AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #1 Del Skrevet 13. november 2015 http://www.oslo-universitetssykehus.no/aktuelt_/nyheter_/PublishingImages/Sider/Nytt-fra-NAPP,-mai--15/mai-15_Nyhetsbrev_NAPP.pdfNoen som kjenner til dette, eller har prøvd det? Teraupeuten min på DPS tok det opp på siste møte. Jeg har vært i behandling der i flere år uten noen bedring i tilstanden, og hun mente man kunne vurdere dette, selv om hun ikke visste så mye om det. Jeg må si jeg er ekstremt skeptisk, både fordi det innebærer langvarig innleggelse og fordi statistikken virker litt for god til å være sann (mer enn 99% opplever visst bedring), men man vet jo aldri. Anonymkode: 7cbe7...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #2 Del Skrevet 13. november 2015 I følge det jeg kan se står det at 60% er klinisk betydelig bedret, ikke 99%. Det står ikke at de er 100% frisk, men at de har symptomlette og en klart bedre hverdag. Det er altså ingen tryllemedisin. Jeg tror du skal tenke litt nytt rundt din helse. Er det sannsynlig at du noen gang kommer til å bli 100% frisk? Hva vil være et tilfredsstillende nivå for deg for å ha et godt liv? Hvilke problemer er de verste for deg og hvordan hindrer disse deg i hverdagslivet? Jeg skriver dette fordi om du skal forvente å bli 100% frisk og aldri ha tilbakefall, tror jeg du er svært urealistisk. De som blir henvist til denne behandlingen er så vidt jeg kan se pasienter med personlighetsforstyrrelser. Man skifter ikke personlighet over natta, men man kan lære seg å gjenkjenne adferd og tankemønstre som ikke er hensiktsmessige, og hvordan man istedet bør tenke eller handle. På denne måten kan man få et mye bedre liv. Jeg vet ikke hvilken behandling du har mottatt tidligere, men etter flere år i behandling uten resultat ville jeg tatt imot hva som helst av hjelp. Det er ikke nødvendigvis du som er behandlingsresistent, det kan like gjerne være terapeuten din som ikke er god nok på din type problem. Noen diagnoser er lettere å behandle enn andre. Og noen har så komplisert bilde at det kan være vanskelig å skille det ene fra det andre. Om du setter opp en liste over hva du vil ha hjelp til å mestre kan det være til god hjelp for både din behandler og deg med tanke på fokus i behandlingen. Det skal alltid være et mål med behandlingen og hvis du ikke har oppnådd noe i nærheten av målene med nåværende behandler, tenker jeg at det kan være lurt å starte på ny frisk med et nytt team rundt deg.Det opplegget som er skissert i linken du la ved er i forskning, det vil si du får den beste oppfølging, fordi de er interesserte i resultatet i større skala enn om du som singel pasient blir bra. De ønsker å finne ut av om dette er god behandling for en større gruppe mennesker. Derfor følges du nøyere opp enn du kanskje ville ha blitt ved en "vanlig" behandling. Det finnes ingen garanti for noe i livet, annet enn at døden vil inntreffe en dag. Vil det være en enorm risiko for deg å bli med på et slikt behandlingsprosjekt, som du kan trekke deg fra når som helst om du vil det? Risikoen er stort sett at du kan bli bedre enn du er i dag. For den behandlingen du har fått til nå har jo ikke hjulpet, så du kan neppe bli verre. Hva er du da redd for? Anonymkode: b2264...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #3 Del Skrevet 13. november 2015 Hvis jeg hadde slitt og hatt muligheten til å gå gjennom et slikt intensivt behandlingsprogram, så hadde jeg gjort det. Ikke fordi jeg hadde trodd det skulle være en mirakelkur, men fordi intensiteten i det kan sette en på et bedre spor, og det ser ut som om de jobber på flere nivåer, med både psyken og fysisk helse. Anonymkode: 82f62...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #4 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg fikk også anbefalt denne behandlingen, men tok den ikke fordi jeg har fått en kjempeflink privatpraktiserende psykiater. Likevel tenker jeg ofte på opm jeg burde forsøkt. Jeg har hørt mye bra om den og min forrige spesialist anbefalte den. Det er visst en del forskning som viser at den har effekt på en del. Har du tid og mulighet, ville jeg prøvd. Fikk timeplanen derfra, og opplegget virker veldig strukturert og bra. Både individualterapi og gruppe flere ganger i uka. Om man mailer dem kan man sikkert få den timeplanen. Anonymkode: aa84b...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå