Gå til innhold

EKSTREMT billige middager


Gjest Christina146

Anbefalte innlegg

Frelsesarmeen (i flere byer) gir bort poser med matvarer til trengende flere dager pr uke.(Et tips om det skulle være helt krise for dere eller andre)

På Kiwi får man gratis matvarer som har siste forbruksdag den dagen du finner dem eller neste dag. Det samme gjelder varer merket med  best før.

Finner du på Kiwi utgåtte varer som gikk ut dagen før (eller tidligere) du finner dem, får du nye varer for samme verdi av det som du fant

(Bunnpris har dessverre sluttet med lignende datogaranti på varer)

 

Anonymkode: 1f67f...d92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christina146

Har dere trumf-medlemskort? I dag er det trippeltrumf på handel i bl.a Kiwi-butikker. Kanskje har dere allerede opparbeidet noe kjøpeutbytte i Trumf som kan overføres til konto (slik at dere har mer penger å handle for)?

Anonymkode: 1f67f...d92

det har vi faktisk! Var nettopp på kiwi, har handlet 5 middager for 80 kr. Trumf bonusen er hellig, så hvis vi klarer oss med 2000 prøver vi å unngå å ta ut dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vi faktisk! Var nettopp på kiwi, har handlet 5 middager for 80 kr. Trumf bonusen er hellig, så hvis vi klarer oss med 2000 prøver vi å unngå å ta ut dette. :) 

Så bra! :)

Anonymkode: 1f67f...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen (i flere byer) gir bort poser med matvarer til trengende flere dager pr uke.(Et tips om det skulle være helt krise for dere eller andre)

På Kiwi får man gratis matvarer som har siste forbruksdag den dagen du finner dem eller neste dag. Det samme gjelder varer merket med  best før.

Finner du på Kiwi utgåtte varer som gikk ut dagen før (eller tidligere) du finner dem, får du nye varer for samme verdi av det som du fant

(Bunnpris har dessverre sluttet med lignende datogaranti på varer)

 

Anonymkode: 1f67f...d92

Har ikke så gode tips til deg ang. billig mat dessverre (men vet coop extra har endel billige matvarer, last ned appen mattilbud også, så får du opp hvor det finnes tilbud på det du skal kjøpe), men må bare si at jeg fikk veldig, veldig vondt av deg! Her sitter jeg som en jævla bortskjemt tenåring og får maten servert hver dag, mens andre kan streve med å ha råd til mat. 

Kanskje fattighuset kunne vært en idé å gå innom hvis det er i nærheten? 

Anonymkode: 58a27...043

Alvorlig talt, man er ikke fattig når man "bare" har 2000 kroner til mat i løpet av en måned. Det trenger egentlig ikke å være et stramt budsjett en gang dersom man planlegger godt - eller gjør som TS, spør her dersom man ønsker tips.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alvorlig talt, man er ikke fattig når man "bare" har 2000 kroner til mat i løpet av en måned. Det trenger egentlig ikke å være et stramt budsjett en gang dersom man planlegger godt - eller gjør som TS, spør her dersom man ønsker tips.

Mener du 2000 kr til mat for 1 mnd til en eller to personer?

 Var det ikke 2 personer TS hadde 2000 kr å bruke på mat til? Mulig jeg misforsto. Men jeg synes at kr 1000 i mat pr mnd for 1 person er lite

Anonymkode: 1f67f...d92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alvorlig talt, man er ikke fattig når man "bare" har 2000 kroner til mat i løpet av en måned. Det trenger egentlig ikke å være et stramt budsjett en gang dersom man planlegger godt - eller gjør som TS, spør her dersom man ønsker tips.

Nei, men jeg tenker på hvor heldig jeg er som slipper å tenke på det :) Og ja, selvfølgelig må det planlegges, men når en nesten ikke har penger og de skal holde i en mnd. synes jeg det er ille. Mat er dyrt nok som det er i dette landet. 

Anonymkode: 58a27...043

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christina146

Mener du 2000 kr til mat for 1 mnd til en eller to personer?

