Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2002 #1 Del Skrevet 11. juli 2002 Begynner etterhvert å føle meg litt "unormal". Jeg er en jente på 23 som aldeles ikke har lyst på barn. Var aldri den som sprang rundt med barnevogn eller satt barnevakt når jeg var i tenårene. Interesserer meg liksom ikke. Er det meg det er noe galt med eller finnes det andre som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jbkaarud Skrevet 11. juli 2002 #2 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg tror ikke det er noe unormalt å være 23 år og ikke ønske seg barn. Det er heller ikke uvanlig om du vil endre mening om 5-10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2002 #3 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har heller aldri vært spesielt barnekjær, men dette endret seg da jeg fikk barn selv. Men da jeg var 23 tenkte jeg slettes IKKE på å få barn! Nå er jeg over 30 år, så man får kanskje en annen holdning etterhvert..Men lykken er vel ikke alltid det å få barn heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 11. juli 2002 #4 Del Skrevet 11. juli 2002 Har aldri vært en som passet barn fordi det var så digg med unger... Har derimot satt endel barnevakt fordi jeg har blitt spurt. Har igrunnen aldri hatt spesielt lyst på barn, fordi jeg synes det er fint å bare ha ansvar for meg selv. Men: Jeg synes barn er inmari kule, og regner med at "verpelysten" kommer og tar meg om noen år. Bare ikke akkurat nå. Jobbet på barnehjem et års tid for en stund siden. Mest effektive prevensjonsmiddel jeg har vært ute for... Det er krevende med barn, et enormt ansvar! Føler meg overhode ikke moden for noe sånt nå, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 11. juli 2002 #5 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei Det er nok slett ikke unormalt å ikke ha lyst på barn! Selv hadde jeg aldri noen drøm om å få søte små. Sa fra jeg var ganske lita jente "at barn det skulle jeg aldri ha". Men så i en alder av 28 år traff jeg en mann jeg virkelig ville dele livet med, og da ble plutselig ønsket om barn veldig sterkt! Og nå har jeg verdens skjønneste lille 4 åring! -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips. Skrevet 12. juli 2002 #6 Del Skrevet 12. juli 2002 Her er enda en som har begynt å tikke først etter nesten 30 år. Likevel må vi understreke at det er jo ikke sikkert du kommer til å snu, og ærlig talt er du i din fulle rett til ikke å gjøre det. Jeg tror noen mener det er egoistisk å bare bry seg om sine egne behov, men jeg synes tvert om, mitt ønske om å få barn er fullstendig egoistisk betinget. Jeg gjør det jo ikke for noen annen grunn enn min og min families glede! Og du vil ikke være helt alene om du ikke ønsker barn i fremtiden heller. Selv om jeg kan tenke meg at det vil føles sånn Lykke til med fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2002 #7 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg nærmer meg 33 og har ikke lyst på barn. Unormal?? Nei, jeg er ikke det. Jeg har aldri heller vært opptatt av barn, det interesserer meg ikke særlig. Jeg har mange venner som har barn, og jeg er tante og det er helt greit, men egne barn? Ikke tale om. Så ikke føl deg unormal og alene om det. Det er mange som er i samme situasjon, men man snakker ikke så høyt om det for normen er jo at man skal ha barn så da blir det litt kjedelig å måtte rettferdiggjøre sitt valg hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Efelia Skrevet 18. juli 2002 #8 Del Skrevet 18. juli 2002 Slenger meg på de andre her jeg. Det er ikke noe unormalt å ikke villle ha barn. Jeg er selv 25 og ønsker ikke barn, men jeg slenger bestandig på en " men det kan jo hende jeg ombestemmer meg om en 10 år eller så." Slik som jeg er her og nå er barn helt uaktuelt. Føler ingen steder i kroppen at dette er noe for meg. Men om 10 år har jeg sannsynligvis forandret meg en del, så da kan det hende "den personen" vil ha barn. Men det som