Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2004 #1 Del Skrevet 30. september 2004 Holder på å søke jobb nå! Har søkt på en del, men har fortsatt ikke fått noen... Lurer på hvor mange jobber du søkte på før du fikk jobb, og om du var på mange intervjuer. Hvordan takla du det å være uten jobb? Noen dager føler jeg at motet et på topp, mens andre dager har jeg bare lyst til å gi opp... K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 30. september 2004 #2 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg husker ikke hvor mange jobber jeg søkte en gang!! Kom ut av tellingen og mistet oversikten til slutt, sånn at når det endelig ble intervju på meg visste jeg ikke hvilken jobb han i andre enden ringte angående... :oops: Var forøvrig på bare tre intervjuer, men fikk napp på det tredje....(har ikke utdannelse utover videregående) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 30. september 2004 #3 Del Skrevet 30. september 2004 Eg søkte 36 stillingar, kom på eitt intervju... Den fekk eg, men det var nok den jobben eg hadde minst lyst på... Har seks år på universitet/ høgskule... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2004 #4 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg søkte vel på nærmere 200 jobber over 2 år, uten å få noe. Jeg var inne til ca 10 intervjuer. De fleste jobbene søkte jeg i utlandet, hvor markedet var enda tøffere enn her hjemme. Der var det vanligvis mellom 400 og 800 søkere på hver stilling, mens de jeg søkte på her hjemme var det mellom 50 og 200 søkere. Humøret mitt vekslet. Noen dager gjorde det meg ikke noe å få avslag, andre dager (speiselt etter intervjuer) gråt jeg og følte meg hjelpesløs og verdiløs når avslagene kom. Til slutt ble jeg så lei av å søke på jobber jeg aldri fikk at jeg tok saken i egne hender og startet for meg selv. Har ikke angret en dag siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 30. september 2004 #5 Del Skrevet 30. september 2004 Høres skikkelig fint ut Possum Jeg søkte først på barnehage jobb, og der fikk jeg mange på en gang. Nå har jeg søkt på en del andre steder, butikkansatt, servitør, vakt, osv, men ikke omsorgsarbeid. Og jeg har ikke fått et eneste intervju enda, og jeg har søkt på ivertfall 20 jobber(untatt jeg fikk deltidsjobb på Gallup). Nå skal det sis at barnehage jobber er noe av det letteste du kan få om dagen, det trenges mye hjelp der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2004 #6 Del Skrevet 30. september 2004 Nå skal det sis at barnehage jobber er noe av det letteste du kan få om dagen, det trenges mye hjelp der. Det kommer an på hvor man holder til i landet - her hos meg er det nærmere 100 søkere på assistentstillinger...ikke lett å være en av de heldige da, nei... K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 30. september 2004 #7 Del Skrevet 30. september 2004 Det kommer an på hvor man holder til i landet - her hos meg er det nærmere 100 søkere på assistentstillinger...ikke lett å være en av de heldige da, nei... K Auda Ja jeg skulle vel heller si Her. På listen over jobber i Aetat der jeg søker blandt mange andre jobber så er vel en 1/8 et ønske om barnehage ass. Ganske ekstreme saker spør du meg.. Kanskje du burde flytte til Oslo og få deg jobb som barnehage ass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2004 #8 Del Skrevet 30. september 2004 Ja, kanskje det! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 30. september 2004 #9 Del Skrevet 30. september 2004 Tror også den kan være en fordel å ringe opp, for så å få intervju med en gang. Da får du vist dine gode evt sympatiske sider. Jeg har hatt bedre erfaring med den metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. september 2004 #10 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har fått avslag på noen jobber, men alle jobbene hvor jeg har tatt en tlf/møtt opp har jeg fått jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 30. september 2004 #11 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har det siste halvåret søkt ryndt femti jobber, vært på to intervjuer- og har ennå ikke fått napp. Fordi jeg syns det var forferdelig å gå ledig, har jeg nå tatt en underbetalt jobb jeg er overkvalifisert for. Bedre enn ingenting, for min del hvertfall. Jeg syns det er ganske deprimerende at jeg ikke får brukt utdannelsen min, og jeg har hatt noen tunge stunder over dette. Syns derfor det mye bedre å ha en hvilken-som-helst jobb, selvom nåværende jobb overhodet ikke står til mine ønsker og ambisjoner. Drømmejobben fortsetter jeg å lete etter på fritiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #12 Del Skrevet 30. september 2004 Hva slags utdanning har dere som sier dere sliter med å få jobb? Litt interessant å høre, selv om markedet kan forandre seg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #13 Del Skrevet 1. oktober 2004 Siste semesteret av utdanningen min sendte jeg 10 søknader (i februar/mars), jeg ble innkalt til 1 intervju (i april) -den jeg ønsket meg mest- og fikk jobben! Begynte i jobben i juli. Har en treårig it utdannelse, og jobber nå med it i oljebransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. oktober 2004 #14 Del Skrevet 1. oktober 2004 Vel, til nå har jeg vel søkt på ca 70. Fremdeles ikke ansatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 1. oktober 2004 #15 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg søkte kanskje 20-25 jobber i løpet av et år og var på 4-6 intervjuer. Jeg hadde to engasjementer i løpet av søkeåret som var sånn helt ålreite. Til slutt fikk jeg drømmejobben og er kjempefornøyd. Spennende oppgaver, fast stilling, gode utviklingsmuligheter, og forholdsvis godt betalt. Jeg er statsviter og var ferdig ifjor sommer, så jeg begynte å søke midt i den trangeste tiden ifht arbeidsmarkedet for min faggruppe. De ukene jeg var helt ledig var jeg hjemme med barn, og hadde forsåvidt fine dager på grunn av snuppa. Men jeg syntes det var utrolig slitsomt å ikke ha noe fast, noe å regne med, forutsigbarhet. Jeg ble veldig lei meg når jeg ikke fikk tre av jobbene jeg var til intervju på, men var fast bestemt på ikke å la meg knekke. Det ordner seg til slutt for flinke piker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. oktober 2004 #16 Del Skrevet 1. oktober 2004 Søkte på en jobb - har vært ansatt i snart 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #17 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg søkte mange jobber, sikkert minst 50 i løpet av 6 måneder, kom ikke til intervju, og så av søkerlistene at de fleste hadde masse erfaring mens jeg var nyutdannet. Men så kom jeg til mitt første intervju og fikk heldigvis jobben, som jeg liker veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. oktober 2004 #18 Del Skrevet 2. oktober 2004 Ikke gi deg! Før eller siden lykkes du. Tror jeg søkte 4-5 jobber i løpet av en 4 måneders arbeidsledighetsperiode for noen år siden. Og fikk omsider karret til meg en. Og da tror jeg "bekjentskaper" var den utløsende faktor, dvs. at de som skulle ansette kjente en del til arbeidet mitt fra forrige jobben jeg hadde, samt at de hadde en god oversikt over utdannelsen min. Der og da taklet jeg arbeidsledigheten forbausende bra. Klarte på et vis å holde meg i aktivitet med jobbsøking og hobbyer og greide til og med å få dispensasjon fra Aetat til å ta et yrkesfaglig relevant kurs i ledighetsperioden. (Var vel kanskje utslagsgivende at jeg hadde vært student i et par år så dagpengegrunnlaget var uansett nesten lik null.) Lykke til med jobbsøkinga. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 3. oktober 2004 #19 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har søkt på to jobber i mitt liv, og fikk begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 3. oktober 2004 #20 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg teller ikke jobbsøknadene. Har fått et råd om å ta vare på dem og legge i en perm, men det blir så deprimerende. Får jo heller som oftest ikke svar når jeg søker. Det er vanskelig å få jobb i Trondheim, og nå har jeg begynt å søke på pleieassistentjobber og støttekontakt-oppdrag. Hvordan får folk jobber??? Skjønner det ikke. Det sliter enormt på meg, føler at samfunnet ikke har bruk for meg, og at det er en usynlig hinne mellom meg og det "vanlige" livet som jeg ikke klarer å trenge gjennom. Får heller ingen støtte i form av dagpenger el.l., og snart må jeg sprette BSU-kontoen slik at jeg får betalt husleie. Og DET er et stort nederlag. Har hovedfag i språkvitenskap, men studerte i utlandet og fagfeltet mitt er ikke-eksisterende i Norge. Burde valgt mer med hodet enn med hjertet... Var ikke forberedt på den tøffe overgangen fra studietid til jobbliv, det er sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå