Gå til innhold

tannkjøtt hengende løst over visdomstannen..

skoleflink18

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått en visdomstann opp nå, og jeg er flink med å rengjøre de.

Det som plager meg er at det er en tannkjøtt bit som henger løst over tannen. Det er veldig ekkelt og det gjør litt vondt. Er det noen som har erfaringer om den vil forsvinne av seg selv eller om jeg må til tannlegen?

Jeg har også veldig tannlegeskrekk, så jeg prøver å gjøre alt for å unnga tannlegen :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

99,9 % sikkert kommer kroppen til å ordne opp. Tannen vil ut, og tannkjøttet gir plass. 

Anonymkode: 0852e...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnfillene mine hang over visdomstennene helt til jeg fjernet dem. Etter to av fjerningene brukte tannlegen fillene til å sy sammen hullene etter tennene, de to andre fillene har krympet noe etter at tennene ble tatt ut, men er der fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har fått en visdomstann opp nå, og jeg er flink med å rengjøre de.

Det som plager meg er at det er en tannkjøtt bit som henger løst over tannen. Det er veldig ekkelt og det gjør litt vondt. Er det noen som har erfaringer om den vil forsvinne av seg selv eller om jeg må til tannlegen?

Jeg har også veldig tannlegeskrekk, så jeg prøver å gjøre alt for å unnga tannlegen :icon_frown:

Synes du skal gå til tannlegen.

Hadde ulidelige smerter i tannkjøttet selv, ringte tannlegen på torsdag og fikk time i går og trakk visdomstanna som var årsaken til smertene i tannkjøttet. Smertene er nå helt borte. Og jeg skal love deg at jeg er redd for tannlegen altså! Du må bare kommunisere at du er redd og hva du er redd for. Jeg er livredd for sprøyter, men greide 3 stk (hater det middelet som brukes og som smaker dritt, æsj) og tannlegen presset middelet sakte inn og da gikk det helt greit. Selve prosessen med sprøyta og trekkingen tok ca. 1/2 time :) 

Anonymkode: 40759...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomstenner som har kommet ut er enkle å trekke. (regner med at du har hørt skrekkhistorier om visdomstenner)
Hilsen hun med tannlegeskrekk

Anonymkode: 0b3ef...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forsvant av seg selv. Når jeg kjenner etter så har jeg en bitteliten hudfille på den visdomstanna som har vokst minst opp. Om du føler ubehag, så bør du nok ta kontakt med en tannlege, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også sånn, og fikk beskjed av min far som er tannlege, om å ta på litt corsodyl gel på en solobørste og børste litt forsiktig over visdomstanna og tannkjøttbiten. Gjør det hver dag i en ukes tid og se om det blir bedre. Det er sannsynligvis en liten betennelse som har oppstått. Det funka for meg og jeg slapp å dra til tannlegen. Nå er visdomstennene mine vokst helt ut og jeg har ingen plager :) 

Anonymkode: d30e9...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...