Gå til innhold

Nok en asylsøker amok...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nok en gang en asylsøker/fremmedkulturell/innvandrer som går amok. Hva er det egentlig som skal til før folk får opp øya??? Ja la oss ta inn og hjelpe fler muslimer og negere, for all del... :-? Jeg skjønner ikke hva folk tenker med jeg. Og at folk vil at vil skal fortsette å ta inn?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du generaliserer voldsomt. ja, han var en asylsøker, ja, han var en fremmedkulturell, men ja, han var da også en mann med psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nok en gang en asylsøker/fremmedkulturell/innvandrer som går amok. Hva er det egentlig som skal til før folk får opp øya??? Ja la oss ta inn og hjelpe fler muslimer og negere, for all del... :-?

At de er negere har jo mye med saken å gjøre. Men det er vel enklere for enkle sjeler å sortere. Samtidig får man ut litt aggresjon på en enkel måte, en behaglig verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOMADEN

Ingen får opp øya før en av de nærmeste blir rammet av en innvandrer med traumer og øks. Dette er galt forum for den slags tanker.

Norsk fredsaktivisme går ut på å tømme konfliktområder for folk. Da blir det fredlig der. Problemet er imidlertid flyttet hit. Konfliktene mellom A og B jengene i Oslo var en forflytning av pakistanske stamme/klan konflikter i hjemlandet til Oslo.

Hvorfor springer ikke kristne etiopiske, eritreiske og chilenske flyktniner rundt med kniver og dreper nordmenn på trikken og i taxier? Det er forskjell på folk og folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter; du skriver ikke veldig utfyllende og forklarende på det du sier. Innlegget ditt er rett og slett rasistisk.

Joda, det var en asylsøker som gikk amok, og jo, han hadde psykiske problemer.

JEg mener at man heller burde fokusere på å hjelpe disse menneskene med problemer. Ja, det koster penger. Hva med å ta inn færre fremmedspråklige, og heller gi de som kommer inn skikkelig hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Stikkordet her er at han VAR asylsøker, han hadde fått avslag og skulle vært sendt ut av landet. Over 3000 mennesker er forsvunnet og vi vet ikke hvor de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

La oss nå være enig om en ting: det er ikke de enkelte folkegruppene (muslimer, negere, utlendinger eller hva dere vil kalle dem...) det er noe galt med. Det som er galt er at de menneskene vi lar komme til Norge ikke får den hjelpen de trenger. Mange er alvorlig psykisk syke, men å skylde på DEM blir jo å begynne i feil ende?

Hvis vi skal ta imot mennesker som har opplevd traumatiske ting må vi følge dem opp. Skjønner at folk blir sjokkerte og redde når sånt skjer, men synes ikke det bør brukes som enda en unnskyldning for fremmedfrykt og rasisme.

Jeg har jobbet lenge innen psykiatrien og kan egentlig bare si at mennesker med alvorlige, ubehandlede psykiske lidelser ER skremmende, enten de er norske eller utenlandske...... Psykiatrien i Norge fungerer VELDIG dårlig for nordmenn, for utlendinger er den nærmest ikkeeksisterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Nei de vi skal skylde på er først og fremst politikerne som har lagt opp til at situasjonen er som det er. En slik omvelting av samfunnet er katastrofal og de ansvarlige skulle vært satt til ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
La oss nå være enig om en ting: det er ikke de enkelte folkegruppene (muslimer, negere, utlendinger eller hva dere vil kalle dem...) det er noe galt med. Det som er galt er at de menneskene vi lar komme til Norge ikke får den hjelpen de trenger. Mange er alvorlig psykisk syke, men å skylde på DEM blir jo å begynne i feil ende?

Hvis vi skal ta imot mennesker som har opplevd traumatiske ting må vi følge dem opp. Skjønner at folk blir sjokkerte og redde når sånt skjer, men synes ikke det bør brukes som enda en unnskyldning for fremmedfrykt og rasisme.

Jeg har jobbet lenge innen psykiatrien og kan egentlig bare si at mennesker med alvorlige, ubehandlede psykiske lidelser ER skremmende, enten de er norske eller utenlandske...... Psykiatrien i Norge fungerer VELDIG dårlig for nordmenn, for utlendinger er den nærmest ikkeeksisterende.

hæ?? jo det er noe galt med dem!! greit nok at norge følger dårlig opp, men vi tar inn mennesker som er syke i hodet sitt. enkelte muslimer er jo syke i hodet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe::Nikke:

Veldig veldig enig med deg.

Det er for enkelt å si at vi ikke må ta dem i mot. Men vi kan ikke ta imot folk bare for å gi dem tak over hodet og mat og tro at det er nok.

Vi tar dem ut av en forferdelig livssituasjon der og da, men så lenge helvete fortsetter å leve inni dem så hjelper jo ikke det så veldig mye.

Kan vi ikke tilby dem "full pakke" så er det vel kanskje bedre å ikke ta dem i mot, eller hva? Vanskelig problemstilling synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?? jo det er noe galt med dem!! greit nok at norge følger dårlig opp, men vi tar inn mennesker som er syke i hodet sitt. enkelte muslimer er jo syke i hodet sitt!

Enkelte mennesker er syke i hodet sitt. Og er de det så er de farlige enten de er brune, svarte, grønne, muslimer, kristne.. osv.

De aller fleste muslimer er sikkert like greie som deg, men disse hører du jo aldri om. På samme måte som at de aller aller fleste innvandrere fungerer helt fint i samfunnet, og jobber og betaler skatt, men de hører du aldri om. Mediene gir deg bilder av de som IKKE fungerer i samfunnet, men de er bare en liten del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke nok å tro at bare asylssøkere fra krigsherjede land kommer til det fredelige Norge så er alt bra. Det er ikke nok å gi de mat og tak over hodet, enkelte trenger også psykisk hjelp. I hjemlandet har de lært seg hva som skal til for å overleve i hverdagen, når de kommer hit så skal de endelig kunne slappe av og da kommer ofte senreaksjonene. Og er det ikke et støtteapparat som kan fange dem opp da så kan det gå ille.

Jeg tror ikke det er så lett å skille ut psykiske syke asylsøkere fra andre asylsøkere, vi får heller sørge for å ha ett hjelpeapparat klart til de som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOMADEN

Vi kunne f. eks. være stolte av å omgjøre hele landet til verdens største psykiatriske avdeling for Midtøsten og Afrika.

Kan noen fortelle meg hvorfor kristne libanesere som ble tatt imot av Australia under og efter konflikten i Libanon lett lot seg integrere. Mens den tilsvarende andelen muslimer fra samme land hadde traumer og begikk kriminelle handlinger fra dag en. Deriblandt massevoldtekter mot australsek unge kvinner.

Hvorfor hadde ikke de kristene traumer? De hadde opplevet den samme krigen. Krig og krig. Arafat og hans bande rømte til Libanon og faenskapet startet der også.

Vi er verdensmstere i å synes synd på folk. Synes noen synd på familien til han som ble myrdet på 17 trikken. Har de traumer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Og så....

Ja, jeg synes synd på alle som blir skadet av andre, synes også synd på de foresatte.

Men vi kan allikevel sørge for at psykiske syke får den hjelpen de trenger. Uansett om det er etniske nordmenn med traumer eller innvandrere.

Det ene utelukker ikke det andre, at jeg ønsker at psykiske syke skal få hjelp har ingenting å si for min evne til å føle medfølelse med ofrene.

Jeg fordømmer forbrytelsen, og føler med ofrene, og har mine tanker om hvordan dette kunne vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...