Jolene Skrevet 11. november 2015 #21 Del Skrevet 11. november 2015 har jeg sagt at han gjorde noe galt?Nei Det er ingen som har sagt han gjorde noe galt. Syntes heller ikke at monogami er en antakelse som er drøy av ts. Det er fremdeles lov til å bli såret Dette hadde vært en dealbreaker for meg for å si det mildt.Det som er dealbreaker for meg, er å unngå å snakke sammen. Dersom en jeg var interessert i, og hadde en flørt med, hadde blitt såret over noe jeg hadde gjort, men uten å snakke med meg om det, hadde det vært over og ut. Vil man ha et forhold, må man ta det opp selv. Det er en merkelig antagelse å anta at man skal være monogame når ikke annet er avtalt. jeg og samboeren min avtalte å være eksklusive etter en uke etter at vi møtte hverandre. Følte det ble alt for tidlig å skulle være kjærester, vi hadde jo bare kjent hverandre i en uke. Var faktisk han slm tok det opp, litt sånn klønete "hva tenker du i forhold til å date andre da?". (Vi hadde vel vært på 4 dater allerede, selv om det bare var gått en uke) Vi er kjærester nå da, på fjerde året.Men mannen i ts sitt tilfelle har jo så klart ikke gjort noe galt, men likevel trenger det ikke å føles godt ut for ts. Hun er jo tydelgivis veldig forelsket og liker denne mannen, og da er det jo ikke koselig å vite at han ikke bryr seg like mye. Så selv om han ikke har gjort noe galt, burde han ikke hatt sex med noen andre om han brydde seg nok om ts.Anonymkode: ce84c...dacDere tok det jo opp (søt historie forresten!), da blir jo saken en annen.Mannfolket i dette tilfellet har sikkert ikke tenk noe særlig over saken, for de var jo ikke eksklusive. Da burde TS tatt det opp om hun var så forelsket. Jeg tok opp det med min nåværende kjæreste etter noen få dager, fordi jeg ikke gadd å kaste bort tiden. Det behøver ikke å bety at han ikke bryr seg om TS, men han har sikkert ikke tenkt at han gjorde noe feil, for de er jo tross alt ikke eksklusive. Hvorfor noen er så redde for å ta opp ting i dagens samfunn skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttemann Skrevet 11. november 2015 #22 Del Skrevet 11. november 2015 Det spørs jo litt hvor mange dater man har vært på også, og hva man har gjort. Har jeg vært på sek-syv dater med en dame og vi har hatt sex og sovet over flere ganger, hatt hjemmedater/middagsdater, ruslet på tur i Marka og generelt gjort kjæresteting sammen, så hadde det vært en dealbreaker for meg om hun hadde ligget med noen andre. Har vi vært på tre dater og ligget sammen en gang i fylla før hun dro hjem, blir det liksom noe annet...Man kan jo diskutere hva som er galt opp og ned og i mente, men noen som synes den type ting er greit å gjøre er nok uansett ikke min type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 11. november 2015 #23 Del Skrevet 11. november 2015 Dere er ikke eksklusive, dere har ikke avtalt å være eksklusive. Ergo har han slettes ikke gjort noe galt. Hadde dere avtalt å være eksklusive (hvorfor ikke bare bli sammen egentlig?!), så hadde saken vært annerledes.Nå har det seg sånn at mye kan skje på en måned. Jeg følte ingen spesiell forpliktelse til min nåværende kjæreste etter 1 mnd med dating, men jeg følte jo på at det var han jeg ville satse på! Ellers er jo den ene måneden fullstendig bortkastet hvis han hadde ligget med ei annen dame, for da hadde det sagt en del om hvor seriøs han er.Nei, han var aldri forpliktet til henne, og ER ikke forpliktet, men jeg mener nå at etter 1 mnd så syns jeg man kan fastslå om man enten vil fortsette eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #24 Del Skrevet 11. november 2015 Du overreagerer. La han få. Du kan også få. Alle skal få. Anonymkode: 7627b...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 11. november 2015 #25 Del Skrevet 11. november 2015 Det hadde vært over og ut for min del. Han signaliserer jo at han ikke bryr seg nok om deg til å la være å ha sex med andre. Lite attraktivt i mine øyne. Dette. Det handler ikke om hva han teoretisk sett har "lov" til, men det at han i det hele tatt ønsker å ligge med noen andre sier alt om hva han tenker om TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 11. november 2015 #26 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Hadde en dame gjort det mot meg hadde det vært over og ut. Jeg bryr meg ikke om at hun ikke har gjort noe galt. Jeg hadde ikke hatt sex med en annen mens jeg gikk ut med henne, og jeg vil ha en dame som er lik meg selv på det punktet. Endret 11. november 2015 av Minesveiper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #27 Del Skrevet 11. november 2015 Han har ikke egentlig gjort noe galt, men jeg tror det der hadde vært en dealbreaker for meg og. Er liksom noe utiltalende ved å bare være en av mange. For meg er det på ha sex med noen andre absolutt «galt». Dette med å måtte avtale osv burde være helt unødvendig. Enten vil du være med en person, eller så vil du ikke det. Vil du ikke, så la være!!!!! Og vil du, så har du ikke noe i buksa på noen andre å gjøre. Anonymkode: 5f3bd...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #28 Del Skrevet 11. november 2015 Det er en merkelig antagelse å anta at man skal være monogame når ikke annet er avtalt.Hva er merkelig med det? Synes du det er merkelig å anta at folk oppfører seg overhodet? Må man avtale at man ikke skal utlevere private opplysninger, bilder osv også? Må man avtale at man skal være ærlig med hverandre? Anonymkode: 5f3bd...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. november 2015 #29 Del Skrevet 11. november 2015 Hva er merkelig med det? Synes du det er merkelig å anta at folk oppfører seg overhodet? Må man avtale at man ikke skal utlevere private opplysninger, bilder osv også? Må man avtale at man skal være ærlig med hverandre? Anonymkode: 5f3bd...5e4Synes det er merkelig å bare anta noe når det er så lett å bare snakke sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #30 Del Skrevet 11. november 2015 Folk har nok ulike grenser på dette med monogami i datingprosessen.Hvordan har dere datet til nå? Det har jo litt å si. Om dere har tatt det veldig langsomt, type én kaffedate i uka, bare pratet og ikke gjort noe fysisk eller kommet nært innpå hverandre, så synes jeg ikke man kan forvente monogami. Da er man ikke kommet dithen i relasjonen at man aner om det blir noe mer utav det, og da må det være lov å leve som om man er singel.Men om datene deres har vært romantiske, dere har kysset (og gjerne mer) og dere tydelig er på vei mot noe dypere, så synes jeg det er naturlig at man ikke treffer andre samtidig. Når man kommer dithen i relasjonen at nærhet og følelser begynner å oppstå, så holder man seg til hverandre.Ellers blir det fort kluss, og man risikerer at tiden man ble forelsket i hverandre blir et sårt minne for den ene, når det egentlig skal være deilig å tenke tilbake på. Sånt blir gjerne en big deal når man har blitt sammen og får sterke følelser. Da kommer sånne kjipe opplevelser i datingfasen veldig tydelig frem i minnet som en tristhet, og det skaper dårlig stemning i forholdet, er min erfaring. Anonymkode: 9689c...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #31 Del Skrevet 11. november 2015 Synes det er merkelig å bare anta noe når det er så lett å bare snakke sammen.Jeg pleier å anta at folk jeg omgås forteller sannheten, at de er til å stole på, at de ikke har planer om å utlevere sensitiv informasjon om meg osv. Det har aldri falt meg inn å spørre noen om noe av dette. Viser det seg at noen bryter slike uskrevne regler, så er de ikke verd min interesse mer.Selvfølgelig skal man kommunisere, men å måtte påpeke at man ikke skal ha sex med andre når man er i ferd med å inngå en romantisk relasjoner bør slett ikke være nødvendig. Anonymkode: 5f3bd...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 11. november 2015 #32 Del Skrevet 11. november 2015 Han har ikke egentlig gjort noe galt, men jeg tror det der hadde vært en dealbreaker for meg og. Er liksom noe utiltalende ved å bare være en av mange.I de flestes øyne har han gjort noe galt.Men jeg antar at dette bare er seksuelle forhold for ham, mens TS (og kanskje hun andre dama også) vil ha et fast, seriøst forhold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 12. november 2015 #33 Del Skrevet 12. november 2015 Spørs helt hvor i datingen vi er. Jeg har truffet en fyr to ganger på en mnd, vi snakker litt i telefonen og sender noe SMS i mellomtiden, men ikke mye kontakt. Vi har nå hatt sex, på andre møtet, om han har sex med noen andre er det ikke en dealbreaker, selvom vi har det veldig koselig når vi er sammen. Hadde det derimot vært en jeg møtte mer/hadde daglig kontakt med hadde jeg snakket med han om det. Lurt på hvorfor og hvor han føler vi er. Svaret hadde vært avgjørende for å fortsette datinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 12. november 2015 #34 Del Skrevet 12. november 2015 Snakk nå med han først. Tenk hvis det var så uskyldig som at de gikk sammen fra festen, begge skulle hjem til seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. november 2015 #35 Del Skrevet 12. november 2015 Når en involverer en tredje part gir en ikke seg selv en sjanse til å utforske følelsene en evt måtte ha for den man dater. Så her har en ikke kun vært en skuffelse når det kommer til den man dater, men også en skuffelse mot seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 12. november 2015 #36 Del Skrevet 12. november 2015 Snakk nå med han først. Tenk hvis det var så uskyldig som at de gikk sammen fra festen, begge skulle hjem til seg. Helt irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 12. november 2015 #37 Del Skrevet 12. november 2015 Helt irrelevant.Hvorfor? Fordi det ikke er en aldri så liten mulighet for at kan være tlfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 12. november 2015 #38 Del Skrevet 12. november 2015 Ser ut som at jeg misforstod innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. november 2015 #39 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg pleier å anta at folk jeg omgås forteller sannheten, at de er til å stole på, at de ikke har planer om å utlevere sensitiv informasjon om meg osv. Det har aldri falt meg inn å spørre noen om noe av dette. Viser det seg at noen bryter slike uskrevne regler, så er de ikke verd min interesse mer.Selvfølgelig skal man kommunisere, men å måtte påpeke at man ikke skal ha sex med andre når man er i ferd med å inngå en romantisk relasjoner bør slett ikke være nødvendig. Anonymkode: 5f3bd...5e4Det er en viss forskjell på vennskap og kjærester. Når man er kjærester/ønsker å bli kjærester, tar man opp nettopp dette. Det er jo slettes ikke sååå vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #40 Del Skrevet 12. november 2015 Nei Det som er dealbreaker for meg, er å unngå å snakke sammen. Dersom en jeg var interessert i, og hadde en flørt med, hadde blitt såret over noe jeg hadde gjort, men uten å snakke med meg om det, hadde det vært over og ut. Vil man ha et forhold, må man ta det opp selv. Det er en merkelig antagelse å anta at man skal være monogame når ikke annet er avtalt.Dere tok det jo opp (søt historie forresten!), da blir jo saken en annen.Mannfolket i dette tilfellet har sikkert ikke tenk noe særlig over saken, for de var jo ikke eksklusive. Da burde TS tatt det opp om hun var så forelsket. Jeg tok opp det med min nåværende kjæreste etter noen få dager, fordi jeg ikke gadd å kaste bort tiden. Det behøver ikke å bety at han ikke bryr seg om TS, men han har sikkert ikke tenkt at han gjorde noe feil, for de er jo tross alt ikke eksklusive. Hvorfor noen er så redde for å ta opp ting i dagens samfunn skjønner jeg ikke.Det er absolutt ikke en merkelig antakelse å være monogame etter en måned inn i datingen. Dette har noe med at man har ulike syn på dating og monogami. TS står i sin fulle rett til å bli såret når han har hatt sex med en annen mens de har datet og tenke at dette er en dealbreaker. Jeg fatter ikke hvordan du ikke evner til å forstå dette. Ut ifra ditt tankesett er det også en merkelig antagelse å anta at man kan ligge rundt med alle og enhver når ikke det er avtalt. Anonymkode: dd1b5...09d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå