Gå til innhold

mindre vond menstruasjon etter fødsel/graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har hatt menstruasjon to ganger etter fødsel og de er helt annerledes enn før. Før hadde jeg veldig vondt, måtte ta smertestillende. Nå bare kommer menstruasjonen, uten smerter. Føler heller ikke humørsvingninger eller oppblåst heller.Kan fødsel og graviditet endre dette? Det er kanskje for tidlig å si om dette er varig?

Anonymkode: 3bf6c...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror at det kan vare. Hadde det på samme måte, men etter nr en forsvant det meste av menstruasjonssmerter, etter nr tre ble humørsvngningene dagen fø, mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske vanlig at smertene blir bedre etter å ha fått barn. Men det kan gå tilbake igjen og det kan variere fra mnd til mnd. Altså ingen fasit. 

Anonymkode: 51315...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar

Hvis dette varer, så blir jeg veldig glad:) 

Hvorfor er det sånn egentlig, er en graviditet/fødsel stabiliserende eller noe?

Anonymkode: 3bf6c...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det samme. Hadde store smerter i tenårene og tidlig 20-år, måtte ta smertestillende og kunne ligge gråtende med kramper i sengen dag 1 av menstruasjonen. Men etter første fødsel ble det mye bedre. Etter andre svangerskap og fødsel var menstruasjonssmertene så og si borte. Det jeg opplevde som ikke var så topp akkurat, var at syklusen ble kortere også. Før barna var den 28 dager, etter første fødsel 24 dager, etter andre fødsel 21 dager. Kjipt..

Jeg vet ikke helt hvorfor det er slik.

Anonymkode: 16639...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...