 Var det ikke 2 personer TS hadde 2000 kr å bruke på mat til? Mulig jeg misforsto. Men jeg synes at kr 1000 i mat pr mnd for 1 person er lite

Anonymkode: 1f67f...d92

Du har rett, det er snakk om 2000 kr på to personer. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 i mat for to personer i én måned er ekstremt lite. Jeg tror samboeren til ts må belage seg på å fylle på med en god del pasta, ris, havregryn og brød dersom han må/"må" spise mye. 

Anonymkode: 29b40...9f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det billige varer som er proteinrike, som dere kan spe på med, ettersom kjøtt og fisk er så dyrt? Proteiner er det viktig å få i seg et minimum av pr dag (og i tillegg ekstra proteiner om man har tungt fysisk arbeid eller trener)

Bønner inneholder mye proteiner. Men hva annet?

Anonymkode: 1f67f...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 i mat for to personer i én måned er ekstremt lite. Jeg tror samboeren til ts må belage seg på å fylle på med en god del pasta, ris, havregryn og brød dersom han må/"må" spise mye. 

Anonymkode: 29b40...9f5

Og bønner, erter og linser. Men det er ingen som har dødd av det! Tvert i mot. Og spesielt ikke når det er snakk om et begrenset tidsrom som en måned er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med melk gir mye proteiner

(kormprodukter må spises sammen med melkeprodukter for at man skal få utbytte av proteinene)

Muluighet for å handle i Sverige? Store poser med Havregryn er billigere der enn i Norge. Og også billig kyllingfilet m.m

Anonymkode: 1f67f...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mye pasta.

Kjøp en sånn stor bag med middagsris som de pleier å ha på KIWI, Rema 1000, osv. De er billige. Spis med tunfisk? Det er billig og nyttig. Bland tunfisken med majones. Voila! Det er min nødløsning i slike situasjoner. Det er ikke det godeste men du blir mette og maten er nyttig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med melk gir mye proteiner

(kormprodukter må spises sammen med melkeprodukter for at man skal få utbytte av proteinene)

Muluighet for å handle i Sverige? Store poser med Havregryn er billigere der enn i Norge. Og også billig kyllingfilet m.m

Anonymkode: 1f67f...d92

Tror ikke kyllingfilet er noe som skal prioriteres for TS denne måneden. De har 2000kr på 2 personer, da må man spise kjedelig basismat som er billig. 

 

Dere har sikkert masse rart av tørrvarer liggende, og noe i frysern, så det er vel bare å lage "rare retter" av alt dere har. Tømme alle skap og kjølerskap/frysere. 

Anonymkode: 2ffd9...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2000 i mat for to personer i én måned er ekstremt lite. Jeg tror samboeren til ts må belage seg på å fylle på med en god del pasta, ris, havregryn og brød dersom han må/"må" spise mye. 

Anonymkode: 29b40...9f5

Ja det blir jo 35 kr. dagen, 70 kr. om dagen for to, ganske sykt. Kom på at Rema har oppskrifter med middag til under 100-lappen, de hadde de hvertfall. 

Anonymkode: 58a27...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gryter bruker jeg ofe kidney beans og kikerter for å erstatte kjøtt, det er både sunt og billig. Hakkede tomater på boks er og billig. Kan lage en god gryte av hakkede tomater, kikerter, gulerøtter, løk, krydder/biljong..

Hvis du kjøper fistprice egg kan du lage en pai, hvis du har mel og smør hjemme til paibunn. Bruk billige grønnsaker i paien så du får litt mer i den.

Tunfisk som nenvt kan erstatte kjøtt i mange retter, frossen sei blokk er billig, havregrøt er kjedelig men det metter i allefall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis samboeren din spiser så mye. Hvorfor kan han ikke bidra til matbudsjettet?

Anonymkode: f2a6d...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboeren din spiser så mye. Hvorfor kan han ikke bidra til matbudsjettet?

Anonymkode: f2a6d...ec6

Det kan det jo godt hende han gjør ved å betale andre utgifter. Men det var ikke det TS spurte om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...