Gå til innhold

Stresset - hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett på prøveplanen frem til jul så har jeg til sammen 6 prøver på 80-170 sider hver, rapporter i realfagene, 4 innleveringer på 1500 ord, 2 særemner på 5000 ord hver, og lekser utenom. Dagen etter juleferien har jeg også 2 prøver. 
Føler at jeg holder på å falle sammen, er så utrolig stresset noe som også gir meg hodepine. Ved siden av skolen har jeg vanlige oppgaver hjemme som å lage middag, vaske opp, vaske tøy, handle inn mat, osv. Etter å ha vært på skolen i ca. 7 klokketimer går jeg rett på husarbeid før jeg begynner med skolearbeidet. Sitter konstant til 10-11 med arbeidet før jeg er dødssliten og går til sengs. 

Føler at det ikke går lengre. Ikke har jeg tid eller overskudd til å trene, alle helgene går til å jobbe med skolen, rommet mitt er et eneste rotehi , og jeg får nesten ikke tid til å spise. Hva kan man gjøre sisteåret av videregående? Vet at jeg bare må bite tennene sammen og jobbe hardt videre, men jeg får jo "stressanfall", hjertebank, blir svimmel, migrene og hele pakken. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: f6324...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt, sett av tid til trening, nok søvn, og mat.
Har du ikke tid til dette, jobber du dårligere, og mye mindre effektivt!

Så rydder du rommet ditt!  Kaos i hjemmet gir kaos i hodet.

Snakk med foreldrene dine om du kan få fritak fra noen av oppgavene dine nå i den hektiske innspurten før jul.

Du jobber også bedre om du ikke sitter pal i timesvis av gangen.  Ta deg små pauser!  Lev litt.
For meg er det slik at en mer avslappet tilnærming til fag fører til bedre læring, og bedre karakterer.

Anonymkode: 23a83...a67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...