AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Del Skrevet 18. november 2015 Har det siste ÅRET hatt eksem ca to cm utenfor endetarmsåpningen i en slags halvsirkel, KUN på den ene siden/innenfor den ene rumpeballen (som jeg syns er ekstra rart?). Det er slik at det akkurat dekkes av en bikinitruse, mens syntes det er veldig sjenerende selv om.Det verste er at det klør. Det klør så @!£#%!........ Som gjør at jeg ofte har åpne, sviende sår fordi jeg har klødd så mye, det er umulig å la være. Har prøvd ALT av kremer, kjerringråd, løse klær, solarium o.l., og absolutt ingenting gjør det bedre.Jeg er 21 år og har aldri vært plaget med noe lignende før. Er en slank, frisk jente som spiser sunt og trener 2-3 ganger i uken om det har noe å si.Jeg har ikke vært hos legen, og antar at det er det 99% av dere her kommer til å anbefale, men hadde blitt utrolig takknemlig om noen hadde vært borti noe lignende eller bare har noe jeg kan teste ut for å prøve og bedre det Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2015 #2 Del Skrevet 18. november 2015 Sikker på at det ikke er en betennelse i en kjertel/hårsekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Del Skrevet 18. november 2015 Dra til legen. Du kan og prøve en salve som heter Inotyol, men lege er å anbefale. Anonymkode: a2d0d...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #4 Del Skrevet 18. november 2015 Hvordan ser det ut? Søk på lichen på google, og gå inn på NHI sin side om det. Kan det være det? Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #5 Del Skrevet 18. november 2015 Ville oppsøkt en dermatolog/hudlege, mulig du må ha henvisning fra fastlege. Det er ikke alle fastleger som har god nok peiling på eksem og andre typer hudlidelser, ofte resulterer det i utallige runder med ulike salver og kremer. Anonymkode: 8a550...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #6 Del Skrevet 18. november 2015 Helt sikkert, det er over et stort områdeSøkte på det nå, lignet ikke. Det ser ikke veldig ekstremt ut, huden er i utgangspunktet bare veldig tørr :/ Får bare sår fordi jeg klørOff ja jeg vet det, bare syns det er så flaut. Hadde vært så lettende om det gikk over av seg selv eller var en enkel løsning Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #7 Del Skrevet 18. november 2015 Oi, den meldingen skulle egentlig svare på Svar nr. 1, 3 og 4. Er ikke så erfaren med KG hehe Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. november 2015 #8 Del Skrevet 18. november 2015 Du kan prøve å kjøpe hydrokortison på apoteket. Smør først med en god fuktighetskrem, vent 5-10 minutter og smør så et tynt lag med kortison.Om det ikke blir bedre av det, må du til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #9 Del Skrevet 18. november 2015 Oi, den meldingen skulle egentlig svare på Svar nr. 1, 3 og 4. Er ikke så erfaren med KG heheAnonymkode: f2e8a...bdfIkke se på bildene, de er helt ekstreme. Se på beskrivelsen! Tørre områder, som ser ut som tørr hud og huden ville flasset av, men du klør og det blir til røde områder, der huden er så tynn at den til slutt blir til et sår? Er det vondt, som om det er vondt inni huden? Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #10 Del Skrevet 18. november 2015 Har prøvd nettopp det, ingenting hjelper langvarig Hvis jeg smører en skikkelig tykk fuktighetskrem noen ganger i timen over noen dager blir det nesten helt fint, men så fort jeg slutter/trapper ned kommer det tilbake.. Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. november 2015 #11 Del Skrevet 18. november 2015 Har du prøvd kortison, eller kun fuktighetskrem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 18. november 2015 #12 Del Skrevet 18. november 2015 Ikke bruk syntetisk undertøy ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puttee Skrevet 18. november 2015 #13 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg var veldig plaget med eksem før (riktignok ikke akkurat der), og da var det eneste som hjalp Nattlysolje. Kjøpes i tablettform hos helsekostbutikk. Man skal ta to tabletter morgen og kveld, og det går i tillegg an å åpne tabletten og smøre på innholdet der det er eksem. Det er olje inni tabletten. Du må gå på det en måneds tid før du vil se effekt, og ta de hver eneste dag. Med en gang jeg sluttet kom eksemet tilbake, til jeg til slutt vokste det av meg etter 2 år ca. Du kan prøve i allefall Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #14 Del Skrevet 18. november 2015 Har du prøvd kortison, eller kun fuktighetskrem?Hydrokortison Mildison Lipid 1% Krem og diverse fuktighetskremer (selvfølgelig uten parfyme osv) Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #15 Del Skrevet 18. november 2015 Ikke se på bildene, de er helt ekstreme. Se på beskrivelsen! Tørre områder, som ser ut som tørr hud og huden ville flasset av, men du klør og det blir til røde områder, der huden er så tynn at den til slutt blir til et sår? Er det vondt, som om det er vondt inni huden? Anonymkode: e386a...d85Hmm ja kanskje, kjenner meg igjen i det du skriver. Men jeg har ingen hvitlige forandringer/flekker i huden. Huden føles veldig tynn, men det er kun vondt når jeg har klort på det selv Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #16 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg var veldig plaget med eksem før (riktignok ikke akkurat der), og da var det eneste som hjalp Nattlysolje. Kjøpes i tablettform hos helsekostbutikk. Man skal ta to tabletter morgen og kveld, og det går i tillegg an å åpne tabletten og smøre på innholdet der det er eksem. Det er olje inni tabletten. Du må gå på det en måneds tid før du vil se effekt, og ta de hver eneste dag. Med en gang jeg sluttet kom eksemet tilbake, til jeg til slutt vokste det av meg etter 2 år ca. Du kan prøve i allefall Lykke til! Det er verdt et forsøk i hvert fall, takk Synd det ikke ikke varte langvarig, hadde vært befriende å bli kvitt for godt, hehe Anonymkode: f2e8a...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #17 Del Skrevet 18. november 2015 Hmm ja kanskje, kjenner meg igjen i det du skriver. Men jeg har ingen hvitlige forandringer/flekker i huden. Huden føles veldig tynn, men det er kun vondt når jeg har klort på det selv Anonymkode: f2e8a...bdfSå hvordan ser det ut på området der det klør, men du ikke har klort til sår? Anonymkode: e386a...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puttee Skrevet 18. november 2015 #18 Del Skrevet 18. november 2015 Det er verdt et forsøk i hvert fall, takk Synd det ikke ikke varte langvarig, hadde vært befriende å bli kvitt for godt, heheAnonymkode: f2e8a...bdfHehe, ja ser den. Kan jo hende du også vokser det fra deg etterhvert. Men tablettene er bare kosttilskudd, og ingen problem å ta. Akkurat som å ta trantabletter hver dag. Man blir vant til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barenzrotta Skrevet 18. november 2015 #19 Del Skrevet 18. november 2015 Tanken som slår meg er soppinfeksjon, trening, svette, syntetiske klær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #20 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg fikk kløstillende krem til det området en gang. Jeg ville dratt til legen å skaffet meg det. Anonymkode: 1264b...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå