AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Del Skrevet 16. november 2015 Hei! Jeg er student, og går på et prestisjestudium.Jeg har eksamen om én måned og ting er litt kritiske nå. Jeg har slitt med depresjoner i alle år. Nå om høsten blir det alltid litt verre. Jeg er på gråten hver dag, ofte mens jeg sitter på lesesalen og jeg har vondt i kroppen fysisk. Er som den vonde følelsen når man gikk på barneskolen og ventet på at en skulle ha fremføring foran hele klassen. Er liksom den følelsen jeg har i kroppen. ''Klump i magen'' på en måte. Mitt største problem akkurat nå er at jeg ikke får i meg noe som helst mat. Dette fordi smerten i kroppen overdøver sultsignalene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg spiser må jeg brekke meg. Mat smaker ingenting. Spiser kanskje ett måltid om dagen. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er redd eksamen kommer til å gå til helvete nå grunnet dette. Noen som har noen tips?? Anonymkode: 7b047...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #2 Del Skrevet 16. november 2015 Oppsøk lege eller studenthelsetjeneste. Anonymkode: 15a3f...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Del Skrevet 17. november 2015 Lege Anonymkode: 78ceb...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 17. november 2015 #4 Del Skrevet 17. november 2015 Lege. Næringsdrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 17. november 2015 #5 Del Skrevet 17. november 2015 Mitt råd er å evt snakke med noen du stoler på. En god venn eller et nært familiemedlem. Eller om det kan være en lærer e l, sånn i starten, dersom det oppleves utrygt å snakke med noen du ikke kjenner, f eks lege. Tror også du kan kontakte fastlegen om dette, i alle fall ville jeg ha anbefalt å tatt en tur enten til fastlegen eller den lokale legevakt. Likevel tror jeg Lommelegen.no kan besvare noe av det du lurer på. Er du under 25, tror jeg også du kan benytte deg av Klara Klok. Der tror jeg du kan få flere gode råd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 17. november 2015 #6 Del Skrevet 17. november 2015 Hei! Jeg er student, og går på et prestisjestudium.Jeg har eksamen om én måned og ting er litt kritiske nå. Jeg har slitt med depresjoner i alle år. Nå om høsten blir det alltid litt verre. Jeg er på gråten hver dag, ofte mens jeg sitter på lesesalen og jeg har vondt i kroppen fysisk. Er som den vonde følelsen når man gikk på barneskolen og ventet på at en skulle ha fremføring foran hele klassen. Er liksom den følelsen jeg har i kroppen. ''Klump i magen'' på en måte. Mitt største problem akkurat nå er at jeg ikke får i meg noe som helst mat. Dette fordi smerten i kroppen overdøver sultsignalene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg spiser må jeg brekke meg. Mat smaker ingenting. Spiser kanskje ett måltid om dagen. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er redd eksamen kommer til å gå til helvete nå grunnet dette. Noen som har noen tips??Anonymkode: 7b047...08aVet hvordan du har det.Sliter selv med høst/vinterdepresjon.Få i deg vitaminer,første bud.Klarer du få i deg supper? Det er bedre enn ingenting.Du må gjerne kontakte lege,men vær snill å ikke begynn med anti-deppressiva om du absolutt ikke må.Ikke beroligende medikamenter heller.Jeg fraråder det hardt!Så er det å bebevege seg,gå turer,trene.Sørg for å ikke få i deg for mye "gift"som sukker,røyk og for mye kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Del Skrevet 17. november 2015 Vet akkurat hvordan du har det, sett bort i fra at jeg ikke går skole da...Jeg har hatt god hjelp av næringsdrikker fra apoteket. De er veldig dyre , men de er lette å drikke. Anonymkode: aa420...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #8 Del Skrevet 18. november 2015 Næringsdrikke fra apoteket og lage masse fyldige smudier og supper "on the go". Selvom du bare spiser en gang daglig hjemme, så sørg for å ha med deg noe næringsrikt når du forflytter deg. Det er ikke viktig bare for kroppen men for hukommelsen og konsentrasjonen også og det er jo vesentlig nå som du har eksamen snart! Bananer er bra, man kan faktisk overleve på kun frukt bare man spiser jevnlig nok. Anonymkode: 2d244...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #9 Del Skrevet 22. november 2015 Hei! Jeg er student, og går på et prestisjestudium.Jeg har eksamen om én måned og ting er litt kritiske nå. Jeg har slitt med depresjoner i alle år. Nå om høsten blir det alltid litt verre. Jeg er på gråten hver dag, ofte mens jeg sitter på lesesalen og jeg har vondt i kroppen fysisk. Er som den vonde følelsen når man gikk på barneskolen og ventet på at en skulle ha fremføring foran hele klassen. Er liksom den følelsen jeg har i kroppen. ''Klump i magen'' på en måte. Mitt største problem akkurat nå er at jeg ikke får i meg noe som helst mat. Dette fordi smerten i kroppen overdøver sultsignalene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg spiser må jeg brekke meg. Mat smaker ingenting. Spiser kanskje ett måltid om dagen. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er redd eksamen kommer til å gå til helvete nå grunnet dette. Noen som har noen tips??Anonymkode: 7b047...08aSpos ting som er lett og få ned. Smoothie basert på kefir/kulturmelk og masse frosne bær er lett og få ned. Tilsett gjerne avocado( alternativt banan) for å øke kaloriinnholdet og gi en fin konsistens. Hvis du klarer å spise dette så kan du prøve å tilsette litt havregtyn Med en halvliter kefir en avocado og en halv desiliter havregryn så er du oppe i et ordentlig måltid både nåår det gjelder protein- og kaloriinnhold. Anonymkode: 1d904...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #10 Del Skrevet 22. november 2015 Ring i morgen og få en legetime Anonymkode: 78ceb...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå