AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #41 Del Skrevet 12. november 2015 Synes det er merkelig å bare anta noe når det er så lett å bare snakke sammen.Hvorfor er det greit å anta at man kan ligge rundt med alle og enhver når man dater noen, men det ikke er greit å anta at man er eksklusive når man dater noen? Anonymkode: dd1b5...09d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #42 Del Skrevet 12. november 2015 Det er absolutt ikke en merkelig antakelse å være monogame etter en måned inn i datingen. Dette har noe med at man har ulike syn på dating og monogami. TS står i sin fulle rett til å bli såret når han har hatt sex med en annen mens de har datet og tenke at dette er en dealbreaker. Jeg fatter ikke hvordan du ikke evner til å forstå dette. Ut ifra ditt tankesett er det også en merkelig antagelse å anta at man kan ligge rundt med alle og enhver når ikke det er avtalt. Anonymkode: dd1b5...09dDerfor man snakker sammen om hva man forventer og ikke forventer. I mitt nåværende forhold tok det meg 2 dager, fordi jeg ikke gadd å kaste bort tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #43 Del Skrevet 12. november 2015 Hvorfor er det greit å anta at man kan ligge rundt med alle og enhver når man dater noen, men det ikke er greit å anta at man er eksklusive når man dater noen? Anonymkode: dd1b5...09dForskjellen ligger i KOMMUNIKASJON. Har man snakket om å være med kun hverandre, blir det galt å gjøre det. Har man ikke snakket om det, kan man ikke sutre over at det skjer i ettertid heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #44 Del Skrevet 12. november 2015 Forskjellen ligger i KOMMUNIKASJON. Har man snakket om å være med kun hverandre, blir det galt å gjøre det. Har man ikke snakket om det, kan man ikke sutre over at det skjer i ettertid heller.Forskjellen ligger i KOMMUNIKASJON. Har man snakket om å være med kun hverandre, blir det galt å gjøre det. Har man ikke snakket om det, kan man ikke sutre over at det skjer i ettertid heller.Hvorfor skal man måtte kommunisere om noe så åpenbart? Man skal ikke trenge å si i fra at man ikke ønsker å bli bedratt, utlevert, løyet for osv. Det er en del av det man forventer av anstendige mennesker.Om noen jeg datet sa til meg at de ikke ville at jeg skulle ha sex med andre,ville jeg blitt sjokkert over at de i det hele tatt ville trodd noe sånt om meg. En person som flyr rundt og har sex som om det skulle være kaffedrikking er rett og slett ikke en person som er verd min tid. Sex hører til innenfor forhold, eller i avklarte "kun sex relasjoner" (enten de er av varighet eller kun ONS). Anonymkode: 5f3bd...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #45 Del Skrevet 12. november 2015 Hvorfor skal man måtte kommunisere om noe så åpenbart? Man skal ikke trenge å si i fra at man ikke ønsker å bli bedratt, utlevert, løyet for osv. Det er en del av det man forventer av anstendige mennesker.Om noen jeg datet sa til meg at de ikke ville at jeg skulle ha sex med andre,ville jeg blitt sjokkert over at de i det hele tatt ville trodd noe sånt om meg. En person som flyr rundt og har sex som om det skulle være kaffedrikking er rett og slett ikke en person som er verd min tid. Sex hører til innenfor forhold, eller i avklarte "kun sex relasjoner" (enten de er av varighet eller kun ONS). Anonymkode: 5f3bd...5e4Derfor det er viktig å snakke sammen, fordi mennesker tenker forskjellig. For min del, er ikke sex noen stor greie. Hadde jeg vært i en uavklart situasjon, hadde jeg tenkt at den var nettopp uavklart. Dermed hadde jeg stått fritt til å gjøre det jeg hadde følt for med andre. Hadde personen derimot snakket med meg om dette, hadde saken vært annerledes. Jeg forventer at mennesker klarer å snakke sammen om hvordan de ønsker noe skal være. Gjør de ikke det, er det ikke min feil dersom jeg gjør noe de ikke ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #46 Del Skrevet 12. november 2015 Han har jo ikke gjort noe galt når de ikke har avtalt å være eksklusive.For min del, har jeg alltid kjent de jeg ble sammen med, før vi ble sammen. Altså at vi har vært venner først. De hadde ikke avtalt å være eksklusive, dermed kan ikke TS bara anta at han tenker likt som henne. Sånne ting snakker man om når man er over en viss alder. Jeg vet det er vanlig for vkinner å opptre sånn, emn da burde man heller ta tyrene ved hornene å snakke sammen. Å anta noe, er ikke det samme som visshet om noe. Derfor er kommunikasjonviktig. Her bør TS heller gå litt i seg selv, nettopp fordi hun nå har lært noe viktig: at man ikke kan anta at den andre er enig når man ikke snakker sammen.TS og mannfolket har ikke snakket sammen om det. Ergo har han heller ikke gjort noe galt. Da må hun selv finne ut hvorfor hun ikke har greid å ta opp noe, som for henne er viktig.Det er ikke alt som trenger og avtales. Noen ting gjør man bare ikke. Nå hadde ikke jeg gått til sengs med en mann etter så kort tid i utgangspuntet, men i ts sitt tilfelle, hadde det ødelagt for min del. Menn som må ha en oppskrift på hvordan de oppfører seg, menn som ikke klarer å tenke dette selv, er ingen mann for meg. Anonymkode: a2fea...800 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #47 Del Skrevet 12. november 2015 Derfor det er viktig å snakke sammen, fordi mennesker tenker forskjellig. For min del, er ikke sex noen stor greie. Hadde jeg vært i en uavklart situasjon, hadde jeg tenkt at den var nettopp uavklart. Dermed hadde jeg stått fritt til å gjøre det jeg hadde følt for med andre. Hadde personen derimot snakket med meg om dette, hadde saken vært annerledes. Jeg forventer at mennesker klarer å snakke sammen om hvordan de ønsker noe skal være. Gjør de ikke det, er det ikke min feil dersom jeg gjør noe de ikke ønsker.Når du ser så "lett" på dette med sex, hadde du jo passet sammen med denne type mann. Det hadde vært over og ut for min del. Anonymkode: a2fea...800 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #48 Del Skrevet 12. november 2015 Forskjellen ligger i KOMMUNIKASJON. Har man snakket om å være med kun hverandre, blir det galt å gjøre det. Har man ikke snakket om det, kan man ikke sutre over at det skjer i ettertid heller."KOMMUNIKASJON"? Du må ha en oppskrift på alt du. Som om man snakker om en maskin... Anonymkode: a2fea...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 12. november 2015 #49 Del Skrevet 12. november 2015 Dere er ikke eksklusive, dere har ikke avtalt å være eksklusive. Ergo har han slettes ikke gjort noe galt. Hadde dere avtalt å være eksklusive (hvorfor ikke bare bli sammen egentlig?!), så hadde saken vært annerledes.herregud, kjæresten min og jeg har ikke avtalt å ikke drepe hverandre, men det hadde ikke vært ok om han drepte meg allikevel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #50 Del Skrevet 12. november 2015 Det er ikke alt som trenger og avtales. Noen ting gjør man bare ikke. Nå hadde ikke jeg gått til sengs med en mann etter så kort tid i utgangspuntet, men i ts sitt tilfelle, hadde det ødelagt for min del. Menn som må ha en oppskrift på hvordan de oppfører seg, menn som ikke klarer å tenke dette selv, er ingen mann for meg.Anonymkode: a2fea...800Kvinner som ikke klarer å kommunisere er ikke mye verdt de heller. Vil man ha noe, så gjør man sitt for å oppnå det. I dette tilfellet, hadde man enkelt kunnet snakke om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #51 Del Skrevet 12. november 2015 Kvinner som ikke klarer å kommunisere er ikke mye verdt de heller. Vil man ha noe, så gjør man sitt for å oppnå det. I dette tilfellet, hadde man enkelt kunnet snakke om det.Du tar det med andre ord for gitt at menn går til andre damer selv om de dater deg, hvis ikke du "avtaler" med dem at det ikke er greit?Snakk om å måtte ha alt inn med tesje...Bare det hadde vært turnoff for min del! Anonymkode: a2fea...800 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #52 Del Skrevet 12. november 2015 Kvinner som ikke klarer å kommunisere er ikke mye verdt de heller. Vil man ha noe, så gjør man sitt for å oppnå det. I dette tilfellet, hadde man enkelt kunnet snakke om det.Og for å være i stand til å kommunisere, må man spørre om absolutt alt og avtale absolutt alt, som om det å inngå i et forhold handler om skuddsikkre advokat-avtaler? Det er det motsatte av kommunikasjon i mine øyne.Derfor det er viktig å snakke sammen, fordi mennesker tenker forskjellig. For min del, er ikke sex noen stor greie. Hadde jeg vært i en uavklart situasjon, hadde jeg tenkt at den var nettopp uavklart. Dermed hadde jeg stått fritt til å gjøre det jeg hadde følt for med andre. Hadde personen derimot snakket med meg om dette, hadde saken vært annerledes. Jeg forventer at mennesker klarer å snakke sammen om hvordan de ønsker noe skal være. Gjør de ikke det, er det ikke min feil dersom jeg gjør noe de ikke ønsker.En person som synes "sex ikke er noen stor greie" har et helt annet verdigrunnlag enn meg. Så det hadde det absolutt vært greit å få vite, ja. Men jeg synes det er det å evt KUNNE ha sex med andre som må avtale, ikke det å ikke ha det. Og om noen kom til meg og foreslo at vi kunne ha en romantisk eller seksuell relasjon, men samtidig ha sex med andre, så kunne jeg ikke kommet meg lengre unna.Utroskap er utroskap. Man skal ikke trenge å avtale med en man er i eller er i fred med å inngå i en romantisk relasjon med at man ikke skal ha sex med andre. Det forstår alle som ikke er utro drittsekker! Anonymkode: 5f3bd...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #53 Del Skrevet 12. november 2015 Du tar det med andre ord for gitt at menn går til andre damer selv om de dater deg, hvis ikke du "avtaler" med dem at det ikke er greit?Snakk om å måtte ha alt inn med tesje...Bare det hadde vært turnoff for min del! Anonymkode: a2fea...800Jeg tar det ikke for gitt at vi har noen forpliktelser til hverandre, når vi ikke har avklart noen forpliktelser. Å ikke kunne kommunisere er turnoff for min del herregud, kjæresten min og jeg har ikke avtalt å ikke drepe hverandre, men det hadde ikke vært ok om han drepte meg allikevel. Du slapp opp for argumenter ser jegOg for å være i stand til å kommunisere, må man spørre om absolutt alt og avtale absolutt alt, som om det å inngå i et forhold handler om skuddsikkre advokat-avtaler? Det er det motsatte av kommunikasjon i mine øyne.En person som synes "sex ikke er noen stor greie" har et helt annet verdigrunnlag enn meg. Så det hadde det absolutt vært greit å få vite, ja. Men jeg synes det er det å evt KUNNE ha sex med andre som må avtale, ikke det å ikke ha det. Og om noen kom til meg og foreslo at vi kunne ha en romantisk eller seksuell relasjon, men samtidig ha sex med andre, så kunne jeg ikke kommet meg lengre unna.Utroskap er utroskap. Man skal ikke trenge å avtale med en man er i eller er i fred med å inngå i en romantisk relasjon med at man ikke skal ha sex med andre. Det forstår alle som ikke er utro drittsekker!Anonymkode: 5f3bd...5e4Det er en fordel å avklare om man er i et forhold med noen eller ikke. Er litt kjedelig dersom du tror du er sammen med noen, som ikke tenker som deg. For mennesker tenker faktisk ikke likt. Sex er ingen stor greie, for det avhenger av hva man selv legger i det. For noen, så setter man sex opp på en pidestall, andre er moderate og noen har sex med hvem som helst. Da er det greit å ha sånne ting avklart. Dette var derimot ikke utroskap, av flere grunner:a) De var ikke sammen.b) De har ikke avklart noen forpliktelserc) TS har ikke fremsatt et ønske om at de ikke skal ha sex med andre.Kort og greit, vil du ha noe, får du tørre å ta den praten. Det er strengt talt bare å spørre om hvor man står, hva personen ser for seg, hvordan dette går?, etc. Med andre ord, ikke spesielt vanskelig. Det er jo ikke rart mange skyr unna forhold med damer, når damer tror at alle potensielle partnere skal være tankelesere, og bare vite automatisk hva den andre tenker... Er man ikke villig til å snakke sammen om hvor dette går, er det kanskje ikke en du er så veldig interessert i heller tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #54 Del Skrevet 12. november 2015 Kvinner som ikke klarer å kommunisere er ikke mye verdt de heller. Vil man ha noe, så gjør man sitt for å oppnå det. I dette tilfellet, hadde man enkelt kunnet snakke om det. Du mener altså at ALT må avtales, hvis ikke kan man ikke kommunisere...Jiiises, du mangler virkelig noe når det gjelder å sense/oppleve noen. Du høres ut som en robot. Anonymkode: a2fea...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #55 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Du mener altså at ALT må avtales, hvis ikke kan man ikke kommunisere...Jiiises, du mangler virkelig noe når det gjelder å sense/oppleve noen. Du høres ut som en robot.Anonymkode: a2fea...800Nei, men når man ikke vet om man er kjærester eller ei så må sånt avtales. Ellers har man ingen grunn til å sutre Hvor har jeg skrevet at ALT må avtales? Hvorfor klarer du ikke å komme med argumenter fremfor å ilegge meg meninger forresten? Endret 12. november 2015 av Jolene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #56 Del Skrevet 12. november 2015 Nei, men når man ikke vet om man er kjærester eller ei så må sånt avtales. Ellers har man ingen grunn til å sutre Hvor har jeg skrevet at ALT må avtales? Hvorfor klarer du ikke å komme med argumenter fremfor å ilegge meg meninger forresten?Om man ikke defineres som «kjæreste» ennå, så har man ikke sex med andre når man er på vei inn i et forhold heller.Du skriver at med mindre man har avtalt noe, så kan man gjøre hva man vil. Resultatet av det er jo at man må avtale absolutt alt. Man kan ikke stole på noen eller ta den minste ting for gitt, for alt må avtales. Ellers har man i dine øyne ikke «kommunikasjon».De fleste andre forstår derimot at det finnes en rekke uskrevne regeler i sosiale relasjoner. Man trenger ikke avtale den minste ting, for mye av vår oppførsel i relasjoner legger normale retningslinjer til grunn. Ting som at man ikke utlevere private opplysninger om venner f.eks trenger man ikke «avtale», for det er gitt av de sosiale normene. Og der kommer også sex bak ryggen til noen man har en romantisk relasjon til. Det aksepteres ikke etter de sosiale normene i vårt samfunn. Anonymkode: 5f3bd...5e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løvemunn Skrevet 13. november 2015 #57 Del Skrevet 13. november 2015 Derfor det er viktig å snakke sammen, fordi mennesker tenker forskjellig. For min del, er ikke sex noen stor greie. Hadde jeg vært i en uavklart situasjon, hadde jeg tenkt at den var nettopp uavklart. Dermed hadde jeg stått fritt til å gjøre det jeg hadde følt for med andre. Hadde personen derimot snakket med meg om dette, hadde saken vært annerledes. Jeg forventer at mennesker klarer å snakke sammen om hvordan de ønsker noe skal være. Gjør de ikke det, er det ikke min feil dersom jeg gjør noe de ikke ønsker.Den syns jeg var tynn. Jeg syns heller ikke sex er noen 'stor greie', men har såpass respekt for den mannen jeg treffer at jeg ikke ligger med andre. Og skulle jeg få lyst til å ha sex med en annen ville jeg ha brutt relasjonen, da interessen åpenbart ikke hadde vært helt hundre fra min side.Det må være utrolig slitsomt å måtte lage egne vedtekter for forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 13. november 2015 #58 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Tenker at du er forelsket og syns opplevelsen dere har hatt i lag er romantisk og uerstattelig. Dette er tiden man tenker tilbake på når alt har gått i rutiner og man tenker på hvor opptatt man var av hverandre med glede.Tenker at han syns du er kjekk jente og det er koselig å date deg. Det er åpenbart at dere ikke er helt på samme side. Og for meg hadde det ikke vert ok. "husker du når jeg var stormforelsket og du lå med Lisa? haha!" nei, sorry. Det er bare surt.Det der skulle alle notert seg,for ja,den første tiden i et forhold er viktig. Endret 13. november 2015 av Blomsterert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 13. november 2015 #59 Del Skrevet 13. november 2015 Om man ikke defineres som «kjæreste» ennå, så har man ikke sex med andre når man er på vei inn i et forhold heller.Du skriver at med mindre man har avtalt noe, så kan man gjøre hva man vil. Resultatet av det er jo at man må avtale absolutt alt. Man kan ikke stole på noen eller ta den minste ting for gitt, for alt må avtales. Ellers har man i dine øyne ikke «kommunikasjon».De fleste andre forstår derimot at det finnes en rekke uskrevne regeler i sosiale relasjoner. Man trenger ikke avtale den minste ting, for mye av vår oppførsel i relasjoner legger normale retningslinjer til grunn. Ting som at man ikke utlevere private opplysninger om venner f.eks trenger man ikke «avtale», for det er gitt av de sosiale normene. Og der kommer også sex bak ryggen til noen man har en romantisk relasjon til. Det aksepteres ikke etter de sosiale normene i vårt samfunn. Anonymkode: 5f3bd...5e4Defineres man ikke som "kjærester", står man fritt til å gjøre hva en måtte ønske dersom ikke noe annet er avklart. Hvordan vite at man er på vei inn i et forhold når man ikke greier å snakke sammen? Sånt gidder i hvertfall ikke jeg å kaste bort tiden min på. Det kunne vært ok dersom jeg var i tenårene, men det er jeg altså ikke. Voksne folk bør kunne snakke sammen, dersom ikke, er det ikke verdt tiden min i hvertfall. Man må ikke avtale absolutt alt, det har jeg ikke hevdet noe sted. Derimot så ser jeg på det som helt normalt å avklare hvor man står, om man kan ha sex med andre om man vil, eller om man ikke ser en fremtid med den andre. Det er i grunn ganske så normalt utenfor internett. Kanskje det er det som er feilen? At vi bruker internett til den minste lille ting? At vi dermed ikke lengre greier å snakke sammen? Der jeg kommer i fra er det i hvertfall vanlig å snakke sammen, men hva vet jeg? Kanskje enkelte steder ikke lengre greier å snakke sammen, at det blir for slitsomt Før avklarte man ting, enten som "venninne", "venn", "fast følge" eller forlovet. Man tilbragte ikke bare tid sammen uten å avklare noe. For egen del, så behersker jeg språket mitt såpass godt at jeg bare tar det opp dersom det er noen jeg liker. Med min nåværende tok det meg 2 dager, jeg ser virkelig ikke problemet. Er man ikke over en viss alder og greier å snakke om slike ting uten at det blir "flaut"? I denne saken i hvertfall, så burde TS ha snakket med denne mannen om hun var så forelsket. Det gjorde hun ikke, ergo er det ingen grunn til å sutre når feilen ligger der.Den syns jeg var tynn. Jeg syns heller ikke sex er noen 'stor greie', men har såpass respekt for den mannen jeg treffer at jeg ikke ligger med andre. Og skulle jeg få lyst til å ha sex med en annen ville jeg ha brutt relasjonen, da interessen åpenbart ikke hadde vært helt hundre fra min side.Det må være utrolig slitsomt å måtte lage egne vedtekter for forholdet. Nei. Jeg har sex med den jeg måtte føle for når noe annet ikke er avtalt. Derfor tar jeg opp sånne ting tidlig og er ærlig om det. Med andre ord så benytter jeg meg av kommunikasjon, som ser ut til å være mangelvære blant flere... Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å snakke sammen. Greit nok at man ikke lenger treffer noen i det virkelige liv, men må bruke internett, men at noen er så tafatte at de ikke klarer å avklare ting, det fater jeg ikke. Det må være slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #60 Del Skrevet 13. november 2015 Jolene, nå misforstår med vilje. Det er verken flaut eller vanskelig å snakke sammen. Og jeg tror alle som er på vei inn i en relasjon snakker mye sammen. Man snakker om hva man ønsker seg for fremtiden, hva man er ute etter, hvor man ønsker å ta forholdet osv. For de fleste av oss er det fullstendig overflødig å poengtere at man ikke skal ha sex med noen andre. Det er like overflødig som å poengtere at vi ikke skal utlevere personlige detaljer om hverandre til andre, eller lyve for hverandre. Alt dette sier seg selv for normalt oppegående mennesker som kjenner de sosiale normene og forventningene.Når det er sagt, hadde jeg aldri giddet å surre rundt i en form for «mellomraske». For meg er det enten et forhold, eller så har jeg heller ikke sex osv. Anonymkode: 5f3bd...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå