Gå til innhold

Overkvalifisert

la_luz

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om en jobb jeg er ovekvalifisert til. De spurte meg på intervjuet om jeg kom til å slutte om en kort periode, jeg sa nei. Sannheten er jo selvfølgelig at det kommer jeg til å gjøre. Har ingen andre jobb tilbud nå. Hva skal jeg gjøre? Tenker å takke ja... blir kjipt når om jeg får noe nytt hvert øyeblikk.

Noen som har vært i samme situasjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en jobb jeg er overkvalifisert for, og har hele tiden spilt med åpne kort mht at jeg søker andre jobber. Personlig hadde jeg nok ikke klart å lyve for en arbeidsgiver som spurte om jeg skulle bli lenge, hvis jeg følte det motsatte.

Jeg passer likevel på at min andre jobbsøking ikke er tema på arbeidsplassen, og jeg sørger for yte også i den jobben jeg er nå.

Ellers er det jo ikke noe ukjent fenomen at folk bytter jobber, og kanskje ikke legger alle kort på bordet i en intervjusituasjon. Nettopp derfor kan det ofte også være riktig vanskelig å få en jobb man er overkvalifisert for; arbeidsgiver regner nesten med at man er ute etter noe annet.

Om det er riktig å lskjule ting for arbeidsgiver i en slik situasjon, kommer litt an på jobbtype. I en jobb hvos det har vært lagt ned mye arbeid i ansettelsesprossessen, hvor det krever mye opplæring osv, er det kjipere å slutte etter fire måneder, enn i en jobb hvor man bare trer rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...