er det rare med meg er at hvis jeg formodentlig ser for meg selv som mor, er det adopsjon som står i hodet på meg. Jeg har liksom ikke denne "tingen" for å gå gravid som andre ser ut til å ha. Venninnene mine er helt gale etter å bli gravide, fordi de synes det ser så godt ut. Gravide har ofte ett eget blikk eller aura som bare stråler ut av dem. Men...det kan jo hende det også forandrer seg. Det er uansett lov til å forandre mening om saken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineA Skrevet 18. juli 2002 #9 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg har nesten blitt stemplet som unormal ettersom jeg ikke er/planlegger å bli gravid. Jeg har alt det fysiske:gift, fast jobb, høy utdannelse, bygd eget hus, bil, penger, alder(27) m.m. Men det psykiske (jeg føler at jeg ikke er klar for en sååååååå stor oppgave) er ikke der - og det synes jeg er det viktigste!!!! Men jeg hgar mistet tellingen på hvor mange ganger vi har fått spørsmål om vi ikke vil ha barn snart. Så til deg som startet denne tråden; jeg skjønner veldig godt hva du mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #10 Del Skrevet 18. juli 2002 Det der er litt sprøtt faktisk! For jeg har ALDRI likt barn, og skulle heller aldri ha noen. Jeg skulle leve livet jeg, og bare gjøre som det passet meg. Så ble jeg gravid... Og det var tøft! Da måtte jeg tenke, og jeg måtte ta et valg! Jeg kommer fra en familie med mange barn, jeg 16 kusiner og fettere, så jeg visste at dette ville bli tatt imot med stor glede av de. Og jeg bestemte meg for å beholde, jeg klarte ikke noe annet. Og pappan var også veldig innstilt på å få barn. Og nå kunne jeg ikke tenkt meg en hverdag uten! Jeg husker nesten ikke hva jeg gjorde før jeg fikk han. Jeg tror jeg hadde det ganske tomt og trist, men det vet man ikke før man har fått barn. Hører jeg om barn som har det vondt på noen måte får jeg umiddelbart lyst til å hjelpe, skulle ønske jeg hadde stort hus så skulle jeg ha tatt meg av de som trengte hjelp! Har så mye kjærlighet plutslig jeg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av den! Så det kan slå om kjære deg! Og det er absolutt ikke unormalt å ikk ville ha barn! Det er DITT valg. Lykke til! Hilsen 23 åring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 18. juli 2002 #11 Del Skrevet 18. juli 2002 Du er IKKE unormal! Kjære vene, du er bare 23 år!!! Mente ikke dette nedlatende altså, men jeg tror det er veldig mange som har helt andre drømmer i den alderen. Kanskje du får lyst senere, eller kanskje ikke. Begge deler er faktisk normalt. I Norge er det kanskje ikke like akseptert at man ikke ønsker seg barn etterhvert, spesielt hvis man er i et fast parforhold, men det skal du ikke bry deg om. Det at du ikke ønsker deg barn betyr ikke at du er verken egoisisk, følelsesløs, ansvarfraskrivende eller andre negative ting. Det betyr bare at du ikke ønsker deg barn! Så enkelt er det. Hilsen en som aldri har ønsket seg barn. (Unntatt en gang jeg leste en tråd her på Barn og Familie. Da ble jeg litt "misunnelig". Men det varte bare 20 minutter!!! :D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 18. juli 2002 #12 Del Skrevet 18. juli 2002 Hmm... kjenner meg igjen jeg! Er nå ikke eldre enn 17 år, men sammenlignet med mine venninner er jeg rene barnehateren jo! De sitter barnevakt for noen få kroner fordi de synes det er kjekt, tar med ungene ut på tur, lekeplasser og så videre. Ser de en barnevogn må alle stille seg rundt den og dikke dikke, dulle dulle. Der står jeg da, og ser skeptisk på barnevognen... Og de andre mener at jeg kanskje har en fobi? Nei, fra spøk til revolver, jeg tror ikke det er noe galt i det å ikke ville ha barn, enten en er 17, 23 eller 55 år gammel. Enkelte vil det, andre ikke. Ikke noe unormalt med det. Og jeg tror nok at både du og jeg kommer til å bli verpesyke en gang i tiden som kommer, men hvorfor ha hastverk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå