AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #21 Skrevet 17. november 2015 Igjen, takker for all omtanke!Men er desverre ingen på sosiale medier, derblant facebook som er online.jeg vurderer tankegangen om å gå til en tilfeldig taxi å spørre han/hun om en gratis tur til legevaktenn. men merker det er noe skummelt ::P Se under, "Dersom pasientens helsetilstand gjør det nødvendig å bruke drosje, dekkes utgiftene."(Jeg tror at du ved oppmøte på legevakta kan be de om å ordne med papirer slik at drosjetransporten blir dekt) "TransportTransport av pasient til og fra behandlingssted. Forutsatt at avstanden til behandlingsstedet er minst 3 km og kostnadene overstiger kr 100,–, kan man få dekket utgifter til transport. Vanligvis dekkes beløp tilsvarende billigste rutegående transport. Kostnadene refunderes i etterkant etter personlig søknad. Reiseregning sendes Helseforetakenes senter for pasientreiser. Bekreftelse på at man har vært til behandling, må legges ved, for eksempel oppmøtebekreftelse, stemplet timekort eller kvittering for betalt egenandel.Tilrettelagt transport. Dersom pasientens helsetilstand gjør det nødvendig å bruke drosje, dekkes utgiftene. Dersom pasienten har transportrekvisisjon fra lege, gis den til sjåføren sammen med egenandel. Har pasienten frikort, betales ikke egenandel. Utgifter til egenandel for reise til lege tas med i beregningsgrunnlaget for å få frikort. Dersom pasienten kommer til lege eller sykehus i drosje uten rekvisisjon, må behandlende lege avgjøre om det av helsemessige grunner foreligger behov for transport med drosje. I så fall kan legen kvittere og stemple drosjekvitteringen, som pasienten senere kan søke om å få refusjon for.Legetransport. Reiseutgifter for legevaktlege og allmennpraktiserende lege dekkes av kommunen. Trygden yter reisetillegg etter mottak av spesifisert regning."http://www.lvh.no/administrative_forhold/sykmelding_og_annen_trygdemedisin/refusjoner_fra_folketrygden/transport Anonymkode: 72a78...fe5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #22 Skrevet 17. november 2015 Det er rart om en drosjesjåfør sier nei til å kjøre noen som er i nød, til legevakta, når de ikke har penger å betale med. Sjåføren kan notere opp ditt navn m.m. og dere kan avtale å ordne med betalingen senere, og legen på legevakta kan også ordne med papirer (rekvisisjon el.l) som gis til drosjesjåføren.Jeg er sikker på at det ordner seg Anonymkode: 72a78...fe5
Gjest incognita Skrevet 17. november 2015 #24 Skrevet 17. november 2015 Hvis du er redd for hva du kan finne på å gjøre mot deg selv kan du ringe 113.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #25 Skrevet 17. november 2015 Hvordan går det TS? Fikk du kommet deg til legevakta?håper du har det bra, du får en klem fra meg og! Anonymkode: 728a9...0d9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #26 Skrevet 20. november 2015 Lurer på hvordan det går med deg, Ts. Anonymkode: e0401...e30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå