Gå til innhold

"Du ser mye yngre ut" hva svarer man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30, mange synes jeg ser ut som en 18-20åring..

Syntes ikke det var et kompliment i det heletatt før, men det synes visst andre. Jo eldre jeg blir, jo mer fornøyd er jeg med å se yngre ut.

Jeg bare står og venter på "Åå, trodde du var mye yngre!" og så sier jeg "Det er det mange som sier" eller "Du er ikke den eneste som tror det.." bla blaaa..

Noen ganger sier jeg at jeg håper jeg ser 10 år yngre ut om 20 år også..

Anonymkode: 4b0b5...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bli spurt om legitimasjon på polet som 35-åring er bare morsomt, men stadige spørsmål om når jeg skal tilbake til skolen (implisitt for å fullføre utdannelsen) når jeg har vært ferdigutdannet i ti år er mindre gøy. Som en annen nevnte her så har man en faglig tyngde som blir undergravet.

Anonymkode: 5e56d...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Å bli spurt om legitimasjon på polet som 35-åring er bare morsomt, men stadige spørsmål om når jeg skal tilbake til skolen (implisitt for å fullføre utdannelsen) når jeg har vært ferdigutdannet i ti år er mindre gøy. Som en annen nevnte her så har man en faglig tyngde som blir undergravet.

Anonymkode: 5e56d...9a0

Jeg synes det er morsomt at alle antar at jeg er assistent eller student på jobb jeg. Jeg har tilogmed fått "Er du med mamma på jobb i dag du da?". Ekstra gøy å se ansiktene deres når jeg snakker fag og de skjønner at jeg har kompetanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier si "alle sier det", ihvertfall. Er egentlig veldig irriterende at folk kommenterer det hele tiden... Er som om de forventer et svar ala "der tok du meg, jeg er egentlig 14/16/18 år, jeg bare later som jeg er 20+" 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg har fått denne mange ganger! "Hva?? Er du ** år gammel?? Da holder du deg jaggu godt!" -som om jeg er 50 liksom. Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Stein i glasshus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 28 år gammel og blir allid spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol/tobakk. Har til og med blitt spurt om leg ved kjøp av flaxlodd, så jeg antar at jeg ser ut som om jeg er under 18 år ;) 

jeg er derfor vant til at mange tror jeg er yngre enn jeg egentlig er. Tar meg ikke nær av at noen påpeker det. Ler heller bare av det og sier at jeg er vant til det. Jeg er vel som regel i forkant når det kommer til spørsmål om alder. Ved at jeg viser legitimasjon uoppfordret ved kjøp av varer med aldersgrense og ved at jeg sier hvor gammel jeg er når det er naturlig at det vil bli spurt om. 

Ellers må jeg si at nå til dags er det ekstremt vanskelig å gjette alder. Mange tenåringsjenter ser ut som voksne damer f.eks pga hvordan de kler og sminker seg. Mange voksne damer ser veldig unge ut pga hudpleie, hår og sminke. Så ville ikke tatt meg så nær av det. 

Jeg har ei venninne som er 10 år eldre enn meg og jeg var helt sikker på at hu var på min alder. Det ser ikke ut som hun snart er 40 år. (Håper hun tar det som et kompliment og ikke blir fornærmet av det da :) ) 

 

 

Anonymkode: cc387...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt at alle antar at jeg er assistent eller student på jobb jeg. Jeg har tilogmed fått "Er du med mamma på jobb i dag du da?". Ekstra gøy å se ansiktene deres når jeg snakker fag og de skjønner at jeg har kompetanse. 

hahhaha. Jeg har opplevd at dørselgere har sett rart på meg og spurt "er det ingen andre hjemme?" Som om de lurer på om foreldrene mine er hjemme så de kan snakke med de :P 

egentlig en fin måte å bli kvitt dørselgere på 😂

Anonymkode: cc387...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at alle får høre dette fra tid til annen. Jeg ler av venninnene mine som tar sånne kommentarer til seg, for jeg vet at det bare er noe folk sier for å være hyggelige. Jeg er 29 og viser alltid leg på polet. De fleste jevnaldrende jeg kjenner må vise leg på polet. Vi må ofte vise leg på utesteder. Alder er bare vanskelig å vurdere noen ganger.

Bare si takk, og ikke tenk noe særlig mer over det. Jeg er sikker på at du ikke nødvendigvis ser så mye yngre ut enn alle andre. 

Anonymkode: d697e...812

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke såååå ung, så jeg sier takk, det var hyggelig.

Hvis du ikke liker det, så kan du vel bare smile for det og si at jeg føler meg nå som jeg er ....(alder) som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at alle får høre dette fra tid til annen. Jeg ler av venninnene mine som tar sånne kommentarer til seg, for jeg vet at det bare er noe folk sier for å være hyggelige. Jeg er 29 og viser alltid leg på polet. De fleste jevnaldrende jeg kjenner må vise leg på polet. Vi må ofte vise leg på utesteder. Alder er bare vanskelig å vurdere noen ganger.

Bare si takk, og ikke tenk noe særlig mer over det. Jeg er sikker på at du ikke nødvendigvis ser så mye yngre ut enn alle andre. 

Anonymkode: d697e...812

Det er forskjell på å høre det fra tid til annen, og å høre det hele tiden. Siden TS faktisk skriver om det her vil jeg tro det er fordi det er plagsomt. Jeg får ofte høre at jeg ser yngre ut, og svar som at "neeeei, nå tuller du? Få se leg da!" er ikke veldig morsomme å høre gjevnlig når en ikke er veldig gammel.

Anonymkode: c93fd...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lært å sette pris på kommentarer om at jeg ser ung ut. Jeg hører nemlig begge deler, både "Du har så glatt og fin hud, jeg trodde ikke du hadde fylt 20 enda" og "Du har jo et ganske rynkete og slitent ansikt, jeg regnet med at du i hvert fall var i 30-årene".:fnise: Altså- hvem er det som sier sånt noe, uansett om det skule være sant eller ikke?

Så når jeg får gå på barnebillett, må vise leg her og der og blir spurt av vgs-elever hvilken skole jeg går på er jeg overlykkelig over at det svinger den veien:PIkke like morsomt som når folk f.eks spør om jeg har barn, og når jeg svarer at jeg ikke har kommet så langt enda eller at jeg skal vente noen år, og de får et litt skeptisk ansiktsutrykk mens de forteller meg at man ikke bør vente for lenge heller. OMG som de unge sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer bare "jeg vet". Ja, for jeg vet at jeg ser yngre ut enn jeg er. Det er hvertfall bedre enn å se eldre ut enn det man er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bare stirrer på dem i noen sekunder uten å si et ord. Så snur du deg bare og går.

Anonymkode: ee284...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er student på universitetet og får "Jasså, hvordan går det på ungdomsskolen?"...  :balltre: 

Anonymkode: 9e129...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 og blir ofte tatt for å være rundt 22-25 år. Sier takk jeg da. På utstillingen "Ting" på teknisk museum i Oslo er det en installasjon som ser om man er sint, sur, glad eller lei basert på øynene, men også hvor gammel man er. Også der fikk jeg mellom 22-25 år. 

Anonymkode: 65a21...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...