AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #1 Skrevet 18. november 2015 Hvor er sympatien? Hvor er flaggene på Facebook? Anonymkode: f0b82...805
Gjest Skrevet 18. november 2015 #2 Skrevet 18. november 2015 alt som foregår blir styrt av media. hvilken dekning osv... smalt jo i libanon. http://www.dagbladet.no/2015/11/15/nyheter/utenriks/terror/paris/beirut/41966189/ingen ting dekning omtrent. så ja dette er for jævlig. media velger hvem som er verdt noe og ikke... men i paris. da er det fult kaos. media media media styrer hele shiten. dessverre. å sånn er det. se på nyhetene da det smalt i usa 9/11. var worldwide. alle tv kanaler viste dette... ikke undervurder makten til media.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Hvis jeg styrte media hadde jeg ikke skrevet om Paris, for det er det terroristene vil. Skape frykt. Anonymkode: f0b82...805
Example Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 alt som foregår blir styrt av media. hvilken dekning osv... smalt jo i libanon. http://www.dagbladet.no/2015/11/15/nyheter/utenriks/terror/paris/beirut/41966189/ingen ting dekning omtrent. så ja dette er for jævlig. media velger hvem som er verdt noe og ikke... men i paris. da er det fult kaos. media media media styrer hele shiten. dessverre. å sånn er det. se på nyhetene da det smalt i usa 9/11. var worldwide. alle tv kanaler viste dette... ikke undervurder makten til media. Synes du det er rart at nordmenn synes at 130 mennesker blir slaktet i Paris er en noe større nyhet enn nye terrorangrep i Afrika og Midtøsten? 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Synes du det er rart at nordmenn synes at 130 mennesker blir slaktet i Paris er en noe større nyhet enn nye terrorangrep i Afrika og Midtøsten?Nei, det er naturlig men umoralsk. Anonymkode: f0b82...805
Example Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Nei, det er naturlig men umoralsk. Anonymkode: f0b82...805Er det umoralsk av en lokalavis å omtale en voldtekt i bygda, men ikke nevne en som skjedde på andre sida av landet? 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Er det umoralsk av en lokalavis å omtale en voldtekt i bygda, men ikke nevne en som skjedde på andre sida av landet?Når ble Frankrike en bygd i Norge? Anonymkode: f0b82...805
King in the North Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 (endret) Når ble Frankrike en bygd i Norge?Anonymkode: f0b82...805Når greier du å forstå en relevant sammenlikning som enkelt illustrerer et godt poeng?For de som ikke forstår det, i denne sammenlikningen er "norge" åpenbart verden. Det er klart det blir større oppstuss når 130 mennesker blir slaktet i fredelige europa, i en by man gjerne kjenner folk, har vært flere ganger osv. Istedenfor i land vi aldri har vært, ikke kjenner en sjel, og hendelsene blir ikke dekket i like stor grad. Ganske elementært i grunn Endret 18. november 2015 av King in the North 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #9 Skrevet 18. november 2015 Når greier du å forstå en relevant sammenlikning som enkelt illustrerer et godt poeng?For de som ikke forstår det, i denne sammenlikningen er "norge" åpenbart verden. Det er klart det blir større oppstuss når 130 mennesker blir slaktet i fredelige europa, i en by man gjerne kjenner folk, har vært flere ganger osv. Istedenfor i land vi aldri har vært, ikke kjenner en sjel, og hendelsene blir ikke dekket i like stor grad. Ganske elementært i grunnJeg vet ikke hva du fikk i geografi, men jeg hadde gitt deg stryk. Hvorfor er franskmenn viktigere enn nigerianere? Kjenner du mange franskmenn kanskje? Og nei, det har ikke med geografi å gjøre, for det var masse dekning da Australia ble rammet av terror også. Og Australia er mye fjernere enn Nigeria. Anonymkode: f0b82...805
Example Skrevet 18. november 2015 #10 Skrevet 18. november 2015 Når ble Frankrike en bygd i Norge?Anonymkode: f0b82...805For min egen del. Jeg har nok nærmere 50 studievenner fra Frankrike, jeg har bodd med mange, og flere av dem bor i Paris. Hun ene bor i området hvor dette skjer og har vært mye på Bataclan. Veldig mange kan kjenne seg igjen i disse tingene. Mange har vært i Paris, mange er i Frankrike ofte, ser Tour de France hver sommer, ser franske filmer eller leser hører på musikk fra franske band. Frankrike er en del av Vest-Europa, de er en del av Nato, de er en del av Eu, og blant de viktigste landene i begge organisasjoner. Mye av det som vi kjenner igjen som dagens moderne Norge kommer fra franske ideer. Geografisk og kulturelt er vi ganske like, i tillegg til at svært mange har personlige relasjoner både til franskmenn og Frankrike.Og for å ikke glemme det viktigste. Dette er ikke dagligdags i Europa. Med all respekt for Nigeria, men terrorangrep og massedrap er ikke direkte uvanlig der nede. Det er ingen stor nyhet akkurat, selv om det selvfølgelig er trist. Men det berører på ingen måte meg i nærheten av terroren i Paris gjorde. 4
Example Skrevet 18. november 2015 #11 Skrevet 18. november 2015 Jeg vet ikke hva du fikk i geografi, men jeg hadde gitt deg stryk. Hvorfor er franskmenn viktigere enn nigerianere? Kjenner du mange franskmenn kanskje? Og nei, det har ikke med geografi å gjøre, for det var masse dekning da Australia ble rammet av terror også. Og Australia er mye fjernere enn Nigeria. Anonymkode: f0b82...805Det at du stavet Nigeria feil i tittelen på tråden bør gi en liten pekepinn. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #12 Skrevet 18. november 2015 For min egen del. Jeg har nok nærmere 50 studievenner fra Frankrike, jeg har bodd med mange, og flere av dem bor i Paris. Hun ene bor i området hvor dette skjer og har vært mye på Bataclan. Veldig mange kan kjenne seg igjen i disse tingene. Mange har vært i Paris, mange er i Frankrike ofte, ser Tour de France hver sommer, ser franske filmer eller leser hører på musikk fra franske band. Frankrike er en del av Vest-Europa, de er en del av Nato, de er en del av Eu, og blant de viktigste landene i begge organisasjoner. Mye av det som vi kjenner igjen som dagens moderne Norge kommer fra franske ideer. Geografisk og kulturelt er vi ganske like, i tillegg til at svært mange har personlige relasjoner både til franskmenn og Frankrike.Og for å ikke glemme det viktigste. Dette er ikke dagligdags i Europa. Med all respekt for Nigeria, men terrorangrep og massedrap er ikke direkte uvanlig der nede. Det er ingen stor nyhet akkurat, selv om det selvfølgelig er trist. Men det berører på ingen måte meg i nærheten av terroren i Paris gjorde.Så du mener at vi skal dekke Frankrike mindre dersom dette blir vanlig? Anonymkode: f0b82...805
MajorasMaske Skrevet 18. november 2015 #13 Skrevet 18. november 2015 Hvor er sympatien? Hvor er flaggene på Facebook?Anonymkode: f0b82...805Nå er det frankrike som var først, nigeria må vente til sin tur.
Raven Emerald Skrevet 18. november 2015 #14 Skrevet 18. november 2015 Ryddet for rasisme.Raven Emerald, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå