Gå til innhold

Han lå med en annen - overreagere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg har datet en mann i rundt 1 måned nå, vi trives vi hverandres selskap lg alt er egentlig fint. Men her om dagen fikk jeg høre av noen felles bekjente at han hadde tatt med seg en annen jente hjem fra en fest han var på for ca 1 uke siden. Jeg ble veldig lei meg når jeg fikk høre dette og naturligvis begynte å gråte og følte meg veldig såret. Vi har ikke snakket om at vi er eksklusive men det såret meg likevel.. Tror jeg skal konfrontere han om det, men vet ikke om jeg overreagerer eller ikke.

så hva mener dere? Alle innspill motas med takk!

Anonymkode: 34fd6...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at du er forelsket og syns opplevelsen dere har hatt i lag er romantisk og uerstattelig.  Dette er tiden man tenker tilbake på når alt har gått i rutiner og man tenker på hvor opptatt man var av hverandre med glede.

Tenker at han syns du er kjekk jente og det er koselig å date deg. 

Det er åpenbart at dere ikke er helt på samme side. Og for meg hadde det ikke vert ok. 

"husker du når jeg var stormforelsket og du lå med Lisa? haha!" nei, sorry. Det er bare surt.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv datet en mann i rundt 1 måned. Vi har heller ikke snakket om å være eksklusive, men det har jeg egentlig bare antatt at vi er. Hadde han jeg dater tatt med seg noen andre hjem, er det slutt på det vi har. Jeg er ikke interessert i å date menn som har lyst til å ligge sammen med andre jenter.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde dette vært en dealbreaker. Jeg ville tatt det som en selvfølge at daten ikke holder på med flere samtidig. Det kan nok stemme at for han er du bare ei trivelig jente han dater, men han er nok ikke forelsket ergo ville jeg avsluttet dette på en ryddig måte dersom du har følelser for han. Han har teknisk sett ikke gjort noe galt, i og med at dere kun dater og ikke er offisielt kjærester enda, men hvis jeg var deg ville jeg tatt en prat med han om hva du har hørt og at dette ikke er forenelig med hva du ønsker av en du dater. 

Anonymkode: 1730b...5d3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke egentlig gjort noe galt, men jeg tror det der hadde vært en dealbreaker for meg og. Er liksom noe utiltalende ved å bare være en av mange.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke eksklusive, dere har ikke avtalt å være eksklusive. Ergo har han slettes ikke gjort noe galt. Hadde dere avtalt å være eksklusive (hvorfor ikke bare bli sammen egentlig?!), så hadde saken vært annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ikke egentlig gjort noe galt, men jeg tror det der hadde vært en dealbreaker for meg og. Er liksom noe utiltalende ved å bare være en av mange.

Enig.

Anonymkode: 82fc4...1ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke eksklusive, dere har ikke avtalt å være eksklusive. Ergo har han slettes ikke gjort noe galt. Hadde dere avtalt å være eksklusive (hvorfor ikke bare bli sammen egentlig?!), så hadde saken vært annerledes.

Jeg tenker at det ikke handler om at han har gjort noe galt (han har alltid rett til å ligge med hvem han vil), men hvordan det får TS til å føle. Da jeg møtte min mann og vi ikke formelt var sammen enda, ville det ikke falt med inn å holde på med noen andre. Og hvis han hadde gjort det, hadde det vært en dealbreaker for meg.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vanlig å date før man blir sammen. Eller blir du sammen med noen på første date? 

Det er da også opp til TS om dette er noe hun synes er OK eller ikke. Selv om han ikke har gjort noe galt på papiret, kan jo TS føle at han har gjort noe galt. Dette handler om hvordan man ser på dating og monogami. Åpenbart har de forskjellig syn på dette, og TS sitt syn er da ikke noe mindre verdt enn mannen sitt. Hun kan ikke ta han for noe ettersom de ikke har avtalt noe konkret på forhånd, men hun kan da reagere på det og si at dette faktisk ikke er OK. 

Anonymkode: 89008...21a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forteller vel bare at TS og daten har forskjellige forventninger og syn på hva som er ok og ikke ok i datingfase. For meg hadde det vært en dealbreaker, men respekterer at andre har andre synspunkt ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri datet en mann som har flere kvinner, enten det er ligg eller multidating. Ta snakken og gjør det seriøst eller avslutt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde at en jeg datet, plutselig dro på tur med ei annen jente under dekket at de kun var venninner. Jeg dro i trass på andre dater :fnise: Da fikk pipa en annen låt!

Anonymkode: a4fa1...bf3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det ikke handler om at han har gjort noe galt (han har alltid rett til å ligge med hvem han vil), men hvordan det får TS til å føle. Da jeg møtte min mann og vi ikke formelt var sammen enda, ville det ikke falt med inn å holde på med noen andre. Og hvis han hadde gjort det, hadde det vært en dealbreaker for meg.

Han har jo ikke gjort noe galt når de ikke har avtalt å være eksklusive.

Det er da vanlig å date før man blir sammen. Eller blir du sammen med noen på første date? 

Det er da også opp til TS om dette er noe hun synes er OK eller ikke. Selv om han ikke har gjort noe galt på papiret, kan jo TS føle at han har gjort noe galt. Dette handler om hvordan man ser på dating og monogami. Åpenbart har de forskjellig syn på dette, og TS sitt syn er da ikke noe mindre verdt enn mannen sitt. Hun kan ikke ta han for noe ettersom de ikke har avtalt noe konkret på forhånd, men hun kan da reagere på det og si at dette faktisk ikke er OK. 

Anonymkode: 89008...21a

For min del, har jeg alltid kjent de jeg ble sammen med, før vi ble sammen. Altså at vi har vært venner først.

De hadde ikke avtalt å være eksklusive, dermed kan ikke TS bara anta at han tenker likt som henne. Sånne ting snakker man om når man er over en viss alder. Jeg vet det er vanlig for vkinner å opptre sånn, emn da burde man heller ta tyrene ved hornene å snakke sammen. Å anta noe, er ikke det samme som visshet om noe. Derfor er kommunikasjonviktig. Her bør TS heller gå litt i seg selv, nettopp fordi hun nå har lært noe viktig: at man ikke kan anta at den andre er enig når man ikke snakker sammen.

Det forteller vel bare at TS og daten har forskjellige forventninger og syn på hva som er ok og ikke ok i datingfase. For meg hadde det vært en dealbreaker, men respekterer at andre har andre synspunkt ;) 

TS og mannfolket har ikke snakket sammen om det. Ergo har han heller ikke gjort noe galt. Da må hun selv finne ut hvorfor hun ikke har greid å ta opp noe, som for henne er viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, har jeg alltid kjent de jeg ble sammen med, før vi ble sammen. Altså at vi har vært venner først.

De hadde ikke avtalt å være eksklusive, dermed kan ikke TS bara anta at han tenker likt som henne. Sånne ting snakker man om når man er over en viss alder. Jeg vet det er vanlig for vkinner å opptre sånn, emn da burde man heller ta tyrene ved hornene å snakke sammen. Å anta noe, er ikke det samme som visshet om noe. Derfor er kommunikasjonviktig. Her bør TS heller gå litt i seg selv, nettopp fordi hun nå har lært noe viktig: at man ikke kan anta at den andre er enig når man ikke snakker sammen.

TS og mannfolket har ikke snakket sammen om det. Ergo har han heller ikke gjort noe galt. Da må hun selv finne ut hvorfor hun ikke har greid å ta opp noe, som for henne er viktig.

har jeg sagt at han gjorde noe galt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som har sagt han gjorde noe galt. Syntes heller ikke at monogami er en antakelse som er drøy av ts. 

Det er fremdeles lov til å bli såret :) Dette hadde vært en dealbreaker for meg for å si det mildt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: jeg og samboeren min avtalte å være eksklusive etter en uke etter at vi møtte hverandre. Følte det ble alt for tidlig å skulle være kjærester, vi hadde jo bare kjent hverandre i en uke. Var faktisk han slm tok det opp, litt sånn klønete "hva tenker du i forhold til å date andre da?". (Vi hadde vel vært på 4 dater allerede, selv om det bare var gått en uke) Vi er kjærester nå da, på fjerde året.

Men mannen i ts sitt tilfelle har jo så klart ikke gjort noe galt, men likevel trenger det ikke å føles godt ut for ts. Hun er jo tydelgivis veldig forelsket og liker denne mannen, og da er det jo ikke koselig å vite at han ikke bryr seg like mye. Så selv om han ikke har gjort noe galt, burde han ikke hatt sex med noen andre om han brydde seg nok om ts.

Anonymkode: ce84c...dac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke konfrontere han med dette, siden han ikke har gjort noe galt. Men dere kan snakke helt vanlig om det. Eller så kan du bare late som om du ikke vet det, og heller bare spørre "hvor dere er", "om det er seriøst" og kanskje om dere skal være "eksklusive".

Jeg skjønner veldig godt at du ble litt lei deg, men han vet jo ikke dette. For alt han vet så har du også vært på andre :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært over og ut for min del. Han signaliserer jo at han ikke bryr seg nok om deg til å la være å ha sex med andre. Lite attraktivt i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...