Gå til innhold

Legge seg selv inn

Fremhevede innlegg

Skrevet

I lang  tid nå har jeg føllt det  passende for å  legge meg selv inn. Mye for personlig oppsyn, og fordi jeg er småredd for hva jeg sellv kommer til å gjøre til megselv eller andre.

Jeg har tatt denne samtalen med meg selv titalls av ganger, og jeg føler meg klar. Det eneste som er problemet mitt er at jeg ikke har mobil, og har derretter liten krets til å låne en. finnes det da  andre plasser hvor jeg kan legge meg inn, sånn f.eks online eller direkkte oppmøte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I lang  tid nå har jeg føllt det  passende for å  legge meg selv inn. Mye for personlig oppsyn, og fordi jeg er småredd for hva jeg sellv kommer til å gjøre til megselv eller andre.

Jeg har tatt denne samtalen med meg selv titalls av ganger, og jeg føler meg klar. Det eneste som er problemet mitt er at jeg ikke har mobil, og har derretter liten krets til å låne en. finnes det da  andre plasser hvor jeg kan legge meg inn, sånn f.eks online eller direkkte oppmøte?

Du kan dra til Legevakten og formidle det som du formidler til oss her, og be om å bli lagt inn

Anonymkode: 72a78...fe5

• Liker 1
Skrevet

Legevakt, da blir du lagt inn med en gang hvis de mener det er behov for det. 

• Liker 2
Skrevet

Evt på dagtid (i ditt legesenters åpningstid) kan du kontakte legesenteret ditt og formidle det samme, og din fastlege eller en annen lege der kan ordne med innleggelse

Har du mulighet til å dra til legevakta nå i natt? Går det busser nå? Har du evt penger til drosje?

• Liker 2
Skrevet

Nei, sitter desverre uten penger eller telefon.

Skulle ønske det var noen mulighet til å kontakte noen akuratt nå. Har tenkt det mange ganger før, men er først nå jeg virkelig er seriøs om det,

Jeg kan så klart gå. men er et godt stykke unna- Men kan sikkert vente til i morgen også.Regner med alt går bra.

Mener ikke å skremme folk

Skrevet

Har du kontakt med noen på Facebook som du kjenner godt som er våkne nå og som kan ringe til legevakta for deg?

Evt er det noen på forumet her som du kan kontakte på Personlig melding og som kan ringe for deg?

Er det åpne kiosker i nærheten av deg der du kunne fått lånt telefon?

• Liker 1
Skrevet

Nei, sitter desverre uten penger eller telefon.

Skulle ønske det var noen mulighet til å kontakte noen akuratt nå. Har tenkt det mange ganger før, men er først nå jeg virkelig er seriøs om det,

Jeg kan så klart gå. men er et godt stykke unna- Men kan sikkert vente til i morgen også.Regner med alt går bra.

Mener ikke å skremme folk

Kan du be noen på Facebook om å ringe en venn av deg og be vennen om å ringe deg, og deretter be vennen om å ringe legevakta for deg?

Er du uten telefon, eller uten tellerskritt (tom på kontanktkortet el.l.)? Nødnummer kan ringes uten å ha tellerskritt på telefonen, tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Kan drosje bestilles online? Du kan forklare drosjesjåføren om at du er i nød (trenger ikke å si hva det gjelder) og at du må på legevakta. Det er mulig å få betale senere for drosjeturen, eller at legevakta ordner med noe vedrørende betalingen av drosjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier meg helt villig til at noen på forumet tar kontakt med meg, for så å ringe videre til psykiatrisk hjelp eller lingende.

Er litt i nøden nå merker jeg, hvertall etter noen å snakke med..

Skrevet

Jeg sier meg helt villig til at noen på forumet tar kontakt med meg, for så å ringe videre til psykiatrisk hjelp eller lingende.

Er litt i nøden nå merker jeg, hvertall etter noen å snakke med..

Er du helt uten telefon, eller har du en telefon der du er som er uten tellerskritt, som legevakta kan ringe deg på, dersom en fra forumet ringer til legevakta for deg?

Skrevet

Er du helt uten telefon, eller har du en telefon der du er som er uten tellerskritt, som legevakta kan ringe deg på, dersom en fra forumet ringer til legevakta for deg?

Nei har ikke telefon overhode desverre.

Og onlinebooking er tydligvis ikke noe Norge har å tilby innen psykiatrien (hehe)

Men prøver å booke en taxi online nå. Samt så skal jeg innrømme at det kunne ha gjort seg om en på forumet kunne gitt meg en hånd. Men kun dersom personen føler seg konfortabel med det riktignok

Skrevet

Nei har ikke telefon overhode desverre.

Og onlinebooking er tydligvis ikke noe Norge har å tilby innen psykiatrien (hehe)

Men prøver å booke en taxi online nå. Samt så skal jeg innrømme at det kunne ha gjort seg om en på forumet kunne gitt meg en hånd. Men kun dersom personen føler seg konfortabel med det riktignok

Flott at du prøver å bestille drosje online nå

Jeg håper at du kommer deg raskt til legevakta.

Ta godt vare på deg selv! Jeg sender deg en klem :hug: og håper at du snart får det bedre :hjerte:

Jeg er dessverre ikke i form til å ta direkte kontakt  på personlig melding, men jeg håper at andre her kan gjøre dette og hjelpe deg.

(Skype er også en mulighet for å ringe med (men jeg vet ikke så mye om hvordan det fungerer), og da må skype først lastes ned.)

Skrevet

Tusen takk for for det varme innlegget.

Om du ikke er i form skal du fremdeles vite at du stilte opp for en som trengte det, noe jeg er evig takknemlig for.

Om om nøden skulle ta meg, regner eg med at jeg holder ut til i  morgen tidlig, så ikke tenk på det. 

Men igjen, takk takk :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for for det varme innlegget.

Om du ikke er i form skal du fremdeles vite at du stilte opp for en som trengte det, noe jeg er evig takknemlig for.

Om om nøden skulle ta meg, regner eg med at jeg holder ut til i  morgen tidlig, så ikke tenk på det. 

Men igjen, takk takk :)

Tusen takk for tilbakemeldingen!

Fikk du bestilt drosje online?

Skrevet

Nei desverre, Trengte sms bekreftelse for den slags .. :P

Men skal no gå greit kjære deg,

snart er det morgenkvisten, så kommer meg nok avgårde!

Skrevet

Så synd

Finnes det drosjeholdeplass i nærheten, eller åpen seven eleven/ annen kiosk/ bensinstasjon/ hotell eller annet i nærheten, der du kunne spurt om å få låne telefon?

Har du Facebook og venner der som er våkne som kunne hjulpet deg med å bestille drosje?

Skrevet

Her er en chat- tjeneste fra Kirkens SOS, men jeg vet ikke åpningstiden på den:

"SOS-chat

SOS-chat er en av Kirkens SOS sine krisetjenester over internett. Her kan du skrive med en av våre frivillige medarbeidere og få svar med en gang. Tjenesten er helt anonym, og du kan skrive om alt du har på hjertet.

SOS-chat er en skriftlig samtaleform

SOS-chat fungerer på samme måte som andre chattetjenester som MSN og lignende. Det som er annerledes her er at du snakker med et menneske du ikke kjenner, og som ikke kjenner deg.

Alle vi som sitter på SOS-chat er godt opplærte frivillige medmennesker. Vi er ikke leger, psykologer, prester eller eksperter, men vi er mennesker som er lært opp til å snakke om livet som det er.

Du er helt anonym, og vi vet ingenting annet om deg en det du velger å fortelle oss. Du trenger ikke brukernavn eller passord for å benytte deg av SOS-chat.

Sikkerhet

Vi har lagt stor vekt på sikkerhet når vi opprettet denne chatten. Meldinger mellom deg og medarbeideren fra Kirkens SOS sendes kryptert, slik at det ikke er mulig å for andre å overvåke det du skriver. Når samtalen er ferdig og du lukker vinduet til nettleseren din, er det ikke lenger mulig å se hva du har skrevet. Kirkens SOS lagrer ikke IP-adresser, men vi lagrer korrespondanser i et kort tidsrom av faglige hensyn.

De fleste nettlesere lagrer adresser som er brukt. Her kan du lese mer om hvordan du skjuler besøket på våre nettsider dersom du ønsker det.

Hva kan du forvente av Kirkens SOS?

Alle som kontakter Kirkens SOS blir møtt med respekt, forståelse og aksept.
Vi tåler å høre på det du vil fortelle. Uansett.
Vi svarer på så mange henvendelser som vi har kapasitet til innenfor åpningstidene.
Du er 100 prosent anonym i kontakt med Kirkens SOS."

http://www.kirkens-sos.no/Krisetjenester/SOS_chat/index.html

Skrevet

Igjen, takker for all omtanke!

Men er desverre ingen på sosiale medier, derblant facebook som er online.

jeg vurderer tankegangen om å gå til en tilfeldig taxi å spørre han/hun om en gratis tur til legevaktenn. men merker det er noe skummelt ::P 

Skrevet

Det er veldig bra at du har bestemt deg for å få hjelp.

Ønsker deg alt godt:hjerte:

Skrevet

Igjen, takker for all omtanke!

Men er desverre ingen på sosiale medier, derblant facebook som er online.

jeg vurderer tankegangen om å gå til en tilfeldig taxi å spørre han/hun om en gratis tur til legevaktenn. men merker det er noe skummelt ::P 

Takk for tilbakemeldingen!

Synd at ingen på sosiale medier er online.

Hva synes du er skummelt med å gå til en tilfeldig taxi?

Kjører det mange drosjer i gatene i nærheten av deg på denne tiden, eller finnes det en taxiholdeplass nær deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...