Gå til innhold

Fredag den 13

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fredag den 13. påvirker meg ikke i det hele tatt :)

Anonymkode: 1997f...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i det hele tatt meg heller, bortsett fra at stokker seg ordene litt. :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Fredag den 13. en knapp uke etter denne artikkelen...burde vel nesten sjekke om det ikke har dukket opp noen ominøse portretter på nasjonalgalleriet.

??

Anonymkode: 2a054...89d

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Har noen opplevd noe skummelt?

:opplyser:  Fredag 13.11. er litt over halvferdig. 

Anonymkode: c419c...fc5

Skrevet

Jeg har tatt Nasses råd på alvor og bobleplast-turban rundt hodet mitt. Alt vel så langt. :jepp:

*men det smeller nær ørene mine - fingrene vil ikke la boblene være i fred* 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt Nasses råd på alvor og bobleplast-turban rundt hodet mitt. Alt vel så langt. :jepp:

*men det smeller nær ørene mine - fingrene vil ikke la boblene være i fred* 

Jeg sier som Bo Kaspers synger:

Hold ut vi klara det... 

Skrevet

Jeg har bursdag i dag, så for meg er det tipp-topp. :)

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Jeg har bursdag i dag, så for meg er det tipp-topp. :)

:bursdag:

Skrevet

:bursdag:

Tusen takk :)

Skrevet

Angrep i Paris på fredag den 13....Konklusjon: max ulykkesdag

• Liker 1
Skrevet

Angrep i Paris på fredag den 13....Konklusjon: max ulykkesdag

Nei, dette er ingen hendelig uhell ulykke. 

Det er syke handlinger fra syke mennesker! 

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.11.2015 den 1.04):

Nei, dette er ingen hendelig uhell ulykke. 

Det er syke handlinger fra syke mennesker! 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg så to svarte katter som sloss på kirkegården!
Man kan bli overtroisk av mindre...

Skrevet

En gang jeg var ute å kjørte bil, så spratt det faktisk en liten svart katt rett over veien. Maks 10 meter foran bilen min!

Men jeg klarte meg fint jeg altså, krasjet aldri, og ingenting skummelt som skjedde.....  :fnise:

Anonymkode: 828c7...473

Gjest Chauve-Souris
Skrevet

Hva kommer egentlig fredag den 13. fra? Tallet 13 regnes jo som uheldig, husker ikke helt hvorfor, men handler om at alt går opp i 12, at det er et usymmetrisk oddetall, men det er jo igjen ganske tullete å skulle være redd for et "tall"... Men hvorfor fredag da? Fredag er en av yndlingsdagene mine hvert fall. :)

Skrevet (endret)

En gang jeg var ute å kjørte bil, så spratt det faktisk en liten svart katt rett over veien. Maks 10 meter foran bilen min!

Men jeg klarte meg fint jeg altså, krasjet aldri, og ingenting skummelt som skjedde.....  :fnise:

Anonymkode: 828c7...473

Jeg tror de svarte kattene har en hemmelig forening hvor de planlegger hvor og når de går over veien for å skremme mennesker. Fredag den 13. er de ekstra aktive fordi de vet mennesker frykter den datoen.

Hva kommer egentlig fredag den 13. fra? Tallet 13 regnes jo som uheldig, husker ikke helt hvorfor, men handler om at alt går opp i 12, at det er et usymmetrisk oddetall, men det er jo igjen ganske tullete å skulle være redd for et "tall"... Men hvorfor fredag da? Fredag er en av yndlingsdagene mine hvert fall. :)

En forklaring på at tallet er uheldig, er at det satt 13 til bords da Jesus ble forrådt av Judas. Men kanskje det heller er fordi 13 er et usymmetrisk tall? Overtro og tall har en lang historie som strekker seg flere tusen år tilbake.

Endret av Perelandra
Gjest Chauve-Souris
Skrevet

Jeg tror de svarte kattene har en hemmelig forening hvor de planlegger hvor og når de går over veien for å skremme mennesker. Fredag den 13. er de ekstra aktive fordi de vet mennesker frykter den datoen.

En forklaring på at tallet er uheldig, er at det satt 13 til bords da Jesus ble forrådt av Judas. Men kanskje det heller er fordi 13 er et usymmetrisk tall? Overtro og tall har en lang historie som strekker seg flere tusen år tilbake.

Ja, men jeg klarer ikke finne noe grunnlagt for fredag den 13. Ser ut til å ha dukket opp på 1800 tallet en gang? Men ja, er vel uansett ikke akkurst noe mer hold i fredag den 13. enn å for eksempel knuse ett glass :)

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

I Spania så er det tirsdag den 13. som er ulykkes dag. ;) Opplevde begge dager, var to helt ordinære dager for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...