AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #1 Del Skrevet 21. november 2015 Har hørt om flere som mener at ekstremt store doser med antibiotika er bra hvis en vil bli frisk fra ME-lignende tendenser... Stemmer det - er loads med antibiotika løsningen på slike vage tretthetssyndrom der personer går rundt år etter år med forgiftning/plager i kroppen/etc.? Trodde de det var farlig med antibiotika...?Kan en voksen persons ME-lignende symptomer over flere år skyldes at moren ikke ammet den personen? http://www.funksjonellmedisin.no/legerSynts dette hørtes så merkelig ut at det drøftes/synses av folk i helseforumet! Anonymkode: 31357...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 21. november 2015 #2 Del Skrevet 21. november 2015 Ingenting av dette stemmer. Antibiotika hjelper mot bakterielle infeksjoner, ingenting annet. Men som med alt annet innen helse og medisin er det noen med et forskrudd syn på ting som roper høyt, og dermed blir hørt. Dessverre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #3 Del Skrevet 21. november 2015 Ingenting av dette stemmer. Antibiotika hjelper mot bakterielle infeksjoner, ingenting annet. Men som med alt annet innen helse og medisin er det noen med et forskrudd syn på ting som roper høyt, og dermed blir hørt. Dessverre.Jeg er ingen medisiner, verken alternativ eller forskningsbasert. Jeg jobber ikke med helse eller medisin.Jeg synes bare det er merkelig at tilsynelatende oppegående mennesker tyr til slike behandlingsformer. Tvert i mot skulle man anta at man blir mer syk av så store mengder antibiotika år etter år? Anonymkode: 31357...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #4 Del Skrevet 21. november 2015 Heller tvert imot. Overdrevet antibiotikabruk ødelegger tarmfloraen, som ser ut til å påvirke kroppen kraftig, bl.a. gi depresjoner, tarmbetennelser og ME. http://www.nordlys.no/deppa-det-kan-faktisk-skyldes-magen-din/s/5-34-278315For øvrig er overdreven antibiotikabruk svært skummelt for folkehelsa. Antibiotikaresistens vil i siste omgang føre til at man ikke lenger kan behandle f.eks. kreft. Anonymkode: d7198...1c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg tenker at store doser med antibiotika over 1-4 år vil gjøre en syk... Da er det litt merkelig å lese om Lars Monsen som hevder han ble frisk av så mye antibiotika: https://nb-no.facebook.com/larsmonsen/posts/654069487944808 Anonymkode: 31357...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 21. november 2015 #6 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg er ingen medisiner, verken alternativ eller forskningsbasert. Jeg jobber ikke med helse eller medisin.Jeg synes bare det er merkelig at tilsynelatende oppegående mennesker tyr til slike behandlingsformer. Tvert i mot skulle man anta at man blir mer syk av så store mengder antibiotika år etter år? Anonymkode: 31357...6bfReinspikka galskap. Går man på antibiotika i flere år, får bakteriefloraen god tid til å utvikle resistens.Leger har blitt fratatt autorisasjonen sin for kjøre folk på langvarige antibiotikakurer.Allerede nå har man mistet det siste halmstrået, den siste typen antibiotika som fungerte mot ellers resistente bakterier er nå uvirksom i deler av Kina. Grunn? Kinesiske grisebønder mente det var en god ide å bruke denne typen antibiotika som fortilsetning.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #7 Del Skrevet 21. november 2015 Reinspikka galskap. Går man på antibiotika i flere år, får bakteriefloraen god tid til å utvikle resistens.Leger har blitt fratatt autorisasjonen sin for kjøre folk på langvarige antibiotikakurer.Allerede nå har man mistet det siste halmstrået, den siste typen antibiotika som fungerte mot ellers resistente bakterier er nå uvirksom i deler av Kina. Grunn? Kinesiske grisebønder mente det var en god ide å bruke denne typen antibiotika som fortilsetning..Jeg bare spør fordi jeg er nysgjerrig og synes bare det er så rart...at vi har denne holdningen i Norge - men hvordan kan da Tyskland/USA og hva Lars Monsen refererer til (se link lengre opp i tidligere innlegg) skryte så voldsomt av langvarig bruk av sterke doser antibiotika? Forsøker bare å forstå... : ) Anonymkode: 31357...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #8 Del Skrevet 21. november 2015 De forsker på en type cellegift mot ME, har gitt resultater det også, men er langt fra ferdig forsket. Så det beviser jo at de ikke vet enda. Har ikke hørt at antibiotika er løsningen, høres skummelt ut. Anonymkode: 8c7ae...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #9 Del Skrevet 21. november 2015 De forsker på en type cellegift mot ME, har gitt resultater det også, men er langt fra ferdig forsket. Så det beviser jo at de ikke vet enda. Har ikke hørt at antibiotika er løsningen, høres skummelt ut.Anonymkode: 8c7ae...8c3Tror "ME" kun er hva som er krysset av i skjemaer men at det ofte er noe annet udefinerbart som metallforgiftninger, ubalanse i kroppen etc. Anonymkode: 31357...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #10 Del Skrevet 21. november 2015 Anonymkode: d5d58...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #11 Del Skrevet 22. november 2015 Hvis mye antibiotika er så farlig - hvorfor anerkjenner helsevesenet i Tyskland og USA slike "ekstremkurer"? Anonymkode: 31357...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #12 Del Skrevet 22. november 2015 Jeg har vært ute for at legen min har gitt meg "Hestekur" som han kallte det, ved å gi meg beskjed om å ta dobbel dose antibiotika morgen + kveld første døgn av kuren.Er dette bra for kroppen? Eller er det direkte skadelig? Anonymkode: 6e110...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 22. november 2015 #13 Del Skrevet 22. november 2015 Hvis mye antibiotika er så farlig - hvorfor anerkjenner helsevesenet i Tyskland og USA slike "ekstremkurer"?Anonymkode: 31357...6bfGjør de?Jeg har vært ute for at legen min har gitt meg "Hestekur" som han kallte det, ved å gi meg beskjed om å ta dobbel dose antibiotika morgen + kveld første døgn av kuren.Er dette bra for kroppen? Eller er det direkte skadelig?Anonymkode: 6e110...0d7Dette er ikke noe problem. Har man en bakterieinfeksjon som man skal ha antibiotika for, er det ikke noe problem å ta det som forskrevet av legen. Problemet er når folk (for ikke snakke om dyr!) tar antibiotika i tilfeller hvor det ike har noe for seg, og enda verre når det er snakk om langvarig slik som her, ettersom det gir grunnlag for videre etablering av antibiotikaresistens. Med mindre noe drastisk skjer i nær fremtid, kommer vi til å havne tilbake der vi var før antibiotikaen ble oppdaget. Hvor folk dør i hytt og pine av infeksjoner som kunne ha blitt behandlet, ettersom vi ikke har noen effektive antibiotikaer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå