AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #1 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har ganske vondt litt ovenfor magen, litt under bh`en stopper.. Hadde dette for 5 år siden også. Da hadde jeg så utrolig vondt at jeg lå både på gulvet og i senga og gråt meg i smerte og lå i fosterstilling. Det endte med at samboeren min ringte til pappa for at jeg måtte dra på legevakta. Når jeg kom ned dit, fikk jeg bare en brustablett av dem i skranken og fikk beskjed om å slappe av. Smertene gikk var av og på i ca 2 dager før de forsvant. Nå kan de smertene som kommer tilbake minne veldig om dette som jeg hadde for 5 år siden, forskjellen er at nå har jeg ikke så kraftig at jeg ligger i fosterstiling, og denne gangen har jeg hatt det i en uke. Noen som har hatt dette før? Eller veit hva dette kan være? Veit ikke om jeg skal være bekymret eller ikke.. Anonymkode: aa350...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 17. november 2015 #2 Del Skrevet 17. november 2015 Dra til legen. Som vanlig er det nesten helt umulig for andre KG-brukere å forstå hva som feiler deg. Og vi kan ikke undersøke deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Del Skrevet 17. november 2015 Smerter ved gallesteinsanfall er i det området, hvis smerten er på høyre side. Og de kan være så vonde at du ligger i fosterstilling og gråter.Ellers støtter jeg hun over. Dra til legen og bli undersøkt. Anonymkode: 48ed2...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 17. november 2015 #4 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har hatt mye smerter som ligner det du beskriver. Lå i fosterstilling og bare gråt. Jeg forsøkte Galieve (mot halsbrann og sure oppstøt), og vôila! Hadde aldri trodd det var det, men det hjalp. Kan også være gallesteinsanfall som AB over her nevner.Jeg får det av og til tilbake, og må til på Galieve igjen en periode, så er det bra for en ny periode. Men det kan jo være en idè å ta en tur til legen. Det kan kanskje være andre årsaker også; magesår, infeksjon i spiserøret ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #5 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde samme før; fikk besekjed om at det var magekatarr. Kom av mye surt på tom mage (samme som ved magesår tror jeg?) som brus, kaffe, alkohol o.l. Får det en sjelden gang av og til, glemmer meg med kostholdet, men da hjelper det med medisin mot sure oppstøt Ikke ta det før du har vært hos lege Anonymkode: 8ed2b...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 17. november 2015 #6 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har hatt mye smerter som ligner det du beskriver. Lå i fosterstilling og bare gråt. Jeg forsøkte Galieve (mot halsbrann og sure oppstøt), og vôila! Hadde aldri trodd det var det, men det hjalp. Kan også være gallesteinsanfall som AB over her nevner.Jeg får det av og til tilbake, og må til på Galieve igjen en periode, så er det bra for en ny periode. Men det kan jo være en idè å ta en tur til legen. Det kan kanskje være andre årsaker også; magesår, infeksjon i spiserøret ol. Hva er Galieve? Reseptfritt? Noe tilsvarende Novaluzid? Jeg har kjøpt Novaluzid, men er ikke flink å bruke det. Prøver å få legen til å sende meg til undersøkelser da jeg er plaga med endel sure oppstøt..., men legen sier nei... Jeg er ikke TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 18. november 2015 #7 Del Skrevet 18. november 2015 Hva er Galieve? Reseptfritt? Noe tilsvarende Novaluzid? Jeg har kjøpt Novaluzid, men er ikke flink å bruke det. Prøver å få legen til å sende meg til undersøkelser da jeg er plaga med endel sure oppstøt..., men legen sier nei... Jeg er ikke TSDet er reseptfritt, ja. Det er vel noe tilsvarende Novaluzid, tror jeg. Jeg ble anbefalt Galieve da jeg gikk gravid og hadde halsbrann og Gaviscon ikke hjalp. Det var noe med at Galieve dekket flere områder/hjalp på noe mer enn Gaviscon (jeg husker ikke nøyaktig, det er nesten et år siden jeg snakket med apotekeren om det). Jeg er usikker på hvor Novaluzid står i forhold til Galieve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 18. november 2015 #8 Del Skrevet 18. november 2015 Når du begynte med det, - tok det lang tid før du følte at det virket? Hvis jeg kjøper det, bør jeg da bruke det "hele tiden"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 18. november 2015 #9 Del Skrevet 18. november 2015 Når du begynte med det, - tok det lang tid før du følte at det virket? Hvis jeg kjøper det, bør jeg da bruke det "hele tiden"?Brukte det kun etter behov, dvs i starten brukte jeg det kanskje 3-4 ganger om dagen, da jeg kjente smertene komme. Så ble det mindre og mindre. Nå bruker jeg det få ganger i måneden. Jeg følte det ble bedre første gangen jeg brukte det, smertene forsvant for da. Først etter noen ukers bruk ble det en generell bedring hvor jeg kunne trappe ned på produktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå