Laleh Skrevet 6. desember 2015 #481 Skrevet 6. desember 2015 Når jeg leser det du skriver nå, kontra det du skrev tidligere, virker du både mer reflektert og forstår mer hva du fortjener og IKKE. Det kan virke som du innser mer realiteten og hvordan han faktisk er. Det tror jeg du gjør kjempelurt i. Vi utenifra ser i hvert fall tydelig at han ikke er noe bra for deg og at du fortjener SÅ mye bedre. Ser for meg at om et års tid ser du tilbake på denne tiden og tenker at du VIRKELIG gjorde det rette. Skjønner at tankene fort går mot "tenk om han blir bra for noen andre". Men vet du, det tror jeg så absolutt ikke! Han der virker som en usympatisk og ego fyr som aldri blir bra for noen. Så om den tanken gjør vondt, så tenk på det. Vet om flere sånne fyrer. De fucker opp dame etter dame. Klarer å være bra i starten også er det påan igjen. Drikking, flørting og utroskap. Så ikke plag deg med tanken på han med noen andre, det er egentlig bare synd i dem dessverre. Fokuser på det som er negativt ved han (og det er jo ikke lite..). Så kanskje du føler mere sinne enn sorg når du tenker på han. Tror det kan være bra. Skjem deg bort. Vær mye sammen med venner og skriv ned alle følelsene og tankene som dukker opp. Og husk; Uansett hvor umulig det kan virke nå så kommer du over han! Jeg lover:) men ikke hvis han får være en del av livet ditt. Nok en gang, du fortjener så mye bedre! Drøm deg vekk om et liv med en snill og god mann som du kan bygge en fremtid med. For han kommer:) 3
Lauge Skrevet 6. desember 2015 #482 Skrevet 6. desember 2015 Får håpe han kommer hjem i morgen så du får fortalt ham alt. Kan tenke meg at du gruer deg veldig.. Du er tøff. Jeg tror det er mange som ikke forstår hvor unaturlig, feil og ikke minst vanskelig det må være/føles å gå fra en man har så mye følelser for. Du vil komme deg mye fortere over ham enn du tror! Er spent på oppdatering i morgen! 1
fisk31 Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #483 Skrevet 7. desember 2015 Får håpe han kommer hjem i morgen så du får fortalt ham alt. Kan tenke meg at du gruer deg veldig.. Du er tøff. Jeg tror det er mange som ikke forstår hvor unaturlig, feil og ikke minst vanskelig det må være/føles å gå fra en man har så mye følelser for. Du vil komme deg mye fortere over ham enn du tror! Er spent på oppdatering i morgen!Akkurat dette er jeg så glad for at du sier! Det er enkelt i teorien å si at "men han er jo en utro dust". Men dette er en kar jeg var veldig forelsket i - så er det tydeligvis han som ikke elsker meg, følelsene var ikke gjengjeldt, og jeg er den som må gjøre det slutt... Håper jeg vil komme over han fort, men tviler jo litt... Det at han har oppført seg dust, kan kanskje hjelpe på... Han er en fyr som lyver, er utro, truer med å slå, hater jobben sin (det siste er også en faktor, det sier jo også litt om han som person, at han er så sur og negativt innstilt?)En ting jeg lurer på, dere. Jeg er en person som har mine feil, som alle andre. Blant dårlige sider er: litt dårlig selvtillit, usikker på meg selv, har kanskje vært litt søkende/krevende når det gjelder følelser, så maktforholdet har hele tiden vært litt skjevt, og jeg har ofte spurt: Elsker du meg? Også er jeg dårlig på å lage mat...Kan min væremåte, forholdet vårt og hvordan det er, forklare hvorfor han var utro?Ellers hadde vi det forsåvidt bra, og han virket forelsket. En skikkelig gutt ville vel ha enten slått opp før han begynte med andre damer. Eller tatt opp problemer i forholdet og be meg bli bedre - istedetfor å være UTRO?At dama var pen og tilgjengelig, han var full, har vel heller ingenting å si?Skal ta den praten om boligsalg med han i kveld.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #484 Skrevet 7. desember 2015 Akkurat dette er jeg så glad for at du sier! Det er enkelt i teorien å si at "men han er jo en utro dust". Men dette er en kar jeg var veldig forelsket i - så er det tydeligvis han som ikke elsker meg, følelsene var ikke gjengjeldt, og jeg er den som må gjøre det slutt... Håper jeg vil komme over han fort, men tviler jo litt... Det at han har oppført seg dust, kan kanskje hjelpe på... Han er en fyr som lyver, er utro, truer med å slå, hater jobben sin (det siste er også en faktor, det sier jo også litt om han som person, at han er så sur og negativt innstilt?)En ting jeg lurer på, dere. Jeg er en person som har mine feil, som alle andre. Blant dårlige sider er: litt dårlig selvtillit, usikker på meg selv, har kanskje vært litt søkende/krevende når det gjelder følelser, så maktforholdet har hele tiden vært litt skjevt, og jeg har ofte spurt: Elsker du meg? Også er jeg dårlig på å lage mat...Kan min væremåte, forholdet vårt og hvordan det er, forklare hvorfor han var utro?Ellers hadde vi det forsåvidt bra, og han virket forelsket. En skikkelig gutt ville vel ha enten slått opp før han begynte med andre damer. Eller tatt opp problemer i forholdet og be meg bli bedre - istedetfor å være UTRO?At dama var pen og tilgjengelig, han var full, har vel heller ingenting å si?Skal ta den praten om boligsalg med han i kveld. Vi har alle våre gode og dårlige sider, det er jo summen av disse som gjør oss til de vi er. Ingen har bare gode sider, og dine dårlige sider er sikkert ikke noe værre enn hvem som helst andres dårlige sider. At du har dårlig selvtillitt og er usikker på deg selv burde vært noe han ønsket å hjelpe deg å rette på, ikke noe han nører opp under og bruker mot deg. At du er dårlig på å lage mat er også helt helt vanlig, og ingen ting som kan legitimere at han til slutt endte med å være utro.Min samboer har også mange irriterende sider, men det er jo bare sånn han er. Må får hele mennesket når mang går inn i et forhold, og alle har mindre heldige sider man får med på kjøpet. Jeg synes forøvrig ikke at sidene du nevner er noe dealbreaker, og særlig det å være usikker og ha lav selvtillitt er noe som som regel bedrer seg når man er i et trygt og godt forhold.Jeg har lest gjennom hele tråden din i helgen, og fra mitt ståsted så ser det ut til at å gå fra han er den absolutt beste løsningen for deg. Og når du i svake øyeblikk angrer og lurer på hva i alle dager du har gjort, så må du prøve å huske på at ved å gå fra han så gir du deg selv muligheten til å møte noen du kan ha det virkelig bra med. Sett fra en annen vinkel; hvis du fortsetter å være sammen med din nåværende samboer mister du muligheten til å treffe en mann du kan oppleve ekte og uforbeholden lykke med. En du kan føle deg fullstendig avslappet sammen med, som du stoler på, og som du vet elsker deg. Er han virkelig verdt et så stort offer?Lykke til videre! Når du får dette på avstand antar jeg at det ikke går så veldig lang tid før du ser det alle andre i tråden her ser, nemlig at å gå fra han er den riktige løsningen. Og når du ser det, så slukker kjærlighetssorgen mye raskere. Anonymkode: e3b9e...b42 2
fisk31 Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #485 Skrevet 7. desember 2015 Takk kjære dere for mange gode innlegg, det settes så stor pris på! <3Jeg skriver et skikkelig svar senere da jeg er på jobb, men vit at alle leses og hjelper meg så utrolig mye i en vanskelig situasjon!Tror nesten jeg kan gå så langt som å si at uten dere på KG, hadde jeg nok ikke gått fra han så (relativt raskt) og i tillegg taklet det mye verre.... Man blir så blind selv.Er bare så redd for at jeg kan ha fremstilt ting feil da alt er subjektivt, men som du sier: det forsvarer da ingen å være utro og uåærlig.. Skriver mer etterpå! 3
Laleh Skrevet 7. desember 2015 #486 Skrevet 7. desember 2015 Alle har gode og dårlige sider. Velger man å være i et forhold må man ta hele mennesket. I et godt forhold blomstrer de gode sidene. Tror du heller bør snu på det. Kan relasjonen du har til han og måten han er på, bekrefter deg og behandler deg på ha noe å si på din atferd? Selvfølelse, usikkerhet og konstant behov på bekreftelse har mye å gjøre med hvem du omgås. Man speiler seg selv i andre. Hvordan var du før dette forholdet? Manipulerende mennesker velger ofte noen som nettopp sliter med selvfølelsen og er usikker på seg selv. De er lettere å manipulere. Kanskje dette er egenskaper som du vil merke avtar hvis du ikke omgås han. Jeg synes ikke det er rart at du har dårlig selvfølelse når du er samboer med en mann som er sur, negativ, lyver, snylter, gir deg lite bekreftelse og kompliment, skjenner, flørter på nett og Attpå til er utro, prøver å skjule det og vil møte henne igjen!! Ja det er din subjektive mening og ord. Men det er sånn du opplever det og det er dine følelser. Vil du fortsette å ha det slik? 1
daemonia Skrevet 7. desember 2015 #487 Skrevet 7. desember 2015 En ting jeg lurer på, dere. Jeg er en person som har mine feil, som alle andre. Blant dårlige sider er: litt dårlig selvtillit, usikker på meg selv, har kanskje vært litt søkende/krevende når det gjelder følelser, så maktforholdet har hele tiden vært litt skjevt, og jeg har ofte spurt: Elsker du meg? Også er jeg dårlig på å lage mat...Kan min væremåte, forholdet vårt og hvordan det er, forklare hvorfor han var utro?Hadde du disse problemene før dere var sammen? Hvordan så du på ham i forhold til deg selv i starten av forholdet? Kunne du ikke tro at han ville ha deg, eller har din anseelse av ham økt etterhvert som han har sagt de rette tingene? Etter min utro eks som jeg var så dum å gå tilbake til gjentatte ganger ble jeg kjent med en som var noen år eldre enn meg. Nærmere bestemt 13 år eldre. Jeg var da 19 år... Dumme meg tenkte at NÅ har jeg gjort noe rett. Og ja, han gjorde mye rett i starten. Fordi han prøvde hardt. På dette tidspunktet var jeg livsglad, utadvendt, og hadde tro på det beste i alle mennesker. Så selv med hans ulemper tenkte jeg at jeg ikke skulle dømme noen for feil. Alle kan forandre seg. Yeah right.. Etter hvert ble han oppfarende og sur for det meste. Det var slutt på å hjelpe til med mat eller husarbeid, han sov hele formiddagen og var aldri hjemme. Jeg ble gravid (ja, idiotisk, jeg vet!), og han lovet at alt skulle endre seg. Det gjorde det. I ca 2 mnd. etter fødsel. Så plutselig var det samme tralten igjen. Det toppet seg når han kom hjem dritings og snublet borti sprinkelsenga og vekket gutten som var umulig å få til å sove igjen etterpå. Etter det lå jeg på sofaen. Dette var før det var en selvfølge å ha internett, men jeg bestilte bredbånd dagen etter. Leitet etter leiligheter og sjekket hva jeg hadde krav på som aleneforsørger gjennom NAV osv. Fikk oversikt, tok kontakt med sosialkontoret for å høre hva jeg kunne gjøre. 3 mnd etter hadde jeg funnet leilighet. Når jeg kom meg ut derfra var jeg en nervøs dass for å si det rett ut. Dårlig selvtillit, og hadde mistet den naive troen på det gode i alle. Mer kynisk, hardere, og i stor grad mistroisk til andre. Fordi jeg hadde levd under kritikk, en oppfarende mann, og konstant krangel, og ingen positive tilbakemeldinger på noe som helst. Det er bedre nå, og jeg har en fantastisk mann. Men ja, jeg har lavere terskel enn hva andre måtte ha for å bli lei og revurdere ting. Men likevel har jeg kommet meg etter det forholdet. Jeg har kommet bedre ut av det etter hard jobbing med meg selv. Dårlige forhold er mer ødeleggende enn man tror. Man ser det ikke før man har kommet seg ut. Og jeg er så glad på dine vegne, og stolt over deg, for at du nå har tatt et stort og viktig steg. 2
fisk31 Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #488 Skrevet 7. desember 2015 Med mindre han får seg en reall oppvekker (en skikkelig, skikkelig en) så vil han alltid være slik. Dette er rett og slett han er, og ingenting av det er din feil. Det er derfor ingenting du kunne gjort annerledes for at forholdet deres skulle tatt en annen vending.Dette er selvfølgelig ikke ment som et ordentlig råd; men det virker som at om DU var utro mot ham som hevn, så ville han kanskje forstå en smule hva du har gått gjennom de siste ukene. Han vil uansett få seg en skikkelig oppvekker av å komme hjem og så er hjemmet hans til salgs.. ;-) han som trodde han hadde det så trygt med den manipulator oppførselen sin.Anonymkode: a1706...392takk søte dere!!!! Ja tror også han trodde han hadde det trygt! Han sendte nå dette, også skal jeg hjem og slå opp 😫Hei! Hvordan går det jenta mi? Kjempeglad i deg :-) gikk det bra i dag? 1
fisk31 Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #489 Skrevet 7. desember 2015 Ps. Jeg klinte med en annen fyr for å "ta igjen", men han tok seg ikke så nær av det virket det som. Hadde ingen interesse av å gå hele veien, liker ikke One night stands jeg.. Da slipper jeg å falle ned på hans nivå 😁
daemonia Skrevet 7. desember 2015 #490 Skrevet 7. desember 2015 takk søte dere!!!! Ja tror også han trodde han hadde det trygt! Han sendte nå dette, også skal jeg hjem og slå opp 😫Hei! Hvordan går det jenta mi? Kjempeglad i deg :-) gikk det bra i dag?Jepp, de gikk bra i dag, det gikk bra i går, og det kommer til å gå bra i lang tid fremover for din del Lykke til med praten! 1
Lauge Skrevet 7. desember 2015 #491 Skrevet 7. desember 2015 Ps. Jeg klinte med en annen fyr for å "ta igjen", men han tok seg ikke så nær av det virket det som. Hadde ingen interesse av å gå hele veien, liker ikke One night stands jeg.. Da slipper jeg å falle ned på hans nivå 😁Husker du helt i starten av tråden at du skrev hvordan du nærmest ble kvalm av å tenke på å være med noen andre enn ham? ;-) se så langt du har kommet nå! <3 3
Ambivalent Skrevet 7. desember 2015 #492 Skrevet 7. desember 2015 takk søte dere!!!! Ja tror også han trodde han hadde det trygt! Han sendte nå dette, også skal jeg hjem og slå opp 😫Hei! Hvordan går det jenta mi? Kjempeglad i deg :-) gikk det bra i dag?Husk: Ord betyr absolutt ingenting når handlingene hans sier det motsatte!Jeg synes du er tøff og tar alle de riktige valgene for deg selv. Du er ressurssterk på mange måter og kommer til å klare deg helt supert! Jeg vet at dette føles som et helvete akkurat nå, men du kommer til å få det så mye bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #493 Skrevet 7. desember 2015 Hvordan går det, TS? Anonymkode: a1706...392
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #494 Skrevet 8. desember 2015 Hvordan går det, TS?Anonymkode: a1706...392Tipper det ikke gikk så bra, siden hun ikke har oppdatert her ;-) Anonymkode: fba57...c7d
fisk31 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #495 Skrevet 8. desember 2015 Jeg snakket med han i går, og skal fortelle etterpå mer om hvordan det gikk. Han ble sur og lei seg. Har det veldig travelt på jobben nå, henger veldig etter pga alt dette stresset:( Men kan fortelle at han reagerte sterkt!Og når han blir Såååååå lei seg, så blir det vanskelig for meg. Er jo glad i fyren. Men han kan jo takke seg selv!!!Virker som han ikke tar utroskapen så seriøst, tror det bare var en bagatell liksom. "Det var en tabbe i fylla, angrer og har sagt unnskyld, betydde ingenting, og derfor bør du kunne tilgi. Hele forholdet vårt bør jo ikke gå dunken pga en tabbe, når jeg elsker deg" var det han sa.Han fikk ikke noe raserianfall e.l. ble litt overrasket der, ble mest lei seg.
Gjeste mann Skrevet 8. desember 2015 #496 Skrevet 8. desember 2015 Hei, han har egentlig gjort to tabber her:Den første tabben er jo utroskapet hans.Den neste tabben er klassisk. Han prøver å bortforklare og bagatellisere utroskapet. Hensikten er å få deg til å glemme hele greia, det er jo det han gjerne vil selv. Det han ikke forstår er at ved å bagatellisere dine følelsesmessige reaksjoner, så gjør han bare vondt verre. Det å bli bedratt er så knusende og ydmykende innerst i sjelen at det nytter ikke å bare for den utroe feie det unna.Jeg har som sagt opplevd å bli bedratt selv så vet en del om dette. Det klassiske er at den bedratte gjerne vil gå runde på runde med utroskapet og kverne om det i lang tid, mens den "skyldige" helst bare vil bli ferdig med det og glemme alt sammen. Skulle det vært noe håp så måtte dere nok begge vise forståelse for hverandres reaksjoner og følelser. Det virker jo ikke som han evner dette, så tror nok dessverre i at du velger rett i å dra.Det kommer til å være knallvondt, men det blir det nok også hvis du blir. For min del tok det 2-3 år før utroskapet ikke var tema inne i hodet mitt hele tiden. Så ingen ting blir som det har vært - uansett.Selv om jeg valgte å bli, så vet jeg en del om hvordan du har det nå.....send meg gjerne en PM hvis du vl. 3
fisk31 Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #497 Skrevet 8. desember 2015 Tusen takk Gjestemann, for innlegget ditt! Ja, jeg sender deg en PM også..Ok, skal fortelle mer om hvordan det gikk i går. Jeg blåste nyheten om at det er slutt, jeg har kjøpt leilighet, og vår må selges. Hans reaksjon var at han ble veldig lei seg, og det var ihvertfall helt tydelig at dette ville han IKKE. Også tror jeg han ble veldig overrasket. En ting er at jeg har hintet om å gjøre det slutt, samt hintet om at jeg skulle se på leilighet, en annen ting er at jeg faktisk HADDE gjort det. Han mente det var å gå bak hans rygg, uten å få noe forvarsel.Han begynte å gråte, sier han elsker meg, og alt det der. Han ville gjerne overtale meg til å leie ut den nye, sånn at vi kan beholde vår felles leilighet. Jeg prøvde å gi han en klem, men det nektet han. Merker at det skal bli vanskelig å ikke skulle ta på han igjen. For: sorry, men jeg er fortsatt forelsket. Så, først kveld var han bare trist og lei seg. Han får foreldrebesøk i morgen, og ba pent om at jeg måtte være der. Vil tydeligvis ikke fortelle dem at det er slutt..Senere ble han litt sint istedet. Da sa han ting som "dustekjerring, du har ødelagt alt", osv. Han våknet tidlig i sinne. Sa at: "jeg skal gjøre dette vanskelig for deg, jeg gidder ikke samarbeide godt om oppdeling av møbler, og du får ikke noe ekstra av meg ihvertfall". Han "truet" også med å sykmelde seg, orket ikke jobbe etter at dette hadde skjedd, liksom. Han var ikke rasende, men sinna og litt frekk. Men så jo at det var fordi han var lei seg. "Du får aldri se meg igjen etter at pengene er fordelt", sa han.Og da merket jeg: fy søren, så trist at jeg ikke får se han mer, ikke være sammen med han mer, ikke klemme og kysse han mer. Dette blir hardt!Jeg merker også at det nærmest frister å gi etter for hans forslag om å se det hele an, leie ut min leilighet... Huff!Er det manipulasjon?Jeg sa til han flere ganger: "Du har jo lagt opp til dette selv, ved å ha sex med den dama! Du kan jo IKKE bli sint på meg for at jeg prøver å gå videre med livet mitt! Du bør jo være samarbeidsvillig og grei mot meg! For jeg ligger jo nede med kjærlighetssorg og har opplevd en livskrise, som er forårsaket av deg!" "Når du la den den senga, så ødelagte du for dette hjemmet og det vi har sammen".Men altså, vi kan jo ikke vite for sikkert hva han tenker... I går så han oppriktig ut som en mann som angrer på utroskap, som vil beholde hjemmet sitt og kjæresten sin, og som virket helt tafatt.Hva synes dere?
