Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror mange av dem som er misfornøyde og klager på Sana, egentlig bare er skuffet fordi det er siste sesong. Noen ønsker seg russetiden, andre Vilde, og siden Sana får avslutte serien går det ut over henne. Denne sesongen har ikke vært "tregere" eller kjedeligere enn de andre på samme tidspunkt, men noe må de jo ta henne på. 

Anonymkode: da7fd...deb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kattehviskeren

Ja, hører veldig mange som nærmest blir provosert over at russebussen spiller en rolle, siden vi ikke får sett russetiden! Det blir jo litt komisk. Det er jo naturlig at de begynner med det nå. Jeg tror det kommer til å skje noe skikkelig dramatisk denne uka, føler det på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke opptatt av russetiden, er utenfor målgruppen og er mest interessert i de mellommenneskelige historiene...
Husker at jeg ikke ble skikkelig hektet før episoden "21:21" i forrige sesong, altså bassengkysset... Men likevel var jeg interessert, nysgjerrig og dratt inn i historien helt fra start på en annen måte enn jeg er i sesong 4..
Jeg går ikke rundt og er helt desperat etter nytt klipp/posting som sist, og når jeg får beskjed om at noe er postet så kan jeg godt vente i mange timer før jeg gidder å sjekke... I sesong 3 måtte jeg stoppe bilen i en busslomme hvis jeg fikk varsel om klipp mens jeg var ute og kjørte, måtte bare se det umiddelbart!

Egentlig veldig deilig å ikke være så hektet, det var utrolig slitsomt!! :fnise:

Poenget er at jeg ikke engasjerer meg nok i Sana, og jeg synes vel egentlig ikke jentegjengen er så utrolig kul og morsom som "alle andre" synes...  Med unntak av Eva, som er den eneste i jentegjengen jeg føler sympati med, liker karakteren, den er godt spilt.
Jeg synes guttegjengen (Isak, Even, Magnus, Jonas, Mahdi) er mye mer interessant, og de er bedre skuespillere som virker mer naturlige og troverdige.
Ballonggutta er også troverdige, med dialog og oppførsel som virker autentisk..

Bare min mening!
Håper det tar seg opp!

Anonymkode: 4f27c...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange av dem som er misfornøyde og klager på Sana, egentlig bare er skuffet fordi det er siste sesong. Noen ønsker seg russetiden, andre Vilde, og siden Sana får avslutte serien går det ut over henne. Denne sesongen har ikke vært "tregere" eller kjedeligere enn de andre på samme tidspunkt, men noe må de jo ta henne på. 

Anonymkode: da7fd...deb

Nå får vi jo overdose av både russegreier og Vilde, mer enn nok for meg i hvert fall :laugh:

Jeg liker Sana veldig godt i denne sesongen nå som hun får mer dybde og ikke bare er hun morske. Kan jo hende det samme hadde skjedd med Vilde så klart, men du verden så irriterende hun er akkurat nå :P 

Anonymkode: 5a670...b92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke opptatt av russetiden, er utenfor målgruppen og er mest interessert i de mellommenneskelige historiene...
Husker at jeg ikke ble skikkelig hektet før episoden "21:21" i forrige sesong, altså bassengkysset... Men likevel var jeg interessert, nysgjerrig og dratt inn i historien helt fra start på en annen måte enn jeg er i sesong 4..
Jeg går ikke rundt og er helt desperat etter nytt klipp/posting som sist, og når jeg får beskjed om at noe er postet så kan jeg godt vente i mange timer før jeg gidder å sjekke... I sesong 3 måtte jeg stoppe bilen i en busslomme hvis jeg fikk varsel om klipp mens jeg var ute og kjørte, måtte bare se det umiddelbart!

Egentlig veldig deilig å ikke være så hektet, det var utrolig slitsomt!! :fnise:

Poenget er at jeg ikke engasjerer meg nok i Sana, og jeg synes vel egentlig ikke jentegjengen er så utrolig kul og morsom som "alle andre" synes...  Med unntak av Eva, som er den eneste i jentegjengen jeg føler sympati med, liker karakteren, den er godt spilt.
Jeg synes guttegjengen (Isak, Even, Magnus, Jonas, Mahdi) er mye mer interessant, og de er bedre skuespillere som virker mer naturlige og troverdige.
Ballonggutta er også troverdige, med dialog og oppførsel som virker autentisk..

Bare min mening!
Håper det tar seg opp!

Anonymkode: 4f27c...e2e

Ja, også litt letta over at jeg ikke er helt sånn sesong 3 opphengt, det var slitsomt! 
Det er vel heller ikke så kontroversielt å si at Henrik og Tarjei er bedre skuespillere enn Sana, de har jo en strålende framtid foran seg begge to som skuespillere, det er jeg helt sikker på . Og det har litt å si, levde meg mer inn i Isak sånn sett. Men jeg er med nå, på en litt mer behagelig måte. Savner at Eva har litt større rolle, hun er god! Og den mest vanlige av jentene. Er vel derfor hun blir litt "glemt". Men Andem er så dyktig at jeg tror denne sesongen kommer til å eksplodere på et tidspunkt, og det kommer til å skje ganske snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Maleficenta skrev:

Syns ikke du er rar. Syns bare det var rart siden tenåringer pleier å forelske seg lett

Det er jeg ikke så sikker på. Mitt inntrykk er at det handler mer om personlighet enn om alder.

Jeg forelsker meg superlett. Var intenst forelska første gang i første klasse, og siste gang da jeg var i slutten av tredveåra. Så har jeg et par venninner som har vært forelska en eneste gang i livet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Kalevala skrev:

Det er jeg ikke så sikker på. Mitt inntrykk er at det handler mer om personlighet enn om alder.

Jeg forelsker meg superlett. Var intenst forelska første gang i første klasse, og siste gang da jeg var i slutten av tredveåra. Så har jeg et par venninner som har vært forelska en eneste gang i livet. 

Jojo men så er det jo litt sånn at man er kul om man har kjæreste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du har stavet 'irriterende' feil. :ninja:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mikrobe skrev:

Du har stavet 'irriterende' feil. :ninja:

Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, kattehviskeren skrev:

Ja, også litt letta over at jeg ikke er helt sånn sesong 3 opphengt, det var slitsomt! 
Det er vel heller ikke så kontroversielt å si at Henrik og Tarjei er bedre skuespillere enn Sana, de har jo en strålende framtid foran seg begge to som skuespillere, det er jeg helt sikker på . Og det har litt å si, levde meg mer inn i Isak sånn sett. Men jeg er med nå, på en litt mer behagelig måte. Savner at Eva har litt større rolle, hun er god! Og den mest vanlige av jentene. Er vel derfor hun blir litt "glemt". Men Andem er så dyktig at jeg tror denne sesongen kommer til å eksplodere på et tidspunkt, og det kommer til å skje ganske snart...

Jeg sluttet å følge med på SKAM under sesong 3. Det engasjerte ikke i like stor grad som sesong 1 og 2. Spesielt sesong én med Eva i hovedrollen skildret ungdomslivet ganske presist. Det var troverdig og autentisk, ingen overdrivelser og sjokkaspekt ved historien. Samspillet mellom skuespillerne var naturlig og det føltes "ekte." Andre sesongen var bra den også, men den tredje sesongen fenget ikke meg uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det var som var årsaken til at det ikke fenget meg. Ser jo tredje sesongen fikk die hard-fans når jeg ser på noen formuleringer på ulike nettsider hvor skam er temaet. :phaedra:  

Anonymkode: ca37e...e54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Snakk for deg selv. Helt ærlig syns jeg aldri det var kult med disse jentene med kjæreste som hang sammen hvert minutt og gjemte seg på toalettet for å kline. Det var ikke mange slike på min skole - det var vel heller kleint om en holdt på slik - takk gud for det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Helt ærlig syns jeg aldri det var kult med disse jentene med kjæreste som hang sammen hvert minutt og gjemte seg på toalettet for å kline. Det var ikke mange slike på min skole - det var vel heller kleint om en holdt på slik - takk gud for det! 

Du kan umulig huske vgs. Der jeg gikk ble man nesten kategorisert etter kulhet. De kuleste hadde kjæreste på nesten 30. Kvalmt var det men jeg bare husker det var slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Du kan umulig huske vgs. Der jeg gikk ble man nesten kategorisert etter kulhet. De kuleste hadde kjæreste på nesten 30. Kvalmt var det men jeg bare husker det var slik.

Ok, slik var det ikke hos oss. De med eldre kjærste med rånebil, ble vel heller sett på som litt harry. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, slik var det ikke hos oss. De med eldre kjærste med rånebil, ble vel heller sett på som litt harry. 

Er bra det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo lesbisk, skrev hun. De har jo andre interesser enn å forelske seg.. men de fleste vanlige forelska en og flere ganger i løpet av vgs 😀

Anonymkode: ae4c5...237

Hahaha, serr

Anonymkode: dc85c...3bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker egentlig denne sesongen jeg. Men jeg kunne ønske det kom litt hyppigere oppdateringer. Akkurat nå er det mange løse tråder jeg ønsker å få svar på. For meg ble sesong 3 så langt fra det konseptet jeg forelsket meg i da jeg oppdaget skam i 2015. Likte så godt at det skildret livet til en tenåringsjente på en så autentisk måte gjennom sesong 1. I sesong 3 ble det for "dramatisk" og "stort", selv om jeg syns at teamet var viktig og at det kanskje åpnet opp for mer åpenhet og normalisering av homofili. I tillegg savnet jeg jentegjengen. 

Anonymkode: 71812...c3d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker egentlig denne sesongen jeg. Men jeg kunne ønske det kom litt hyppigere oppdateringer. Akkurat nå er det mange løse tråder jeg ønsker å få svar på. For meg ble sesong 3 så langt fra det konseptet jeg forelsket meg i da jeg oppdaget skam i 2015. Likte så godt at det skildret livet til en tenåringsjente på en så autentisk måte gjennom sesong 1. I sesong 3 ble det for "dramatisk" og "stort", selv om jeg syns at teamet var viktig og at det kanskje åpnet opp for mer åpenhet og normalisering av homofili. I tillegg savnet jeg jentegjengen. 

Anonymkode: 71812...c3d

Enig der. Jeg syns Isaks sesong var mer som en slags avstikker. Jeg syns serien skulle hatt hovedfokus på jentegjengen hele veien. Ikke for det. Jeg likte sesong 3. Den var bra den.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yousef, du gir ikkje opp :rodmer:

Lurer på om Sana svarte på meldinga på fredag. Vi "ser vel" ikkje alt som blir sagt mellom dei, nødvendigvis?

Edit etter klippet kom ut: Sana dåå.. snakk med han, i stedet for å slette han som venn. Igjen, Yousef, du gir ikkje opp du. Men ser ut til at det blir verre no.

Endret av strandløva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sana da :sukk: Det klippet var bare trist. 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som elsker sesong 3?

Har ikke funnet så mange som liker sesong 2 eller 1 bedre. Selv syntes jeg sesong 2 med William og Noora var best.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...