Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt meg om, og er enig. Sender ikke noe melding til foreldrene hans foreløpig. Men: dersom han slår seg vrang i de siste forhandlingene, eller har smittet meg med noe - så sender jeg en melding til dem. For hvor mye skal en mann kunne ødelegge et annet menneskes liv, uten at det får konsekvenser? Han har garantert løyet til dem om alt mulig opp gjennom oppveksten, og tipper de har en anelse om at han har psykiske problemer....

takk for alle tips! Har bestilt time hos fastlegen, må jeg til gynekolog i tillegg?! Fy søren, det betyr to dager med avbrudd i arbeidshverdagen pga denne tullingen! Hva han har ødelagt for meg, så mye styr 😡

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får testet deg både for hiv og ulike kjønnssykdommer hos fastlegen. 

Anonymkode: 5986a...b5c

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, a l'orange skrev:

Nei. Man skal aldri forhandle med terrorister ;) Du skal gjøre det som passer deg best, ikke gi etter for truslene hans.

Du kan alltids sette hardt mot hardt: "Du truer meg. Dersom du virkelig tenker på eller ønsker å ta livet av deg, så skal jeg følge deg til legevakten og være der til du er blitt tatt godt i mot. Det er det beste jeg kan gi deg, jeg kan ikke hjelpe deg mer enn det. Dersom det ikke er godt nok for deg, får du bære ansvaret for egne handlinger selv. Du har ikke lov til å true meg."

Hallo. Det med legevakta. Visste du at blant menn så øker selvmordsrisikoen etter at man møter helsevesenet?

Skrevet
16 minutter siden, fisk31 skrev:

Jeg har tenkt meg om, og er enig. Sender ikke noe melding til foreldrene hans foreløpig. Men: dersom han slår seg vrang i de siste forhandlingene, eller har smittet meg med noe - så sender jeg en melding til dem. For hvor mye skal en mann kunne ødelegge et annet menneskes liv, uten at det får konsekvenser? Han har garantert løyet til dem om alt mulig opp gjennom oppveksten, og tipper de har en anelse om at han har psykiske problemer....

takk for alle tips! Har bestilt time hos fastlegen, må jeg til gynekolog i tillegg?! Fy søren, det betyr to dager med avbrudd i arbeidshverdagen pga denne tullingen! Hva han har ødelagt for meg, så mye styr 😡

Å teste seg for hiv er å dramatisere altfor mye. Visste du at i løpet av de siste fem år har ingen under tjuefem år fått påvist hiv-smitte her i Norge?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, fisk31 skrev:

Du kan bestille nokre prøver(klamydia t.d.) på nettet og så sende det inn for å få resultat. Då slepp du i alle fall fleire dagar til legen. Men, du kan bestille blodprøve og gynekologisk i same time. Eg tok G.U med fastlegen min :-)

Skrevet (endret)
23 timer siden, a l'orange skrev:
15 timer siden, Mythic skrev:

Hvis jeg var "svigermor" i dette tilfellet, ville jeg funnet det veldig merkelig å motta en sånn melding. Dere var ikke gift, dere var ikke sammen spesielt lenge, du kjenner dem ikke særlig godt, og har ikke hatt noe særlig forhold til dem, så å sende en sånn melding vil få deg til å framstå i et rart lys. Hva skal en sånn melding være godt for, egentlig? Uansett hva sønnen deres har gjort og ikke gjort, kommer de sannsynligvis til å støtte han, uansett.

Altså, jeg har bestemt meg for å ikke sende. Men tanken om hva en slik melding skulle vært godt for er denne: å gi mannen litt konsekvenser. Han har kunnet kjøre på og nærmeste ødelegge andre menneskers liv, skal ikke han få igjen for det, og se at det kan man ikke gjøre? Han er en løgner og en bedrager. Ja, de vil sannsynligvis tro på hans historie. Men, sannsynligheten er jo også der for at de har vært bekymret for hans psykiske helse opp gjennom årene? Om ikke annet, så vil det gi han litt hodebry.

