AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #1 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg er singel og har stadig nye sexpartnere. Jeg liker spenningen det gir å ha sex med en jeg aldri har møtt. Bruker alltid kondom, men det sies jo at HPV viruset kan smitte mellom hudkontakt rundt kjønnsorganene. Jeg er såklart redd for smitte, men samtidig er jeg ikke villig til å slutte ha sex av den grunn. Kan jeg be om en årlig sjekk hos legen eller vil legen mene at dette er bortkastet og unødvendig? Bør jeg være åpen om at sjelslivet til legen i og med at jeg bytter endel partnere og deltar på sextreff? eller blir det litt overshare? Jeg vil bare være sikker på at legen utfører de testene og undersøkelsen som trengs for at jeg skal være sikker på at jeg ikke har fått noen kjønnsykdom. Og jeg presiserer igjen at jeg alltid bruker kondom som jeg har kjøpt og vet at er hel! Anonymkode: 2b1dc...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 14. november 2015 #2 Del Skrevet 14. november 2015 Må da være mulig å ymte frempå at du er ganske så seksuelt aktiv og gjerne lurer på hva han anbefaler angående årlig sjekk(eller liknende), uten å legge ut om sextreff og din forkjærlighet for nye sexpartnere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #3 Del Skrevet 14. november 2015 Ja det kan jeg si. Følte det ble litt mye å informere om alt jeg bedriver 😂 Anonymkode: 2b1dc...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #4 Del Skrevet 14. november 2015 De fleste som er smittet med HPV vil ikke ha synlige symptomer og det er dermed ofte umulig å vite om man har infeksjonen eller ikke, det er kun hvis du blir smittet med en av de typene som gir kjønnsvorter at legen din kan se det. Noe som innebærer at de fleste som er smittet med HPV ikke er klar over det selv. Anonymkode: 80f8a...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #5 Del Skrevet 14. november 2015 Men er det bare HPV som gir kjønnsvorter som kan gi livmorhalskreft? Anonymkode: 2b1dc...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #6 Del Skrevet 14. november 2015 De HPV typene som gir kjønnsvorter (blant annet type 6 og 11) er sjelden og aldri årsak til kreft. Men, man kan også være smittet av andre HPV typer samtidig med høyere risiko for kreft (f.eks. type 16 og 18). Selv om man er smittet med høyrisiko HPV er det få som utvikler kreft. Anonymkode: 80f8a...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #7 Del Skrevet 14. november 2015 Du kan jo vaksinere deg mor HPV, så lenge man betaler selv. Husk at også herpes smitter med kondom,mmen det gpr det ikke an å vaksinere seg mot. Det kan vøre greit å være åpen med legen om at du har sex med mange. Selv om du bruker kondom, kan man være uheldig og bli smittet av noe likevel (hepatitt B/C, syfilis, gonore, hiv osv). Anonymkode: 74035...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #8 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg har hatt få sexpartnere, men er likevel blitt smittet av HPV. Av en lege faktisk... Eneste jeg kunne gjøre var å dra til en gynekolog som ransaket underlivet mitt for vorter. Hun fant ingenting, men sa at jeg mest sannsynlig hadde fått viruset siden han hadde det og vi hadde hatt et forhold over flere måneder. Heldigvis sa hun også at det ikke var jeg som hadde smittet ham siden jeg ikke hadde synlige utbrudd. Anonymkode: 0636f...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #9 Del Skrevet 14. november 2015 Sannsynligvis vil ikke legen bry seg om at du har mange sexpartnere. Legen er interessert i din helse, og de ser det som positivt at du ønsker å sjekke deg og være oppmerksom på helse og sykdommer. Men du trenger jo ikke avtale med legen at du skal gjøre det en gang i året. Det er jo bare å bestille time en gang i året uten å snakke noe om det? Og får du spørsmål, svarer du bare at du har hatt en ny sexpartner. Det er jo en ypperlig anledning til å ta celleprøve og følge med på det også.Enhver normal lege vil nok ikke grave og spøre om hvorfor du skal det, det skjønner jo legen selv. Flott du sjekker deg, og det tenker nok hun også! Take Care Anonymkode: 06d25...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 14. november 2015 #10 Del Skrevet 14. november 2015 Ryddet for avsporing, samt svar til dette.- Avalon, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå