Gå til innhold

Lett deprimert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kan ha en lett depresjon. Men jeg er usikker. Det er mye som har skjedd den siste tiden. Det startet med en voldtekt for nesten 1,5 år siden. Har vært igjennom 2 rettssaker fra denne saken. Ble ferdig i mars. Fra desember begynte jeg å slanke meg. Har gått ned over 20 kg hittil og skal ned noen kg til. Tror jeg sliter med spiseforstyrrelse nå også. Siden jeg begynte å slanke meg, har jeg så og si ikke tenkt på annet enn mat og trening. Det ble fryktelig mye for meg da dette, rettssakene og eksamenslesing var samtidig. Strøk på eksamen før jul, og derfor ble det dobbelt opp med lesing etter jul. I sommer døde hunden min, noe jeg har tatt veldig tungt. Nå har jeg flyttet og kommet inn på ny skole.

Jeg trives veldig godt på skolen. Synes det er kjempespennende og alt det der! Men jeg har ofte en følelse av indre uro. Ofte også høyere puls. Det er en veldig ubehagelig følelse. Det føles som om jeg gruer meg veldig til noe. Men samtidig vet jeg ikke hvorfor denne følelsen er der. Følelsene var veldig sterke den perioden jeg mistet litt kontrollen på hvor mye jeg spiste, og derfor kastet opp mye. Kroppen og musklene var slitne hele tiden. Men nå går det bedre. Har mer kontroll på hva jeg spiser. Føler meg bedre, men har fortsatt vonde følelser. Jeg føler meg skikkelig dritt, kan bli fort irritabel (spesielt på enkelte personer), kan føler meg veldig likegyldig til ting jeg hadde brydd meg om før, og føler jeg ikke har like mye empati lenger. Kan bli irritert når folk kommer med problemene sine til meg fordi jeg føler det bare er bagateller, og derfor bryr jeg meg heller ikke, selv om vennen min synes det er noe å bry seg om. Men dette sier jeg så klart ikke. Jeg velger å støtte personen, og prøver å vise at jeg bryr meg - selv om jeg ikke gjør det. 

Men på skolen er jeg som oftest i godt humør. Det er mest når jeg kommer hjem og blir sittende alene. Jeg kan også være blid - men samtidig er de vonde følelsene der. Jeg skjønner liksom ikke hva det er? 

Er det noen som har opplevd dette før?

Anonymkode: 62528...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...