Gå til innhold

Kan man bli gravid på cerazette?

Equestrian

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 17. Jeg har lenge gått på cerazette pga store menstruasjonsblødninger, for snart en mnd siden fikk jeg meg kjæreste og vi er veldig aktive på den kanten. Han har hver gang kommet i meg, men jeg har ikke tenkt på dette som noe problem da jeg bruker cerazette.. Går på do så og si med en gang etterpå.

nå i det siste har jeg hatt mye hodepine, magesmerter og jeg blir så innmari fort trøtt! Helt sinnsykt, for det pleier ikke å være meg. Blir fort hissig på typen og begynner fort å gråte av ting som jeg ikke ellers ville gjort. Har også blødd noe men ikke forfra, men fra rumpa.. Vet ikke om det har noen sammenheng.

har hørt man kan bli gravid på cerazette!? Er det mulig? Noen som vet hva det feiler meg? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke tar pillene riktig kan du bli gravid. Har du derimot tatt de som du skal er sjansen uhyre liten. Men er du bekymret tar du bare en test =)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig slurvete på de pillene før jeg ble sammen med han, så er litt Jaa :/

Da tar du en test i dag/i morgen tidlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bekymret meg mer av å blø fra rumpa... Er det bare litt, og friskt rødt blod så er det sikkert bare rifter/ hemoroider, men er det mørkt gammelt blod så bør du undersøkes av lege! Kan være en slags infeksjon i tarmen feks.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tar du en test i dag/i morgen tidlig.

Du vet ikke om et sted jeg kan få tak i en billig test? Har nesten ikke penger på meg :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bekymret meg mer av å blø fra rumpa... Er det bare litt, og friskt rødt blod så er det sikkert bare rifter/ hemoroider, men er det mørkt gammelt blod så bør du undersøkes av lege! Kan være en slags infeksjon i tarmen feks.

har vært en del, sånn at doen var rød. Men dette var friskt blod, fikk det ca 1gang i 2-3 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært en del, sånn at doen var rød. Men dette var friskt blod, fikk det ca 1gang i 2-3 dager

OG DU KONTAKTET IKKE LEGE??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bekymret meg så mye hvis blodet er friskt, det ser nok mer ut i toalettskåla når det blander seg med vannet enn det egentlig er, bare noen dråper kan se mye ut!

du kan kjøpe billige tester på nett, men da tar det jo noen dager i posten. Jeg har kjøpt fra tostreker.no, bare Google billige graviditetstester så finner du mange!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bekymret meg så mye hvis blodet er friskt, det ser nok mer ut i toalettskåla når det blander seg med vannet enn det egentlig er, bare noen dråper kan se mye ut!

du kan kjøpe billige tester på nett, men da tar det jo noen dager i posten. Jeg har kjøpt fra tostreker.no, bare Google billige graviditetstester så finner du mange!

Var det jeg også tenkte :)

åå,takk! Skal gjøre det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen prevensjonsmidler er 100 % sikre, så det vil alltid være en mulighet for graviditet. Sjekk for å være sikker, så slipper du å bekymre deg! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenkte å kontakte lege om det ikke ga seg, men det gjorde det!

Men det er jo høyst unormalt å blø fra endetarmen, og dermed viktig å kontakte lege eller annet helsepersonell. Er det en helsesøster på skolen din du kan snakke med? Der kan du få hjelp til graviditetstest også og noen å snakke med rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo høyst unormalt å blø fra endetarmen, og dermed viktig å kontakte lege eller annet helsepersonell. Er det en helsesøster på skolen din du kan snakke med? Der kan du få hjelp til graviditetstest også og noen å snakke med rundt dette.

Det har gått over nå :) jeg går ikke på skole, så helsesøster har jeg ikke tilgang på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått over nå :) jeg går ikke på skole, så helsesøster har jeg ikke tilgang på 

Ja, det har gått over, men det er fortsatt ikke normalt. Det kan være noe feil et sted selv om du ikke blør akkurat nå. Jeg hadde bestilt en legetime. Og tatt en graviditetstest snarest! Har ikke du penger så kan kjæresten din hjelpe deg regner jeg med? Han er tross alt med på moroa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har en liten gutt på 9 år som løper rundt meg her, som ble unnfanget mens jeg gikk på cerazette, og jeg har hørt om ganske mange andre også som har blitt gravide mens de gikk på cerazette...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du under 25? For da har du helsestasjon for ungdom

Anonymkode: aaac0...9b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du under 25? For da har du helsestasjon for ungdom

Anonymkode: aaac0...9b8

Jeg er 17, da skal jeg finne ut hvor det ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så veldig unormalt å blø fra rumpa. Er det friskt blod så er det i de fleste tilfeller enten rifter eller hemoroider. Men, det kan selvsagt være lurt å få det sjekket hos lege, siden det  KAN være noe annet.  

Anonymkode: 59ba1...8a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...