Juniper Skrevet 8. desember 2015 #498 Skrevet 8. desember 2015 Tusen takk Gjestemann, for innlegget ditt! Ja, jeg sender deg en PM også..Ok, skal fortelle mer om hvordan det gikk i går. Jeg blåste nyheten om at det er slutt, jeg har kjøpt leilighet, og vår må selges. Hans reaksjon var at han ble veldig lei seg, og det var ihvertfall helt tydelig at dette ville han IKKE. Også tror jeg han ble veldig overrasket. En ting er at jeg har hintet om å gjøre det slutt, samt hintet om at jeg skulle se på leilighet, en annen ting er at jeg faktisk HADDE gjort det. Han mente det var å gå bak hans rygg, uten å få noe forvarsel.Han begynte å gråte, sier han elsker meg, og alt det der. Han ville gjerne overtale meg til å leie ut den nye, sånn at vi kan beholde vår felles leilighet. Jeg prøvde å gi han en klem, men det nektet han. Merker at det skal bli vanskelig å ikke skulle ta på han igjen. For: sorry, men jeg er fortsatt forelsket. Så, først kveld var han bare trist og lei seg. Han får foreldrebesøk i morgen, og ba pent om at jeg måtte være der. Vil tydeligvis ikke fortelle dem at det er slutt..Senere ble han litt sint istedet. Da sa han ting som "dustekjerring, du har ødelagt alt", osv. Han våknet tidlig i sinne. Sa at: "jeg skal gjøre dette vanskelig for deg, jeg gidder ikke samarbeide godt om oppdeling av møbler, og du får ikke noe ekstra av meg ihvertfall". Han "truet" også med å sykmelde seg, orket ikke jobbe etter at dette hadde skjedd, liksom. Han var ikke rasende, men sinna og litt frekk. Men så jo at det var fordi han var lei seg. "Du får aldri se meg igjen etter at pengene er fordelt", sa han.Og da merket jeg: fy søren, så trist at jeg ikke får se han mer, ikke være sammen med han mer, ikke klemme og kysse han mer. Dette blir hardt!Jeg merker også at det nærmest frister å gi etter for hans forslag om å se det hele an, leie ut min leilighet... Huff!Er det manipulasjon?Jeg sa til han flere ganger: "Du har jo lagt opp til dette selv, ved å ha sex med den dama! Du kan jo IKKE bli sint på meg for at jeg prøver å gå videre med livet mitt! Du bør jo være samarbeidsvillig og grei mot meg! For jeg ligger jo nede med kjærlighetssorg og har opplevd en livskrise, som er forårsaket av deg!" "Når du la den den senga, så ødelagte du for dette hjemmet og det vi har sammen".Men altså, vi kan jo ikke vite for sikkert hva han tenker... I går så han oppriktig ut som en mann som angrer på utroskap, som vil beholde hjemmet sitt og kjæresten sin, og som virket helt tafatt.Hva synes dere?Jeg satte linjer under ett avsnitt. Du må våkne litt igjen. Det er ingen sammenheng mellom det med linjer under og det du skriver med fet skrift under! Det som burde stått der er: Og da merket jeg: fy søren, så utrolig bra jeg ikke får se han mer, ikke trenge ¨være sammen med han mer, ikke forholde meg til svingningene hans mer. Dette blir fantastisk!Han reagerer med sinne og trusler, og din ryggmargsrefleks er å rulle over på ryggen og gi etter?Dette er jo akkurat det som er problemet med han i utgangspunktet!Ja, han prøver å manipulere deg! Ja, han spiller et skuespill.Spiller det noen rolle hva han tenker? Han er ikke bra for deg! 11
Monky Skrevet 8. desember 2015 #499 Skrevet 8. desember 2015 Tusen takk Gjestemann, for innlegget ditt! Ja, jeg sender deg en PM også..Ok, skal fortelle mer om hvordan det gikk i går. Jeg blåste nyheten om at det er slutt, jeg har kjøpt leilighet, og vår må selges. Hans reaksjon var at han ble veldig lei seg, og det var ihvertfall helt tydelig at dette ville han IKKE. Også tror jeg han ble veldig overrasket. En ting er at jeg har hintet om å gjøre det slutt, samt hintet om at jeg skulle se på leilighet, en annen ting er at jeg faktisk HADDE gjort det. Han mente det var å gå bak hans rygg, uten å få noe forvarsel.Han begynte å gråte, sier han elsker meg, og alt det der. Han ville gjerne overtale meg til å leie ut den nye, sånn at vi kan beholde vår felles leilighet. Jeg prøvde å gi han en klem, men det nektet han. Merker at det skal bli vanskelig å ikke skulle ta på han igjen. For: sorry, men jeg er fortsatt forelsket. Så, først kveld var han bare trist og lei seg. Han får foreldrebesøk i morgen, og ba pent om at jeg måtte være der. Vil tydeligvis ikke fortelle dem at det er slutt..Senere ble han litt sint istedet. Da sa han ting som "dustekjerring, du har ødelagt alt", osv. Han våknet tidlig i sinne. Sa at: "jeg skal gjøre dette vanskelig for deg, jeg gidder ikke samarbeide godt om oppdeling av møbler, og du får ikke noe ekstra av meg ihvertfall". Han "truet" også med å sykmelde seg, orket ikke jobbe etter at dette hadde skjedd, liksom. Han var ikke rasende, men sinna og litt frekk. Men så jo at det var fordi han var lei seg. "Du får aldri se meg igjen etter at pengene er fordelt", sa han.Og da merket jeg: fy søren, så trist at jeg ikke får se han mer, ikke være sammen med han mer, ikke klemme og kysse han mer. Dette blir hardt!Jeg merker også at det nærmest frister å gi etter for hans forslag om å se det hele an, leie ut min leilighet... Huff!Er det manipulasjon?Jeg sa til han flere ganger: "Du har jo lagt opp til dette selv, ved å ha sex med den dama! Du kan jo IKKE bli sint på meg for at jeg prøver å gå videre med livet mitt! Du bør jo være samarbeidsvillig og grei mot meg! For jeg ligger jo nede med kjærlighetssorg og har opplevd en livskrise, som er forårsaket av deg!" "Når du la den den senga, så ødelagte du for dette hjemmet og det vi har sammen".Men altså, vi kan jo ikke vite for sikkert hva han tenker... I går så han oppriktig ut som en mann som angrer på utroskap, som vil beholde hjemmet sitt og kjæresten sin, og som virket helt tafatt.Hva synes dere?Hei ts! Jeg tror faktisk det er godt mulig at han angrer og er veldig lei seg, kanskje utroskapen var et engangstilfelle og at det ikke vil skje igjen om dere fortsetter forholdet! Jeg synes du bør gå dypt i deg selv og finne ut hva du tror, føler og vil - det er det bare du som vet! Håper du finner ut av det - lykke til☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #500 Skrevet 8. desember 2015 Jeg må dessverre si meg enig med Jupiter:/ Jeg tror du er på desperat leting etter at han ikke er så ille som han egentlig er. Jeg føler dette er et klassisk eksempel på manipulasjon. Reager bare med følelser når ting går utover han. Bagatellisere dine smerter og egne grove feiltrinn. Legger skylden over på den andre parten. Spiller på samvittigheten din og bytter strategi til sinne når det ikke hjelper. At han i det hele tatt tør å nevne at "du gikk bak ryggen min"...!! Etter det han har gjort så burde han lagt seg flat. Hadde han reagert annerledes enn det han gjorde etter utroskapet. Vist sorg og anger med EN gang, fokusert på DEG og hvordan DU skulle få det bra igjen etter dette. Gjort alt for å vinne din tillit igjen. Da hadde jeg kunne forstått at du ville tilgitt han. Han tenker jo bare på seg selv! Håper du klarer å se mønsteret og bak manipulasjonen. Elsker han deg, jobber han for å få deg tilbake uavhengig om du flytter ut! Anonymkode: 5986a...b5c 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå