Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, fisk31 skrev:

Jeg skjønte ikke denne helt, jeg? Sorry altså men.. Forklar gjerne 😊 er litt sliten i dag;)

Alle de andre foreslår at du skal holde deg unna den mannen. 

Jeg sier motsatt. Jeg synes du burde henge med han, rusle turer med han og å tilbringe tid med han. Årsaken er at hvis du bare holder deg unna han blir du jo bare gæren av tankeskjør og griller i hodet ditt, men hvis du er sammen han og henger med han, ja da kanskje du til og med går lei.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, waco skrev:

Alle de andre foreslår at du skal holde deg unna den mannen. 

Jeg sier motsatt. Jeg synes du burde henge med han, rusle turer med han og å tilbringe tid med han. Årsaken er at hvis du bare holder deg unna han blir du jo bare gæren av tankeskjør og griller i hodet ditt, men hvis du er sammen han og henger med han, ja da kanskje du til og med går lei.

Jeg sliter med tankekjør uansett, og analysering, det ser vi vel av tråden. Tror at hvis jeg henger med han blir sorgen verre siden jeg er så betatt og tiltrukket av han... Tanken på det som kunne blitt, osv. 

Skjønner heller ikke hvorfor han ønsker å henge med meg;) Regner med du mente dette litt ironisk 😀

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, fisk31 skrev:

Jeg sliter med tankekjør uansett, og analysering, det ser vi vel av tråden. Tror at hvis jeg henger med han blir sorgen verre siden jeg er så betatt og tiltrukket av han... Tanken på det som kunne blitt, osv. 

Skjønner heller ikke hvorfor han ønsker å henge med meg;) Regner med du mente dette litt ironisk 😀

Det er selvfølgelig fordi han vil ha dørmatta si tilbake. Greit å ha noe(n) å tråkke dritten sin på.

Men slutt å se på deg selv som et stort offer. Blokker nå fyren så du kan begynne å gå videre. Jeg skjønner du har det leit, men du må ta aktive valg for deg selv her.

Anonymkode: 229fa...bd8

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig fordi han vil ha dørmatta si tilbake. Greit å ha noe(n) å tråkke dritten sin på.

Men slutt å se på deg selv som et stort offer. Blokker nå fyren så du kan begynne å gå videre. Jeg skjønner du har det leit, men du må ta aktive valg for deg selv her.

Anonymkode: 229fa...bd8

Du har nok rett, og det er helt sykt at noen ønsker seg en. Menneskelig dørmatte 😔 

føler jeg er kommet et steg i riktig retning. Det at han bruker dop er så turnoff, og han er jo en løgner og bedrager. Det at kroppen har hatt avstand en stund, gjør det litt lettere.. Man blir jo så avhengig av kosen.

Skrevet

Du skriver at du tydeligvis ikke var bra nok for ham ettersom han søkte seg til andre damer. Det har ingenting med deg å gjøre, og alt med ham å gjøre. Om det bare var det at han ikke var tiltrukket nok av deg, så er det enkel og ærlig sak å gjøre det slutt. Det var ikke det han ville. Jeg har dessuten i etterkant av bruddet med min eks hatt litt kontakt med andre av hans ekser. De er alle sammen så langt over hans nivå at det er helt utrolig! Men han behandlet oss alle som dritt og var utro hele tiden. Det er ingen av oss det var noe galt med. Ikke deg heller.

Jeg er også over tredve år nå, og jeg føler at han fikk mine gode år hvor mine jevnaldrende etablerte seg og fant partnere de skal gifte seg med osv. Klart det er skikkelig kjipt. Man gir ikke bare opp en kjæreste, man gir slipp på alle fremtidplanene og drømmene man hadde sammen. Man investerer så mye følelsesmessig. Det er trist å gå inn i et forhold med hele seg og så oppleve at den andre kun investerte en brøkdel. Men fy fader så mye deiligere det er å være alene fordi man er alene enn det er å være alene i et forhold! Det ene er logisk, det andre er vondt.

Jeg tror du er helt nødt til å kutte all kontakt, og så ta den eventuelle sorgen dette medfører. Det er som med plasteret: riv det av fort. Om han baksnakker deg til familien, finner en ny dame, hva som helst... Hva så? Ditt liv skal ikke påvirkes av noe som helst han foretar seg. Jeg husker jeg syntes helgene var så fæle. Da var sikkert eksen min ute og sjekket opp andre damer mens jeg lå hjemme og gråt. Men nå bryr jeg meg ikke om det overhodet. Jeg er bare glad for at ingen av de damene er meg :) (Og det tok ikke så lang tid å komme dit, men det krevde å kutte ham ut totalt).

Det var helt fint at du sendte familien melding. Det betyr ingenting hva de tror og tenker om deg. Du har ikke gjort noe galt, og han kan ikke si noe som forandrer det, for han dikterer ikke sannheten.

Og jeg tror jeg hadde blitt rimelig sur om det var meg som ble kalt "kosejenta" etter noe sånt. Det er ganske så respektløst. Og lovlig sent.

Anonymkode: f2edd...26d

• Liker 5
Skrevet

Jo mer du babler med han ts, jo mindre respekt vil han ha for deg. Ikke ødelegg det du nå gjorde med å flytte osv, med å snakke med han jevnlig. Da får han aldri tenkt over hvordan han egentlig behandlet deg. Mulig han ikke gjør det uansett, men stillhet er ofte den beste "hevnen", da det jan få han til å tenke mer. Å jatte med han fortsatt vil bare få deg til å bli den kjipe, han er vant til at du prater ok hvor kjip han har vært, nå er det nok snakk ifra deg, du må vise avstand i handling med å være borte fra han.

Anonymkode: 70625...bd9

• Liker 3
Skrevet

Skrev til deg nylig ts, og vil bare føye til at du må selvsagt bestemme det selv ts, om du vil fortsette å ha kontakt eller ikke. Jeg tror bare det er klokt av deg å bryte kontakten.

• Liker 3
Gjest cheshirecat
Skrevet

En ting bare; du kritiserer han fordi du "tilfeldigvis oppdaget" at han har hatt kontakt med noen damer etter bruddet og stiller spørsmål til hvor mye du/forholdet kan bety for han da.. Samtidlig har du selv gått på flere dates med noen andre.. Men du savner fortsatt han.......... Just sayin'

Skrevet
Den 12. november 2015 at 12.01, fisk31 skrev:

Uff, så dere anbefaler å bare pakke sakene mine og gå?
Uff, dette går så utover selvbildet mitt også... føler meg lite attraktiv og som en person som er lite verdt..!
Lurer på om det er meg det er noe galt med... eller om det er slik at noen bare har det i seg å være utro... Hvorfor gjør han sånt?

Har ikke klart å dumpe han foreløpig. Så i uka som har gått har jeg bare klaget og grått til han... Han sier at jeg må slutte med dette, sånn at vi kan gå videre - men herregud, er kun 1 uke siden livet mitt falt i grus... Sånn føles det!

Kan man være utro mot en man elsker? Han sier jo han elsker meg over alt, noe som blir veldig forvirrende for meg... 

Kjære deg :hjerte: 

Dette kjenner jeg meg så godt igjen i! Jeg forstår godt at du føler deg slik, men du må huske at slike mennesker ikke gjør det pga. det er noe galt med deg, men seg selv. Trust me. Spesielt det han sier til deg ang. at dere nå må gå videre, som om det ikke er noe galt, er helt krise. Kom deg vekk! Det er manipulering på høyt plan. Virkelig respektløst. Jeg vet det er kjempevanskelig, men etter min, og veldig mange andres, erfaring vil du aldri stole på han igjen. Husk: Tiden leger alle sår.

Stor klem til deg!

Skrevet (endret)
8 timer siden, cheshirecat skrev:

En ting bare; du kritiserer han fordi du "tilfeldigvis oppdaget" at han har hatt kontakt med noen damer etter bruddet og stiller spørsmål til hvor mye du/forholdet kan bety for han da.. Samtidlig har du selv gått på flere dates med noen andre.. Men du savner fortsatt han.......... Just sayin'

Han er singel og kan gjøre hva han vil, men problemet er bare dette: SAMTIDIG som han altså skriver med / sjekker opp andre, så sier han at han elsker meg, angrer dypt og håper jeg flytter tilbake. Ikke særlig overbevisende da vel? Da er det jo bare løgn, eller? Han spurte om å treffe hun andre jenta; dette skjedde samme helg som han ønsket å treffe meg.. Betyr jo bare at igjen, så sier han ting han ikke mener?

(Han påstod han gjorde det for tidsfordriv, og fordi det var vanskelig å komme over meg. Siden jeg hadde flyttet ut og forlatt han, og sagt nei til å komme tilbake.)

"Tilfeldigvis" er at jeg satt ved siden av han i sofaen og han drev med mobilen. Jeg sjekket den ikke bak hans rygg (selvfølgelig ikke, nå som det er slutt.) Men så det. Når man blir utsatt som det jeg har blitt, så får man nok litt "lange øyne" og blir nysgjerrig. Det kan umulig være sunt - jeg hater det, og det er vel en av grunnene til at et videre forhold ville vært svært vanskelig. Jeg har aldri vært en kontrollerende person før.

At jeg har datet andre, synes jeg ikke kan sammenliknes. Jeg var trofast og forelsket i 2,5 år- kikket aldri på andre gutter mens vi var sammen. Han sviktet meg og var utro. Nå prøver jeg å komme meg videre, fordi HAN gjorde handlinger som gjorde at vi ikke kunne være sammen.

Synes dessuten han kunne ha roet dette jente-jaget sitt, det kan umulig være sunt? Det er kun 3 uker siden jeg flyttet ut av boligen. Han har jaget etter jenter MENS vi var sammen også.
Han er veldig bekreftelses- og oppmerksomhetssyk. Husker at jeg kunne gi han et kompliment, som at han var flott og kjekk. Da kunne han si: Åh, hvorfor det og hvordan da? som om han ville at jeg skulle legge ut om hvor flott han var. Kanskje har han dårlig selvtillit, kanskje ønsket han å vite at han har draget på andre damer.... Jeg vet ikke.

Takk for kjempefine og mange gode svar - skal svare utfyllende, men skal nå i jobbmøte :) Takk folkens! Mange gode poenger her!

Endret av fisk31
  • Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet
42 minutter siden, fisk31 skrev:

Han er singel og kan gjøre hva han vil, men problemet er bare dette: SAMTIDIG som han altså skriver med / sjekker opp andre, så sier han at han elsker meg, angrer dypt og håper jeg flytter tilbake. Ikke særlig overbevisende da vel? Da er det jo bare løgn, eller? Han spurte om å treffe hun andre jenta; dette skjedde samme helg som han ønsket å treffe meg.. Betyr jo bare at igjen, så sier han ting han ikke mener?

(Han påstod han gjorde det for tidsfordriv, og fordi det var vanskelig å komme over meg. Siden jeg hadde flyttet ut og forlatt han, og sagt nei til å komme tilbake.)

"Tilfeldigvis" er at jeg satt ved siden av han i sofaen og han drev med mobilen. Jeg sjekket den ikke bak hans rygg (selvfølgelig ikke, nå som det er slutt.) Men så det. Når man blir utsatt som det jeg har blitt, så får man nok litt "lange øyne" og blir nysgjerrig. Det kan umulig være sunt - jeg hater det, og det er vel en av grunnene til at et videre forhold ville vært svært vanskelig. Jeg har aldri vært en kontrollerende person før.

At jeg har datet andre, synes jeg ikke kan sammenliknes. Jeg var trofast og forelsket i 2,5 år- kikket aldri på andre gutter mens vi var sammen. Han sviktet meg og var utro. Nå prøver jeg å komme meg videre, fordi HAN gjorde handlinger som gjorde at vi ikke kunne være sammen.

Synes dessuten han kunne ha roet dette jente-jaget sitt, det kan umulig være sunt? Det er kun 3 uker siden jeg flyttet ut av boligen. Han har jaget etter jenter MENS vi var sammen også.
Han er veldig bekreftelses- og oppmerksomhetssyk. Husker at jeg kunne gi han et kompliment, som at han var flott og kjekk. Da kunne han si: Åh, hvorfor det og hvordan da? som om han ville at jeg skulle legge ut om hvor flott han var. Kanskje har han dårlig selvtillit, kanskje ønsket han å vite at han har draget på andre damer.... Jeg vet ikke.

Takk for kjempefine og mange gode svar - skal svare utfyllende, men skal nå i jobbmøte :) Takk folkens! Mange gode poenger her!

Jeg samenligninger ikke dine dates med at han skriver med andre kvinner, jeg bare forsøker å bryte din konklusjon om at det automatisk betyr at han ikke bryr seg eller er lei seg. Fordi du er jo fortsatt forelsket i ham, men du går også på dates. Han kan også fortsatt være forelsket i deg og elske deg, selv om han har kontakt med andre. Det er mitt poeng. At han kontakter andre kan være en mestringsststegi for å ikke sitte hjemme å deppe. Kanskje litt det du gjør med datingen din også ..? En annen tråd her inne stiller spørsmål ved om man kan elske noen viss man er utro mot dem. -ja, er mitt svar. Årsaken til at jeg nevner dette er at istedenfor å dvele ved om han elsker deg, så kan du akseptere og stole på at ja, viss han sier det så gjør han det. MEN spørsmålet er om han og hans kjærlighet er godt nok for deg. For uansett hvem han elsker og hvor sterkt han elsker dem, er det en mulighet for at han ville ha gjort dette mot dem også. Uansett. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo mer du babler med han ts, jo mindre respekt vil han ha for deg. Ikke ødelegg det du nå gjorde med å flytte osv, med å snakke med han jevnlig. Da får han aldri tenkt over hvordan han egentlig behandlet deg. Mulig han ikke gjør det uansett, men stillhet er ofte den beste "hevnen", da det jan få han til å tenke mer. Å jatte med han fortsatt vil bare få deg til å bli den kjipe, han er vant til at du prater ok hvor kjip han har vært, nå er det nok snakk ifra deg, du må vise avstand i handling med å være borte fra han.

Det er helt sant! Tenkte litt på det selv, nå har jeg ødelagt ved å ikke ta mer avstand 😡 Men skal fra nå av ikke kontakte han overhodet. Han sendte en melding istad, så det virker som om han er litt avhengig av meg også.

sammenliknet med andre brudd jeg har hatt, så synes jeg som nevnt at han virker litt psykopat.

1.de fleste gjør det slutt, ønsker hverandre lykke til videre og deler opp på en ordentlig måte, men har deretter lite kontakt. (Dette skjedde iaf i mine andre brudd, og ingen var utro)

2.han er utro, viser null interesse for meg, blir sint. Men vil likevel være sammen. Blir svært vanskelig når jeg gjør det slutt, og vil likevel holde daglig kontakt. (Sikkert for å få matet sitt eget ego, han var jo så vant til å få beundring fra meg..)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du tydeligvis ikke var bra nok for ham ettersom han søkte seg til andre damer. Det har ingenting med deg å gjøre, og alt med ham å gjøre. Om det bare var det at han ikke var tiltrukket nok av deg, så er det enkel og ærlig sak å gjøre det slutt. Det var ikke det han ville. Jeg har dessuten i etterkant av bruddet med min eks hatt litt kontakt med andre av hans ekser. De er alle sammen så langt over hans nivå at det er helt utrolig! Men han behandlet oss alle som dritt og var utro hele tiden. Det er ingen av oss det var noe galt med. Ikke deg heller.

Jeg er også over tredve år nå, og jeg føler at han fikk mine gode år hvor mine jevnaldrende etablerte seg og fant partnere de skal gifte seg med osv. Klart det er skikkelig kjipt. Man gir ikke bare opp en kjæreste, man gir slipp på alle fremtidplanene og drømmene man hadde sammen. Man investerer så mye følelsesmessig. Det er trist å gå inn i et forhold med hele seg og så oppleve at den andre kun investerte en brøkdel. Men fy fader så mye deiligere det er å være alene fordi man er alene enn det er å være alene i et forhold! Det ene er logisk, det andre er vondt.

Jeg tror du er helt nødt til å kutte all kontakt, og så ta den eventuelle sorgen dette medfører. Det er som med plasteret: riv det av fort. Om han baksnakker deg til familien, finner en ny dame, hva som helst... Hva så? Ditt liv skal ikke påvirkes av noe som helst han foretar seg. Jeg husker jeg syntes helgene var så fæle. Da var sikkert eksen min ute og sjekket opp andre damer mens jeg lå hjemme og gråt. Men nå bryr jeg meg ikke om det overhodet. Jeg er bare glad for at ingen av de damene er meg :) (Og det tok ikke så lang tid å komme dit, men det krevde å kutte ham ut totalt).

Det var helt fint at du sendte familien melding. Det betyr ingenting hva de tror og tenker om deg. Du har ikke gjort noe galt, og han kan ikke si noe som forandrer det, for han dikterer ikke sannheten.

Og jeg tror jeg hadde blitt rimelig sur om det var meg som ble kalt "kosejenta" etter noe sånt. Det er ganske så respektløst. Og lovlig sent.

Anonymkode: f2edd...26d

Tusen takk. Du setter SÅ godt ord på mye av det jeg føler! Godt å høre, at det ikke trenger å være noe galt med meg fordet om. Jeg føler meg egentlig ikke under hans nivå på noen måte. Flere av mine ekser har vært kjekkere/mer vellykket enn han her. Vet ikke hvordan han fikk sånn grep om meg.

Ja!!! Det er trist å ha brukt noen av mine beste år på han og ha investert så mye, mens han investerte en brøkdel og egentlig ikke brydde seg! Spot on, det du sier der! Det er en stor del av sorgen - dette med fremtidsplanene som gikk i grus. Jeg vil egentlig både gifte meg og få barn hvis jeg finner den rette 😉 Sa dette til min eks en gang (small talk og mente da langt frem i tid). Han fnøs av dette på en måte og sa: Herregud, jeg skjønner ikke vitsen med å gifte seg og ønsker ikke barn.

Dette utsagnet sagt på en slik måte, gjorde at jeg igjen også følte meg nedverdiget....

Skrevet
Den 26. januar 2016 at 17.23, fisk31 skrev:

Jeg skjønte ikke denne helt, jeg? Og det med sølibat og avhold? Sorry altså men.. Forklar gjerne 😊 er litt sliten i dag;)

ville nok føltes litt trist å se at en annen jente kan gjøre han lykkelig, noe jeg ikke klarte. Synes jo han er en nydelig gutt, så jeg blir nok ganske misunnelig på henne, og vil lure på hva som feilte meg liksom..

Om du bryter all kontakt, vil du nok heller ikke finne ut om han møter ei ny! Det gjorde jeg, og lever lykkelig i uvisstheten!

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Monky skrev:

Om du bryter all kontakt, vil du nok heller ikke finne ut om han møter ei ny! Det gjorde jeg, og lever lykkelig i uvisstheten!

Det er nok beste løsning ja! 👍🏼 merker at det går litt lettere dag for dag når man er uten kontakt... Det er jo noe ved han, som gjør at det er vanskelig for meg å se han (følelser, nedverdigelse osv.) Takk folkens 🌷

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: 2127f...c6d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 2127f...c6d

Hva ville du med den linken AB? Enig med de fleste som kommenterer den i så fall. Utrolig at noen kan la deg påvirke så mye og rett og slett bli paranoid av et sånt type forum..!!!! Da er du lett påvirkelig og har lite kritiske evner. Men veldig bra at hun tar til vett å sletter seg fra forumet når hun takler det så dårlig. 

Tror det kan være godt for enkelte å kunne lufte vanskelige ting anonymt. Så lenge man skjønner at her inne er det ordinære mennesker som svarer utifra personlige meninger og erfaringer. Noen svarer av og til lite gjennomtenkt også. Skal man få ordentlig hjelp må man snakke med profesjonelle som leger, psykologer osv. Noe mange oppfordrer til her. 

Jeg for min del opplever motsatt effekt av å lese en sånn tråd. Jeg setter SÅ pris på at jeg har en snill og god mann som respekterer meg. Et sunt forhold som bygger meg opp.

Anonymkode: 5986a...b5c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du med den linken AB? Enig med de fleste som kommenterer den i så fall. Utrolig at noen kan la deg påvirke så mye og rett og slett bli paranoid av et sånt type forum..!!!! Da er du lett påvirkelig og har lite kritiske evner. Men veldig bra at hun tar til vett å sletter seg fra forumet når hun takler det så dårlig. 

Tror det kan være godt for enkelte å kunne lufte vanskelige ting anonymt. Så lenge man skjønner at her inne er det ordinære mennesker som svarer utifra personlige meninger og erfaringer. Noen svarer av og til lite gjennomtenkt også. Skal man få ordentlig hjelp må man snakke med profesjonelle som leger, psykologer osv. Noe mange oppfordrer til her. 

Jeg for min del opplever motsatt effekt av å lese en sånn tråd. Jeg setter SÅ pris på at jeg har en snill og god mann som respekterer meg. Et sunt forhold som bygger meg opp.

Anonymkode: 5986a...b5c

Jeg har tenkt litt selv at kanskje det ikke var så lurt å brette ut hele historien min- og kanskje blir den verre, det han har gjort virker verre når det blir skrevet ned... 

Sliter igjen med litt kjærlighetssorg. Vært på date igjen med han andre, men sliter litt med å åpne meg. Virker som om han synes det er greit at vi bruker tid, da. Så det er bra 😊

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, fisk31 skrev:

Jeg har tenkt litt selv at kanskje det ikke var så lurt å brette ut hele historien min- og kanskje blir den verre, det han har gjort virker verre når det blir skrevet ned... 

Eh, nei. Det forandrer ikke hva han har gjort mot deg, bare ved at det blir skrevet ned. Hallo i luken.

Han behandler deg som om du er mora hans (en som maser, vil vite hvor han er, snakke om alt mulig). Han er utrolig nedlatende mot deg, han er narkotikamisbruker, nesten på grensen til ustabil (varm og kald oppførselen), manipuleringen og ikke minst utroskapen.

Nei, ting virker ikke verre når det blir skrevet ned. Hvis jeg skriver: "Jeg brakk beinet mitt for noen år siden", virker det verre enn det er da? Nei. Det er verre i virkeligheten! Den eneste forskjellen er det subjektive aspektet.

Så TS, skjerp deg. Du fortjener så mye bedre, og du bør ta en dag om gangen uten noe kontakt med han. Du skal nok se at du vil få det mye bedre når litt tid har gått :) Du er tøff, stå på!

• Liker 3
Skrevet

Men @fisk31 ...  Du har jo ofte prøvd å unnskylde oppførselen hans og stille ham i bedre lys, understreke at ting ikke er svart hvitt og at "han sikkert er sånn/gjør sånn  fordi jeg maser og gråter og... og...",  så hvorfor skulle det han har gjort virke VERRE her enn hva det er i virkeligheten? 

Anonymkode: 579e2...54b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...