Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT, men flere her som er med i den SKAM-gruppa på face for de over 20? Jeg blir helt satt ut av enkelte der.. De overanalyserer jo hver minste detalj..

Anonymkode: bbd6f...497

Helt sjukt! Det er villeste konspirasjonsteoriene jeg har sett.. kosegruppa dk er ikke så mye bedre ! 

Anonymkode: c4ac7...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT, men flere her som er med i den SKAM-gruppa på face for de over 20? Jeg blir helt satt ut av enkelte der.. De overanalyserer jo hver minste detalj..

Anonymkode: bbd6f...497

Er medlem der ja, og blir sjokkert og ikke så rent lite irritert av all overanalysering. Spesielt i forhold til de som slenger rundt seg heftige og tunge psykiske diagnoser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Syns og det er mye drøy overanalysering. "Isak snakket veldig fort og var glad. Jeg visste han var bipolar/har Adhd/hva som helst av andre lidelser jeg kan navnet på." 

Syns akkurat slike kommentarer er fryktelig unødvendig, og man viser veldig lite hensyn til mennesker med disse diagnosene ved å spekulere på den måten. Dessverre gjenspeiler det samfunnet vi lever i, der alt skal settes en diagnose på. 

Skal ærlig innrømme jeg elsker teorier, men 70% av det som kommer frem i den gr er så overanalysert at det blir tatt helt ut av proposjoner. Det er tross alt en serie for tenåringer...

Ellers syns jeg det er fryktelig kleint med disse over 30-40+ som oppsøker Henrik på jobb og oppfører seg som de er forelska i de. Isak er 17 liksom...

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Syns og det er mye drøy overanalysering. "Isak snakket veldig fort og var glad. Jeg visste han var bipolar/har Adhd/hva som helst av andre lidelser jeg kan navnet på." 

Syns akkurat slike kommentarer er fryktelig unødvendig, og man viser veldig lite hensyn til mennesker med disse diagnosene ved å spekulere på den måten. Dessverre gjenspeiler det samfunnet vi lever i, der alt skal settes en diagnose på. 

Skal ærlig innrømme jeg elsker teorier, men 70% av det som kommer frem i den gr er så overanalysert at det blir tatt helt ut av proposjoner. Det er tross alt en serie for tenåringer...

Ellers syns jeg det er fryktelig kleint med disse over 30-40+ som oppsøker Henrik på jobb og oppfører seg som de er forelska i de. Isak er 17 liksom...

Ellers syns jeg det er fryktelig kleint med disse over 30-40+ som oppsøker Henrik på jobb

Hvem gjør det?!?! herregud så kleint......

Anonymkode: 4f27c...e2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bruker115236
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ellers syns jeg det er fryktelig kleint med disse over 30-40+ som oppsøker Henrik på jobb

Hvem gjør det?!?! herregud så kleint......

Anonymkode: 4f27c...e2e

Flere. Bare å lese i kommentarfeltet i skarvletrådene. Han jobber på en cafe i Oslo. Så folk legger ut bilde av kaffekopper osv og at Henrik lagde til de. Og at de var "sååååå flaue/starstruck." Gud så klein jeg hadde blitt hvis foreldra mine holdt på sånn😣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ElizabethTaylor skrev:

Flere. Bare å lese i kommentarfeltet i skarvletrådene. Han jobber på en cafe i Oslo. Så folk legger ut bilde av kaffekopper osv og at Henrik lagde til de. Og at de var "sååååå flaue/starstruck." Gud så klein jeg hadde blitt hvis foreldra mine holdt på sånn😣😅

Det syntes jeg bare er stygt gjort. Man bør kunne klare å skille "karakter i en serie" fra "privat tenåringsgutt som har deltidsjobb"....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av begge gruppene og jeg er helt enig med dere. Om ikke annet så er det utrolig god underholdning til tider!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
35 minutter siden, Nuttery skrev:

Det syntes jeg bare er stygt gjort. Man bør kunne klare å skille "karakter i en serie" fra "privat tenåringsgutt som har deltidsjobb"....

Enig. Men det har vel litt med at det blant enkelte blir sett på som kult å være super fangirl/boy. Og at de ikke enser grenser og at "kjendisene" er vanlige personer. Et fenomen man dessverre har fått fra Usa og Øst-Asia.

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, KristineS skrev:

Elsker bildet ^^, Og spesielt at Jonas har kommentert "cute ass" på insta. 

Hvordan ser du det?

Anonymkode: 753ca...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Jeg synes dere overreagerer veldig. Folk spekulerer i fiktive karakterer i en TV-serie. Det er ingenting som tilsier at de ville dratt like raske og uoverveide konklusjoner om det var snakk om virkelige mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du det?

Når jeg åpner bildet i instagram-appen står Jonas sin kommentar som en av få synlige :) (jonas9000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Henrik er Even? Men må le litt av dette altså. Er det muligens de samme tantene som la seg etter William? 

Jeg syns jo disse gutta er kjempesøte, men de kunne vært barna mine, så de er søte - nothing more :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, KristineS skrev:

Når jeg åpner bildet i instagram-appen står Jonas sin kommentar som en av få synlige :) (jonas9000)

Så rart, ikke her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kattehviskeren

Har ikke sett noen av de i virkeligheten, men det jeg ser fra bilder er det lett å slutte at det er serien som "gjør dem kjekke". Man blir litt lurt av det. Evens blikk og Isaks lidelse er sykt fascinerende og sexy, mens i virkeligheten er de helt vanlige søte gutter. Tror jeg hadde blitt bra skuffa hvis jeg så dem i virkeligheten, og virkelig innsett hvor unge de er! 
Jeg håper de får bra oppfølging, for det må da bli minst like vanskelig for dem å bevege seg rundt som det var for William. Og så syns jeg det er litt urettferdig at Henrik Holm må jobbe på en kafe for å få endene til å møtes. Blir litt bekymra. NRK betaler åpenbart lite, er redd det gjør at flere kan slutte før siste sesong fordi de får bedre tilbud... Vil IKKE ha enda flere kunstige utskrivinger fra serien slik som med William.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har blitt helt hekta på denne serien! Så mye at jeg ble sittende og se om igjen noen tidligere klipp, og da gikk det opp for meg at Isak og Even er Romeo og Julie :sjokkbla: Det er jo flust av referanser til filmen (for eksempel kyssing i bassenget-scenen, kostymene på halloween) og at det er Evens favoritt-film... Ligger vel ikke an til at lykken blir langvarig da. Tipper det skjer et eller annet som involverer foreldrene eller vennene, som gjør det vanskelig for Isak og Even å være sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Angående Skam-gruppa: Masse søte folk der, men irriterer meg også over ekstrem overanalysering og de som begynner å nærmest stalke folk i virkeligheten. Og dette med å skulle sette diagnoser på en oppdiktet karakter i en serie er ganske latterlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...