Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 11. august 2016 at 0.06, AnonymBruker skrev:

Ikke sant. Et skikkelig dumt valg av ham.

Anonymkode: 48a75...140

På mange måter er det jo smart av han å gi seg mens hypen er på topp. Når han går ut nå så er det jo som hovedrolle i stedet for å slutte om ett år etter å ha vært birolle. Det er jo også et klassisk råd i bransjen å gi seg med serier før publikum blir for knyttet til han i den ene rollen. 

Men samtidig så tenker jeg også at han kanskje kunne hatt godt av mer erfaring før han prøver seg videre. Jf. kommentaren hans om Kon Tiki så tipper jeg at han vil prøve seg på filmbransjen, noe som kan være mer krevende for en med lite erfaring og uten formell bakgrunn. Rollefiguren William har jo blitt episk, men det er jo kanskje først og fremst på grunn av eller med god drahjelp fra Noora og de andre jentefigurene, så sånn sett er det en lite krevende rolle han har hatt hittil. Blir spennende å se om han blir å finne i norsk film fremover eller ikke. 

Anonymkode: bc177...098

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hadde bare hørt om det, inntil det gikk maraton på nrk3 her i sommer. Da ble jeg sittende og glo bare pga Noora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Mattie16

Flere enn meg som reagerer på at den nye skuespilleren i Skam intervjues overalt, og til og med røper litt av handlingen? Trodde at litt av poenget og det unike med serien er det uforutsigbare med den, samt ikke fokus på skuespillerne i seg selv, mer rollefigurene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, hvit.rose skrev:

Flere enn meg som reagerer på at den nye skuespilleren i Skam intervjues overalt, og til og med røper litt av handlingen? Trodde at litt av poenget og det unike med serien er det uforutsigbare med den, samt ikke fokus på skuespillerne i seg selv, mer rollefigurene.

Jepp. Eller, hun blir vel først og fremst intervjuet pga filmen hun er med i som kommer ut på fredag. Men reagerer på at hun har snakket om Skam i intervjuer, og at de har valgt en skuespiller som kom til å bli et kjent tryne i Norge like før innspilling starter, da alle så langt har vært helt ukjente. Hun er visst en flink skuespiller da.

Anonymkode: 019cd...a5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Eller, hun blir vel først og fremst intervjuet pga filmen hun er med i som kommer ut på fredag. Men reagerer på at hun har snakket om Skam i intervjuer, og at de har valgt en skuespiller som kom til å bli et kjent tryne i Norge like før innspilling starter, da alle så langt har vært helt ukjente. Hun er visst en flink skuespiller da.

Det hadde jo bare vært mer kult om hun dukket opp i Skam uten å annonsere det først, siden hun nå er et kjent ansikt pga den filmen! Nå blir det litt sånn hauset opp, og hun virker allerede litt høy på seg selv.. Hun er sikkert flink og alt det der, og mulig jeg kommer til å like rollefiguren, men merker jeg blir litt lunken nå pga oppstyret rundt henne. Sjarmen med Skam var jo nettopp det motsatte, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, hvit.rose skrev:

Det hadde jo bare vært mer kult om hun dukket opp i Skam uten å annonsere det først, siden hun nå er et kjent ansikt pga den filmen! Nå blir det litt sånn hauset opp, og hun virker allerede litt høy på seg selv.. Hun er sikkert flink og alt det der, og mulig jeg kommer til å like rollefiguren, men merker jeg blir litt lunken nå pga oppstyret rundt henne. Sjarmen med Skam var jo nettopp det motsatte, spør du meg.

Ja, jeg er helt enig altså. Men synes uansett det er litt rart å velge noen som er på vei til å bli kjent allerede. Jeg leste en artikkel i går, hvor hun sa at hun hadde fått munnkurv ang Skam nå, og at hun hadde avslørt litt for mye. Men kjente jeg ble litt skuffet over at de ikke har valgt en annen. Sikkert mange som kunne gjort rollen bra som ikke allerede vil være kjent fra film. Synes ikke det hadde vært noe mer kult om det ikke ble annonsert på forhånd, hadde blitt like skuffet når hun dukket opp på skjermen og jeg kjente henne igjen. Synes det var litt av sjarmen med Skam, vi visste ikke hvem noen skuespillere er, og vi vet fortsatt ikke så mye om dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skam begynner igjen på fredag 💃🏻

Anonymkode: 315ac...27d

kilde ?

Anonymkode: c7684...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kilde ?

Tro meg eller ei selv om jeg ikke vil fortelle hvem kilden er, men sant er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror deg ei =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart at NRK selv skrev på facebook igår at premieren ikke har blitt bestemt enda da ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. september 2016 at 1.04, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er helt enig altså. Men synes uansett det er litt rart å velge noen som er på vei til å bli kjent allerede. Jeg leste en artikkel i går, hvor hun sa at hun hadde fått munnkurv ang Skam nå, og at hun hadde avslørt litt for mye. Men kjente jeg ble litt skuffet over at de ikke har valgt en annen. Sikkert mange som kunne gjort rollen bra som ikke allerede vil være kjent fra film. Synes ikke det hadde vært noe mer kult om det ikke ble annonsert på forhånd, hadde blitt like skuffet når hun dukket opp på skjermen og jeg kjente henne igjen. Synes det var litt av sjarmen med Skam, vi visste ikke hvem noen skuespillere er, og vi vet fortsatt ikke så mye om dem. 

Så det at man, som ungdom, er i ferd med å etablere seg som skuespiller skal være diskvalifiserende for rolle i SKAM? Passe døvt. For øvrig er det jo flere av SKAM- skuespillerne som har hatt div TV-roller tidligere, mest kjent er vel Ina i Linus i svingen. 

For øvrig er det vel opptil flere nye sentrale roller i SKAM i sesong 3.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 7. september 2016 at 0.51, hvit.rose skrev:

"Nå blir det litt sånn hauset opp, og hun virker allerede litt høy på seg selv"

lol, hvor norsk går det ann å bli 

Anonymkode: 702b6...7f4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Nå blir det litt sånn hauset opp, og hun virker allerede litt høy på seg selv"

lol, hvor norsk går det ann å bli 

Anonymkode: 702b6...7f4

Hadde det vært en annen serie enn Skam, så hadde det ikke betydd like mye. Men, som jeg nevner flere ganger, så skiller jo Skam seg ut nettopp med bruk av (for de fleste) ukjente skuespillere, og uforutsigbar handling. Men dette er muligens i endring, og da blir det ikke like interessant lenger. Er nå min mening. 

Vil nå si at å latterliggjøre noens mening, og ha liten toleranse for ulike meninger, det er veldig norsk!😄

Endret av Mattie16
Edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sesongpremieren hadde vært på fredag hadde det jo allerede vært lagt ut klipp på nettsida :blomst:

Det er ikke bestemt enda. Hun nye skuespilleren var nydelig, men litt dumt at hun har vært overalt i det siste og at de som har sett Rosemari kanskje blander henne med den rollen når hun kommer på Skam. Vet ikke hva hun har uttalt om serien, men tipper hun kanskje skal spille lesbisk/bi? Siden det virker som det er litt av temaet neste sesong..

Anonymkode: 103c5...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten begynte de innspilling nå tirsdag ellers så begynner de på førstkommende tirsdag. Og det pleier vel å være ca 2 uker mellom innspilling og at det blir vist på TV. 

http://www.aftenposten.no/kultur/Hovedrolle-i-storfilmen-Rosemari-og-ny-rolle-i-SKAM-Ruby-Dagnall-16-er-stjerneskuddet-fra-Nesodden-603876b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...