Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser på de første episodene av SKAM-maratonet på NRK nå. Og får så vondt i magen av Eva! Kjenner meg så ekstremt igjen. En ganske dust kjæreste, ingen venninner... :sukk:

Anonymkode: 7be92...388

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler litt på at Isak får hovedrollen, jeg. Tror heller det er gutte-Chris som får kjørt seg i neste sesong. Han er nok homo, også fant Isak ut av det på en eller annen måte. Tror Andem er for lur til å lage en promo som avslører alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Unika skrev:

Tviler litt på at Isak får hovedrollen, jeg. Tror heller det er gutte-Chris som får kjørt seg i neste sesong. Han er nok homo, også fant Isak ut av det på en eller annen måte. Tror Andem er for lur til å lage en promo som avslører alt.

Navnet til Isak står jo med store bokstaver på slutten av klippet..

Anonymkode: c1d77...068

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Unika skrev:

Promoen for sesong 2 var jo med Noora, og gjorde det ganske tydelig hva sesongen kom til å handle om. Så er fullt mulig at det blir Isak, syns ikke denne promoen var noe mer avslørende enn Noora sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

NRK og Skam stjeler jo alle ideene mine. Først var det konseptet, så navnene, så ta Norge med storm og nå maraton. Faen, jeg må begynne å bygge et filer rundt ideene mine sånn at ikke andre kan se inn i hjernen min og ta de fra meg. :opplyser:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Den 4. juli 2016 at 0.40, AnonymBruker skrev:

Ser på de første episodene av SKAM-maratonet på NRK nå. Og får så vondt i magen av Eva! Kjenner meg så ekstremt igjen. En ganske dust kjæreste, ingen venninner... :sukk:

Anonymkode: 7be92...388

Jeg elsker starten av første sesong selv om "alle andre" synes det tar seg opp etter at jentene blir venner. Jeg synes det er fint at de skildrer ensomhet og utestenging i ungdomstiden uten at det blir en "klassisk mobbehistorie" (ingenting galt med det, men de er det jo mange av). 

Jeg er 27 år og har det kjempebra i dag, men de første episodene gav meg et skikkelig sug i maten og flashbacks fra ungdomsskolen da jeg hadde kranglet med en venninne over en bagatell og hun plutselig begynte å fryse meg ut og fikk andre elever med på det. 

Det finnes såå mange andre gode tenåringsserier som handler om vennegjenger og kjærlighetsdrama. Men dette er første gang jeg har blitt så truffet av et ensomhets-plot beregnet på denne aldersgruppen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville holdt ut en sesong til om han ønsker en karriere som skuespiller, når han sier han ikke har noen andre prosjekter på bordet. 

🤔

Anonymkode: 4c968...d26

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/kjendis/william-slutter-i-skam/60443510

Skhønner han godt. Han har jo virkelig opplevd det store hysteriet det siste året, må ha vært spes å være russ uten å kunne vise seg utenfor russebussen uten å bli nærmest overfalt. Men spent på hvordan godeste Andem skriver ham ut. Regner med at gutte-Chris også er ute av serien, og antagelig vil nok både jente-Chris og Eskild ha små roller denne sesongen, siden de begynner på Teaterhøyskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ville holdt ut en sesong til om han ønsker en karriere som skuespiller, når han sier han ikke har noen andre prosjekter på bordet. 

🤔

Anonymkode: 4c968...d26

Ikke sant. Et skikkelig dumt valg av ham.

Anonymkode: 48a75...140

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant. Et skikkelig dumt valg av ham.

Anonymkode: 48a75...140

Tja... Han gikk jo ut på topp, i stedet for etter en sesong i birolle. Ikke sikkert det var så dumt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det etter jeg så intervjuet med han etter kampen på Norway Cup. Hvordan han svarte da han ble spurt om neste sesong. "Vet ikke jææææg"

Anonymkode: 65929...d31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rosalie skrev:

http://www.dagbladet.no/kjendis/william-slutter-i-skam/60443510

Skhønner han godt. Han har jo virkelig opplevd det store hysteriet det siste året, må ha vært spes å være russ uten å kunne vise seg utenfor russebussen uten å bli nærmest overfalt. Men spent på hvordan godeste Andem skriver ham ut. Regner med at gutte-Chris også er ute av serien, og antagelig vil nok både jente-Chris og Eskild ha små roller denne sesongen, siden de begynner på Teaterhøyskolen.

det er jo ikke ulogisk at de som er ferdig med videregående og skal videre  i livet forsvinner ut av hverdagen til de som nå skal gå i annen klasse, så sånn sett er det jo ganske naturlig  om ikke William og gutte-Chris er med videre.

Anonymkode: b1d4f...1c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg kommer til å savne karakteren William. Og Noorhelm. Jeg kommer ikke til å savne alt drama og all smerten (fulgte Skam sesong 2 i realtime på skam-bloggen, og smerten og tomheten jeg følte på i #williammåsvare-perioden var voldsom). Men jeg kommer til å savne samspillet mellom karakterene William og Noora. Og hvor rått følelser og sårhet ble formidlet. Og jeg kommer til å savne hvor fantastisk han formidlet så mye gjennom bare endringer i blikk, holdning og mimikk. Bra at sesong 1 og 2 ligger på nett-TV. ;) 

http://www.dagbladet.no/kjendis/klining-i-revyboden-utskjelling-og-intense-blikk/60600585

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...