten av siste klipp. Det ER faktisk ikke lett å stole på en jentegjeng som man allerede har dårlig erfaring med. Særlig ikke når man før har opplevd at folk har vendt en ryggen eller fryst en ut. I know all about that. 

Men det skjer nok noe spesielt på syng-eventet. De bygger den veldig opp. Tror at Sana drikker bare for å bevise noe:p

Anonymkode: ae4c5...237

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sana er så frekk! Hun har en forferdelig måte å snakke til andre på, greit nok at hun ble sint pga russebuss-gruppa, men hun har vært sånn hele veien mot PM-jentene. Det er egentlig ikke rart om Sara og de andre konspirerer for å få henne ut, jeg hadde heller ikke gledet meg til å tilbringe russetiden med Sana når hun holder på sånn...

Frekk? er ikke pepsi max jentene de som kalte Vilde for en hore i sesong 1? Ikke rart at hun ikke er imøtekommende mot jenter som er shady

Anonymkode: 7ae87...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

At Sana er streng, konsekvent og fremstår som litt usympatisk er da vel ikke noe nytt? Det er nettopp derfor det er interessant å bli kjent med karakteren for å forsøke å forstå hvorfor hun er som hun er. Hva er det som gjør/har gjort at hun er slik. Det er nok ikke enkelt å vokse opp og skille seg ut så mye som hun gjør. Fremtoningen hennes kan tyde på at hun har opplevd noe som gjør at hun ikke slipper folk innpå seg. Det tar tid å rive ned veggene, det er ikke noe som skjer på nullkommaniks. Vi kommer nok tettere inn på henne denne sesongen og jeg tror hun kommer til å bli litt mer laid-back… Eller ikke, det gjenstår å se. Men det er gøy å få innblikk i hennes liv som ung, muslimsk jente som er vokst opp med to kulturer som ofte krasjer med hverandre.

Vi har jo allerede fått se noen sider av Sana som vi ikke har sett tidligere og det vil nok skje mer etterhvert, vi er jo som sagt i begynnelse, for crying out loud :P

Hva gjelder pepsi max-gjengen, så har jo de vært ganske slemme mot Vilde, de frøs henne ut og kalte henne for en hore, etc. 

Anonymkode: ca37e...e54

Nei vi er halvveis.

Anonymkode: 33d94...e36

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frekk? er ikke pepsi max jentene de som kalte Vilde for en hore i sesong 1? Ikke rart at hun ikke er imøtekommende mot jenter som er shady

Var det ikke Eva de kalte hore, etter hookingen med penetrator Chris?? Vilde stor i skolegården å fortalte det, og Noora måtte hysje på henne i forsvar for Eva.

Anonymkode: 7b4d6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke Eva de kalte hore, etter hookingen med penetrator Chris?? Vilde stor i skolegården å fortalte det, og Noora måtte hysje på henne i forsvar for Eva.

Ok, så da går de rundt og kaller andre jenter for horer? De kalte Vilde for en hore på en "bussefest" hvor Sana satte jentene på plass og de ble kastet ut av festen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Sana skal bære nag over dette så burde hun ikke ha fusjonert gruppene. Eva/Vilde er tydeligvis "over it" og går fint overens sammen med de, så hvorfor skal Sana fortsette å skape splid og dyrke oss-mot-dem-mentaliteten? Og uansett om man ikke liker noen er det greit å vise normal høflighet til folk man er nødt til å forholde seg til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpes, folk her inne tar denne serien litt for seriøst. Det er fiksjon, ikke dokumentar, så kommentarer om "påtvungen dialog" eller "dette er urealistisk" syns jeg blir litt feil når fortellingen er stort sett skapt i hodet til Julie Andem. Likevel er det bra fiksjon. Serien er nyansert, karakterene er ikke endimensjonale. Ja, Sana framstår som litt nebbete, men samtidig er hun følsom og usikker. Jentegjengen er sammensveiset, likevel er de 17 år, og kan være bitchy og lite inkluderende til tider. 

Jeg liker det. Det er først og fremst underholdning, og da hjelper det å ikke bli moralsk indignert når karakterene oppfører seg annerledes enn det man forventer eller håper. Greit å bare lene seg tilbake og bli underholdt noen ganger, tenker jeg. 

Anonymkode: 5dd98...490

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så da går de rundt og kaller andre jenter for horer? De kalte Vilde for en hore på en "bussefest" hvor Sana satte jentene på plass og de ble kastet ut av festen. 

Det har de jo beklaget nå da. Det blir jo ofte slik splid og tull mellom tenåringsjenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel fordi hun ene var sammen med chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns Sana var imøtekommende påslutten av siste klipp. Det ER faktisk ikke lett å stole på en jentegjeng som man allerede har dårlig erfaring med. Særlig ikke når man før har opplevd at folk har vendt en ryggen eller fryst en ut. I know all about that. 

Men det skjer nok noe spesielt på syng-eventet. De bygger den veldig opp. Tror at Sana drikker bare for å bevise noe:p

Anonymkode: ae4c5...237

Ja men tror hun var flau fordi hun anklaget Sara for ikke å ha sendt den der kopien med de bussgreiene. Og det at sara var hyggelig mot henne og sa beklager og sa det ikke var meningen å ta over styringa, så tror jeg sana senket skuldrene litt og fikk bekrefta at hun ikke var så utenfor som hun trodde likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, Bonobo skrev:

Jeg må bare si noe til dere som mener at Sana er "for" sur; for noen av oss er dette veldig gjenkjennbart! Personlig var jeg alltid sur mot folk jeg ikke var 100% trygge på, dårlig holdning ovenfor nye mennesker osv da jeg var yngre. Dette stammet kun ifra usikkerhet. Mot gode venninner som jeg stolte skikkelig på, var jeg engelen selv (slik Sana er med folk en-og-en).  Feks om det var store grupper med venninner, så kunne jeg være en skikkelig megge og tilbakeholdt om det bare var én jente ikke stolte på inni den gruppen. Så for noen av oss, som det alltid er med SKAM, så treffer´n skikkelig! Og jeg var i utgangspunktet negativ til Sana som hovedrolle, som jeg nå har funnet ut i refleksjon, er fordi hun minner meg om selv når jeg var ung og usikker.

Synes ikke Sana fremstår som noe ''engel'' i dialog med én person. Unntaket er når hun snakker med sin mor og Elias. Hun er gjennomgående sur mot gjengen sin, der spesielt stakkars Vilde får gjennomgå. Og ja. Vilde er irriterende og naiv, men det er kun Sana som oppfører seg så nedlatende mot henne. Hadde aldri orket å være venn med Sana. 

Anonymkode: f9027...e5d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, denne sesongen mangler nerve, syns jeg. Joda, jeg ser at Sana opplever press fra ulike kanter, men det treffer ikke helt. Sesongen mangler tydelighet. Jeg har ingenting å se frem mot når det gjelder neste klipp. 

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, denne sesongen mangler nerve, syns jeg. Joda, jeg ser at Sana opplever press fra ulike kanter, men det treffer ikke helt. Sesongen mangler tydelighet. Jeg har ingenting å se frem mot når det gjelder neste klipp. 

Anonymkode: 26b03...697

Enig. Men jeg er vel egentlig ikke i målgruppen. Likevel- Sana fremstår usympatisk til tider, og det skjer for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes PM gjengen får unødvendig mye hat. Sana kuppet bussen i slutten av 2 klasse, når allerede Sara har vært bussjef lenge og sikkert måtte styre masse frem til nå. De hadde organisert seg, skaffet penger - ja, hele pakken! Men så kommer Sana og Sara blir presset mot å gi opp sjefsposisjonen sin til en surpomp som oppfører seg gjennomgående dårlig. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun fremdeles er sur for noe som skjedde i SKAM verdenen for over 1 år siden, så burde hun aldri ha gått med på å spleise gruppene. Både Eva og Vilde (som faktisk var de to som fikk gjennomgå av den gjengen) klarer å gå overens med de så burde Sana jekke seg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke Sana fremstår som noe ''engel'' i dialog med én person. Unntaket er når hun snakker med sin mor og Elias. Hun er gjennomgående sur mot gjengen sin, der spesielt stakkars Vilde får gjennomgå. Og ja. Vilde er irriterende og naiv, men det er kun Sana som oppfører seg så nedlatende mot henne. Hadde aldri orket å være venn med Sana. 

Vilde er jo utrolig ignorant, og har kommet med flere idiotiske kommentarer i forbindelse med Islam når det gjelder Sana, så synes det blir for dumt å kalle henne nedlatende. Sett deg selv i Sana sin situasjon og tenk på hvordan Vilde sine nedlatende kommentarer ovenfor henne kan føles. For det er jo bare Sana som har mottatt disse kommentarene, ikke de andre jentene i gruppen, de slipper jo å få dumme spørsmål og høre teite kommentarer, nettopp fordi de er norske. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2017 den 9.58, AnonymBruker skrev:

ølk

Endret av Bonobo
La til et avsnitt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Bonobo skrev:

Å jo! Ser du ikke det jeg ser? En omsorgsfull, lojal og omtenksom venninne. Hun er bare ikke det på den typiske "hei, syyykt koselig å se deg igjen:yvonne:"- måten 

Må legge til noe:
Det er veldig bra å ha en kritisk venninne også. En som bare ikke jatter med, men som er ordentlig engasjert i at du skal ha det bra. Selvom det vil si noen krasse kommentarer i ny og ne. Det er det som bygger et menneske, det!

Nå setter du deg selv høyt her (siden du sa du var lik Sana). Det blir da folk ut av folk som ikke er som deg, også. 

Anonymkode: ed13c...99a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...