Dessuten - en rusmisbruker muligens) med selvmordstanker- har jeg et ansvar for å gi en slags "bekymringsmelding" videre, jeg vet ikke.. han er jo 30 da..?

Bruddet må ha kommet overraskende på dem også. Jeg er den første jenta han introduserte til foreldrene sine. Vi kjøpte bolig sammen for kun ett år siden, alt virket fint, og begges familier støttet litt økonomisk. Gutten har aldri hatt et lengre forhold før, så kommer han med denne jenta som han satser skikkelig på og introduserer for hele slekta. For noen uker før bruddet hadde vi dem på middagsbesøk. Ville ikke du blitt overrasket?

Mannen er så FALSK og har ødelagt så mye for meg, bare se her: (klart jeg ønsker meg litt "hevn").
– Er utro, lyver (jeg vil slite med dårlig selvtillit lenge, og slite med å stole på andre)
– Manipulert og "terrorisert" meg
– jeg er utslitt og presterer dårligere på jobben
– jeg har tapt penger (orket ikke jobbe overtid, store summer tapt på salg av bolig og flytting)
– Føler jeg har tapt ansikt og verdighet, venner som vet om det
- Jeg må til legen for å teste meg
– Jeg var glad i han og gjorde alt for han, han spyttet meg i ansiktet
– Ved å føre meg bak lyset i 2,5 år, har han fratatt meg evnen til å se det gode i alle mennesker (jeg har alltid gjort det til nå)

Good news, folkens: Følelsene mine for han begynner å minke. Nå er de mest på sinnestadiet. Har masse å gjøre på jobben, så må jeg spre beina for legen på grunn av at denne karen var sykt egoisitisk! FY FAEN. Alle som er utro, bør tenke på helseaspektet ved det hele. Vet han er typen til å ikke bruke kondom (og tenk dere selv, rusa og kåt var han...)

Kom altså fram til at dersom det blir mer konsekvenser han har gitt meg, så sender jeg noe. Om ikke lar jeg det være.

Endret av fisk31
  • Liker 1
Skrevet

Ingen her inne vet hvor godt forhold du har til svigerforeldrene dine, så om du ønsker å sende melding og føler at du skylder dem det, så gjør du det.

MEN jeg synes du absolutt ikke skal skjule et gram hvorfor dere slo opp dersom bekjente/venner spør - eller hvem som helst som måtte spørre egentlig. Da taper du ikke ansikt eller verdighet, slik du føler det nå, men vinner det i stedet. Dersom folk får vite hva slags taper han er, så vil de fort heller se på deg med selvrespekt og verdighet. Og du vil få smake på litt av "hevnen" du ønsker. :-)

• Liker 3
Skrevet

Det kan bli enda verre om du sender foreldrene hans en sånn melding. Jeg opplevde manipulasjon og utroskap over tid. Sendte en melding til moren til denne mannen om hva som egentlig hadde skjedd. Gjorde det i sinne fordi han hadde ødelagt SÅ mye for meg. Jeg ville at hun skulle vite sannheten. Han var god på å manipulere og kokte sammen en historie til moren og de nærmeste vennene hans, om at jeg var psykisk nedbrutt pga bruddet og ville hevne meg fordi "han gjorde det slutt med meg". At jeg bare fant på alt jeg sa. Jeg tror nok de innerst inne visste at dette ikke stemte. Men man velger hva man vil tro. Spesielt om det er dine egne barn. Uansett angret jeg etterpå fordi jeg sendte den mld. Følte meg bare verre og var mye mer forbanna på han. 

Tror det beste du kan gjøre for deg selv er å ta mest mulig avstand både fra han og alt/alle som omhandler han. Sånne mennesker er gift! De klarer å lage kvalme uansett. Det beste er bare å komme seg langt unna dem.  Fokusere på en bedre fremtid uten sånne mennesker. Skjønner godt at du synes dette er urettferdig! At han slepper så billig unna. Men prøv å drit i det så mye du klarer. Fokuset på deg selv og din egen lykke fremover. Eksen din klarer nok fint å gjøre livet sitt dritt helt på egen hånd. 

Hvis noen spør hva som skjedde skal du selvfølgelig si sannheten! Tror de aller fleste vet at du er et mye bedre menneske enn han. Er nok han som har tapt ansikt når alt kommer til alt! 

• Liker 2
Skrevet

Når jeg sier "sånne mennesker" mener jeg HAN. Familien hans kan selvfølgelig ikke noe for at han oppfører seg som en drittsekk.

Skrevet

Jeg synes det tar litt av her nå. Hiv/aids og rusmiljø osv osv. Å ta partydop innimellom er ikke det samme som å være i et tungt rusmiljø - snakk om krisemaksimering!! 

Anonymkode: 2127f...c6d

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det tar litt av her nå. Hiv/aids og rusmiljø osv osv. Å ta partydop innimellom er ikke det samme som å være i et tungt rusmiljø - snakk om krisemaksimering!! 

"Bare partydop" eller tungt rusmiljø...Rus gjør uansett noe med en person, som å miste egne grenser, ikke huske ting, ja man kan aldri stole på en som tar dop i ny og ned, selv om det ikke er snakk om et "tungt rusmiljø", da man vet aldri hvem vedkommende involverer seg i når h*n er rusa, grensene man vanligvis har er borte...

Anonymkode: 70625...bd9

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, fisk31 skrev:

Om du sender melding kun for å hevne deg fordi du har fått klamydia så er du like ille som han. Ser du det? Du må ikke senke deg ned på hans nivå. Hans foreldre vil se på deg som smålig. Og du er ikke i noen unik situasjon, folk opplever utroskap og å bli smittet av klamydia av partner hver dag. Så om du sender en sms på det grunnlaget er du bare smålig og barnslig. Tenk hvor lite hyggelig det vil være for foreldrene hans å få høre det.

Du kan ha gode grunner til å sende melding også:

1: Dersom du oppriktig er redd for hans liv og helse

2: Dersom han begynner å plage deg og/eller du blir redd for han

3: Dersom du nå skulle være smittet med HIV. Men det er du ikke.

Og kjønnssykdommer trenger du ikke å bestille en egen time hos gynekolog for, det sjekker du hos fastlegen. Dette må da vel voksne mennesker på 30 år vite.

Anonymkode: 229fa...bd8

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, fisk31 skrev:

Under punkt 3, angående HIV så glemte jeg å lege til at årsaken til at det kan være legitimt å sende en melding dersom du skulle ha fått HIV, får det vil da si at han også ha det og dersom du mener at han trenger psykisk støtte og hjelp og oppfølging til å få tatt medisiner osv så kan det være grunn til å sende den meldingen. Men dette punktet er uaktuelt, for verken du eller han har HIV.

Og så må jeg bare igjen gjenta at det mest problematiske i forholdet er jo ikke utroskapen i seg selv, men hvordan han har behandlet deg både før og etter utroskapen. Ikke glem hvor dårlig han har behandlet det. Utroskap er ille i seg selv, men hvordan han har behandlet deg er aller verst. Og det kan du uansett ikke forklare på en melding. Så gå videre.

Anonymkode: 229fa...bd8

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men når man er i en situasjon hvor man tar partydop kommer man gjerne i kontakt med andre som er involvert i rusmiljø, enten direkte eller indirekte. Men personlig ville jeg testet meg uansett om det var rus inne i bildet eller ikke.

Anonymkode: 34e22...404

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, og har tenkt tanken selv... Han er nok ikke i noe tungt rusmiljø, men jeg sjekker meg for alt uansett. Tror ikke jeg har fått noe, men best å være på den sikre siden... 

Men du... Jeg funderer litt på dette, lurer sånn på om han er helgenarkoman / psykisk avhengig, eller om dette er helt vanlige greier?! Det han innrømte var 2 ganger i måneden (han fester mye mer) og at det er blitt kjedelig å feste med bare alkohol, når man blir vant til dette andre. De bruker kokain, amfetamin og MDMA, ikke samtidig selvfølgelig. Jeg har funnet Rizla hjemme mange ganger, til dropping av Amf vil jeg tro.. Men han sier han bare har prøvd Amf 3 ganger, tror ikke helt på det.. Begynte med hasj da han var 15, men røyker ikke det lenger.

han er alltid blakk og lyver mye, som nevnt tidligere i tråden. Men kan godt hende det bare er snakk om partydop en sjelden gang. Har aldri ruset meg selv, så jeg vet ikke hvor alvorlig dette er.

Skrevet
1 time siden, fisk31 skrev:

Det er jeg enig i, og har tenkt tanken selv... Han er nok ikke i noe tungt rusmiljø, men jeg sjekker meg for alt uansett. Tror ikke jeg har fått noe, men best å være på den sikre siden... 

Men du... Jeg funderer litt på dette, lurer sånn på om han er helgenarkoman / psykisk avhengig, eller om dette er helt vanlige greier?! Det han innrømte var 2 ganger i måneden (han fester mye mer) og at det er blitt kjedelig å feste med bare alkohol, når man blir vant til dette andre. De bruker kokain, amfetamin og MDMA, ikke samtidig selvfølgelig. Jeg har funnet Rizla hjemme mange ganger, til dropping av Amf vil jeg tro.. Men han sier han bare har prøvd Amf 3 ganger, tror ikke helt på det.. Begynte med hasj da han var 15, men røyker ikke det lenger.

han er alltid blakk og lyver mye, som nevnt tidligere i tråden. Men kan godt hende det bare er snakk om partydop en sjelden gang. Har aldri ruset meg selv, så jeg vet ikke hvor alvorlig dette er.

Jeg har venner som tar dette 1-2 ganger i mnd. Dette er helt normale oppegående folk, de gjør det kun fordi det er gøy, og lever ellers et normalt liv som alle andre. Jeg karakteriserer jo ikke dem som "i et rusmiljø" fordi de gjør dette innimellom. Det er ikke veldig unormalt å ha prøvd slik heller lenger.

• Liker 1
Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har venner som tar dette 1-2 ganger i mnd. Dette er helt normale oppegående folk, de gjør det kun fordi det er gøy, og lever ellers et normalt liv som alle andre. Jeg karakteriserer jo ikke dem som "i et rusmiljø" fordi de gjør dette innimellom. Det er ikke veldig unormalt å ha prøvd slik heller lenger.

Ser den, men hvor gamle er disse folka..? Gøy, ja sikkert, men likevel... Kjøpe noe sånt av langere på gata som tilhører kriminelle nettverk - og vet du egentlig hva du får i deg? Syntetisk dop kan visstnok gi psykiske utslag etter kun en gangs bruk (dersom du er riktig uheldig, med FHI som kilde.)
Dessuten, så mister man litt grenser over hva man gjør i rusa tilstand? I tillegg ville jeg personlig vært litt redd for at jeg syntes det var så kult, at jeg vile prøve igjen og igjen...

Jeg (TS) er ikke så prippen altså, og mange av mine venner har testet endel. Men da var vi 19-20 år... Men gutten jeg skriver om, er altså 30. Av og til er de 2 venner som sitter sammen og doper seg - da kaller jeg det ikke lenger fest for spesielle anledninger, eller hva?
Nå vet jeg jo at "kjennskapen" til dop (hasj) begynte da han var 15, men tror absolutt ikke det er snakk om noe tungt rusmiljø. Vennene hans har gode jobber i gode yrker.

Han ringte meg her om dagen og hørtes rusa ut - men jeg vet ikke om det var depresjoner eller rus som snakket... Han angret på å ha kjøpt meg ut av boligen og snakket svada. Trodde ikke han pleier å ruse seg alene, så vet ikke om det var rus.

Vi skrev under salgskontrakt, og da så han meg for (kanskje) siste gang. Han virket tydelig preget, og jeg lurte på om mannen faktisk (har hatt?) følelser for meg. Han så lenge på meg, ville liksom ikke gå, og på et tidspunkt, så strakk han etter hånden min (vi pleide å ha mye fysisk kontakt da vi var kjærester).
Lover, jeg skal aldri gå tilbake til han. Lover å se fremover. Men på et vis føltes det godt å se at han har hatt følelser for meg (Dersom det betydde det?) At jeg ikke BARE var en han utnyttet, for det er altså så nedverdigende.... Hva tror dere?

Endret av fisk31
  • Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, fisk31 skrev:

Ser den, men hvor gamle er disse foikke et forhold med deg.? Gøy, ja sikkert, men likevel.. . Kjøpe noe sånt av langere på gata som tilhører kriminelle nettverk - og vet du egentlig hva du får i deg? Syntetisk dop kan visstnok gi psykiske utslag etter kun en gangs bruk (dersom du er riktig uheldig, med FHI som kilde.)
Dessuten, så mister man litt grenser over hva man gjør i rusa tilstand? I tillegg ville jeg personlig vært litt redd for at jeg syntes det var så kult, at jeg vile prøve igjen og igjen...

Jeg (TS) er ikke så prippen altså, og mange av mine venner har testet endel. Men da var vi 19-20 år... Men gutten jeg skriver om, er altså 30. Av og til er de 2 venner som sitter sammen og doper seg - da kaller jeg det ikke lenger fest for spesielle anledninger, eller hva?
Nå vet jeg jo at "kjennskapen" til dop (hasj) begynte da han var 15, men tror absolutt ikke det er snakk om noe tungt rusmiljø. Vennene hans har gode jobber i gode yrker.

Han ringte meg her om dagen og hørtes rusa ut - men jeg vet ikke om det var depresjoner eller rus som snakket... Han angret på å ha kjøpt meg ut av boligen og snakket svada. Trodde ikke han pleier å ruse seg alene, så vet ikke om det var rus.

Vi skrev under salgskontrakt, og da så han meg for (kanskje) siste gang. Han virket tydelig preget, og jeg lurte på om mannen faktisk (har hatt?) følelser for meg. Han så lenge på meg, ville liksom ikke gå, og på et tidspunkt, så strakk han etter hånden min (vi pleide å ha mye fysisk kontakt da vi var kjærester).
Lover, jeg skal aldri gå tilbake til han. Lover å se fremover. Men på et vis føltes det godt å se at han har hatt følelser for meg (Dersom det betydde det?) At jeg ikke BARE var en han utnyttet, for det er altså så nedverdigende.... Hva tror dere?

Jeg tror han hadde følelser for deg jeg, kan ikke forstå at han vil vært I et forhold med deg så lenge om han ikke hadde det, men det er det vel bArEr han som kan vare på..

Vennene mine er i 30-årene. De kjøper av fast dealer, ikke "på gata".

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han hadde følelser for deg jeg, kan ikke forstå at han vil vært I et forhold med deg så lenge om han ikke hadde det, men det er det vel bare han som kan vare på..

Vennene mine er i 30-årene. De kjøper av fast dealer, ikke "på gata".

Ja.. jeg tenkte også at det kan ha vært pga, komfort og økonomi, men vi var jo sammen i 1 år før vi flytta sammen... Føles bedre for meg om jeg ikke bare ble utnyttet...

Jeg spurte noen fagfolk om hva prisene på partydop egentlig er, og fikk dette til svar:
Det er jævlig dyrt å ruse seg på kokain og MDMA, så det er ikke rart hvis han alltid er blakk hvis han gjør dette 2 helger i mnd. Det kan jo bli ett sted mellom 6.000-10.000 kroner på to helger, det avhengig av hvor mye de kjøper.

Amfetamin er sikkert billigere.....

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at han har følelser for deg. Men han har likevel behandlet seg så dårlig at det ikke går an! Jeg er helt sikker på at han er lei seg, ellers ville han ikke dratt til med å si at han gikk på ski og fikk tid til hobby o.l. Tror dette er en typisk "visste ikke hva han hadde før det var for sent"! Men tror likevel ikke han hadde endret seg. Dessverre.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...