AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #41 Skrevet 14. november 2015 Var det igår? Det visste jeg ikke. Altså; jeg bryr meg fint lite. Anonymkode: b3772...f73
Perelandra Skrevet 14. november 2015 #42 Skrevet 14. november 2015 I Spania så er det tirsdag den 13. som er ulykkes dag. Opplevde begge dager, var to helt ordinære dager for meg.Det beviser at hva som bringer ulykke og lykke er høyst kulturelt betinget- så vidt jeg vet bringer svarte katter lykke i England? For meg er alle katter forbundet med lykke, uansett farge. Katter!
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 14. november 2015 #43 Skrevet 14. november 2015 Det beviser at hva som bringer ulykke og lykke er høyst kulturelt betinget- så vidt jeg vet bringer svarte katter lykke i England? For meg er alle katter forbundet med lykke, uansett farge. Katter! Det kan bli sett på begge måter, en svart katt kan bli sett på som god lykke samme som den kan bli sett på som ulykke. Men det blir også sett på som hekseri og ondskap, ei engelsk brevvenninne av meg mente at svarte katter var hekser i tidligere liv. Naturligvis er alle katter like fine. Jeg så faktiskt to katter der den ene hisset mot den andre, begge to var en kombinasjon av lysebrun og hvit. De så veldig like ut. Dette var det jeg så tidlig på morgenen i går, tenkte litt på at de så veldig like ut og så tenkte jeg ikke noe mer på det. Kan godt hende at folk opplever mer ulykke i løpet av fredag/tirsdag den 13. på grunn av at de går å bekymrer seg hele tiden. Da er det lettere for at noe uheldig kan skje. Hehe....
Perelandra Skrevet 14. november 2015 #44 Skrevet 14. november 2015 Det kan bli sett på begge måter, en svart katt kan bli sett på som god lykke samme som den kan bli sett på som ulykke. Men det blir også sett på som hekseri og ondskap, ei engelsk brevvenninne av meg mente at svarte katter var hekser i tidligere liv. Som nevnt så jeg to katter som sloss på kirkegården seint i går kveld. De hylte og skrek så fælt at man nesten kunne begynne å tro det spøkte der. Kanskje de faktisk var to reinkarnerte hekser! ... eller forresten så tror jeg ikke de var helt svarte. I alle fall hadde den ene litt hvitt på seg.
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 14. november 2015 #45 Skrevet 14. november 2015 Som nevnt så jeg to katter som sloss på kirkegården seint i går kveld. De hylte og skrek så fælt at man nesten kunne begynne å tro det spøkte der. Kanskje de faktisk var to reinkarnerte hekser! ... eller forresten så tror jeg ikke de var helt svarte. I alle fall hadde den ene litt hvitt på seg.Haha! Kanskje det var en ond svart katt mot en normal en? Ikke kjekt at de sloss da. Jeg tror da ikke at svarte katter er hekser, sjølv om det kan gjøre en situasjon litt mer spennende av å tenke på den måten noen ganger. Men synes det er interessant å lese om slikt, det er mye gode historier og legender som er knyttet til mye av dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå