Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere tror ISAK får sesong 3. Jeg henger meg på denne. I midten av sesong 2 får man se at Isak setter seg inn i bilen med Chris (dette blir observert av Noora og William). Men vi får aldri vite noe mer..? Enda en grunn til at jeg tror Isak blir neste ut!

Anonymkode: 9870b...e40

Noora forteller om det i skolegården da hun forklarer hvorfor William knuste flaska i huet på han fyren. Isak og Chris planla å ta Yakuza etter at de hadde både banket opp Chris & ze boys Jonas. Det var jo dette som da endte opp med slåsskampen på rullekvelden,

Siden Julie Andem er veldig klar på at målgruppen for serien er jenter på 16 år, tror jeg at de kommer til å fortsette med kvinnelig hovedrolle. 

Anonymkode: 790a0...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er Vilde som er hovedpersonen i neste sesong. 

Anonymkode: 330d0...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan vet du dette? :)

Anonymkode: 6d00e...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edain
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg å, og jeg tror (og håper) de vil rette fokuset på spiseforstyrrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Edain skrev:

Det tror jeg å, og jeg tror (og håper) de vil rette fokuset på spiseforstyrrelsen. 

Og det faktum at Vilde kanskje er lesbisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om sesongavslutningen på sesong 2?

Endret av Emma321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når kommer sesong 3?

Hva synes dere om Noora forresten? Alså karakteren i Skam, ikke skuespilleren. Jeg synes ikke hun er så likendes, sjefete, bitchy, sutrete/kjeftete

Anonymkode: ca403...2eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har skrevet inne i tråden her enda, så gjør det nå. :) 

Jeg er 24 år og tenkte aldri at denne serien var noe for meg. Jeg elsket Skins  for noen år tilbake, men da var jeg jo i den alderen selv og kunne forholde meg til karakterene mye mer. (I tillegg lå handlingen i England. Jeg elsker England!)

Men så en dag jeg ikke hadde noe annet å gjøre begynte jeg å se på Skam. Og etter 2-3 episoder var jeg helt hekta. Så vel alle episodene på 1 uke.

Først og fremst la meg bare få si hvor ufattelig pen jeg synes hun som spiller Noora er. Hun har noe spesielt med utseendet sitt som gjøre henne kjempepen! Mulig det er mangelen på svart maskara eller noe...?

Jeg vet ikke noe om eventuelle rykter om hvem serien skal handle om neste sesong eller ikke, men jeg tror det hadde vært interessant å se det fra enten Vildes synsvinkel eller faktisk Sana. Jeg tror det hadde blitt interessant å se Vilde og lære litt mer om hennes tydelige problemer med mat og selvbilde (eller er det "fikset" nå?)... Og Sana fordi jeg elsker hennes sterke/modige personlighet, og det får meg til å lure på hvor hun har det fra. Er foreldrene hennes strenge? Ikke strenge? Hvordan fungerer hun med de? Hvordan er hun under den tøffe, harde overflaten? Eller kan tredje sesong handle om en gutt?

En ting jeg ikke liker med serien er alle de sære uttrykkene de bruker. Bruker virkelig dagens ungdom sånne ord og uttrykk? Hooke? Snakker de om å være kåt med sine venner? Lyver kjærestepar foran hverandre så ofte? Kliner folk med vennina si? Nå er det ca. 8 år siden jeg var på den alderen selv, så ting kan jo ha forandret seg. I tillegg bor jeg på landsbygda i Trøndelag, så det er ikke akkurat Oslo for å si det sånn.

Men ellers er det en spennende serie! Om den er ment for meg eller for yngre folk det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, PaperFlower skrev:

Jeg tror ikke jeg har skrevet inne i tråden her enda, så gjør det nå. :) 

Jeg er 24 år og tenkte aldri at denne serien var noe for meg. Jeg elsket Skins  for noen år tilbake, men da var jeg jo i den alderen selv og kunne forholde meg til karakterene mye mer. (I tillegg lå handlingen i England. Jeg elsker England!)

Men så en dag jeg ikke hadde noe annet å gjøre begynte jeg å se på Skam. Og etter 2-3 episoder var jeg helt hekta. Så vel alle episodene på 1 uke.

Først og fremst la meg bare få si hvor ufattelig pen jeg synes hun som spiller Noora er. Hun har noe spesielt med utseendet sitt som gjøre henne kjempepen! Mulig det er mangelen på svart maskara eller noe...?

Jeg vet ikke noe om eventuelle rykter om hvem serien skal handle om neste sesong eller ikke, men jeg tror det hadde vært interessant å se det fra enten Vildes synsvinkel eller faktisk Sana. Jeg tror det hadde blitt interessant å se Vilde og lære litt mer om hennes tydelige problemer med mat og selvbilde (eller er det "fikset" nå?)... Og Sana fordi jeg elsker hennes sterke/modige personlighet, og det får meg til å lure på hvor hun har det fra. Er foreldrene hennes strenge? Ikke strenge? Hvordan fungerer hun med de? Hvordan er hun under den tøffe, harde overflaten? Eller kan tredje sesong handle om en gutt?

En ting jeg ikke liker med serien er alle de sære uttrykkene de bruker. Bruker virkelig dagens ungdom sånne ord og uttrykk? Hooke? Snakker de om å være kåt med sine venner? Lyver kjærestepar foran hverandre så ofte? Kliner folk med vennina si? Nå er det ca. 8 år siden jeg var på den alderen selv, så ting kan jo ha forandret seg. I tillegg bor jeg på landsbygda i Trøndelag, så det er ikke akkurat Oslo for å si det sånn.

Men ellers er det en spennende serie! Om den er ment for meg eller for yngre folk det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. 

Helt enig i at hun som spiller Noora er kjempepen. Jeg syns rett og slett hun og William er et flott par. Selv om han ikke er helt klassisk pen, kanskje, har han et veldig interessant utseende som gjør ham veldig kjekk. Og så ser han ganske voksen ut for alderen, som sikkert forklarer at mange voksne damer syns han er kjekk også (ikke at de bør snakke så høyt om det, da, siden han tross alt bare er 19 år).

Når det gjelder språket, hører jeg ungdom på treninggssenteret og i butikker her jeg bor på Østlandet som snakker akkurat sånn. Så det tror jeg er veldig realistisk for ungdommer herfra.

Anonymkode: 55971...2d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg er så enig og så uenig i så mye av dette samtidig. For vi brukte mange rare uttrykk vi også, da jeg vokste opp. Blant annet hooke. Det betydde riktig nok sex da jeg var ung, så jeg ble seriøst bekymra før jeg innså at dagens ungsom tror det betyr klining :P

Og vi klina med venninner vi også - tror ikke det var en fest på vgs uten litt girl on girl-action. Litt spennende for oss - ekstremt spennende for gutta = kred og potensiell gratis alkohol. Noe man jo må jakte på når ingen har eldre søsken ;-) Var dog ikke så mye drama (tror jeg), og vi diskuterte ikke hvor kåte vi var... Så det har vel gått både oppover og nedover på enkelte fronter iløpet av de fjorten (!) årene som har gått siden jeg avslutta første året på vgs.. eller grunnkurs som det het på den tida ;-)

Anonymkode: 34364...005

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, Emma321 skrev:

Hva syntes dere om at Noora og William hadde sex i siste klipp?

Hva syntes dere om den siste episoden, altså 12:12?

Ehh... Hva med å lese tråden i stedet for å stille de samme spørsmålene flere ganger...?

Anonymkode: bd18f...3a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emma321 skrev:
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh... Hva med å lese tråden i stedet for å stille de samme spørsmålene flere ganger...?

Anonymkode: bd18f...3a2

Ja, skal gjøre det. Har vel egentlig bare skummlest svarene. Skjønner det blir kjedelig når alle stiller de samme spørsmålene om og om igjen. Blir ganske irritert av det selv, men jeg gjør jo det samme. Skal lese svarene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest 123Sol
Den 13.6.2016 at 12.45, ankara skrev:

Og det faktum at Vilde kanskje er lesbisk.

Blir det spekulert i at Vilde kanskje er lesbisk nå da :laugh: Før var det Noora.

Hvorfor skulle hun være det egentlig? Har ikke vært noen tegn på at hun kan være det. Isåfall så er det kanskje bifil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
1 time siden, Mortem skrev:

Blir det spekulert i at Vilde kanskje er lesbisk nå da :laugh: Før var det Noora.

Hvorfor skulle hun være det egentlig? Har ikke vært noen tegn på at hun kan være det. Isåfall så er det kanskje bifil.

Hun kliner med jenter på fest. Og det er vel helt normalt i den alder i dag. Så. Nei. Vilde er ikke lesbisk.  

Mye enig med Mortem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Mortem skrev:

Hun nevnte jo at hun ble kåt av å kline med jenter.. 

Anonymkode: 1282e...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortem skrev:

Det var bare Vilde som trodde Noora var lesbisk :fnise:

Seerne har fått ganske mange hint om at Vilde kanskje er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...