Gå til innhold

Kan man bli gravid på cerazette?

Equestrian

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ikke så veldig unormalt å blø fra rumpa. Er det friskt blod så er det i de fleste tilfeller enten rifter eller hemoroider. Men, det kan selvsagt være lurt å få det sjekket hos lege, siden det  KAN være noe annet.  

Anonymkode: 59ba1...8a2

Det kan vel også skyldes analsex? Det skriver TS riktignok ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet ikke om et sted jeg kan få tak i en billig test? Har nesten ikke penger på meg :s

Dra på helsestasjonen, der kan du få det gratis siden du er under 20 år. De har også taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så veldig unormalt å blø fra rumpa. Er det friskt blod så er det i de fleste tilfeller enten rifter eller hemoroider. Men, det kan selvsagt være lurt å få det sjekket hos lege, siden det  KAN være noe annet.  

Jo, men man blør jo ikke så mye fra en liten rift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan  man gjøre jo. 

Har selv slitt med rifter lenge, og har opplevd flere ganger at det har sett ut som jeg myrdet noen i doen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke om et sted jeg kan få tak i en billig test? Har nesten ikke penger på meg :s

Gå til helsesøster på skolen eller helsestasjonen. Der får du test gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det kan det.

Jeg har ringt legevakten flere ganger over blodig avføring, men komme rikke til å gjøre det mer om det ikke er mye svart blod over flere dager. De finner ingenting og nå er det nesten "normalt" for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan  man gjøre jo. 

Har selv slitt med rifter lenge, og har opplevd flere ganger at det har sett ut som jeg myrdet noen i doen.. 

Jo, det kan det.

Jeg har ringt legevakten flere ganger over blodig avføring, men komme rikke til å gjøre det mer om det ikke er mye svart blod over flere dager. De finner ingenting og nå er det nesten "normalt" for meg.

Jeg hadde nå uansett dratt til lege hvis jeg blødde mengder fra rumpa! Uansett hva folk på KG sier. Visse deler av kroppen (endetarmsåpningen, øynene, ørene osv) skal jo ikke blø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Å blø fra rumpa er vel ikke et så godt tegn, uansett om det er friskt eller ikke? Jeg mener, det vil jo si at det er noe som foregår, selv om det er farlig eller ikke. Jeg ville sjekket det hos lege, jeg. Og ja man kan bli gravid på alle p-piller. :) Men sjansen er liten om du bruker de riktig, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle symptomene du nevner, minus blødningene fra rumpa, kan også skyldes bivirkninger av Cerazette. Bivirkninger kan komme etter en tids bruk også, ikke bare "med en gang", så vidt jeg har forstått.

Men uansett er en graviditetstest den enkleste og raskeste måten å sjekke det på, som de andre i tråden sier.

Har man sex, er der alltid en sjanse for graviditet. Så enkelt er det. Men man vet aldri på forhånd hvilken side av statistikken man havner på. Min mor ble gravid med meg kun kort tid etter p-pille-slutt, søsteren min ble gravid på tross av p-piller for litt siden, og jeg har prøvd å bli gravid i tre år, og er nå under utredning. Søsteren min og jeg hadde dessuten brukt Cerazette over like lang tid i livet.

Anonymkode: e87d9...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på Cerazette... Var veldig nøye med å ta pillene til rett tid, mistet aldri noen dager og gjorde egentlig alt "etter boka". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...