Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?

fisk31

Anbefalte innlegg

1 time siden, fisk31 skrev:

Mulig eksen be sjalu og såret. Men han sa bare "så fint, lykke til" før han senere kom med onde ord igjen...
Ja, jeg er blitt et nervevrak som du sier.....
Jeg har sikkert gjort noen feil jeg også. Jeg burde ha kuttet kontakten HELT når jeg oppdaget utroskap i november. Jeg burdedumpet han mye før det også. Grunnen til at vi har kranlget / chattet nå etter det er blitt slutt, tror jeg er fordi han kommer med så mye stygt, likegyldighet, hat eller løgner. Da får jeg lyst til å svare for meg...
Jeg er egentlig en "typisk snill jente" med få fiender, så jeg synes det er rart at han har klart å få meg SÅ sinna.

Jeg må si jeg er imponert over hvordan du takler all kritikken du får her inne. Du har gjort en kjempejobb for å komme deg ut! Du har all grunn til å være stolt over deg selv.

Nå kan det virke til at neste steg for deg er å få han HELT ut av livet ditt. Har du vurdert å blokkere han?

Dersom dere har gjort opp alt av det praktiske, blokker han. Da får han bare slå seg løs med anklager, du får dem ikke uansett.

Dersom dere har noe uoppgjort, fikse det asap. Derette: Blokker ha og slett av fra han alt. 

Anonymkode: f3767...075

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for fine betraktninger. En liten oppdatering. Istad sendte han meg en chat og var ærlig for en gangs skyld. Jeg fikk noen svar. Han har nok et rusproblem, bare hør på dette:

Nå kunne han være ærlig sa han og skrev dette; Han ruset seg på hver fest. Jeg merket ingenting. Hadde ofte dop hjemme i skuffen.

Da han var utro hadde de skaffet masse dop for å feire et 30-årslag. Cola, Amf, hasj og ecstasy. Tok alt sammen. Mistet dømmekraften helt.

Det var mye kulere å ruse seg enn å være hjemme med dama, sa han 😡 han pleide å ha dop i nattbordsskuffen hjemme, men brukte ikke på hverdager. 

likevel påstår han har kontroll. Hva tror dere? Vi er ikke lenger venner på Facebook, men vil ikke blokkere helt enda... Kan være praktiske beskjeder enda siden det er kun 4 uker siden jeg flyttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har IKKE kontroll! Mennesker med kontroll doper seg ikke.

Anonymkode: a1706...392

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det virker som ting blir bare verre og verre. Mer og mer kommer frem. Det er IKKE bra.

Anonymkode: a1706...392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat
5 minutter siden, fisk31 skrev:

Takk for fine betraktninger. En liten oppdatering. Istad sendte han meg en chat og var ærlig for en gangs skyld. Jeg fikk noen svar. Han har nok et rusproblem, bare hør på dette:

Nå kunne han være ærlig sa han og skrev dette; Han ruset seg på hver fest. Jeg merket ingenting. Hadde ofte dop hjemme i skuffen.

Da han var utro hadde de skaffet masse dop for å feire et 30-årslag. Cola, Amf, hasj og ecstasy. Tok alt sammen. Mistet dømmekraften helt.

Det var mye kulere å ruse seg enn å være hjemme med dama, sa han 😡 han pleide å ha dop i nattbordsskuffen hjemme, men brukte ikke på hverdager. 

likevel påstår han har kontroll. Hva tror dere? Vi er ikke lenger venner på Facebook, men vil ikke blokkere helt enda... Kan være praktiske beskjeder enda siden det er kun 4 uker siden jeg flyttet...

Synes overhodet ikke dette var så overraskende, tvert imot var det som forventa..   

Den 3. februar 2016 at 14.17, AnonymBruker skrev:

At man elsker hverandre betyr ikke at man bør være sammen, eller prøve i det uendelige å lappe sammen et dødfødt prosjekt. For om et år eller to kan det hende du elsker en ny mann, TS.

Man skal ikke utslette seg selv for en man elsker.

