Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns klippet på fredag ikke var noe bra. For meg så Sana og Yousef kun ut til å ha en vennlig tone seg i mellom, som kompiser. Kanskje dette endret seg de siste 30s av episoden, men ellers var det ingen følelser der - ingen forelskelse.

Dette med Even syns jeg også blir tåpelig. Kurrere seg selv med koranen? Ja jøss, det virker ikke særlig troverdig. Og i tillegg at Yousef gikk bort fra sin religion pga Even. Det fungerer ikke for meg. Det blir bare teit.

Noora har jeg også problemer med. Syns hun spiller veldig dårlig i denne sesongen. 

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke Nora. Hun er troverdig i noen klipper, men er sååå dårlig i andre at jeg faller ut. Har det samme problemet med Sana men det er heldigvis ikke så ofte. 

Anonymkode: aff85...257

Jeg er litt enig med deg, jeg synes Noora trekker de andre ned. Når hun og Sana henger sammen uten de andre jentene klarer jeg rett og slett ikke å tro på vennskapet. Stemningen mellom dem er som når to stykker i en vennegjeng som omtrent aldri prater med hverandre plutselig blir sittende alene og innser at de egentlig bare er bekjente. Yousana-kjemien var mye mer troverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal religiøse "alltid" spørre hvorfor ikke-religiøse ikke tror? Samt argumentere for sin tro. Dette gjelder spesielt muslimer og kristne. Jeg er ateist selv. 

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes argumentasjonene for og imot religion i denne episoden var utrolig dårlig og lite reflektert! Jeg klarte knapt henge med i tankegangen... Yousef hadde på en måte et poeng, men Sana bare jattet bull i mine øyne. Var kleint å høre... 

Ellers håper jeg det skjer MER i neste episode. Akkurat som jeg håpet i denne episoden... Det var fint å se Yousana sammen, og de siste sekundene var søte, men ellers var det jo INGENTING som skjedde. Kafèbesøket var jo totalt ute av context, og tok mange gode minutter fra en episode som ellers kunne vært fylt med... mer. Bare MER.

Anonymkode: ed13c...99a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns klippet på fredag ikke var noe bra. For meg så Sana og Yousef kun ut til å ha en vennlig tone seg i mellom, som kompiser. Kanskje dette endret seg de siste 30s av episoden, men ellers var det ingen følelser der - ingen forelskelse.

Dette med Even syns jeg også blir tåpelig. Kurrere seg selv med koranen? Ja jøss, det virker ikke særlig troverdig. Og i tillegg at Yousef gikk bort fra sin religion pga Even. Det fungerer ikke for meg. Det blir bare teit.

Noora har jeg også problemer med. Syns hun spiller veldig dårlig i denne sesongen. 

Even er bipolar. De gjør rare og "lite troverdige" ting i de maniske periodene sine. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal religiøse "alltid" spørre hvorfor ikke-religiøse ikke tror? Samt argumentere for sin tro. Dette gjelder spesielt muslimer og kristne. Jeg er ateist selv. 

Jeg synes ikke de pleier å gjøre det, jeg. Her spurte jo Sana Yousef hvorfor han forkastet religionen han er oppvokst og oppdratt i. Ikke et merkelig spørsmål, i mine øyne. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes argumentasjonene for og imot religion i denne episoden var utrolig dårlig og lite reflektert! Jeg klarte knapt henge med i tankegangen... Yousef hadde på en måte et poeng, men Sana bare jattet bull i mine øyne. Var kleint å høre... 

Enig.

Jeg heier på Yousana, men jeg synes ikke klippene mellom de to er så veldig realistiske. Hvorfor spurte Yousef om Sana så ham inn i øynene på slutten der? Det er ingen som gjør sånt :klo: 

Anonymkode: 753ca...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så jo ut som de begge ville kysse hverandre på slutten der. Sana også

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke de pleier å gjøre det, jeg. Her spurte jo Sana Yousef hvorfor han forkastet religionen han er oppvokst og oppdratt i. Ikke et merkelig spørsmål, i mine øyne. 

Enig.

Jeg heier på Yousana, men jeg synes ikke klippene mellom de to er så veldig realistiske. Hvorfor spurte Yousef om Sana så ham inn i øynene på slutten der? Det er ingen som gjør sånt :klo: 

Anonymkode: 753ca...807

Sånn jeg oppfattet det lekte de vel en slags stirrelek? Skulle se hverandre inn i øynene, om å gjøre ikke å se bort. Så så jo Yusef bort, lukket øyene og så inn i Sana sine øyner igjen som om de "begynte på nytt" på leken. Virket som om de bare tullet med hverandre :) 

Likte klippet med Yousef og Sana jeg, selv om det ble litt langdrygt. Synes det virker troverdig at de liker hverandre. De hadde en samtale på et "dypere plan", litt sånn som når kjæresten din også er bestevennen din. Jeg er ikke religiøs, så kan mer relatere meg til det Yousef sa enn det Sana sa om religion. At du trenger religion for å chille i en hektisk hverdag er ikke noe jeg identifiserer meg med. Jeg likte mer det med å ta det gode fra religion og forkaste det dårlige. Selv har jeg alltid ansett meg selv som "litt" kristen. Noen ganger føler jeg at jeg trenger å tro på at "høyere makter" passer på meg. Men jeg kommer aldri i livet til å identifisere meg med det religion representerer av hat mot homofile og mot folk som ikke har samme tro som dem selv. 

Nå synes jeg det har vært mange nok episoder med "intro" av storyline, nå kan det snart begynne å komme litt action.

Anonymkode: 019cd...a5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Strawberry Fields skrev:

Ja, tviler på at de er ment til å komme tilbake altså. :fnise: Da tror jeg heller Noora "rebounder" med Elias!

Kjempesøtt klipp da. Yousef imponerer stadig; synes de hadde en veldig fin samtale om religion, og ble nesten rørt av hvordan det med Even fikk han til å forkaste religionen sin. Det at han tok med det fine, og kvittet seg med det andre... 
Håper Sana forandrer mening og godtar han som han er. Han er jo som han selv sa, et godt menneske selv om han ikke ber. 

Ja håper jeg også. Yousef er jo bare så snill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers håper jeg det skjer MER i neste episode. Akkurat som jeg håpet i denne episoden... Det var fint å se Yousana sammen, og de siste sekundene var søte, men ellers var det jo INGENTING som skjedde. Kafèbesøket var jo totalt ute av context, og tok mange gode minutter fra en episode som ellers kunne vært fylt med... mer. Bare MER.

De er 17 og 18 år da. Hvor gode argumenter gar man egentlig i den alderen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cafebesøket var utrolig kleint. De to mennene som kom bort spilte så utrolig dårlig. Alt ble bare pjatt. Resten av episoden likte jeg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes virkelig folk her at Sana er en dårlig skuespiller? Føler hun er en av de beste i jentegjengen, den eneste 'dårlige' er hun som spiller Noora 

Anonymkode: 7ae87...b60

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å se de to dårligste skuespillerne hele tiden.. :filer:

Vil heller se mer av Chris, Vilde eller Rakel (hva heter hun i serien?). Noora og Sana snakker og opfører seg så unaturlig og kunstig at gjeeeeesp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Synes det tar seg litt opp. De to siste klippene var fine og troverdige. Kan virkelig føle med Sana og den "knipen" hun sitter i, mtp vil være god datter men følelsene vil noe annet.

Krangelen mellom moren og Elias hjalp på.

Er jo egentlig ikke så rart at noora og sana henger sammen, de har jo begge levd litt alternativt og er ikke den typiske norske tenåring. Husker selv hvordan det kunne være, når man ikke var blant de "kuleste".

Eneste problem med troverdighet er linken mellom Even og Yosef. Ser ikke helt hvorfor akkurat det skulle bety nok for Yosef til å si fra seg religionen. 

Endret av Mattie16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Insjer med ekskrusjon?

Anonymkode: 5a670...b92

Initierer ekskursjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 timer siden, Maleficenta skrev:

17 og 18 åringer kan absolutt være reflekterte ifh religion! Akkurat som ifh utdannelse, arbeid, eller f.eks det å være vegetarianer eller veganer, politikk og frivillighetsarbeid. Noen er det ikke. Andre er det. Noen er midt imellom. Men Sana har hele tiden vært tydelig på hvor hun står, hva hun tror osv., men så er hun såpass lite reflektert når det kommer til stykket? Det virker nærmest absurd.
At Yousef virket lite reflektert (ikke så ille som Sana), er mer troverdig da vi ikke kjenner ham godt nok.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ikke det er så stort peong å fokusere på hvorfor Sana er religiøs. Religion er noe man tror på fordi man har foreldre som tror, og er oppvokst i et religiøst miljø. Dette er også vist gjennom psykologisk forskning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2017 den 22.47, hvit.rose skrev:

Jeg sier ikke at vi trenger slike scener, men at det er litt merkelig at noen skal måtte gjøre mange, og andre ikke. Som du selv skriver det: det kan de andre ta seg av.

Jeg synes ikke det er riktig.

Jeg må si som Isak "jeg skjønner ikke en dritt" ;) Skuespillere har forskjellige roller. De spiller helt forskjellige karakterer, noen løper etter gutter og kliner og holder på, andre gjør helt andre ting... Imam spiller en svært religiøs jente, det ville vært helt ekstremt unaturlig, rart og fryktelig feil hvis hun skulle kline, drikke og holde på. Om en av karakterene hadde vært veldig kristen, ville ikke dette blitt så veldig annerledes. 

Når man lager en film eller en serie fungerer det ikke slik at regissøren fordeler kyssescener og slosscener ut slik at det skal bli rettferdig :fnise: Unnskyld meg ass, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...