Gå til innhold

Hvordan løse dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

800 kr vil da si flere plagg som er tatt..ikke et plagg, men 3-4 bukser og 2 gensere.

TS

Anonymkode: 94d3f...bc7 Je

Jeg ser at du har barnet 50% av tiden med betaler bidrag til mor som om du har barnet mye mindre fordi dere tidligere hadde den ordningen og mor nekter å skrive under på ny avtale selv om dere altså har gått over til 50/50. .
Jeg har lest flere steder og i flere diskusjoner at spesielt fedre sliter med dette. Jeg kan ikke forstå at vi skal ha et system hvor den ene parten bare kan nekte og den andre blir sittende og betale dobbelt opp. Finnes det virkelig ingen måte å bevise at barnet er hos deg 50% og få ned bidraget til rett nivå. Jeg synes din ex er veldig frekk, og at hun bare forsyner seg av klærne i tillegg sier jo sitt. 
Merkelig svar fra NAV, hvis det er riktig er jo dere fedre bort i mot rettsløse når det kommer til bidra, og dere er helt avhengig av at mor samarbeider. 
Det er jo ikke rart fedre ønsker 50/50 fra første stund, hvis det skal være umulig å få endret dette senere med mindre mor vil. 

Anonymkode: 48df0...934

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med barnehagen, kanskje du kan få en annen plass til klærne som eksen din ikke vet om. Frekk dame det der du.

Jo, det var en god idè. Det hadde barnehagen forstått, og så klart vært interessert i at barnet hadde ekstra klær.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor går du ikke på NAV og får dem til å fastsette riktig bidrag for deg? Det trenger du ikke å ha med deg eksen for :)

Det er ikke så lett som du skriver. I saker som dette må far bevise at det faktisk er som det er. Mor kan bare sitte rolig og holde på sin versjon.  Dette plikter NAV å Gjøre I praksis. Det blir feil å skylde på den NAV ansatte som I utgangspunktet skal ha en samværdavtale. Vil ikke mor underskrive en ny avtale kan det være helvete på jord. Det er derfor nåde lettere og totalt sett billigere medadvokat og rettssak. 

• Liker 1
Skrevet

Takker for mange gode innlegg og ideer! Jeg skal ta en prat med henne og se ann hvordan det blir til rett etter jul. Vil gjerne at det skal være fredfult i julen for barna sin del.

Bare et siste spørsmål. Om jeg skal bevise til NAV at barnet er her 50, hva ville dere gjort ? Hvordan ville dere dokumentert det? De eneste vitnene jeg har er jo min familie og barnehagen. 

Anonymkode: 94d3f...bc7

Skrevet

Takker for mange gode innlegg og ideer! Jeg skal ta en prat med henne og se ann hvordan det blir til rett etter jul. Vil gjerne at det skal være fredfult i julen for barna sin del.

Bare et siste spørsmål. Om jeg skal bevise til NAV at barnet er her 50, hva ville dere gjort ? Hvordan ville dere dokumentert det? De eneste vitnene jeg har er jo min familie og barnehagen. 

Barnehagen kan skrive en uttalelse om at de ser og vet at du har barnet 50%. Når det gjelder klær og utstyr, så snakk med ped.leder på avdelingen og be om at klærne blir oppbevart et sted utenfor rekkevidde for mor. I barnehagen hvor jeg jobber, gjemmer vi vekk klær for barn som hele tiden skal skifte i løpet av dagen (etter ønske fra foreldrene), og det fungerer helt fint.

Skrevet

Barnehagen kan bevitne det. Skriv opp nøye datoer, ta vare på alt av kvitteringer (barnebillett fra bussen, kino, svømmehall), er barnet på noen aktiviteter? Jeg vet ikke om man kan ta ett datert bilde om dagen, noe der man ikke kan manipulere med datoer? Aner ikke om de godtar slikt, men det kan vel være med på å sannsynliggjøre at din versjon stemmer? 

Anonymkode: 4bf32...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...