Anonymkode: e26b8...46c

Jeg vet ikke hvordan du eller andre elsker men for meg sitter det i, i åresvis.. Derfor mener jeg man skal kjempe for den, når begge ønsker det og det er håp om endring, fremgang. I enkelte innlegg som fisk skrev på det siste virket det kanskje som om han viste tegn til det, og var villig til å jobbe med segselv for å få henne tilbake. Men som jeg også poengterte i innlegget du siterte; så skal man såklart ikke utslette segselv i denne prosessen.. 

21 timer siden, fisk31 skrev:

Takk, bra innlegg! I dag ringte han for å gi en praktisk beskjed. Så fortalte han dette: Han slang til meg at "jeg og mamma vasket her, og mamma sa: her skulle man ikke trodd det hadde bodd ei jente". For det var så støvete i vinduer osv.

Altså, jeg har ikke bodd der på 1 mnd - og siden jeg fant ut av utroskap i november, har jeg ikke giddet å vaske der. Han benyttet selvsagt sjansen til å slenge noe dritt til meg.. Jeg trodde foreldrene likte meg jeg, uansett unødvendig av han å fortelle noe sånt videre..

Jeg følte meg dårlig etterpå, han får meg til igjen å føle meg verdiløs og forferdelig! Jeg burde selvsagt ikke tatt tlf men det er fortsatt småting som gjenstår, men nå er han slettet fra Facebook.

Den kommentaren fra han og moren; sur ikke sant? Hun skulle bare visst at sønnen bruker dop og bedriver utroskap mot jenta de sto der og baksnakket... 👿

Godt eksempel på hvorfor jeg skal prøve å aldri snakke med han igjen... Alltid skal han trykke meg ned! Er ikke dette nok et eksempel på mindfucking / litt psykopat?

Synes dette vitner om et kvinnesyn av både din eks og hans mor, som stammer fra middelalderen... Så der hvor kvinner har bodd (for en måned siden) - skal det være strøkent, men der hvor en mann bor til dags dato, kan det se jævlig ut..??!?! Så det var/er DITT ansvar for at leiligheten skulle være ryddig fordi du er kvinne..? That shit dont fly hos meg altså. Ville svart at "Fyfaen ikke rart du er sexist og kvinnehater når mora di har fora deg med et middelaldersk kvinnesyn med morsmelka. Bestill deg postordrebrud (les:slave) fra u-land og lykke til"! Har virkelig brukt godviljen og forsøkt å se på denne mannen som både syk grunna rusmisbruk og sårbar grunna dårlig barndom (mobbing osv) men som jeg har skrevet til deg tidligere så kan alle gjøre feil men det er hvordan man oppfører seg etterpå som teller. Den kommentaren var bare for å trykke deg ned. Insinuere at du ikke er "god nok" og tar samtidlig for gitt at dette var ditt ansvar. Fyfaen jeg ble provosert bare av å lese det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugffameg!! Han høres bare verre og verre ut denne mannen! Du skal være så glad for at du kom deg unna og aldri fikk barn med en sånn mann!

Endret av Laleh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke glad du er kvitt han? Fysj, for en fyr.

Få unna alt det praktiske som gjenstår, og blokker han helt ute av livet ditt.

Jeg er SIKKER på at om noen måneder er du sjeleglad for det :)

Det finnes mange bra mannfolk der ute, tro meg. Jeg hadde gitt opp, og plutselig så var han der :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fisk31 skrev:

Da han var utro hadde de skaffet masse dop for å feire et 30-årslag. Cola, Amf, hasj og ecstasy. Tok alt sammen. Mistet dømmekraften helt. DETTE KAN I BESTE FALL KUN VÆRE EN FORKLARING, det unnskylder han ikke på noe som helst måte.

Seriøst?? Han der tviler jeg på at har evnen til å være ærlig. Han lyger nok så mye at han tror på det selv. Du av alle vet jo at hans sannhet forandrer seg fra time til time og dag til dag.

Nå synes jeg du skal sette ned foten, gi klar beskjed til han at du vil kun snakke med han ang praktiske ting. Alt annet vil bli ignorert. Kom deg ut av hekten du har til det der av en såkalt fyr.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?? Han der tviler jeg på at har evnen til å være ærlig. Han lyger nok så mye at han tror på det selv. Du av alle vet jo at hans sannhet forandrer seg fra time til time og dag til dag.

Nå synes jeg du skal sette ned foten, gi klar beskjed til han at du vil kun snakke med han ang praktiske ting. Alt annet vil bli ignorert. Kom deg ut av hekten du har til det der av en såkalt fyr.

Helt klart, jeg tenkte tanken at det dette kanskje også var løgn. Men han skrev at nå hadde han ikke noe å tape og trengte ikke lyve til meg lenger. Nå som mine venner og foreldre vet at han var utro, kan vi jo uansett ikke bli sammen igjen, sa han. Han mente jeg ødelagte livet HANS som forteller andre om dette. Igjen: tenker på seg selv kun.

Og dersom de tok så mye dop på samme kveld, kunne jo noe fatalt ha skjedd.. jeg fikk følelsen at han var ærlig denne gangen, for det var noe sånt jeg hadde trodd om omfang av dopbruken hans.

Jeg spurte: var det vanskelig å holde dopbruken hemmelig for meg? Han: "nei. Jeg tenkte det hun ikke vet, har hun godt av".

Hvilken samvittighet han har! Ja, det ble nok et hekt dessverre... 4 uker bo alene er nå gjennomført ihvertfall.... Og det kan ikke bli verre enn det har vært..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
3 minutter siden, fisk31 skrev:

Helt klart, jeg tenkte tanken at det dette kanskje også var løgn. Men han skrev at nå hadde han ikke noe å tape og trengte ikke lyve til meg lenger. Nå som mine venner og foreldre vet at han var utro, kan vi jo uansett ikke bli sammen igjen, sa han. Han mente jeg ødelagte livet HANS som forteller andre om dette. Igjen: tenker på seg selv kun.

Og dersom de tok så mye dop på samme kveld, kunne jo noe fatalt ha skjedd.. jeg fikk følelsen at han var ærlig denne gangen, for det var noe sånt jeg hadde trodd om omfang av dopbruken hans.

Jeg spurte: var det vanskelig å holde dopbruken hemmelig for meg? Han: "nei. Jeg tenkte det hun ikke vet, har hun godt av".

Hvilken samvittighet han har! Ja, det ble nok et hekt dessverre... 4 uker bo alene er nå gjennomført ihvertfall.... Og det kan ikke bli verre enn det har vært..

Du er flink Fisk! Imponert av deg. Hilsen stolt katt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også hive meg på og si at du imponerer :) 
Jeg har vært litt hard med deg tidligere i tråden, men innser at du trenger tid til og bearbeide dette. Jeg går ut i fra at du forstår selv at i lengden vil dette være det beste for deg.

Det er åpenbart at denne fyren er ustabil. Han er en manipulator og narsissist. To veldig dårlige kombinasjoner! Hold deg unna for å ikke bli dratt ned i smørja igjen. Du vil nok ha det tøft i tiden fremover, men jeg lover deg at den dagen du endelig er fri for han, vil du selv kjenne på en lettelse :) Stå på, jeg heier på deg!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, fisk31 skrev:

Å nei stakkars han... DU har liksom snakket og søkt støtte hos familie og venner. Det er DU som har gjort sånn at dere ikke kan bli sammen igjen. Alt dette er jo HABS feil! Han er en voksen mann som bør stå til ansvar for egne handlinger. Det eneste han er opptatt av er å komme med dumme unnskyldninger for å føle seg bedre selv. Kjenner jeg blir forbanna når han skylder få deg for å ha ødelagt noe som helst. Det har han klart fint selv med å kaste bort en bra dame på dop, utroskap og generelt behandlet henne dårlig. Han fortjener faktisk å være alene. Lenge! Helt til han gjør noe drastisk med seg selv og egoismen sin. En ting er at han har oppført seg som en drittsekk hele forholdet, en annen ting er at han  ikke har gjort en dritt for å rette opp i alt han har gjort i ettertid. Han er bare opptatt av seg selv og sine behov. 

Anonymkode: 5986a...b5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hmm, jeg kan avkrefte at dette er meg ihvertfall! Hadde vel ikke fått noe ut av rådene dersom jeg skulle løyet, vel? Virket jeg som en så upålitelig person i min tråd?

Jeg har forresten vært livredd for at eksen hadde skullet oppdage at jeg har skrevet så mye personlig om han... Men mannfolka leser vel ikke KG Samliv, gjør de vel? (krysser fingrene for det..)" **

Svarer deg i denne tråden jeg, fisk! Nei, du virker absolutt ikke upålitelig. Men det er slettes ikke uvanlig å lyve til omgivelsene når man står i en slik situasjon som du, og personen i den andre tråden, gjør. Jeg bare håpet veldig at det ikke var deg, da jeg ønsker deg alt godt og vi er mange her som følger med på fremgangen din og heier på deg. :) Men jeg har selv løyet til familie og venner om en eks, sagt at jeg var ferdig med ham mens jeg likevel i all hemmelighet prøvde å få han tilbake (mot all fornuft) fordi jeg skjønte selv at jeg var svak som ikke greide å gi slipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 21.2.2016 at 15.59, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg ts? :) 

Anonymkode: 229fa...bd8

Går bra i ny leilighet, men kjenner fortsatt på såre følelser. Han har prøvd å få meg tilbake. Ringte og sa at han savnet meg og ville jeg skulle flytte tilbake. Men (det var et MEN): han tør ikke å treffe mine venner og familie på en stund, siden de vet han var utro. Men han vil ha meg og kos, sier han. Utro skal han ALDRI være igjen, sier han.

Sier han nesten aldri fester lenger, og ikke har ruset seg på én måned. Mulig det stemmer, men hvordan skal jeg tro på ting han sier? Har jo erfaring med at han har løyet veldig mye.

Jeg sa at: "jeg kan jo ikke ta deg tilbake, du var jo veldig nedlatende mot meg også, noe flere av mine venner har lagt merke til." Da ble han kjempesur. Og sa: "du er en svak person som lar andre folk hakke på deg, jo. Ikke bare meg. Du må ta igjen, og du må sette verdi på deg selv".

Han har sikkert litt rett i det, og det stikker jo og gjør vondt. Jeg er en som ikke alltid blir respektert... :(
Han er ondskapsfull og vet hvor han skal trykke. Han ble sur fordi jeg ga han kritikk (og kanskje fordi jeg sa nei til å bli sammen).

I et øyeblikk av sinne sa han også: "helt greit, jeg vil ikke ha deg tilbake heller. Jeg var ikke fornøyd med deg, du er gammel (noen år eldre enn han) og jeg ble ikke så kåt på deg heller". Dette sa han unnskyld for etterpå, og påstod at han ikke hadde ment det (men igjen: hvordan skal jeg vite hva som er sant og ikke med denne karen?)

Uansett, jeg satt igjen så såret! Jeg er ikke sexy/tiltrekkende, ikke en person som folk respekterer. Føler at jeg ikke er verdt noen ting!
Noen tanker fra dere?

Endret av fisk31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med en følelse av at du elsker selvpining og offerrollen du sitter i. Eller satt, for du sitter egentlig ikke i den lengre. Nå er det faenmeg langt over tiden på å kutte faenskapet ut av livet ditt. Han er ikke verdt deg eller tiden din, og han kommer aldri til å forandre seg. Han klarer jo ikke holde en telefonsamtale gående uten å klikke i vinkel når han ikke får vilja si. Kutt navlestrengen!! Vær sterk og drit i han. Du er ikke den første til å ha elsket en dritt, men motsetning til andre kan du faktisk komme deg ut av det med verdigheten i behold. 

Anonymkode: 90dfd...a7a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...