AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #21 Del Skrevet 18. november 2015 Så hvordan ser det ut på området der det klør, men du ikke har klort til sår? Anonymkode: e386a...d85Det er et sammenhengende, ganske avgrenset, rødt område. Har stort sett vært likt hele veien (ikke spredd seg eller noe). Hvis jeg ikke smører noe fuktighetsgivende blir huden som du sier veldig flassete (da klør det selvfølgelig tusen ganger mer også) og føles tynn Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #22 Del Skrevet 18. november 2015 Tanken som slår meg er soppinfeksjon, trening, svette, syntetiske klær...Hadde soppinfeksjon for mange år siden, ganske sikker på at det ikke er det. Prøver å unngå stramme bukser og bruker ikke syntetisk undertøy, merker ingen forskjell. Vil ikke si at jeg svetter mye i det området, og på trening dusjer jeg alltid med en gang. Er ganske aktiv også, og sitter sjeldent stille over lengre perioder Men jeg vet ikke, hadde blitt glad om det var en så enkel forklaring Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #23 Del Skrevet 18. november 2015 Det er et sammenhengende, ganske avgrenset, rødt område. Har stort sett vært likt hele veien (ikke spredd seg eller noe). Hvis jeg ikke smører noe fuktighetsgivende blir huden som du sier veldig flassete (da klør det selvfølgelig tusen ganger mer også) og føles tynnAnonymkode: f2e8a...bdfOg så er det ei hinsides kløe? Som kun slutter hvis du klør til det blir sårt? Det klør så intenst at du nesten ikke fatter at det kan klø så intenst? Det er det samme om du sover med eller uten undertøy? Samme hvilket undertøy du bruker, virker det som? Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #24 Del Skrevet 18. november 2015 Og så er det ei hinsides kløe? Som kun slutter hvis du klør til det blir sårt? Det klør så intenst at du nesten ikke fatter at det kan klø så intenst? Det er det samme om du sover med eller uten undertøy? Samme hvilket undertøy du bruker, virker det som? Anonymkode: e386a...d85JA! Sover nesten alltid uten undertøy i håp om at det kan lindre litt. Ja, null forskjell. Har kuttet ut stringtruser, det gjorde det værre av og til Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #25 Del Skrevet 18. november 2015 JA! Sover nesten alltid uten undertøy i håp om at det kan lindre litt. Ja, null forskjell. Har kuttet ut stringtruser, det gjorde det værre av og tilAnonymkode: f2e8a...bdfDu får ikke lyst til å sjekke deg for lichen da? Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #26 Del Skrevet 18. november 2015 Du får ikke lyst til å sjekke deg for lichen da? Anonymkode: e386a...d85Har ikke veldig lyst , men må vel det... Off, syntes sånt er så flaut. Men sånn som jeg har forstått det fra nettet så finnes det ingen kur på det, en kan kun få ting som lindrer? Kortisol har jo ikke virket tidligere. Blir litt demotivert av det merker jeg :/ Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #27 Del Skrevet 18. november 2015 Har ikke veldig lyst , men må vel det... Off, syntes sånt er så flaut. Men sånn som jeg har forstått det fra nettet så finnes det ingen kur på det, en kan kun få ting som lindrer? Kortisol har jo ikke virket tidligere. Blir litt demotivert av det merker jeg :/ Anonymkode: f2e8a...bdfJeg skjønner den, fullstendig! Det finnes behandling som virker, fjerner det ikke helt, men kan gjøre det adskillig bedre. Det jeg tenker da er at det å sjekke for f.eks lichen, da vet du på en måte. Kan hende det ikke er det, og da trenger du ikke tenke mer på at det er det, og fortsette å tenke på hva det kan være, men hvis det er det, så slipper du å tenke at det er andre ting! Jeg ble så gal av min kløe at jeg bare måtte sjekke, jeg bare måtte. Jeg klarte ikke gå rundt å ikke vite hva det var som gjorde det, og da var det å få et definitivt svar det eneste som kunne hjelpe mot den "galskapen". Jeg har enda ikke fått svar, men jeg håper det er det egentlig, for hvis ikke så må jeg drive å fundere og fundere fortsatt! Vevsprøven legen tok var ikke flaut i det hele tatt faktisk, og ikke vondt. Men jeg mener ikke å projisere her altså, er ikke sikkert det er lichen, men det er i alle fall en mulighet. Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #28 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg skjønner den, fullstendig! Det finnes behandling som virker, fjerner det ikke helt, men kan gjøre det adskillig bedre. Det jeg tenker da er at det å sjekke for f.eks lichen, da vet du på en måte. Kan hende det ikke er det, og da trenger du ikke tenke mer på at det er det, og fortsette å tenke på hva det kan være, men hvis det er det, så slipper du å tenke at det er andre ting! Jeg ble så gal av min kløe at jeg bare måtte sjekke, jeg bare måtte. Jeg klarte ikke gå rundt å ikke vite hva det var som gjorde det, og da var det å få et definitivt svar det eneste som kunne hjelpe mot den "galskapen". Jeg har enda ikke fått svar, men jeg håper det er det egentlig, for hvis ikke så må jeg drive å fundere og fundere fortsatt! Vevsprøven legen tok var ikke flaut i det hele tatt faktisk, og ikke vondt. Men jeg mener ikke å projisere her altså, er ikke sikkert det er lichen, men det er i alle fall en mulighet. Anonymkode: e386a...d85Du har nok rett, det skader ikke å prøve. Tviler på det blir værre, og det hadde vært utrolig befriende og endelig finne ut hva det faktisk er for noe, har tross alt gått og lurt på det i snart et år nå. Får håpe vi finner ut av det begge to I hvert fall: Tuuuuuuuuuuuusen takk for hjelpen! Uansett om det er det eller ikke, så er jeg et skritt i riktig retning og får se å dra ræven til legen (pun intended) Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #29 Del Skrevet 18. november 2015 Du har nok rett, det skader ikke å prøve. Tviler på det blir værre, og det hadde vært utrolig befriende og endelig finne ut hva det faktisk er for noe, har tross alt gått og lurt på det i snart et år nå. Får håpe vi finner ut av det begge to I hvert fall: Tuuuuuuuuuuuusen takk for hjelpen! Uansett om det er det eller ikke, så er jeg et skritt i riktig retning og får se å dra ræven til legen (pun intended)Anonymkode: f2e8a...bdfJa, det er det jeg og tenker, at det vil bli befriende å få vite, er derfor jeg håper det er lichen. Ikke fordi jeg har lyst på det, selvsagt ikke! Fyyy flate liksom, neiii! MEN, det å gå å klø og klø og ikke ane hva som feiler seg, det er utrolig slitsom det også. Lykke til! Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #30 Del Skrevet 18. november 2015 Har det siste ÅRET hatt eksem ca to cm utenfor endetarmsåpningen i en slags halvsirkel, KUN på den ene siden/innenfor den ene rumpeballen (som jeg syns er ekstra rart?). Det er slik at det akkurat dekkes av en bikinitruse, mens syntes det er veldig sjenerende selv om.Det verste er at det klør. Det klør så @!£#%!........ Som gjør at jeg ofte har åpne, sviende sår fordi jeg har klødd så mye, det er umulig å la være. Har prøvd ALT av kremer, kjerringråd, løse klær, solarium o.l., og absolutt ingenting gjør det bedre.Jeg er 21 år og har aldri vært plaget med noe lignende før. Er en slank, frisk jente som spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken om det har noe å si.Jeg har ikke vært hos legen, og antar at det er det 99% av dere her kommer til å anbefale, men hadde blitt utrolig takknemlig om noen hadde vært borti noe lignende eller bare har noe jeg kan teste ut for å prøve og bedre det Anonymkode: f2e8a...bdfJa, til lege med deg, kan være alt fra seksuelt overførbar sykdomHerpes til ringorm. Bare en lege kan diagnostisere og foreslå behandling. Anonymkode: 9f90d...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. november 2015 #31 Del Skrevet 18. november 2015 Du må helt klart til legen. Om det er eksem, psoriasis eller en annen hudsykdom er for oss her umulig å si. Men om hydrokortison ikke hjelper, så må du til lege. Det finnes MYE sterkere kortison enn den man får kjøpt uten resept (den er vel 0.01% om jeg ikke husker helt feil, jeg går på sterkeste typen kortison pga psoriasis og den er 0.5%). Det er en ganske grei generell regel at om reseptfri hydrokortison ikke funker så må man dra til legen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå