Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Likte at Isak var såpass direkte til faren sin - og at faren tok det fint :Nikke: . Er veldig spent på hva som skjer på denne julekonserten, hvorvidt Isak tar med Even og hvordan moren vil reagere. Jeg tror også vi får vite mer om Even før sesongslutt, det er mye som er uoppklart. Blir nok noe drama snart :ph34r:

Jeg savner også flere sidehistorier, tenkte på det her om dagen. Det er mulig det er et bevisst grep for å illustrere Isaks ensomhet, men det hadde vært gøy å se mer av jentene. Men asså - jeg har vært mer følelsemessig engasjert denne sesongen enn de tidligere sesongene, så sånnsett kan jeg ikke klage :tongue:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kattehviskeren
5 minutter siden, Edie skrev:

Ja, hva skjedde f.eks. med kosegruppa?

Ja, den har blitt helt en "McGuffin" som det heter på filmspråk. En ting som setter handling i gang, men selv ikke får noen videre betydning. Det syns jeg er veldig synd! Her hadde de hatt en gyllen anledning til å skape mer interaksjon med alle karakterene. Det virker kunstig sånn den er "glemt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er skikkelig skuffa over hvor korte episoder vi har fått denne sesongen! I forrige fikk vi flere lengre episoder. Føler det er mye "tomrom" der det burde vært mer klipp for å gjøre historien mer utfyllende. Denne story-linen er uten tvil den beste så langt, og så gjør de så lite ut av det? Skjønner jo at mye handlet om å vise hvor isolert Isak var fra vennene sine, men det er han ikke så mye lenger? Er rett og slett bare litt oppgitt over at vi ikke får mer enn akkurat minstegrensen for det episodene pleier å være på..

Anonymkode: 1e6ed...7e6

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Moslet har tidligere forklart til VG at de ønsket å lage en serie som kan hjelpe unge til å styrke egen selvfølelse, gjøre dem bevisst på mellommenneskelige mekanismer og vise dem gevinsten av å konfrontere frykten."

Basert på dette nekter jeg å tro at denne sesongen skal ende dårlig. Even og Isak blir paret som virkelig klarer det! <3

Anonymkode: 4f27c...e2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er rett og slett bare litt oppgitt over at vi ikke får mer enn akkurat minstegrensen for det episodene pleier å være på..

Anonymkode: 1e6ed...7e6

Enig med deg i det. :P Guttegjengen er jo ganske morsom å se på, syns det er kjedelig at det ikke kommer mer av dem. Jeg vet at han er venner med dem, men det virker jo som de er usynlig i historien.... :P Magnus virker jo som er litt gærn etter Vilde, kunne vi ikke sett noe til det på skolen f.eks? Og, ja som de andre så lurer jeg også på hva som skjedde med kosegruppa. Den bare forsvant ut i intet. Den kunne også blitt morsom å se på. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, og hvor ble det av Emma? Skulle ikke det nye stjerneskuddet spille en stor rolle? Hun har vel vært i 2-3episoder..

Anonymkode: 97bb1...1c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med dere, og hvor ble det av Emma? Skulle ikke det nye stjerneskuddet spille en stor rolle? Hun har vel vært i 2-3episoder..

Anonymkode: 97bb1...1c3

Emma er jo ikke noe interessant, glad vi ikke ser så mye til henne.

Tipper både kosegruppa og Emma kommer tilbake på slutten av sesongen.

Anonymkode: 51744...38e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også savner mer "fyll", eller hva jeg skal kalle det. Slik det er nå så skjer det en stor greie i hver episode, og alt blir veldig kort og konsentrert. Hittil i uken har vi vel fått rundt 11 minutter. Blir skuffet hvis vi kun får 12 minutter frem til fredag, slik at den hele fredagsepisoden igjen bare blir på snaue 24 minutter. 

Vi kunne sett sidehistoriene mer fra guttas perspektiv, som for eksempel dette med Magnus og Vilde. Serien har lagt opp til at det skal skje noe der, men vi ser ikke noe til det. Føler at Skam-redaksjonen er litt gjerrige denne sesongen. 

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også savner mer "fyll", eller hva jeg skal kalle det. Slik det er nå så skjer det en stor greie i hver episode, og alt blir veldig kort og konsentrert. Hittil i uken har vi vel fått rundt 11 minutter. Blir skuffet hvis vi kun får 12 minutter frem til fredag, slik at den hele fredagsepisoden igjen bare blir på snaue 24 minutter. 

Vi kunne sett sidehistoriene mer fra guttas perspektiv, som for eksempel dette med Magnus og Vilde. Serien har lagt opp til at det skal skje noe der, men vi ser ikke noe til det. Føler at Skam-redaksjonen er litt gjerrige denne sesongen. 

Hvordan kan "Skam-redaksjonen" være gjerrige????? De gir deg gratis underholdning. De lover 20minutter hver fredag, man er HELDIG hvis man får noe mer. AAAAAAA det er så mange med disse holdningene jeg har lyst til å rive av meg hodet av. Hvis det går to dager uten klipp så kommer det jo et lengre klipp den tredje dagen!!!! lksaenfkawefæøalwdæø 

Anonymkode: 25728...2f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan "Skam-redaksjonen" være gjerrige????? De gir deg gratis underholdning. De lover 20minutter hver fredag, man er HELDIG hvis man får noe mer. AAAAAAA det er så mange med disse holdningene jeg har lyst til å rive av meg hodet av. Hvis det går to dager uten klipp så kommer det jo et lengre klipp den tredje dagen!!!! lksaenfkawefæøalwdæø 

Anonymkode: 25728...2f7

Gratis underholdning? Jeg betaler da vitterlig NRK-lisens selv om jeg ellers ikke ser på NRK.

Jeg syns de kunne gitt oss litt mer. Kan hende jeg er bortskjemt pga forrige sesong, hvor flere episoder varte ganske lenge.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratis underholdning? Jeg betaler da vitterlig NRK-lisens selv om jeg ellers ikke ser på NRK.

Jeg syns de kunne gitt oss litt mer. Kan hende jeg er bortskjemt pga forrige sesong, hvor flere episoder varte ganske lenge.

Ja, det handler jo ikke om at vi er kravstore, men at episodene denne sesongen er blitt betydelig kortere enn det de var i s2. Hvis de hadde vært like korte da hadde ingen klagd. Men nå vet vi at de kan lage dem lenger, så hvorfor ikke denne sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i veldig mye av det som skrives her. Bladde meg tilbake i sesong en fra starten av, hvor det var daglige oppdateringer innenfor sosiale medier med Instagram, Facebook og meldinger. Syntes det blir så dumt at det nesten ikke er noen oppdateringer lenger. Føler hele serien mister den spesielle essensen den hadde. Det som tente meg med denne serien er at man kan følge med på hva som skjer ved siden av serien og få et større innblikk i det vi ikke ser på skjermen.. Er så mye usagt og så mye som forsvinner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er litt pussig om busjettet blir lavere i takt med at serien øker i popularitet, men det virker nesten slik. Hvis det ikke er ressursene det står på så skjønner jeg ikke helt hva de prøver å oppnå nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne sesongen suger, ja suger. Jeg har sett på nå og da, men det fenger ikke. Serien var mye spennende når jentene var i fokus, og serien var jo laget for tenåringsjenter i utganspunktet, men når de ble populære, måtte de liksom lage noe som fenger alle, men det førte jo bare til at seertallene ble lavere, noe som ikke er rart. Serien fenger en spesiell gruppe nå. 

Anonymkode: ca37e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 timer siden, Raindrops skrev:

Ikke for å gjøre dette til en religionsdiskusjon, men:

Jeg synes absolutt ikke det er tåpelig, men at det snarere reflekterer måten mange muslimer opplever og tenker om dagens situasjon. Altså at de ser at deres religion blir brukt til helt andre formål en den er ment, og blir fremstilt på en måte de ikke kan identifisere seg med. At man tolker religion og religiøse tekster på ulike måter viser bare at det ikke er religion som er grunnlaget, men mennesket som uttøver religionen, og med det også følelser som fryk og hat. Religion er tross alt bare en konstruksjon vi har laget selv. Jeg synes dermed det var en fin måte å vise en annen side av Islam på, som vi kanskje ikke ser så mye av ellers.

Når det sagt, kjedelig klipp, jeg vil ha mer action!

Nja, det handler nok heller om at det finnes konservative som ikke vil utelukke deler av religionen, som mener at alt som står i koranen er riktig og bør følges, altså er det likevel religionen og ikke nødvendgis mennesket som er grunnlaget for frykt. Jeg har ei venninne som er muslim, og i følge henne, er det skille mellom "ekte-troende" og "liberale" som cherrypicker koranen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne sesongen er den desidert beste - sesong 1 var tidvis gørrkjedelig og sesong 2 var bra nok, men den var også en gigantisk cliché av episke proporsjoner. Jeg må også si meg uenig med AnonymBruker noen plasser over meg her som mener serien fenger en spesiell gruppe nå. Mer eller mindre alle vennene mine, både jenter og gutter i alderen 19 til 25, følger med og er minst like interesserte nå som de var da Noora og William var fokuset :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Ja, nå begynner jeg å gå lei igjen. Hva er greia med så lite updates?? Det er denne sesongens eneste problem, men det er til gjengjeld stort! Føler de holder oss litt for narr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns denne sesongen suger, ja suger. Jeg har sett på nå og da, men det fenger ikke. Serien var mye spennende når jentene var i fokus, og serien var jo laget for tenåringsjenter i utganspunktet, men når de ble populære, måtte de liksom lage noe som fenger alle, men det førte jo bare til at seertallene ble lavere, noe som ikke er rart. Serien fenger en spesiell gruppe nå. 

Helt uenig. Synes sesong 3 er enda bedre enn de to første. Hvor har du det fra at seertallene går ned?

Anonymkode: 51744...38e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...